vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
S vill ge alla elever egen polis!
Om oppositionen vinner valet kommer alla elever i hela Sverige att få en egen kontaktperson hos polisen.
Det lovar Socialdemokraternas potentielle justitieminister Thomas Bodström.

Varje kille och tjej, från sexårsverksamheten upp till trean i gymnasiet, ska veta vem som är deras polis, förklarade han vid en presskonferens när Socialdemokraternas "vallokomotiv" presenterades.

I fortsättningen kommer de att veta exakt vem de ska ringa, telefonnummer kommer att stå på anslagstavlan i varje skola i hela Sverige. Det kommer att genomföras under nästa mandatperiod om vi vinner valet.

läs hela arikeln hela artikeln

Vad fan är detta för nåt, vilket land lever vi i egentligen, varge barn ska veta vem som är deras polis! det kan inte menas med annat än att föräldern är bara där för att mata barnet , och systemet ska ta hand om den och göra vad de vill av den. oftast till färdig produkt efter 3:an i gymnasiet.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: S vill ge alla elever egen polis!

See User information
Quote:

Orion skrev:
Om oppositionen vinner valet kommer alla elever i hela Sverige att få en egen kontaktperson hos polisen.

Varje kille och tjej, från sexårsverksamheten upp till trean i gymnasiet, ska veta vem som är deras polis, förklarade han vid en presskonferens när Socialdemokraternas "vallokomotiv" presenterades.

I fortsättningen kommer de att veta exakt vem de ska ringa, telefonnummer kommer att stå på anslagstavlan i varje skola i hela Sverige. Det kommer att genomföras under nästa mandatperiod om vi vinner valet.

läs hela arikeln hela artikeln

Jag vill inte läsa eländet, men uppenbart är att de känner inga gränser och är totalt vrickade. Säkert kommer också alla adresser på anslagstavlorna till alla nuvarande och framtida diskrimineringsombudsmän att stå där, tex radbandsdiskrimineringsombudsmannen, samkönsdiskrimerades ombudsman, ätstörningsombudsmannen, diskriminerade böneutropares ombudsman... suck...

Posted on: 2010/4/13 21:51
(Bireal tipsade) Karl Kraus... visade på den ondska som låg inbakad i dessa till synes små fel. Han såg sina samtida medmänniskors vårdslösa behandling av språket som ett tecken på att de även var vårdslösa med behandlingen av världen som helhet.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hehe, nu får min svägerska vatten på sin kvarn. Hon var kursare med Bodström. När jag beklagade mig över Beatrice Asks ringa intellekt, så replikerade hon att Bodström var än mer obegåvad.
Hon vet, hon rör sig "up there" i smeten, "stackarn".

Ska bli intressant att se hur det går att hantera det med 1,8 poliser per 1000 invånare i sverige, koncentrerat till storstäderna. Vårdgarantin någon?

Posted on: 2010/4/13 21:54

Edited by metaphor on 2010/4/13 22:14:40

See User information
Alltså jag pallar inte...

Enligt Thomas Bodström så finns det ett färdigt förslag på justitiedepartementet för att genomföra reformen.

– Det behövs inga lagändringar, det är bara att trycka på knappen, sade han.

S vill ge alla elever egen polis

– Varje kille och tjej, från sexårsverksamheten upp till trean i gymnasiet, ska veta vem som är deras polis, förklarade han vid en presskonferens när Socialdemokraternas "vallokomotiv" presenterades.

– När någonting har gått snett, när varningssignalerna kommer om att killen eller tjejen plötsligt byter umgänge eller slutar gå i skolan, då ska man kunna kontakta den här kontaktpolisen. Det ska vara lika självklart som att man vet vem som är rektor, skolpsykolog eller kurator, sade Bodström.
”Ska veta vem de ska ringa”

– I fortsättningen kommer de att veta exakt vem de ska ringa, telefonnummer kommer att stå på anslagstavlan i varje skola i hela Sverige. Det kommer att genomföras under nästa mandatperiod om vi vinner valet.

Sänder man inte då signalen att alla elever är potentiella kriminella?

– Nej, men man ska vara medveten om att varenda kille och tjej under uppväxten kommer i kontakt med alkohol och narkotika. Det går aldrig att säga vilka som är i riskzonen och då är det bättre att arbeta brett förebyggande.
”Inte att misstänka”

– Det är inte att misstänka alla, tvärtom. Att arbeta förebyggande är att inte misstänka någon för brott. Det är just det som är det förebyggande, sade han.

Enligt Thomas Bodström så finns det ett färdigt förslag på justitiedepartementet för att genomföra reformen.

– Det behövs inga lagändringar, det är bara att trycka på knappen, sade han.

Posted on: 2010/4/13 23:43

See User information
Ja det känns ju som det är viktigt att i framtiden värna om sin intregitet och välja sina vänner med omsorg. Med tanke på att tycker svensken i allmänhet är så konflikträdda och lider av avund mm så kanske det lutar åt att man finner nöja att istället för med rakhet vända sig mot personen man isåfall kontaktar polis om väljer att "trycka på knappen".
Själv tycker jag Thomas har sålt sin själ och är inte förvånad att ett sådant förslag kommer från honom.

Med tanke på att man ska "arbeteta ihjäl sig och inte ha tid att värna och stötta sina barn ser det ut som en strategi är i omlopp.
Mkt tragiskt.

För övrigt ska man inte dömma alla poliser då dom ändå jagar pedofiler mm och att det finns bra och dåliga även där men dom kan ägna sig åt viktigare saker tycker jag än lägga sig i andras människors mindre angelägenheter.

Posted on: 2010/4/14 0:04
Kul att få nya ämnen att bita i!!
Bra jobbat alla.Syns snart. Utvilad och redo!
Tack fö att ni finns

See User information
Quote:

milina skrev:
För övrigt ska man inte dömma alla poliser då dom ändå jagar pedofiler mm och att det finns bra och dåliga även där men dom kan ägna sig åt viktigare saker tycker jag än lägga sig i andras människors mindre angelägenheter.

Ja, pedofiler finns det gott om nuförtiden
Resized Image

Posted on: 2010/4/14 0:14

See User information
Sverige är så jävla insyltade i den nya fascismen så att man hisnar. Man undrar ju hur många såna här förslag som ligger på vänt.

Den perfekta Svenska ungdomen, en renrasig obekymrad youth, med ett änglaliknande utseende, som klippt och skuren från en scfi-film om den nya rasen.

Nu äntligen har ungdomen ett arbete, antagligen jobbar man på kliniken som omvänder vaken anhängare eller så jobbar man på statens fjärrvärme fabrik.

Då sopor har blivit förbjudna i den "nya världen", har olika försök genom att använda sig av levande ting genomförts med succes i den nya fabriken.

Ugnarna sväljer allt levande såsom Muslimer, Handikappade, Missbildade, Bloggare, Misstänkta terrorister Och dom som blivit lite till åldern som samhället inte har råd att ta hand om längre.

Hel NWO

Resized Image

Posted on: 2010/4/14 8:44

See User information
Suck,det blir bara värre och värre...
Det är liksom ingen hejd på galenskaperna,det leveraras
idiotförslag till höger och vänster nästan varje dag nu.
Allt för att avtrubba människorna.

Det sker väldigt snabbt och ogenerat,riktningen går spikrakt
mot ett polis och övervakningssamhälle som inte ens DDR nådde upp till...

Posted on: 2010/4/15 16:41

See User information
Håller med blizzard, funderade just över det. Det är lustigt hur allt det här som det talats om (alex jones, David Icke med fler)helt plötsligt bara sköljer över oss. Om dessa profetior har infriats så undrar man ju vad mer som kommer runt hörnet.

Kanske dags att konvertera alla mina besparingar till guld nu, och investera i lite av allt det där man läst om på survivalistsidorna...

Posted on: 2010/4/15 16:51

Anonym
Jag kommer ihåg när jag var liten då det fanns en kvarterspolis. Han gjorde besök i skolan etc och man respekterade honom och polisyrket. Det var mycket synd att kvartespoliserna försvann, men detta kanske är en väg tillbaka?

Förr i tidden kände ju dessutom alla fjärdingsman.

See User information
Ja varför inte?
Det är det nog en bra ide med förnödenheter och eventuella
bytesvaror.

Posted on: 2010/4/15 17:07

See User information
Quote:

greensparrow skrev:
– Det är inte att misstänka alla, tvärtom. Att arbeta förebyggande är att inte misstänka någon för brott. Det är just det som är det förebyggande, sade han.

Gissningsvis växte Bodströms näsa nån cm då han uttalade ovanstående. Det är ju ett närmast perfekt upplägg att förse samtliga som växer in i systemet med en egen polis som med FRA-lagens makt smidigt och i trygghetens sken kan kontrollera samtligt i de honom tilldelade personernas liv.
Storebror ser dig - hela tiden.

Posted on: 2010/4/16 7:20

Anonym
Fast som jag ser det är detta på samma sätt som en husläkare. Man får en kontaktperson, men det är du själv som väljer kontakten.
Iofs är det lättare att kartlägga folk om det är samma person man möter så man kan bedöma denne person.

See User information
Jag ser inte det NYA i det här "nya förslaget"...

När jag gick i grundskolan på 90-talet kom herr blå på besök och visade hur han arbetade. Man fick lära sig hur man ringde till polisen och man fick lära sig varför man skulle ringa polisen. Man fick lära sig att en pågående misshandel var en situation då man skulle ringa sos-alarm istället för lokala polisens kontor osv...

Det var en del i samhällskunskapen om jag inte minns fel. Att lära sig OM samhället är inte dåligt, det är bra att veta hur det fungerar... man får lära sig hur sjukt det är...

Så jag förstår inte hur detta kan vara ett nytt förslag, alla anslagstavlor i skolor har alltid haft lokala polisens nummer... eller är det bara i de tre olika skolor jag gick i som barn?

Sen är första inlägget i tråden ett otroligt bra exempel på hur man kan tolka situationer olika... det är inställningen till ämnet som styr hur man upplever det, och uttrycker sig om det....

Posted on: 2010/4/16 16:53

See User information
Quote:

computerror skrev:
Fast som jag ser det är detta på samma sätt som en husläkare. Man får en kontaktperson, men det är du själv som väljer kontakten.
Iofs är det lättare att kartlägga folk om det är samma person man möter så man kan bedöma denne person.

Ja, det beror ju helt på vilken polis man får som kontaktperson
Resized Image

Posted on: 2010/4/16 19:17

Anonym
Quote:

metaphor skrev:
Ja, det beror ju helt på vilken polis man får som kontaktperson

Ja, det är sant. Kommer ihåg kvarterspolisen när jag gick på dagis... Jag blev övertalad av några kompisar att ropa "polis, polis, potatisgris" efter han och gjorde så... Resultatet blev att polisen lyfte upp mig och sa argt att så fick man inte säga... Jag blev livrädd och kissade ner mig.

Så jävla opedagogiskt...

Nu var det ju iofs oftast så att kvarterspoliserna var såna med lite alkoholproblem, som man ändå inte avskedade...
Men en del var ju riktigt bra. När jag var tonåring hade vi en kvarterspolis som gjorde väldigt mycket för ungdomarna.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper