vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Olycksfria år...
Jag kan inte hjälpa att reflektera över att under de år jag varit här på vaken.se's forum har det inte skett en enda riktig olycka, utan allt har varit attentat och konspirationer.

Inga kändisar har dött av överdoser, utan de har blivit mördade. Cancer dock kan kändisar dö i förtid av.

Alltså... Helt ärligt!
Hur resonerar ni? Jag tror själv det förekommer konspirationer osv och att det är mycket vi aldrig kommer att få svar på, men att tro det om varje händelse, död och olycka?

Detta är att förutsätta allt är en konspiration och visar klart och tydligt man har en något skev bild. Det skulle läckt betydligt mer än vad det har gjort om precis allting är en konspiration...
Sen att sedan samhällsklimat osv är plansatta, det är en annan sak...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Olycksfria år...

See User information
Visst finns det foliehattar som ser konstigheter i allt här. Men det är väl ungefär lika stört som dom som tror att det INTE sker något skumt alls.
Ta tex vad händer i polentråden, jag har tydligt sagt att det inte behöver förekomma en konspiration där. Men om man inte vänder på alla stenar NU så kommer det ju bli svårare att utröna ev. konspirationer med åren. Det är så alla förmodat riktiga konspirationer lyckas. Med tiden så blir det svårare att hitta trovärdiga vittnen, bevis etc.

Så, för att svara på den egentliga fråga. Allt är inte en konspiration, men att leka med tanken en stund att det kanske är det, gör ju den tråkiga verkligheten lite roligare. Eller hur?

Posted on: 2010/4/15 18:46

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Just Polen tror jag inte är någon konspiration... Jag har själv kommit på logiska förklaringar till allt som händer.

Jag utgår ifrån att möjligheterna finns för en konspiration bakom alla stora händelser, men media brukar vara väldigt dåliga att ge svar på frågor också. I Polen-fallet har jag dock som sagt hittat trovärdiga förklaringar för allting.

See User information
Igen har samma tanke? Det finns alltid nån som tänker annorlunda än en själv det är ju inte förens då våra tankar förenas och svar kan ges...

Tror inte alls att det skulle läkt mer än vad som görs, snarare tvärtom det har läkt alldeles för mycket och man försöker att stoppa läckorna till massorna med alla medel.

Hela världen är ju kidnappad av kapitalet en unik situation. Det som man utöva på u-länderna håller på att flyttas till oss och då ingår mord så att säga..

Låt undersökarna/bloggarna jobba i lugn och ro med Polen prylen är det nått så kommer det fram, är det inget så lägger allt sig...

Om bloggarna har fel händer inget, har förnekarna fel är det katastrof...

Jag är neutral till Polen frågan, dock tycker jag att slutsatser kom alldeles för snabbt och allt kändes orkestrerat....

Posted on: 2010/4/15 19:08

Anonym
Tror snarare att det handlade om att de snabbt ville nå fram till resultat angående Polen-kraschen eftersom det var en så stor händelse.

Att Putin själv ska ta ledningen över haverikomissionen är ett Ryskt sätt att säga att det här ska dom gå till botten med. Visa att de tar detta på största möjliga allvar för relationerna mellan Polen och Ryssland.
Men allt vrids och vänds på.

Det "hetaste" beviset för faul play är den video där det sägs de avrättar överlevande.
Den översättning vi tagit del av är minst sagt bristfällig. De polska fraserna är rätt skrivna och kan översättas, men de ryska fraserna är det inte. De är skrivna fonetiskt. Dessutom hör man inte ens hälften av det som översättarna påstås sägas och tidsangivelserna stämmer inte alls heller.

Man hör också ett tåg i videon, trots att det inte finns någon järnväg i närheten.

Till saken hör också att materialet från YouTube knappast kan förstärkas digitalt som översättarna påstår de gjort, eftersom materialet är kraftigt komprimerat.

See User information
...Ibland kan konspirationer dock vara det omvända. Att det är bloggosfären som skapar "sanningar" som är helt ute och cyklar, och att det är msm som faktiskt ligger närmare sanningen.

Jag kan bara tala för mig själv, men misstänker att det gäller fler andra här; att dryfta en tanke om en möjlig sk "konspiration" är ju inget annat än en outvecklad tanke.
Man vill bolla tankar och idéer i ett ärende. I slutet kommer man fram till någon sorts sanning, man får vänja sig med att i en tråd byta sanning flera gånger om. Ungefär som detektivarbete.

Om du tolkar utbytet av idéer som färdiga sanningar huggna i sten så tror jag du behöver omvärdera flera av oss.
Men som sagt jag talar ju bara för mig själv.
Det är bra mycket på vaken som jag inte håller med om. Precis som med den officiella verkligheten.

ps. Vi låter Polen vila nu i den tråden tycker jag, det har ju en egen tråd, där vi för närvarande diskuterar om det är något fuffens på gång ...eller inte.

Posted on: 2010/4/15 19:22

Anonym
Jag har inte sagt alla, men det finns en kärna som påpekar allt är konspirationer...

Jag är väl själv en av vakens användare, eller hur?

See User information
Jo det är du, en av de flitigaste dessutom
Vaken är ju en motvikt till vof och dylikt så det går lite överstyr här för ofta tror jag.
Men tänk så här på kul: Om vof är i ena ringhörnan och vaken i den andra, vart finns sanningen? Jag skulle säga nånstans i mitten med en draging åt vårt håll.
Vi är dock defenitivt något på spåren (eller så skapar vi denna upplevelse enligt the law of manifestaion? då har vi verkligen lurat oss själva). Mycket av det som var folievarning för bara något år sedan är idag en realitet.

Posted on: 2010/4/15 19:36

Anonym
Vi är ofta någonting på spåren anser jag, men Polen blir bara pinsamt och används av motståndare till vaken för att förlöjliga oss.

Detsamma med Michael Jackson, Heath Ledgers och dess död...

Däremot var det ingen som reagerade när Brittany Murphy dog och det är rent sexistiskt
Som att säga en tjej betyder ingenting...

Corey Haim dog förresten nyligen också, men hans stjärna hade slocknat för länge sedan.

Folk har alltid svårt att smälta när någon dör i toppen på sin karriär

See User information
Google Earth är redigerat på en del punkter Det finns diverse raderingar av strategiska installationer och järnvägar räknas dit. Ett typiskt exempel är om man kollar den kinesisk-rysk-nordkoreanska gränsen. (Den är milt sagt mystisk, för övrigt, hela städer är bortraderade).

Det finns också mystiska ställen i Afrika där jag vet att det finns stora anläggningar som på Google Earth ser ut som om de svärtats eller också har man lagt in områden som man plockat nån annanstans ungefär som skinn vid plastikoperationer. Ett typiskt trick är att kalla ett område "naturpark" som ju sen förstås måste bevakas mot tjuvskyttar av beväpnad milis. Men förmodligen finns det nån sorts pinkod som öppnar ett område för den som har behörighet.

Man kan ju kolla Gazaremsan också...

Det sägs nånstans i anvisningarna att man "själv" kan korrigera bilderna men då får man nog tillhöra det än så länge exklusiva gäng som har egna satelliter.

Just nu håller några fantaster på med en självbyggd raket som drivs med syre och stearin ute vid B&W nära Christiania och de tänker skicka upp en kille i omloppsbana snart på fullt allvar.

Posted on: 2010/4/15 19:40
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Quote:

Asgeir skrev:
Google Earth är redigerat på en del punkter Det finns diverse raderingar av strategiska installationer och järnvägar räknas dit. Ett typiskt exempel är om man kollar den kinesisk-rysk-nordkoreanska gränsen. (Den är milt sagt mystisk, för övrigt, hela städer är bortraderade).

Fast den redigeringen brukar vara white-outs... Det är det knappast över Smolensk flygplats

See User information
Tja, Smolensk ligger några kilometer från gränsen till ett Nato-område, nämligen Litauen. Och är det nån som INTE yttrar sig just nu är det vår danske Natochef. Nåt mer mussellikt får man leta efter...

Posted on: 2010/4/15 19:45
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Quote:

Asgeir skrev:
Tja, Smolensk ligger några kilometer från gränsen till ett Nato-område, nämligen Litauen.

Nej, det gör det inte. Hela Vitryssland ligger emellan...

Det är också mer än bara några kilometer till Vitryssland.

Förresten har NATO inga trupper i Litauen vad jag vet...

See User information
Jag har kollat på en karta och det är en bra bit åtminstone 25 mil. Mitt minne är långt ifrån pålitligt tydligen. Fast det är en dagsetapp i de flesta cykellopp... men frånvaron av uttalanden från Nato tycker jag tyder på att man studerar situationen noga. Det finns faktiskt världskrig som startat för mindre händelser...

Posted on: 2010/4/15 19:58

Anonym
...fast när det händer viktigare länder än Polen...

See User information
TRE PRÆSIDENTER MØDES I LITAUEN FOR AT FEJRE NATO-MEDLEMSSKAB

De tre præsidenter fra Letland, Estland og Litauen samles den 27. marts 2009 på det litauiske flyvevåbens base for at fejre 5 årsdagen for de baltiske landes indtræden i NATO.

Ähum...

Posted on: 2010/4/15 20:03

See User information
Quote:

computerror skrev:
...fast när det händer viktigare länder än Polen...

Får man påminna om att Andra Världskriget startade vid Polens gränser och att tragedin i Katyn är direkt kopplad till detta. Dessutom låg Polen åtminstone tjugofem mil längre åt öster den gången, hela landet flyttades av Stalin västerut 1946-47.

Posted on: 2010/4/15 20:06

Anonym
Katyn hände UNDER andra världskriget. 1940

Och ja, de baltiska staterna kanske möttes, men Litauen har inga NATO-trupper...

See User information
Det har varit mycket hard feelings om den saken och det finns nog mycket som inte sagts i frågan. Att det finns ett tvättäkta agg mellan många folkgrupper är nåt som kommer upp till ytan då och då. Själv läser jag gamla kalendrar och hittar ofta saker som förtigits i senare historieskrivning. Lite svårt att hitta dom hemma hos folk och radera i efterhand. Men polackerna var inte sådär jättesnälla mot ukrainare och tyskar på polskt område före kriget, även om tyskarnas ockupation var etter värre. Allt har en orsak och om historien kan man nog säga att det bästa vore om det mesta aldrig hänt...

För övrigt är alla trupper i ett Natoland Natotrupper!

Posted on: 2010/4/15 20:18

Anonym
Quote:

Asgeir skrev:
För övrigt är alla trupper i ett Natoland Natotrupper!

Fast du vet vad jag menar... Jag menar utrikiska trupper som exempelvis från USA.

See User information
Jag tänker mest på signalspaning. Förr bedrevs den från Bornholm, nu är man mitt inne i smeten. Ryssarnas gamla Haaarp låg i närheten av Minsk, för övrigt.

Posted on: 2010/4/15 20:30

Anonym
Hahhah... det mesta farliga låg i Vitryssland och Ukraina... det var Sovjetunionens soptipp...

Fast ärligt Argeir, vad har det med att göra att Litauen är med i NATO?

Jag hade förresten fel om Litauen. Det finns utländska styrkor där och de har gjort sig kända som misslyckade fegisar som åker på stryk av lokalbefolkningen.

http://counter-propaganda.w3.lt/n_nato/enn_nato.php
Ursäkta det faktum att informationen kommer ifrån en nynazistisk Litauisk sida, men jag tyckte det var roligt...

See User information
Quote:

computerror skrev:
men Polen blir bara pinsamt och används av motståndare till vaken för att förlöjliga oss.

Sen när brydde vi oss om det? Vi är redan uträknade som stollar, så vi kan lugnt ta oss an denna fråga utan repressalier från pk-maffian.
Dessutom så är det här som jag sagt nu ett 10 tal gånger sprängstoff bara i sin officiella form. Det behöver inte ens till en konspiration för att förbluffas över hur korkade en regering kan vara för att flyga i ett och samma plan.

Quote:

computerror skrev:
Detsamma med Michael Jackson, Heath Ledgers och dess död...

Folk har alltid svårt att smälta när någon dör i toppen på sin karriär

Fast vi kanske borde separera poliyik och nöjesindustrin. tor skillnad på det här med motiv då.
Men jag håller med dig, det finns fullkomligt idiotiska teorier om flera stjärnors död. Det ingår väl i mytologin kring en popstjärna, när man skapat en bild av sig som en minigud.

Posted on: 2010/4/15 20:50

Anonym
Quote:

metaphor skrev:
Sen när brydde vi oss om det? Vi är redan uträknade som stollar, så vi kan lugnt ta oss an denna fråga utan repressalier från pk-maffian.

Jag bryr mig faktist.

Quote:

metaphor skrev:
Det behöver inte ens till en konspiration för att förbluffas över hur korkade en regering kan vara för att flyga i ett och samma plan.

Jättekorkat. Jag har försökt få reda på varför det andra planet stod på marken utan att lyckas...

Men som sagt... Detta var MYCKET viktigt för presidenten och han ville att den polska eliten skulle närvara...

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper