vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Olycksfria år...

See User information
Ja de trakter av det forna Sovjet som ligger åt vårt håll är ju en utkant lika väl som Kamtjatka och Sachalin sett från Moskva. Båda utkantsområdena har ju varit slagfält flera gånger under nittonhundratalet och gränserna har ryckts fram och tillbaka och aktörer har både nybildats och fallit. Jag hade ingen aning om att Vitryssland var ett område med så stark särprägel att det kunde bära en statsbildning förrän Sovjet föll, faktiskt. Det ser ju så tråkigt och enformigt ut på en karta, menar jag. Men det kanske finns både sjöar och skidbackar och allt möjligt fast det knappt går att ta sig dit...

Att polackerna sätter en ära i att vara nationalistiska det vet man ju. Men om vitryssar och andra tänkbara folkslag i området är av samma ull får vi nog omvärdera en hel del. Det fanns visst något som hette Komirepubliken där engång. Och längst ut i öster i Karpaterna ville jag en gång fotvandra och upptäckte att polisen hade dragit en kritstreck över vägen och aldrig körde längre än så. Där bodde en befolkning utan papper i små byar, alla var zigenare och man kunde mer eller mindre fotvandra till Ungern, Slovakien, Rumänien och Ukraina. Jag flög senare över området och såg att det inte fanns några upplogade vägar över huvud taget trots att resten av Polen var plogat...

Det är som sagt nog mycket vi inte vet... du nämnde ju själv nåt om Vilda Västern i den andra tråden! Detta är lååångt från Moskva och kanske dom inte har rätt mycket koll på nånting.

Posted on: 2010/4/15 20:53
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Komirepubliken känner jag igen, tror jag läste om det när jag var mindre.

The Republic of Komi was founded 1921. It is situated in the European North of Russia, within the latitude of 50o N and 68o N. The Eastern border of the Republic, is the same as the border to Asia.
The Komi Republic is extremely rich in various natural resources. Mineral resources as oil, gas and ore minerals (manganese, titanium, bauxite etc) have large deposits and mainly concentreted to the Polar Urals. The area contains major reserves of raw materials, exemple for the chemical industry and jewellery making, etc. The Republic obtains significant amount of timber resources. 3/4 og the woodland may be subject to extensive exploitation.

The population of the Republic was 2002, 1.1 million people. About 900.000 people living in the cities. The population density is 2.7 inhabitants per 1 km2.

Agriculture has originally been based on cattle breeding, reindeer breeding, potato and vegetable cultivation. Meadows and pastureland occupy the major part of the agriculture land. Plant cultivation is strongly oriented to cattle breeding. Agriculture enterprises employ 4% of the working population.

Posted on: 2010/4/16 10:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Kommer inte ihåg vem som sa det men jag tror det var kissinger, han sa: De stora hemligheterna släpper vi ut till folket för att de ska behålla de hemliga , men de små behåller vi för oss själva.

Ett tydligt exempel på detta är 911, där många fortfarande starkt förnekar att en stat kan göra något sånt mot sin egna land.
Men oftast är dessa människor outbildade i historia och de ocklulta , till exempel så tänker de inte på att i alla tider har man gjort offer till deras satanistiska gud, exempelvis offrade man varje dag människor för att tillbe regnet, människorna var ju av samma folkslag och inte brydde de sig om det, eftersom de ansåg att de gjorde en bra grej för gud och den ända rätta.

I mitt land för över 2000 år sedan offrade man barn, man tog 2 flickor och 2 pojkar och dödade de innan man gick i strid för att man skulle förlora så lite soldater som möjligt eftersom man offrade barnen.

Idag sker det precis samma sak fast i större skala , de ockulta följer sina böcker och program och sin egna hemliga religion, om vi tar exempel på 911- där man offrade över 2500 människors liv, många amerikaner och annat folk, de som planerat detta är också amerikaner till ytan men på insidan ser de sig själva som helt andra typer och icke amerikaner och de bryr sig inte om 3000 eller 50 miljoner dör i usa så länge de inte är inom deras sekt.

I sverige har vi ju likadana typer som sitter högst upp och tillhör en del av sekten, det är religionen-idealismen som för dessa äckliga typer tillsammans att de känner sig förenade med varandra och resten av världen är de som är deras hot.

Många svenskar tänker att våran minister och andra politiker är där för att hjälpa oss och de vill våran bästa för att vi är ju svenskar , visst är vi det och vi älskar Sverige och litar på politikerna men dessa politiker gör inget annat än att fördumma folket, hota de , stänga in deras tankar, skapar strängare regler och ser på oss som får och hundar, hade de inte behövt våran arbetskraft hade de förlänge sedan med all säkerhet försökt utrota oss för att de själva ska kunna stara en ny Noas ark med den nya rasen.
De ser på oss som att vi var små barn som inte fattade nåt och att vi endast ska lyda och hålla käft och jobba äta och sova, vi kan ingenting och är inte värda nåt i deras ögon förutom arbetskraft. Vi är inne i 2000 talet, istället för att vi ska bli mer fria och känna oss värdefulla gör de allt för att vi ska känna oss värdelösa och vi ska bli lydiga som hundar.

För de som inte vet, så borde ni veta att Sverige är ett land där hela landet är ett experiment, mesta dels hos folkets psyke, det är i denna land som man prövar alla möjliga psykologiska delarna hos folket och ser hur långt de kan gå, och hur länge folket går efter deras order. När de sen har fått in 100% resultat som bearbetar man planen i större omfattning och då har man en färdig plan för de andra länderna. Vi måste vara starkare än någonsin de närmaste åren för att det kommer bli värre, mycket värre ända tills en inbördeskrigen kommer att bli mer normala framöver.

Jag tror att storbritanniens kungarike kommer att skadas snart.

Det farliga är att det har kommit för mycket information samtidigt och från alla håll, och folk kan bli förvirrade av det så att de till en början tror på allt, för att sedan inte tro på nåt.
Därför är det viktigt att man går på sina egna känslor också så man inte hela tiden strävar efter källor, att så många är beroende av källor för att de ska tro på nåt är just en del av programmet som man blivit programmerad på svenska lektionerna, att källorna var de allra viktigaste som när man ska framföra nåt.
Det är sånt som jag tycker man inte borde fästa sig vid för mycket för då kommer du aldrig att hitta en ren sanning någon gång, utan du kommer leta efter källor hela ditt liv och alla kommer se annorlunda ut eller kopierade och lite ändrade.

Därför ha din egen instinkt och var bestämd , ta inget för givet men förneka heller inte nya saker, låt de vara på sin plats till du hittar nåt nytt som sammankopplar eller bekräftar, oftast brukar sådana saker ske utan att du söker efter just de utan du kan läsa om nåt helt annat men se något som fångar din blick och sammanlänkar det med den sak du haft vilande.

Jag vet att det mesta som jag idag vet, imorgon kan vara nåt som jag bara trott mig veta, men det skulle inte göra mig besviken snarare glad att jag fick reda på att det jag visste inte var sant. men sen så finns det saker som ingen i denna värld kan ta bort ifrån mig, vad de än visar och säger det är sånt som man byggt upp själv och kan gälla endast dig.

ps: Ni får ursäkta mig om jag gick offtopic och skrev så långt.

Edited by Orion on 2010/4/17 0:59:50

See User information
Orion, du har så rätt att det är ruskigt. Det har i alla tider funnits en ockult underström i de flesta kulturer. På artonhundratalet som var så förnuftsbetonat var naturligtvis dessa underströmmar motsvarande starkare. Det man hittar om man googlar nuförtiden är teosoferna, Blavatsky, Crowley och en del andra mer kända, men det är bara topparna på isbergen.

I min egen släkt var det min mormor som var väldigt intresserad och insatt. Av henne har jag fått insyn i det som rörde sig i huvet på dom som var födda på 1880-talet och jag misstänker starkt att mycket av det tankegodset fortfarande är i omlopp.

Jag tycker att detta har relevans på både Katyn och Smolensk-kraschen, varför jag tvekar om man skall flytta tråden till Andlighet. Detta är kriminell handling och det är intressant att veta vilka bevekelsegrunder som kan finnas utöver de förnuftsmässiga!

Basta!

Posted on: 2010/4/17 8:18
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
oj da i den här tråden behövs det hjälp ser jag... om man som trådstartare enbart refererar till hollywood och skvallerpressen som källa för vad som har inträffat så har man tyvärr inte förstått ett dugg av den multidimensionella verklighet vi lever i... vadå "kändisar" liksom? computerror behöver vidga sin värld.

påståendet om att allt som hänt senaste tiden varit planerade mord och inte olyckor bygger på en grav missbedömning - då det inträffar olyckor och dödsfall dygnet runt som inte rapporteras av media.. man kan ju för fan inte ha näsan i datorn och tro det är hela verkligheten.. man måsta ta in HELA universum i beräkning, inte bara löpsedlar.

Posted on: 2010/4/18 11:03
"if a group claims to have the truth, run from them.."

Anonym
Quote:

supermonkey skrev:
oj da i den här tråden behövs det hjälp ser jag... om man som trådstartare enbart refererar till hollywood och skvallerpressen som källa för vad som har inträffat så har man tyvärr inte förstått ett dugg av den multidimensionella verklighet vi lever i... vadå "kändisar" liksom? computerror behöver vidga sin värld.

påståendet om att allt som hänt senaste tiden varit planerade mord och inte olyckor bygger på en grav missbedömning - då det inträffar olyckor och dödsfall dygnet runt som inte rapporteras av media.. man kan ju för fan inte ha näsan i datorn och tro det är hela verkligheten.. man måsta ta in HELA universum i beräkning, inte bara löpsedlar.

Tänk att det helt gick dig förbi att jag var sarkastisk...
Att jag ville belysa det absurda med att folk här inte godtar olyckor och överdoser som anledningar.

Gör dig själv en tjänst supermonkey och håll käften, för du har uppenbarligen inte många hästar hemma och förstår inte vad folk menar...

Gång på gång på gång förlöjligar du dig själv med att visa hur det totalt förbigått dig vad folk egentligen menar.

ALLA andra i den här tråden förstod min kritik... Utom du. Vad beror det på? Du som tror du är så smart...

See User information
klart som fan att jag förstod det innan jag skrev.. men du fattar väl att ditt anspråk på "sarkasm" inte befriar dig från det faktiska innehållet? du är en simpel skvallertant.

Posted on: 2010/4/18 11:16

Anonym
Quote:

supermonkey skrev:
du fattar väl att "sarkasm" inte befriar dig från det faktiska innehållet?
Är du dum eller?
Jag påtalar företeelserna av andra.

Quote:

supermonkey skrev:
du är en simpel skvallertant. lägg ner din syjunta på vakens forum.
Var skvallrar jag?

Det var en ruskigt dålig comeback som du försökte rädda ditt anseende... Du gjorde dig bara dummare ännu en gång.
När slår du i botten egentligen?
Just när man tror du inte kan bli mycket dummare bevisar du att det kunde du visst det....

Man ska vara snäll mot mindre begåvade som du, men det blir så svårt, då du är ett så stort skämt som tror du är så intellektuell.
Dessutom försöker du tala om för andra vad de ska tycka och tänka.
Din saktmodiga lilla loser. Du är ett nationellt skämt.

EDIT: Nu har du ändrat din postning...
Quote:

supermonkey skrev:
klart som fan att jag förstod det innan jag skrev..

Det var tydligt du inte fattade ett dugg. Du gav dig på att kritisera utifrån en vinkel du totalt missuppfattat.
Du är sorglig.
Du är så besatt av att klanka ner på människor så du inte fattar hur du sänker dig själv.

En tragiskt liten figur är vad du är.

See User information
i ditt inlägg ovanför detta skriver du:

"Jag påtalar företeelserna av andra."

sen frågar du: "Var skvallrar jag?"

ska man skratta eller gråta nu?

Posted on: 2010/4/18 11:34

Anonym
Ja, i så fall är ju du skvallerkungen då du alltid påtalar vad andra gör.
Nu sänkte du dig själv igen...

Fast du har fel. Att skeptiskt påtala en trend är inte att skvallra. Jag nämner exempelvis inga namn och pekar inte ut någon.

Det är vanligt för folk med en borderline personlighetsstörning att inte veta vad enkla ord betyder. Ändå använder ni dessa ord.
Du vet tydligen inte vad som definerar skvaller...

Sarkasm är inte skvaller, utan en form av kritik.

Ständigt dessa insinuationer som totalt misslyckas. Inse någon gång vilken fjant du är. Du är ett stort skämt!

Ju fortare du inser det och ställer dig ödmjukt inför andra människors högre intellekt kommer det att bli lättare för dig. Du kommer kanske kunna lära dig någonting till och med. Skulle inte det vara fint? I stället för att tro du kan lära ut någonting när du håller dig på en mellanstadieelevs utveckling...

See User information
alla vet ju att du är vakens sorgebarn.. du använder konstant maximalt med ord för att säga något minimalt... som att i den här tråden försöka basera något på din egen sarkastiska idé om hur andra resonerar.. men i slutändan är det ju tyvärr bara dina egna fördomar som kommer fram på detta sätt.. förstår nu att du inte mår bra.

Posted on: 2010/4/18 11:45

Anonym
Oj då. Nu ska du ge dig på mig för att jag kan uttrycka mig också.
Jag förstår det blir för mycket text för dig.
Du vill väl helst man ska skriva enstaviga ord och korta meningar, då för långa meningar knåpar till det för dig.
Hur blev det jag som blottade mig nu igen?
Snarare du som blottade dig och därför blev det åter igen, för vilken gång i ordningen vet jag inte, en projicering!

Fördomar? Har jag såna? Kanske du kan påtala en enda av mina fördomar för mig?
Det ska bli intressant att se...

Att jag startade denna tråd beror på ett syfte som totalt förbigått dig också. Nämligen att man kanske borde förstå att allt inte är konspirationer och man måste inse att olyckor, överdoser och för tidig död inträffar utan att någon planerat detta.

Jag förstår du totalt missat detta, som utifrån detta kallar mig konspirationsblind, när jag med trådens syfte liksom visar att det är precis detta jag inte är.

Jag har flera gånger bett dig backa upp dina påståenden, men du misslyckas varje gång.

Sluta bry dig om alla andra hela tiden och jobba med dig själv istället... Du har uppenbarliga brister i din person.

See User information
men lägg ner, du drar ner "sanningsrörelsen" i skiten som du håller på.

edit: ser på ditt nedanstående inlägg att du missförstått hela resonemanget.

har aldrig sagt att man ska blunda.. förespråkar dock intelligent infospridning.

hellre det än massa skittrådar baserade på skvaller och sarkasm likt din metod.

Posted on: 2010/4/18 11:54

Anonym
Quote:

supermonkey skrev:
men lägg ner, du drar ner "sanningsrörelsen" i skiten som du håller på.

Säger han som tycker vi ska sluta prata om negativa saker och inte ta upp de hemliga och öppna sällskap eliten grupperar sig i...

Som tycker lösningen är att stoppa huvudet i sanden, för om man tar upp någonting stödjer man dem...

Sluta bry dig om alla andra hela tiden och jobba med dig själv istället... Du har uppenbarliga brister i din person.

See User information
Det fanns en gång en kille som kartlade människans protospråk alltså ett enkelt grundläggande språk som kan förstås av 90 % av jordens befolkning. Jag säger ett enda ord ur hans ordlista som kommentar: "Onk!"

Posted on: 2010/4/18 12:12

See User information
[inlägg raderat av supermonkey]

Posted on: 2010/4/18 18:58

Edited by supermonkey on 2010/4/18 22:01:18

Anonym
Quote:

supermonkey skrev:
magnus har sedan barnsben varit utsatt för ritualer.. läs mer här
Ska du skriva samma sak i varje tråd?

Söker man på dig, dvs aspekt på Flashback ser man hur du ger råd till onanister...

En medicinsk omskärelse är knappast en ritual heller och som jag skrivit många gånger förr skrev jag detta för att avråda någon att utföra en omskärelse.

Men du tar upp detta precis hela tiden... Varför detta intresse för min penis? Jag tror du är latent homosexuell... Utger dig för att vara tjej, diskuterar min penis om och om igen.

Skrämmande kille du är... Hade hoppats på att bli stalkad av en snygg kvinna, istället blir det en homosexuell idiot som är med i försvaret för att få tillfälle att duscha med andra män...

Inlägget är rapporterat då det bryter mot flera regler...
Uppmuntrar samtliga att göra detsamma då vi kanske äntligen blir av med dessa troll då...

Idioterna från vakensucks har nu börjat skriva inlägg i mitt namn på vakensucks...
De skriver nu:
"Satans musse-pigg psykopater.. Sluta skriva om mig.. Om ni inte lägger av omedelbart så kommer ni ångra er.. Jag känner högt uppsatta personer inom flera kriminella organ och vet hur man verkligen kan förstöra folks liv.. Detta är sista varningen!"

Detta har inte jag skrivit.
De försöker förstora sin egen relevans, då dessa bara är små idiotiska troll och knappast värda minsta lilla ansträngning irl.
Faktum är att de till och med roar mig, med sina ständiga felaktigheter, missförståelser och Musse Pigg-analyser...

Edited by computerror on 2010/4/18 19:28:37

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper