Vakencorner
|
Re: Neli - Vägen till uppvaknandet
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Välkommen in i dimman Neli, hehe :).
"Normalt sett utgår jag från att människor inte har något av intresse att erbjuda mig, då de flesta lever i sin bubbla i tron om att jorden är platt." Så känner jag ofta, alldeles för många människor som inte har några större RUBRIKER i sina liv. De flesta känns som en 17 årings sommarjobb-CV som består av "umgås med vänner, festa, lyssna på musik".
Posted on: 2010/4/21 16:27
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tackar så mycket!
Skrev som sagt om presentationen, men du hann svara under tiden : ) Anar att det är många här som känner igen sig i det. Tidigare har jag inte känt det så starkt då jag fortfarande var någorlunda kvar i den felaktiga världsbilden, men nu är det nästan svårt att prata med folk som inte kan bidra med något till min nya kunskapstörst. Kan förresten tillägga att jag planerar att läsa till Samhällsvetare, någon som har några åsikter om det? Bortkastad tid (i sammanhanget) eller ett vettigt sätt att utöka min världsbild?
Posted on: 2010/4/21 16:34
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Funderat över något liknande själv, det ständiga problemet med utbildningar är att de ofta är inramade så det är viktigt att man vet EXAKT vad kurserna innehåller.
Posted on: 2010/4/21 16:44
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, det är lite det jag är rädd för. Vill ju ändå ha utrymme att utveckla den alternativa världsbilden, och inte bara bli hjärntvättat med den offentliga. I värsta fall kan man ju hoppa av utbildningen om den inte ger något, men jag tror ändå det kan vara rätt väg att gå. Känns värt att chansa på iaf.
Posted on: 2010/4/21 17:19
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Om du redan har det här tankesättet så behöver du ju inte oroa dig, läs igenom kursupplägget och börja studera.
Posted on: 2010/4/21 17:29
|
|||
|
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hej Neli.
Tycker inte alls din gamla presentation var irrelevant, utan ärligt och bra skriven. Kul att du hittat hit iallafall... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
BiReal,
Första året känns ju spot on om man ska vara ärlig. Global Issues I & II, innefattar bl.a. globaliseringen och konsekvenser för världssamfundet. Resten av utbildningen verkar också vettig, så det är bara att hålla tummarna för att jag kommer in. computerror, Den egentliga anledningen till att jag skrev om den var att den var lite för ärlig för att jag ska känna mig bekväm med den ; ) ' Är glad att jag hittade hit också! Nackdelen är att jag inte har tid med nåt annat nu.
Posted on: 2010/4/21 17:57
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login