vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

jesus förljugen av en psykotisk upplevelse

See User information
då gör vi detta enkelt, jag utmanar din intelligens, jag vill att du bevisar för dig själv samma saker jag bevisat för mig,
då jag var kristet troende och ansatt av satan,
så kom en kristet troende 80 årig gammal dam till mig, en pingstvän, en kvinna som hade varit pingstvän hela sitt liv,
hon sade att gud vill att du läser bibeln på ett speciellt sätt, anden hade talat till henne, jag hade en 1917 års bibel,
då hon hänvisade mig till att läsa ifrån hänvisningar till hänvisningar, dvs i hjälptexten, stycken att jämföra med, då jag gjort detta ett tag framträdde en bild, att Jesus var satan,
alltså de som skrivit bibeln åtminstone de som gjort hänvisningarna i denna bibel 1917 års upplaga trodde gud och djävul var en och samma,
detta är enkelt för dig att kolla upp, skaffa en 1917 års upplaga och börja läsa från hänvisning till hänvisning,

sedan detta med att jesus skulle vara den messias som tar bort världen synd skuld orenhet, detta jag bevisat vara skitsnack genom kunskap i kemi och kemisk obalans utveckling, ja att sådant som människors påstådda synd är utvecklingar från inlärda känslo obalanser dvs ärftliga känslors obalans utvecklingar,
där skam skuld rädsla är ärftliga faktorer som utvecklar allt som människan i begränsad av och i. alla slags beroenden dominans utvecklingar maktsträvanden girighet materialism, beroenden i beteenden beroenden av substanser, o kontroll av känslokemisk aspekter av negativa känslor, osv,
detta som anden dvs den samma som ger syner röster drömmar och upplevelser av gud och djävulen av änglar demoner gudar gudinnor osv,
skapat som en negativ struktur av utveckling genom inmanipulerandet av projektiv rädsla, projektivt hat, projektiva dömanden fördömanden, projektivt skam skuldbeläggande, projektiva straff o hämndbeteenden,
detta har då skapat en negativ utveckling i tyckanden tänkanden kännanden,
då rädslor o skam är skuld till alla mänskliga dyssunktioner i utvecklingar till alla negativa utvecklingar så är då anden den psykotiska gudaupplevelsen skuld till negativa upplevelser och skapandet av negativa utvecklingar som skapar negativa upplevelser,

jag har bevisat något genom kunskap om människans kemiska känslostruktur och belöningssystemens verkan, dvs den ofri viljan,
detta som påstås var synd ondska orenhet, där till och med människans kemiska belönings system ger ut söndringar av endorfin dopamin adrenalin, i alla slags beteenden i allt detta som anden lär är ondska, då är min fråga skulle gud göra människans kemi beroende av ondska????
detta är vetenskapligt bevisat,

jo angående Jesus som messias, jag vill att du läser bibeln på ett annorlunda sätt, i varje hänvisning som skall bekräfta Jesus vara messias, varje hänvisning från nya testamentet till gamla testamentet, så skall du istället för att bara jämnföra verser, läsa hela det kapitel som hänvisningen går till och kapitlet före och efter,
på detta sätt så går det ej att missa att jesu inte är bekräftad i detta, utan då framträder den judiska lovade messias bilden om en krigskonung, en konung som lovades av anden till judarna, en krigskonung som skulle återställa allt,
judarnas makt och människornas pliktskyldighet under judarna, judarnas rikedomar där till och med halta och lytta skulle ha nog med rov,
detta som lovades judarna då kaaldeerna hade attackerat judarna på andens order, för i profeten Daniels bok så framkommer samma sak som bevisas av de ugaritiska skrifterna som är äldre än judens tora,

dvs kannaneernas skrifter, att anden var för dem gudarnas ande i en polyteistisk tradition, där blodsoffer var en ritual långt innan Adam och Evas påstådda varande av de första människorna, alltså långt innan Adams påstådda ätande av en frukt, långt innan detta så offrades blod i även den kaaldeiska polyteistiska läran, som hade en annan skapelse berättelse,en annan skapelse myt,långt innan judens den kristnas och muslimens skapelse myt, dvs myten om Adam och eva,
långt innan påstått syndafall,som torde i kronologisk räkning för den bibelkunniga ha skett för runt 6040 år sedan, ja detta går att räkna fram, jag framkom med min dåliga matte till 6017 år för runt fem år sedan, då tog jag kontakt med bibelforskare som räknade ut det till 6035, då årtal i krönika böckerna konungaböckerna står med så går detta att uträkna,
då Adam och Eva är en myt som kom efter den polyteistiska myten där gud och djävulen dyrkades tillsammans, dvs innan juden som den påstått första människan El tog kontakt med Dyrkades El av Kanaans folk som en över gud skaparfader, där baal dyrkades som arvingen den allsmäktiga baal, dvs djävulen och gud tillika tillsammans dyrkades av Kanaans folk,
det folk som juden lurades att utrota med död vid olydnad för varje man mellan 20-60 och helvete vid olydnad, en gång så utrotades till och med en hel stam av de tolv stammarna av judar då de vägrade att kriga,

dvs tvångs läror till mord plundring och slaveri tvångsläror med hot om helvete och död vid olydnad till etnisk rensning, med inlärande av projektivt hat o rädsla, med inlärandet av straff o hämndbeteenden, detta som andiga psykotiskt tilkomna gudomliga upplevelser lärt människan tusentals år innan judendomen, som fortgick med denna sista gudaicon för människan, denna sista skaparbild skapar tro skapelse myt som tillkom med judendom kristendom islam,

så vad säger då detta, logiken säger så här, då veijo bevisat den kemiska känslokroppen, så har veijo bevisat människan ofri vilja, då anden lärt människan projektiv rädsla, o jag skam,
ur dessa rädslor så utvecklas människans alla slaviska beteenden och beroenden, alltså en ofri vilja, veijo har således bevisat anden skapa lidandet själv och sedan skylla på människan,

veijo har bevisat att anden dyrkades långt innan juden förljögs av bla Kanaans folk, men också de andra folken kring juden trodde på denna skaparfader som el är, enligt både judens myt och de andra folkens myter som fanns långt innan juden lurades, långt innan Adam och Eva påstådda början till att befolka världen,
läser man bibeln så framkommer det i gamla testamentet att människorna runt om juden trodde på gudarnas ande, dvs samma heliga ande, som då var sänd från gudarna ej gud, denna gav då människorna syner av gudar o gudinnor, detta var innan våra myter om gott ont rätt fel gud djävul, innan änglar o demoner upplevdes i synder röster drömmar o upplevelser,
bibeln påstår således att juden var den första människan, då Adam var den första människan och att jesu var en messias framkommen som en arvinge en messias från Adam, mellan Jesus och Adam så finns en tid av lite över fyra tusen år,

hur kan det komma sig att världen blivit befolkad från Adam och Eva till alla de olika folkslag som finns och varit separerade av världshav fram till moderna tid, där vetenskapen säger att människan härstammar från sju olika stammödrar, vilket stämmer med logiken, de äldsta hällristningarna Sverige är 12 tusen år, alltså 6 tusen år äldre än Adam och Eva,
de äldsta i världen är mellan 40-60 tusen år, det finns många olika humanoida varelser som dött ut, där homosapiens är den enda levande kvarvarande humanoiden, där neandertalen ej var mänsklig, där grupper som homoflorentinis homoerectus osv funnits sida vid sida med människan,
blods offer som påstådd lära för människans synd, fanns alltså långt innan människan påstås ha kommit från Adam och Eva, långt innan påstått syndafall, då Adam påstås ha ätit av en förbjuden frukt, detta som påstås enligt våran monoteistiska lära vara orsaken till syndoffer orsaken till blodsoffer, orsaken till att jesus skulle behöva dö på ett kors för människan påstådda förljugna synd,

alltså att Jesus skulle vara en messias för världen är rent skitsnack och en lära av den lögnare till psykos upplevelse som kränkt mig i över ett årtionde,
jag upphör inte med att skriva till er och bevisa saken, ( menat till kyrkan)
ni ska inte längre lära världen skitsnack om synd ondska, då jag bevisat motsatsen, gud har skapat er logiska, använd er av logisk tanke,
sluta yra lögner om påstådd synd,

läs gärna femte mosebok med den kunskapen om att anden var kaaldernas assyriernas kaananernas kontakt med gudarna precis som den sedermera för våra änglaupplevelser idag är kontakt med gud,
samma gud som dyrkades av alla de andra folken en bogus upplevelse av en psykos,
jag vet för har besegrat den och bevisat motsatsen,

mvh veijo

ps,
då jag skriver att veijo har bevisat, så ska ni ej ta detta bokstavligen, detta var en sanning långt innan jag föddes eller för den delen någon av oss hade föts till den värld,
det är bara så att ni kristna eller för den delen andra psykos ande troende agerar alldelse för osant mot era egna hjärtan,
dvs ni agera mot den kärlek som är eran natur,
för en upplevelse en känsla av kärlek ni tror på, detta gör att världen lider vidare så länge ni tänker agera ologiskt, fortgående vara kvar i lögnens läror, lögnens upplevelser som en sanning, så finns ingen utveckling för människan ifrån detta som lögnen har skapat genom att manipulera våra hjärtan till att tro gott om psykotiska upplevelser, lita till psykotiska upplevelser, tro på psykotiska upplevelser,
detta har ju beviligen skapat en lidande utveckling för världen, en utveckling som är fortgående då tanken känslan blivit förljugen,
så medans den psykotiska upplevelsen av ande, detta som ej finns, fortgående tjusar våra känslor manipulerar våra känslor till tilltro o kärlek så fortgår en inprogramerad lidande utveckling i världen,
detta är dess sanna vilja, dess sanna skapande, gott som upplevelse spelar detta bara för att människars annars intuitivt skulle förstå orsak o verkan,

Posted on: 2010/3/26 15:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: jesus förljugen av en psykotisk upplevelse

See User information
Quote:

kikake skrev:

då gör vi detta enkelt, jag utmanar din intelligens, jag vill att du bevisar för dig själv samma saker jag bevisat för mig,

Hehe,ja kom igen!Din jämförelse i mot vem??Divan har sett sig själv::))

[url=Raj Patel - Deemed Benjamin Creme's Maitreya ]Raj Patael...[/url]

Patel’s background and work coincidentally matched a series of prophecies made by an 87-year-old Scottish mystic called Benjamin Creme, the leader of a little-known religious group known as Share International. Because he matched the profile, hundreds of people around the world believed that Patel was the living embodiment of a figure they called Maitreya, the Christ or “the world teacher”.

Posted on: 2010/3/26 17:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det är helt bakvänt kikake. Bara i sluttiden skulle någon sådan åsikt kunna formas som din och basuneras öppet.
Vet du vad psykos ens betyder?
"Själslig störning/abnormalitet."
Vad utgår man då från som ett ostört eller normalt sinne?

I vår tid när allt vänts upp och ner, när demoner inkarnerar som munkar inom renläriga skolor och kulter och sekter som poserar som "kristna" eller "buddhistiska" växer upp som ogräs tror många att det är religioner det är helt fel på, att det som religioner ursprungligen syftade till är fel.
Detta är precis vad som planerats av de krafter som vill beröva mänskligheten en plats i det nya kosmos.
Det är därför de gjort så gräsliga saker som att skapa de där formationerna, för att förvilla.
Vem kan skilja kattguld från guld?

Så om vi utgår från att grundperspektivet i religionerna är korrekt istället, att människan är ute på hal is och måste upplysas för att räddas och överleva. Om en frisk människa är en upplyst människa vad är då en psykos egentligen?

De evolutionstroende ateisterna i sina TV-soffor som äter chips och dricker öl tills hjärtat sprängs och går till doktorn för att få något att sova på, för att lugna sig eftersom de inte själva kan hålla sig oberörda från att vara helt uppslukade av vad som utspelar sig runt omkring sig, tungt emotionellt bundna till vad som helst som kommer i vägen för deras klarsynthet.
Är dessa människor friska, är det vad du menar kikake?
De som inte tänker på något förutom att "fånga dagen", skaffa senaste nallen, se senaste "nytt", få höra senaste skvallret?
Vem gav någonsin dessa människor rätten att definiera vad som är verkligt eller rätt?

Beklagar djupt att någon har bedragit dig eller att du inte lyckats uppnått visshet i det du trott på, det är synd att se.
Men kom inte dragande med dina bråkiga tankar för att försöka bevisa något, du kan inte bevisa något om gudars varande oavsett vad du läser in från dagens begränsade vetande inom psykiatri och annat nonsens.
Red ut dina egna problem med dina egna tankar.
Samma gäller oss alla, postar mest för att det kanske hjälper dig.

Posted on: 2010/5/16 3:59
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
I alla lägen då folk snackar om psykiska diagnoser är det läge att påminna om den här videon:
Jeffrey A. Schaler, Ph.D., Professor of Psychology

Posted on: 2010/5/16 9:02
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper