vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

The electromagnetic universe (säkert felstavat)

See User information

Posted on: 2009/12/3 20:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: The electromagnetic universe (säkert felstavat)

See User information
Jag har kollat på detta tidigare och tyckte att det var mycket intressant.

Posted on: 2009/12/3 20:29
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Spending too much time surfing the web can affect the sperm-count in men, a new study suggests.

A recent survey conducted by the department of andropathy of the No 1 hospital in Guangxi Zhuang, China, got disturbing results after examining sperms of 217 voluntary student donors from 19 universities and colleges in
the region. The external genitals of 1,640 students were inspected, reports the China Daily.

It was found that 50% of male university students in the region have a low sperm count. The study further stated that sperm count of 56.7% of the male university students was “abnormal”.

In an unrelated study reported earlier this week, experts pointed out that doing household chores could reduce a man’s chances of having children.

Researchers from Stanford University in California exposed male volunteers to electromagnetic fields and discovered that exposure to the vacuuming could double the risk of poor-quality sperm. “I would advise men and couples trying for a baby to reduce their exposure to electromagnetic fields as much as possible,” said De-Kun Li, the expert who led the research.

Internet surfing affects sperm count

OT.Det var detta jag läste,men kom in på den andra artikeln.

Vodka i pulver form...http://timesofindia.indiatimes.com/ho ... l/articleshow/5282435.cms

Posted on: 2009/12/3 20:41

See User information
kanske stämmer - men hör verkigen inte till ämnet.. men har märkt att om man porrsurfar för mycket - så kommer det inte lika mycket sagg efter ett tag - men försök hålla dig till ämnet i fortsättningen!!!

Posted on: 2009/12/4 2:02

See User information
jag kom till google, vad heter författaren/producenten till det du vill diskutera?

Posted on: 2010/1/4 15:10

See User information
det vet jag inte - tror det är ett team.. men om du söker på samma sak som det var i google på youtub så får du nog en bra bild av vad det handlar om..

Personligen tycker jag att det känns som en gångbar teori.
Det har dykt upp så mycket konstiga saker i graviditetens namn, bara för att kunna få ihop universum.
Men med denna teori så är allt mycket lättare.
Kanske en jobbig omställning till en början.. men det kommerinte behövas så många skumma saker som svart materia/energi osv... allt funkar med elektromagnetistiska spänningar mellan molikyler o atomer.
Plasmastadiet som alla ämnen kan uppnå är ett optimalt medie för kommunikation att flöda från ena delen av universum till den andra.. så de där härliga tankarna jag haft om att svart materia/energi tillhör andevärlden behöver inte skrotas helt o hållet.
Det blir till o med lättare att förstå hu det går till.. o hur dessa andar kan påverka oss... vi upplver ju till exempel oss själva endast genom att det går elektriksa inpulser i våra huvuden...

Posted on: 2010/1/5 18:04
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Anonym
Gamle Tesla har ju hållt på mycket med elektromagnetism. Bla trådlös el etc...

See User information
Det är just det, jag får ingen exakt träff på något. Inget klipp eller dokument med det namnet (vilket är extremt konstigt, borde vara en uppsjö av titlar med detta namnet)

Posted on: 2010/1/5 19:42

See User information
Kolla THUNDERBOLTS OF THE GODS
Den är ca 40 min lång, men den förklarar nog teorin

Posted on: 2010/5/9 16:25

See User information
Ah det är eett bra tipps =)
(jag har sett den ett par ggr nu - o skulle kunna tänka mig ännu en repedition)

Posted on: 2010/5/10 22:48

Anonym
Quote:

computerror skrev:

I vad grundar sig egentligen den enorma respekt som Tesla fått i just konspirationskretsar? Inte för att han på något sätt inte förtjänar ett erkännande, men vad är det som gör att det fokuseras så mycket på just honom?

Anonym
Teorin rör alltså vad denne David Talbott säger om att jorden skall ha roterat i linje med div andra planeter kring ett centrum vid saturnus?

- Om så är fallet har och kan många avfärda det som omöjligt.

Vissa saker om det som sägs om "vanlig" vetenskap i filmens inledning stämmer inte heller.

Saker som dessa är alltid intressanta att se, fängslande. Dock gillar jag inte sättet klassisk vetenskap angrips när man påstår att man inte kan förklara allt och att den är inlåst. Detta är ju inte något vetenskapen sticker under stol med. Det fantastiska med vetenskap är ju att teorier kan omprövas och ändras när vi lär oss mer.

Känslan jag får av David Talbott är dock att han snarare än att vara en famstående astrofysiker är en man som läst da Vinci Koden några ggr för mycket.

See User information
Quote:

Eriksson skrev:
Quote:

computerror skrev:

I vad grundar sig egentligen den enorma respekt som Tesla fått i just konspirationskretsar? Inte för att han på något sätt inte förtjänar ett erkännande, men vad är det som gör att det fokuseras så mycket på just honom?

Seriöst finns ju bara Tesla sen finns liksom ingen annan, vi skulle inte ens ha ett samhälle som det ser ut idag utan honom. Många kan tills dags datum inte förstå han uppfinningar och hur dom ska gå vidare med dom och då är det stabar av olika forskare som har jobbat med hans prylar. Förstår liksom inte varför man inte skulle ge honom den respekten. Sverige är ett riktigt pissland, inte många som vet vem tesla är och även dom som är på samma områden eller till och med jobbar aktivt med hans grejer och då paratar vi om universitetsmänniskor.

Roligast tycket jag var att tesla påstod sig kommunicera med främmande liv i universum, självklart vart han dumförklarad av etablissemanget.

Även att han aldrig hade riktiga ritningar, hans ritningar gjordes i ett drömtillstånd han vaknade med en färdig ritning som han började bygga på en gång...

Posted on: 2010/5/11 0:36

See User information

Posted on: 2010/5/11 0:44

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper