vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
"Den nya Svenska modellen"
Av Byfånen från Dalarna den 10 Maj 2010 – 24 dagar innan Bilderberg 2010 i Sitges, Spanien

[img width=500]http://byfanenfrandalarna.files.wordpress.com/2010/05/themodernfeudalsystem.jpg?w=487&h=337[/img]

”DEN NYA SVENSKA MODELLEN”
"Tillverkaren" – "Grossisten" – "Detaljisten" – "Slutkunden"

Tillverkaren av den globala agendan är den absolut rikaste eliten som levererar denna via sina slutna möten t.ex Bilderberggruppen (Grossisten) till deltagarna t.ex politiker, mediamoguler, jurister och affärsmän (Detaljisten) . Dessa tar agendan med sig till sina respektive länder och implementerar dom förändringar man vill ha i samhället, för att styra framtiden och ha total kontroll (över ”Slutkunderna” = Folket).

I Sverige har vi idag en alliansregering som utmanas i diverse debatter av det andra blocket ”Oppositionen/ de röd-gröna”. Problemet är att oavsett vilket block som tar makten efter riksdagsvalet 2010 kommer framtiden se lika ut eftersom ”Tillverkaren” via sina ”Grossister” infiltrerat/smittat ”Detaljisterna” som återfinns i båda blocken(!).

Det är därför många vakna Svenskar ser på dessa debatter beväpnade med en ”skål popcorn eller pizza” och tillsammans försöker utse den bästa skådespelaren. Reinfeldt har enligt egen utsago tillochmed on the record berättat om sitt intresse för skådespeleri (tankarna leder en till Ronald Reagan, Arnold Schwarzenegger mfl)

”Den nya Svenska modellen” består av följande punkter, som inte tas upp i massmedia:

- Rikta fokus på att hjälpa andra utsatta länder och lägga ner X antal miljarder för att marknadsföra Sverige utåt sett. Samtidigt som man skiter i det egna folket i landet.

- Införa nya lagar som kraftigt försvårar livet för det stora hotet: ”mellanklassen”. Man vill bara ha eliten med sina familjer och den stora fattiga och förslavade massan.

- Införa förändringar som vid första anblick verkar lockande även för samhällets mest utsatta och sedan baka in kryphål som eliten sedan kommer använda för att rentvå sig själva med stöd ur lagboken och den fina demokratin(?) vi har i Sverige(?)

- Rent konkret; dyrare drivmedel, elpriser, matpriser, införande av gmo & codex alimentarius i skolmaten och inom äldrevården. Mer och mer avregleringar som leder till privatisering av välfärdstjänster och public service.

Kom ihåg att med ”Detaljister” menar jag personer från båda politiska blocken i Sverige och utomlands. Dom välbärgade detaljisterna finns representerade hos båda sidor. Bli inte lurade av Oppositionens välfärdspolitik - de båda blocken har bara olika retorik. Det är därför jag har uppmanat folk att för sin egen del att bojkotta både Alliansen och Oppositionen; att rösta på ett tredje alternativ som inte blivit smittade av ”Grossisten”.

Mainstream media som kontrolleras av ”Tillverkaren”, ”Grossisterna” och delvis av ”Detaljisterna” arbetar ENBART för sin egen vinningsskull. Detta är extremt viktigt att ta in i ekvationen. Jag ber er alla som läser detta att researcha dom krafter som ligger bakom den allt snabbare och aggressiva förändringsagenda som dom ”folkvalda”(?) bedriver.

Tack!

http://byfanenfrandalarna.wordpress.com

Edited by Byfanenfrandala on 2010/5/10 12:12:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: "Den nya Svenska modellen"

See User information
Tack byfånen!!!
Det här var ett mycket pedagogiskt sätt att förklara det hela.
Med denna förklaringsmodell så kan man förklara till och med för den mest vilseförda hur det ser ut idag.

Posted on: 2010/5/10 12:40

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
@metaphor

- Hej och tack ja det var liksom riktat mot dom nyvakna :) men också en reminder för dom som håller på att somna om.

See User information
Jag menade just det.
Har sökt att hitta den mest enkla förklaringsmodellen ett tag. Mina försök att översätta mina tankar har lite havererat när man ska förklara för dom som INTE VILL FÖRSTÅ.

Posted on: 2010/5/10 12:51

Anonym
Ja vissa bara slår ifrån sig och vill leva ovetandes. Dom orkar inte ta in informationen... detta är etablissemangets fel. Men det är glädjande att den yngre generationen vaknar upp i rask takt.

See User information
Jovisst. Men tro nu för tusan bövlar inte att det tredje alternativet heter Sverigedemokraterna...

Posted on: 2010/5/10 16:33

See User information
Jag kommer ihåg bara för några år sedan när jag fortfarande sov sött,hur jag följde dessa partiledardebatter och liksom med skadeglädje kände välbehag när min sida tog poäng!När jag nu ser detta skådespel i vaket tillstånd kan jag inte begripa hur man kunde köpa det med hull och hår.Det är så djävulusiskt välplanerat och genomfört så jag kan faktiskt förstå dom som fortfarande köper det.Man kan ju börja fundera på vad det är som får vissa att börja genomskåda spektaklet medans vissa verkar vara i ett tillstånd av koma?

Posted on: 2010/5/10 17:08

See User information
Quote:

shilton skrev:
Jag kommer ihåg bara för några år sedan när jag fortfarande sov sött,hur jag följde dessa partiledardebatter och liksom med skadeglädje kände välbehag när min sida tog poäng!När jag nu ser detta skådespel i vaket tillstånd kan jag inte begripa hur man kunde köpa det med hull och hår.

Väl skrivet att du erkänner detta. Det betyder säkert något reellt för någon annan att läsa detta och känna igen sig.

Jag är själv lika sne att jag läste på om koldioxidens termodynamik utan att lyfta på siffrorna ordentligt. Detta är dock ordentligt korrigerat för tillfället :)

Posted on: 2010/5/10 17:12

See User information
Riktigt bra och tydlig. En modernare tolkning av den här bilden

Resized Image

Pengar påsen där uppe "Capitalism" , där eliten gömmer sig eller som du skrev The Manufacturer

Posted on: 2010/5/10 17:24
Bara dom som är indoktrinerade tror på sagor.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper