vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Brottslighetens uppgång en realitet?
efekto lugna puckar!
vi diskuterar här på vaken.se inte slänger skit på varandra.

Jag tror knappast dessa två (bennybear & jaxtone är rassar) ja har nämligen träffat dom de verkar vara riktigt godhjärtade snubbar eller har ni lurat masken?

sen kan ja ju kommentera vad just björnen skrev

citat
"Frågan är om vi stillatigande ska stå bredvid och titta på eller försöka göra nåt åt det"

Detta tycker ja låter väldigt skrämmande, helt plötsligt får ja en bild i huvudet när snubben i filmen american hisrory X säger typ som du skrev.

detta tar sig i uttryck till att alla nassar springer in i affären o misshandlar invandrare och sabboterar.

"det är inte de onda människornas ondska som är farlig utan de goda människornas tystnad"

hälsar masken i angered

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Efekto, du tjatar om mörkertal i det oändliga. Jag frågar igen. Vilka mörkertal? Hur stora uppskattas de vara? I hur hög grad uppskattas de förändra statistiken?

Det är lätt att slänga ur sig en massa men jag vill gärna ha en källa tack.

Bara för att förtydliga var jag står någonstans:

1. Nej, det är inte invandrarnas fel när det går sämre för sverige.

2. Nej, alla invandrare är inte galna slagskämpar lika lite som alla svenskar är oskyldiga lamm.

3. Statistik är en sak, bara siffror. Tolkningen av dessa siffror en annan och slutligen orsaken till att statistiken ser ut som den gör är en tredje sak.

Vad jag försöker säga är att jag litar på den statistik som BRÅ tagit fram och som visar en ökning. Så vitt jag kan se förändrar inte de eventuella mörkertal som finns denna statistik. Jag tycker också att vissa är väl snabba att kasta skulden på en ökad invandring. Det är fler saker i samhället som förändrats de senaste 30 åren och det finns ingen forskning som visar att invandrare skulle vara mer våldsbenägna än andra.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
maggot skrev:
Jag tror knappast dessa två (bennybear & jaxtone är rassar) ja har nämligen träffat dom de verkar vara riktigt godhjärtade snubbar eller har ni lurat masken?

I förrgår när jag grävde i trädgården och vände på en kal fläck med bränt gräs så såg jag säkert 200 maskar som chockades av ljuset och den omilda behandlingen! Jag tog det mycket försiktigt och aktade mig för att skada en enda av dem... de är ju också levande varelser och kanske inte skulle uppskatta att få en spade i skallen! Jag skulle aldrig skada en mask! Jag skulle aldrig lura en mask! Den som ljuger för en mask är inte ok!

Och för alla brainwashed ppl som inte vill lyssna på andra fakta än de inprogrammerade så UPPREPAR JAG ÄNNU EN GÅNG JAG ÄR INGEN RASIST! Det skulle vara en omöjlighet för mig på alla plan. Och även om de blindaste bland blinda upprepar detta argument gång efter gång likt programmerade papegojor är detta försök till smutskastning jäkligt falskt.

Quote:
maggot skrev:
sen kan ja ju kommentera vad just björnen skrev citat "Frågan är om vi stillatigande ska stå bredvid och titta på eller försöka göra nåt åt det"

Detta tycker ja låter väldigt skrämmande, helt plötsligt får ja en bild i huvudet när snubben i filmen american history X säger typ som du skrev. Detta tar sig i uttryck till att alla nassar springer in i affären o misshandlar invandrare och saboterar.

Ingen vettig människa förespråkar våld som en första utväg! Ett sådant beteende hör sargade själar till! Men för mig är det en otrolig skillnad på att förespråka våld eller att försvara sig! Tror till och med att Ghandi och ett gäng andra fredsälskande profeter har sagt att det är helt ok att försvara sig! Du har således helt rätt i din rädsla när du kopplar till "American History X" för det händer faktiskt saker hela tiden som i denna film. Fast inte bara från det ena hållet (som de politiskt korrekta papegojorna hela tiden rapar upp som ett never ending mantra)... Kommer du ihåg "Lasermannen"... ställ honom i proportion till vad som nu händer i princip varje dag men multiplicera hans illdåd med (x)!Och (x) i denna ekvation skulle i liten skala kunna vara precis det som papegojor och andra PK vill förneka!

Som jag ser det har vissa skadade människor inom alla folkgrupper och samhällsklasser ett stort behov att trycka ner andra med våld och hot! Dessa individer kan ha tusen orsaker till att just de skulle ha större rätt än sina offer att leverera ångest och död för att stjäla ditt liv, ditt kapital, din stolthet, ditt land eller din yttrandefrihet! Från den minsta rånaren till de största internationella skurkarna så är det genomgående så att de tar sig friheten att sarga ditt och dina vänners liv! Jag skiter i varför de gör det men anser att oavsett om det är ett internationellt konspirerande eller ett direkt angrepp från den lilla skurken så har både du och jag och alla andra rätt att försvara oss på alla tänkbara sätt!

Förutom vår egen svenska brottsligheten gör sig obehagliga fakta påminda varje dag för den som inte är priviligierad att bo bakom murar eller programmerad att stänga av.

Sovjetmaffia har etablerat sig inom porr, drog och kroghandel i varje storstad! Vietnamesmaffia styr sina egna syndikat med järnhand inom spel, dobbel och knarkhandel. Brödraskap med unga hungriga kriminella "hangarounds" statuerar hela tiden exempel på råhet för att bli fullvärdiga medlemmar. De vill in i den etablerade restaurangverksamheten och spränger och skjuter således in i restauranger utan hänsyn till vanliga hederliga människor. Effekten av detta blir då som för ägaren av Rastahusen som nu sålt av varenda restaurang på Avenyn och andra platser i Göteborg bara för att det var ohållbart att leva under hot från dessa gäng.

Albanligor, juggemaffia, palestinska Cobras, ja i princip varje folkslag har sina egna gäng! Inte direkt Villa Villerkulla stad längre... och Kling och Klang har ju gått i pension så vem är kvar därute att försvara oss den dagen verkligheten knackar på din dörr?

Anonym
man blir ju rörd av mindre!

det finns en mask i dig med jaxtone

kram

See User information
Hej eFeKTO!

Quote:

eFeKTO skrev:

Snälla bennybjörn.. anser du verkligen att statestik med mörkeltal i är verklihetsbilden??
Läs bara rubriken, han som skrev inlägget vet inte ens själv om dom där siffrorna verkligen stämmer..

Siffrorna jag presenterade i det första trådinlägget (samt använde för att bemöta ett senare befängt påstående) har inget kausalt samband med själva rubriken som inte utgör någon slutsats utan endast en frågeställning.

Siffrorna stämmer men de representerar inte den faktiska brottsligheten utan de representerar antalet anmälningar som gjorts landet över under de år jag använde i mina tabeller.
Och siffrorna i sig innehåller inga mörkertal. Helt enkelt visar de antalet polisanmälningar.
Ett mörkertal utgör skillnaden mellan antalet anmälda brott och det faktiska antalet brott som begåtts.
Långt ifrån alla begångna brott anmäls ju till polisen.

Den som ställer sig i den grupp som anser att den faktiska brottsligheten inte nämnvärt ökat de senaste 50 åren står inför en hel del svårigheter.
1) Antar en sådan person att den faktiska brottsligheten för 50 år sedan inte var nämnvärt högre än antalet anmälningar om brott så blir det hela ännu värre. Då måste den utveckling avseende anmälda brott som jag visade i det första inlägget förklaras bort på något sätt. Hur? Jo, med att mängder med falska anmälningar görs som vida överstiger den faktiska brottsligheten.
2) Antar en sådan person att antalet anmälda brott för 50 år sedan långt ifrån representerade den faktiska brottsligheten så måste denna person visa att anmälningsbenägenheten var väldig låg då. Och därefter kan den stigande statistiken förklaras bort med att anmälningsbenägenheten ökat i motsvarande grad.

Endast 25% av den totala anmälningsökningen på 600% (1950-1997) kan förklaras utifrån den ökande folkmängden.

Posted on: 2006/5/23 11:33
mvh
Djawahl

Anonym
JA VISST JA..

så till mitt enskilda fall där självaste rättsystemet förgriper sig på individen .. dvs mig själv..

inte tror väl någon logiskt tänkande individ att det går att anmäla självaste polisen på fullaste allvar .?

det är väl lika sällsynt som prickade doktorer antar jag..

ni som är så pass indoktrinerande i att lösa mänskliga problem genom statestik och siffror får ju börja å tänka till lite djupare på hur pass djupt proggrammeringen sitter i er.

Ni är ju inte direkt seriösa problemlösare om ni måste plugga er till det..

Doktorand..

Medalj.

Diplom.

har aldrig varit känt mig hedrad av dessa frimurar termer.

See User information
Efektos resonemang att den statistiskt säkrade mångdubblerade uppgången av våldsbrottsligheten skulle bero på ett stort mörkertal och att den reella brottsligheten skulle vara mindre är ju ren och skär lögn.

Det är snarare tvärtom så att brottsoffer och vittnen idag många gånger inte vågar anmäla våldbrott och vittna i domstol pga att den ständiga ökningen av organiserad brottslighet av olika maffiaklaner som har etablerat sig i Sverige de senaste 20 åren och att dessa genom hot och utpressning tystar och skrämmer brottsoffer och vittnen i mycket större omfattning än de gjorde i Sverige för en 20-30 år sedan då dessa brottssyndikat inte hade någon grogrund i landet iom att massinvandringen inte hade tagit fart ännu. På den tiden så fanns det även kvarterspoliser som patrullerade två och två i bostadskvarteren i skillnad till dagens situation när Polis och Rättsväsendet har hårdbantasts, så idag så finns det knappt några Poliser som ser till bostadområdena. På den tiden så vågade vanligt folk anmäla brott eftersom det inte fanns några maffiatyper som kunde hota vittnen och offer till tystnad.

De senaste åren har det ju dessutom kommit fram i otaliga rättegångar hur brottsoffer och vittnen t.o.m hotas till tystnad i rättegångssalarna av åtalades ”ungdomsgängs” släktingar och vänner. Dessa fenomen var praktiskt taget okända i Sverige förut.

Allt detta visar på att Efektos resonemang om att våldsbrottsligheten idag skulle vara mycket mindre än den som rapporteras är en lögn. Utan det är tvärtom så att den är STÖRRE än den som visas i statistiken!

Posted on: 2006/5/29 15:54

Anonym
Bennybear,...du stirrar dig blind på träden som skymmer skogen. Visst har det blivit värre,...men det har inte att göra med invandringen,...utan har att göra med helt andra krafter som ligger bakom kulisserna och lurar. Invandrare måhända vara mer benägna till att begå brott, enligt statistiken,...men detta med invandrarkriminaliteten är endast ett symptom. Samma sak med judarna,...de är inte problemet,...det finns en djupare orsak till såväl invandrarkriminalitet, som till sionism och rasism.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper