vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 9 »


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#25
Quote:

seilon skrev:
* Piloten ville inte landa där han rekommenderas att landa (i Minsk eller Moskva p.g.a. tät dimma).
Piloten visste han inte hade nog med bränsle i planet och det var förmodligen en av stressfaktorerna till kraschen också. Varje inflygningsförsök tar tid och har man dåligt med bränsle blir det bara mer och mer stressande.
Dimma är oftast inget hinder för flygplan att landa, men detta var ett gammalt plan som saknade en hel del instrumentering modernare plan har.

Quote:

seilon skrev:
* Piloten kraschade på fjärde försöket att landa.

Har antalet försök någonting med någonting att göra?
Hade det varit ett attentat hade nog planet kraschats på första försöket.
Start och landning är de moment där de flesta olyckor sker.


----------------------------------------------------------------------------
Eliten har väldigt mycket fuffens för sig, men att försöka hitta bevis i händelser där ingen konspiration finns anser jag är förödande. Det skapar bara en större misstro mellan oss och vanligt folk.
På något sätt känns det desperat att hävda att varje känd person som dör för tidigt har blivit mördad. Detta har skett på VARJE person som dött för tidigt genom olyckor eller överdoser under hela den tid jag vistats här på forumet.
Undantagna är stjärnor som dör av exempelvis cancer.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#26


See User information
computerror skrev:
Quote:


Eliten har väldigt mycket fuffens för sig, men att försöka hitta bevis i händelser där ingen konspiration finns anser jag är förödande. Det skapar bara en större misstro mellan oss och vanligt folk.
På något sätt känns det desperat att hävda att varje känd person som dör för tidigt har blivit mördad.


"... men att försöka hitta bevis i händelser där ingen konspiration finns..."

Men nu talar vi ju om en konspiration som eventuellt finns i bakgrunden i "olyckan", blanda inte in andra händelser.

"På något sätt känns det desperat att hävda att varje känd person som dör för tidigt har blivit mördad."

Det verkar lite desperat "logik" från din sida nu...

Det har inget med denna tråd att göra, då den inte handlar om "varje känd person", utan om de som var med i planet, bara.




Posted on: 2010/4/10 18:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#27


See User information
Quote:

computerror skrev:

De här planen som de flög med är så gamla och kommer från forna Sovjet. De är inte ens tillåtna i Sverige pga alla olyckor de varit inblandade i. Vanliga plan har säkerhetssystem när man flyger för lågt och smäller in i trädtoppar, men inte detta plan.
Piloten HAR ju försökt att landa... Hade han velat störta planet hade han väl kraschat det i backen, istället för att en längre tid föra in i trädtoppar?



This particular USSR-gizmo-rocket had been completely rebuilt/refurbished 5 months ago and had been equipped with all-new avionics and interior.
Seems like a human error this time…

Så chickt.

Posted on: 2010/4/10 18:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#28
Quote:

sheepdog skrev:
Det verkar lite desperat "logik" från din sida nu...

Det har inget med denna tråd att göra, då den inte handlar om "varje känd person", utan om de som var med i planet, bara.

Knappast, eftersom "logik" innebär att man tar med de variabler som behövs finnas med och det är en tydlig trend här på vaken att så fort någon kändis eller politiker, eller någon uppsatt person dör för tidigt hävdas det att det är mord.

Sveriges regering reser som sagt också på samma sätt som Polen i sina två små learjets, så det är ingen "slump" att hela staben var samlad i samma plan, då Polen är ett lågrisk land.

Som jag sa tidigare kan det dock vara en starkt bidragande orsak till kraschen att piloten var stressad av att ha så många uppsatta personer ombord och det faktum det var så tät dimma och bränslet höll på att ta slut.
Människor begår ödesdigra misstag under stress...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#29


See User information
– Enligt den praxis och de rutiner vi har så flyger inte statsministern och vice statsministern i samma flygplan, säger Roberta Alenius, statsminister Fredrik Reinfeldts presschef.

Liknande bestämmelser har också kungahuset.

– Eftersom kronprinsessan är tronarvinge så flyger inte kungen och kronprinsessan i samma plan om de ska någonstans tillsammans, säger hovets informationschef Nina Eldh.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/expe ... e-handa-sverige-1.1075702
-----

Tryggt at veta...

Posted on: 2010/4/10 18:55
(Bireal tipsade) Karl Kraus... visade på den ondska som låg inbakad i dessa till synes små fel. Han såg sina samtida medmänniskors vårdslösa behandling av språket som ett tecken på att de även var vårdslösa med behandlingen av världen som helhet.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#30


See User information
check this out : from the NYT :ISLAMABAD, Pakistan — A month of military exercises began in Pakistan this weekend, the country’s biggest drills in 20 years, in what analysts said was a show of military muscle meant mainly to impress a tdomestic audience…… this year’s round is Pakistan’s largest since 1989, a military spokesman said, the year that the Soviet Union withdrew its troops from Afghanistan. Pro-Russian overthrow of Kygyzistan + possible KGB Polish presidential assasination + Massive Paki military operation = serious possibility of rapid shift away from proxy wars through 3rd world nations and non national entities to direct confrontation between nations. China should thump its chest any moment now if I am correct.
http://www.prisonplanet.com/polish-pr ... -dies-in-plane-crash.html

http://www.nytimes.com/2010/04/11/world/asia/11pstan.html

Posted on: 2010/4/10 18:57
(Bireal tipsade) Karl Kraus... visade på den ondska som låg inbakad i dessa till synes små fel. Han såg sina samtida medmänniskors vårdslösa behandling av språket som ett tecken på att de även var vårdslösa med behandlingen av världen som helhet.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#31
Nu får ju dock den Svenska regeringen kritik, då de ofta flyger reguljärt än använder Swedeforce 21 och Swedeforce 24

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#32


See User information
Man kanske ville öka sprickan mellan Polen och Ryssland?

http://rt.com/Top_News/2010-04-10/bab ... -kaczynski-president.html

Posted on: 2010/4/10 20:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#33


See User information
Intressant artikel:

Polska kraschen i Ryssland liknas vid massaker 1940


http://www.newsmill.se/artikel/2010/0 ... -liknas-vid-massaker-1940


Posted on: 2010/4/10 20:25
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#34


See User information
Kan ha handlat om mindcontrol. I så fall är det svårt att bevisa. Om man hittar svarta lådan skulle man kanske kunna se om piloten gjort något misstänksamt.


Posted on: 2010/4/10 20:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#35


See User information
Var inte Polens president den som näst sist skrev på Lissabonfördraget? Deras kritik mot svininfluensavaccinet med mera lär inte gjort dem mer populära bland eliten.

Posted on: 2010/4/10 20:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#36


See User information
Quote:

computerror skrev:

Som jag sa tidigare kan det dock vara en starkt bidragande orsak till kraschen att piloten var stressad av att ha så många uppsatta personer ombord och det faktum det var så tät dimma och bränslet höll på att ta slut.
Människor begår ödesdigra misstag under stress...


jo det är en djävulsk situation och det ska vara kul att hör orsaken till att så många högt uppsatta åkte samtidigt.

lösningen kan ligga där...

Posted on: 2010/4/10 20:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#37


See User information
Fann en intressant koppling,
http://gryningensljus.blogspot.com/20 ... a-hemlig-information.html

Polens regering började läcka information om cia-fängelser/flyglandningar, repotage i Russia Today den 24 februari.

Posted on: 2010/4/10 20:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#38
Tja... det är ju intressant att Polen mister sin elit när de är på väg att delta i en ceremoni där de 70 år tidigare blivit av med sin elit.

Men jag tror detta bara är ödes nyck faktist...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#39


See User information
Sanningen kommer att komma fram.... Inget kan stoppa den.

Värsta fall kan en allvarligt kris uppstå...


Posted on: 2010/4/10 21:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#40


See User information
Quote:

computerror skrev:
Fast VARFÖR?
Det var nytt val inom några få månader och presidenten fick katastrofala resultat i opinionsmätningar...

Jag tror detta är resultatet av en reell kedja av korkade beslut. Kanske just pressen av att ha så många betydelsefulla personer ombord gjorde att piloten också tog fel beslut i ren stress?
För korkat var det att ha så många ombord på samma plan, men jag får känslanb av att detta inte var något unikt. Att de ofta reser så i Polen.
Här i Sverige åker också många i toppen i samma plan när de ska någonstans. Dock är vårt regeringsplan betydligt säkrare än Polens som byggdes under Sovjettiden.

När USA reser har de alltid två likadana plan. Presidenten flyger i Air Force One och vicepresidenten i Air Force Two. Stort hemlighetsmakeri råder alltid över vilket som är vilket.


Vet inte om nån svarat om detta änu, men ändå.

Vad är det som får dig tro att det måste vara presidenten som är "målet" om de en planerad händelse?

Du beskrev innan också varför du inte trodde det va planerat, eftersom det då borde hänt under flygningen eller att piloten skulle kraschat direkt ist.
Tror du inte den som planerar nått som detta isf vet att de är så kapningar utförst? Vill man det ska se ut som en olycka så gör man så det ser ut som en olycka, inte en kapning.

Förresten, varför måste piloten vara inblandad? Det finns fjärstyrda gerjer nu, både plan, men också sprängladningar och med det alltså ALL teknologi går att styra på distans. Varför tror du det vore omöjligt att nått sånt händer i detta fallet?

Det lär väl finnas en del säkerhets tänk även i Polen, sitter alla höjdare på samma plan är det något specielt dom är på väg till, och eftersom där va så många militärer kan man ju gissa det har med armen att göra på nått sätt eller nått annat som har med försvaret att göra.

Tvivlar starkt på att man i nått land utsätter landets ledning för några onödiga risker över huvudtaget. Så att dom sitter på ett gammalt skrot plan är ingen slump. Antingen åkte dom med kort varsel, eller så skulle deras resa va väldigt hemlig.

Posted on: 2010/4/10 21:07
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#41
Detta plan är definitivt inte utrustat för fly-by wire... Detta plan var en gammal relik från det forna Sovjet. En högst analog historia som är förbjuden i många länder på grund av brist på säkerhetsfunktioner.
Det spelar ingen som helst roll vem som var målet och jag nämner presidenten eftersom han var av högst rang och jag är övertygad om att de skulle valt ett annat tillfälle om de var ute efter exempelvis riksbankschefen.

Tydligen var ju detta just presidentplanet... Ett Tupolev TU154M. Knappast var det med kort varsel heller, då de åkte för en ceremoni i Ryssland för att hedra de Polska militärer som blev massakerade av Sovjetiska trupper i Katyn den 10 April 1940.

Detta var alltså Polens regeringsflygplan och Tupolev TU-154M ska tydligen vara världens vanligaste medeldistansplan. Dock ska det vara förbjudet i många länder, men då den flitiga användningen av typen i forna sovjetstater och i arabvärlden, gör det alltså typen till det vanligaste i klassen. 924 stycken byggdes totalt.

Polen har två likadana plan, som de flesta länders säkerhetsrutiner föreskriver. Dock är det oklart om det andra var i bruk.

Ser också efter lite sökning att modellen TU-154M först börjades tillverkas 1984, så något skrotplan var det ju knappast. Masstillverkningen slutade 2006 av denna modell och när Polens är tillverkade vet jag inte. Viss tillverkning skedde dock fortfarande i Januari 2009 och hur det ser ut nu vet jag inte. Dock är modellen TU-154 från 1968, men tillverkningen startade 1970. Detta är egentligen inte så gammalt när det gäller flygplan heller, men som sagt brister de enormt i säkerhetsfunktioner etc.
Min gissning är att det är urtypen som är förbjuden i Sverige och den typen som är mest inblandade i olyckor, då TU-154M ska vara den fullutrustade lyxvarianten (TU-154M och TU-154M Lux).

Den 14 December 2009 fanns det 205 Tupolev TU-154 (Samtliga modeller) i bruk världen över.

Polens 2 TU-154M skall ha varit Lux-varianten.


Edited by computerror on 2010/4/10 21:44:14
Edited by computerror on 2010/4/10 21:45:47
Edited by computerror on 2010/4/10 21:53:34
Edited by computerror on 2010/4/10 21:59:00
Edited by computerror on 2010/4/10 22:09:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#42


See User information
Quote:

computerror skrev:
Detta plan är definitivt inte utrustat för fly-by wire... Detta plan var en gammal relik från det forna Sovjet. En högst analog historia som är förbjuden i många länder på grund av brist på säkerhetsfunktioner.
Det spelar ingen som helst roll vem som var målet och jag nämner presidenten eftersom han var av högst rang och jag är övertygad om att de skulle valt ett annat tillfälle om de var ute efter exempelvis riksbankschefen.

Tydligen var ju detta just presidentplanet... Ett Tupolev TU154M. Knappast var det med kort varsel heller, då de åkte för en ceremoni i Ryssland för att hedra de Polska militärer som blev massakerade av Sovjetiska trupper i Katyn den 10 April 1940.

Detta var alltså Polens regeringsflygplan och Tupolev TU-154M ska tydligen vara världens vanligaste medeldistansplan. Dock ska det vara förbjudet i många länder, men då den flitiga användningen av typen i forna sovjetstater och i arabvärlden, gör det alltså typen till det vanligaste i klassen. 924 stycken byggdes totalt.

Polen har två likadana plan, som de flesta länders säkerhetsrutiner föreskriver. Dock är det oklart om det andra var i bruk.

Ser också efter lite sökning att modellen TU-154M först börjades tillverkas 1984, så något skrotplan var det ju knappast. Masstillverkningen slutade 2006 av denna modell och när Polens är tillverkade vet jag inte. Viss tillverkning skedde dock fortfarande i Januari 2009 och hur det ser ut nu vet jag inte. Dock är modellen TU-154 från 1968, men tillverkningen startade 1970. Detta är egentligen inte så gammalt när det gäller flygplan heller, men som sagt brister de enormt i säkerhetsfunktioner etc.
Min gissning är att det är urtypen som är förbjuden i Sverige och den typen som är mest inblandade i olyckor, då TU-154M ska vara den fullutrustade lyxvarianten (TU-154M och TU-154M Lux).

Den 14 December 2009 fanns det 205 Tupolev TU-154 (Samtliga modeller) i bruk världen över.

Polens 2 TU-154M skall ha varit Lux-varianten.


Du vet att man kan byta delar eller sätta in nya om man vill?

Med ett vanligt SIM kort och lite tekniskt kunnande så kan man lätt bygga något som även skulle kunna krascha ett gammalt plan från 1930 som flyger helt utan elektronik. Va händer om man tex skulle sätta en liten krets som är kopplad till en vanlig servo som stryper bränslet lite eller luften in till motorn?

Det är bara ett exempel, men visar bara hur simpel det vore att göra nått om man bara vill.

Det finns satelit telefoner man kan ringa med var som helst på planeten, har funnits länge och vem som helst kan köpa en.

Vill något krascha ett plan så är de inte svårt, specielt om man är nån med dom resurser man har om man spelar på den nivån de gäller här isf..

I MS media är jag nästan säker vi bara kommer få höra att de va en vanlig olycka.

Så gammal teknik hade dom väl inte i planet så dom va tvingade att kunna se landningen med ögonen för att landa? Lite extra utrustning har garanterat ett president plan.
De ligger en länk tidigare i tråden som bevisar detta också.

Posted on: 2010/4/10 23:35
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#43
Det kan mycket väl vara en olyckshändelse, det kan även vara en komplott, ingen här vet. Vetande i sakfrågan i dagsläget är ju lite oroväckande och mindre förtroendeingivande.

Undrar om kaptenen på Estonia var med på det?
Heh.

Haverikommissionen kommer nog med en tillfredsställade redovisning för de indoktrinerade soon enough...
Och den där svartalådan pressenteras med största sannolikhet som den slutgiltig sanning genom aftonhoran.

Heh.

Om det nu vore en konspiration så är det inte tänkt att den ska vara uppenbar eller logisk för den indoktrinerade, hur skulle det se ut, lol? det funkar inte så...

Eh, det berodde nog på tom tank i kombination av stress. Planet var ju knappast utrustad med fly-by wire.

Heh...

Självklart.

heh…

Som rådgivare för en Regering skulle jag kunna få vilken minister, president och militär att sätta sig på vilket flyg som helst, när som helst.

Who knows...

Tycker bara det är ologizkt att utezsluta något övht juzt nu.. Muhahahaha....



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#44
Att installera fly-by wire i ett plan som inte är förberett för det skulle synas tydligt. Jag tror både passagerare och flygvärdinnor skulle reagerat.
Dessutom verkar alla tro att plan fjärrstyrs till höger och vänster och jag skulle vilja påstå att det är väldigt ologiskt att påstå detta om flygplan, då det inte görs. Dessutom skulle som sagt det nya kablaget och apperatur märkas tydligt.

Att prata om fjärrstyrda plan är att gå ifrån rimligheternas gräns ganska långt för de plan som varken har eller är förberedda för fly-by wire. Det skulle varit betydligt enklare att bara se till så ett av landningsställen inte går att fälla ned igen efter det fällts upp.
För mig är detta en typisk olycka. Piloten gjorde flera inflygningsförsök utan att lyckas för att till slut bli så stressad så han smackade in i trädtoppar och planet kraschade. Hade planet fjärstyrts hade det smackat ned direkt och fortfarande betecknats som en olycka. Hade någon sett till så bränslet ströps som Mini försöker påpeka, så var de väldigt sent ute, eftersom det redan gjorts försök att landa. Tänk om dessa hade lyckats?

De flesta här utgår ifrån saker som helt enkelt inte är rimliga som utgångspunkt. Visst... tänk om alla era "om" uppfyllts... Tror ni då att det är enkelt och går fort att utrusta ett regeringsflygplan med apperatur att fjärrstyra det? Någon borde ju ha märkt?
På detta plan var ju dessutom hela eliten representerad. Det kan ju hända i kupper osv att militära gör saker i lönndom, men här var ju toppskiktet inom det militära med. Detta plan står ju dessutom när det inte används på en militär flygbas.

Att försöka rädda situationen och påstå piloten var utsatt för mind-control fungerar ju inte heller, då han gjort flera försök att landa utan att lyckas.

Det är tydligt att det diskuteras utifrån vad ni vill att det ska vara, hellre än utifrån vad det ser ut att vara.

Tidningarna vinklar dessutom detta helt fel. Det var inget gammalt skrotigt plan som regeringen tog plats i, i all hast, utan detta var ett modernt flygplan som i viss mån fortfarande tillverkas. Ett flygplan som dessutom var Polens svar på Air Force One. Det enda idiotiska var att de samlade alla på samma flygplan och inte använde bägge, men det kanske de gjorde? Använde bägge alltså? Tidningarna skriver ju ingenting om det andra planet. Möjligt är också att det andra planet var inne på service.

Någon kommer med all säkerhet läsa detta som att det störtade planet då alltså varit inne på service innan...

Vi har alltså ett scenario med en stressad pilot pga tre misslyckade landningsförsök, tät dimma och brist på bränsle, som gör en felaktig bedömning som leder till en fatal krasch. Piloten hade ju dessutom kontakt med tornet och hade säkert delat med sig om det fanns saker som inte skulle fungera som de borde.
Lägg därtill till i stressmomentet den betydelsefulla passagerarlistan...

Quote:

Jumalauta skrev:
Som rådgivare för en Regering skulle jag kunna få vilken minister, president och militär att sätta sig på vilket flyg som helst, när som helst.

Nu var det ju bara så att även rådgivaren var med i kraschen... Och att detta inte var vilket plan som helst, utan just Polens svar på Air Force One. Dvs ett av de två plan regeringsmedlemmarna och presidenten brukar resa med.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#45


See User information
Dåligt med bränsle? Men det är ju närmast cykelavstånd från Polen till Katyn...

Posted on: 2010/4/11 7:42
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#46
Lech Kaczyński hade tidigare en gång försökt att tvinga en pilot att landa under svåra förhållanden, men denne vägrade. Möjligheten finns att han även försökte tvinga denne pilot.
Det här med Katyn var en hjärtefråga för presidenten och skulle de bli tvingade att landa i Vitryssland skulle de ju missa ceremonin.

Piloter har dessutom en jävla press på sig och hårda reguleringar vad gäller bränsleförbrukning. Att gå emot presidentens direkta order skulle med all säkerhet betyda att han förlorade jobbet dessutom.

Olycka. Allt talar för detta...

Många här resonerar utifrån vad de vill att saker och ting ska vara. En konspiration.
Jag resonerar utifrån den fakta jag kan skrapa ihop, speciellt då själva händelsen skulle kunna ha varit en konspiration.
Det enda jag egentligen höjer på ögonbrynen om är medias rapportering om att detta inte är flygdugliga plan, men de måste mena de första modellerna av TU-154 och inte det moderna TU-154M. Samt det faktum att alla åkte i samma plan, men det utfördes väl förmodligen service på det andra, eller så satt det ett gäng högt uppsatta i det planet också, men media har inte rapporterat om detta. De kanske flög i samma plan för att presidenten ville briefa sin staff om någonting...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#47


See User information
Landingen kanske misslyckades pga av ett sabotage eller kanske inte.

Det blir ju självfallet intressant när så många högt uppsatta dör i en olycka. Det måste ju finnas hundratals motiv att få ihjäl någon på det planet.

Att direkt avfärda ett attentat tycker jag är lite naivt.

Posted on: 2010/4/11 12:21
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#48
Nu har inte jag direkt avfärdat ett attentat, utan tycker det mesta pekar på en olycka. Attentat var min första tanke.

Jag säger fortfarande att landningen misslyckats pga en stressad pilot. Presidenten har ju som sagt tidigare beordrat plan att landa trots att flygledningen dirigerat om dem. Här rådde tät dimma och skulle de dirigeras om skulle de missa denna ceremoni som var viktig för presidenten.
Jag tror man kan förmoda även här att presidenten beordrat piloten att landa trots omdirigeringen till Minsk.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 4 5 ... 9 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
89 user(s) are online (89 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 89

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS