vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Serie: Politiska lönnmord Avsnitt: Palmemordet

See User information
Palmemordet TV8 - Google video

Murder in Stockholm - who killed Olof Palme med svensk text. Mordet på Olof Palme - polisspåret. Dokumentär om palmemordet som bl.a. tar upp alla vittnesuppgifter om män med walkie-talkies till fots och i polisbilar som verkar ha bevakat/följt Palme under mordkvällen och de verkar även haft koll på flyktvägen mördaren tog , en del av dessa identifieras som poliser med högerextrema åsikter. http://www.leopoldreport.com http://www.politiskamord.com/pindex.html Några böcker om palmemordet: Det svenska trädet skall fällas , Anders Leopold ( 2008 ) Rekommenderas En iskall vind drog genom Sverige , Lars Borgnäs ( 2006 ) Rekommenderas , Sven Anérs senaste "Affären Anti Avsan" om palmemordet kom ut i Juni 2008 där Olle Alsén och Anér identifierar Dekorimamannen lr den de båda finska kvinnorna Katja o Pirjos tilltalade minuter före mordet som Anti Avsan , numera riksdagsman för moderaterna , som då i Februari 1986 tillhörde norrmalmspolisens A-tur , piketpolis , denna dokumentär har gått på tv8 ett par ggr i serien political assassinations

Posted on: 2010/5/26 14:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Serie: Politiska lönnmord Avsnitt: Palmemordet

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Riktigt bra.

Får mig än mer att tänka vad f.d. polischefen Göran Lindberg kanske hade tänkt berätta för oss...

See User information
När någon blir rikspolischef får dom nycklarna till kassaskåpet i tjänsterummet. Efter alla ryggdunkningar och lyckönskningar från press och kollegor sätter dom sig ner och läser föregångarens intro till det nya fina jobbet och tittar på alla "lik i garderoben"-dokumenten. Sen skrattar dom alltmer sällan. Men dom får väldigt många rynkor i pannan.

Ett sånt jävla skitjobb!

Varför inte helt enkelt släppa alltihop till offentligheten och sen ha ett brett förankrat folkligt stöd för de åtgärder man antagligen måste vidta?

Det hade jag gjort men så blir jag heller aldrig polischef!

Posted on: 2010/5/27 5:27
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Den sista februari 2011 går preskriptionstiden ut för mordet på OP

Posted on: 2010/5/27 17:05

Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Quote:

nick skrev:
Den sista februari 2011 går preskriptionstiden ut för mordet på OP

Nej. Preskriptionstiden kommer aldrig att gå ut för Palmemordet. Det beslutades i Januari i år.

Posted on: 2010/5/27 18:51

See User information
Sen har vi grundlagens ändringar 2010 ang sekretess....

Posted on: 2010/5/27 18:58
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Satte mig och kikade på lite filmer med Anna Lindh på youtube, mest för att minnas och "känna" hennes person.

Det som slog mig var alla obehagliga kommentarer till klippen. Högern är starkt överrepresenterad, språk som "jävla fitta", "sosse-subba" osv, chockade mig faktiskt.

Vart är samhället på väg?
När man ser folks totala blindhet och framförallt hat, så blir jag nästan mörkrädd.

En sökning på Mona Sahlin ska jag inte ens tala om. Sjukt förnedrande smutskastning.

Jag förstår inte hur detta inte kan vara ett självklart val:
Rött = Medmänsklighet och omtanke
Blått = Ekonomi och egoism

Vad faan är det för fel på ...människor??

See User information
Quote:

Bill DeBerg skrev:
Sen har vi grundlagens ändringar 2010 ang sekretess....

Du menar de ändringar som genomfördes idag?

Posted on: 2010/5/27 19:19

See User information
Olof Palme avrättades, inte mördades. Och det hela skedde närmast på allmän begäran. Det var i alla fall det intryck jag själv hade. Och i så fall finns det säkert nån sorts protokoll om detta som förvaras nånstans.

La Rouche hade infiltrerat delar av partiet, fackföreningsrörelsen och inte minst polisen. Alternativregeringen av framstående bankmän och industrimagnater som skulle bildas som en motståndsrörelse under en ockupation var i verksamhet, den sk Sveaborg.

Det förelåg en risk för en beväpnad kupp av anställda inom polisen. Året innan mordet hade Försvaret en samordnad övning i "Kuppförsvar" och besatte hela Stockholm. Poliserna beväpnade sig genom inbrott i vapenförråd, det hände tillochmed att hemvärn och polis slogs om vapenförråden.

Det fanns olika halvprivata garden av "fd poliser", bland annat hade "spaningsledaren" Hans Holmér ett sådant livgarde.

Vapen flöt runt och bytte ägare och det var "fd poliser" som skötte rulljangsen.

Militären var redan djupt störd av de sk. ubåtskränkningarna som inträffade varje år vid semestertid så att om man var elak, så kunde flottans män tillbringa hela sommaren i skärgården med övertidsersättning.

Och detta dårhus leddes av Olof Palme, som ideligen mötte Yassir Arafat på diskreta ställen typ Båstad. Ofta följd av utrikesminister Sten Andersson under camouflage av företagsbesök. Ibland berättade man om framsynta dataföretag och sådant som råkade ligga dit han följde Palme. Men en koll i telefonkatalogen avslöjade att företagen inte fanns, ändå såg man bilder av SA i "företagets" lokaler!

Förmodligen var Palme ordentligt pårökt en stor del av tiden. Han kunde förlora sig i ändlösa resonemang bedövad av sin egen röst. Yassir var väl hans kran. De som utnyttjade denna hans självpåtagna hjälplöshet och uppblåsta logik var ryssarna, som ställde upp med en personlig biktfader från den kommunistiska intelligentian, Grigorij Arbatov, som blev Palmes tålmodigt lyssnande bollplank.

Under tiden dånade vapenexporten på till de krig som pågick samtidigt. Palme lyckades ju sälja vapen till båda sidor i gulfkriget och ändå få diverse fredspris.

Klarsynt folk fick under dessa år lära sig att hålla käft på det eftertryckligaste. Kritik av Palme undertrycktes så eftertryckligt att de som försökte, exempelvis en känd fd skådespelerska, fick köpa helsidor i kvällstidningarna för insamlade pengar där hon angrep Olof Palme. Men hon ansågs psykiskt onormal.

Om det fanns någon inom militären eller polisen som kände oro inför fäderneslandets förfall dränktes tvivlen i floder av pengar.

Vad korruption leder till har vi alltså ett skolexempel på inom våra egna gränser...

Jag var med hela tiden och till skillnad mot majoriteten insåg jag vad som pågick. Det har gjort mig till en fullständigt rabiat misstrogen och gnällig person.

Men tack för ordet. Jag är otroligt impopulär i alla andra media, jag lovar...

Posted on: 2010/5/28 5:45
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Quote:

Asgeir skrev:

Kritik av Palme undertrycktes så eftertryckligt att de som försökte, exempelvis en känd fd skådespelerska, fick köpa helsidor i kvällstidningarna för insamlade pengar där hon angrep Olof Palme. Men hon ansågs psykiskt onormal.

Ja Gio Petré... det har sina lustifikativa... inslag det med hon och maken vid den tiden med Alf Enerström... han sköt en polis i handen, och togs till tvångsvård.

Alla connections de har, hon gifte sig efter Enerström med Lars-Erik Thunholm.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gio_Petr%C3%A9

http://sv.wikipedia.org/wiki/Alf_Enerstr%C3%B6m

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lars-Erik_Thunholm

Posted on: 2010/5/28 11:10

See User information
Ja milda makter det var verkligen ett dårhus vi levde i. Jag borde ha sparat lite av de trycksaker jag såg. Gio Petrés helsidor borde dock finnas i behåll hos Expressen och Aftonbladet.

Men sedan gav Palme under vad man skulle kunna kalla "slutstriden" order till alla folkhögskolor att ge ut "fredstidningar" under 1985 inför 1986 som var FN:s Internationella Fredsår. Galningen siktade väl på att bli FN-chef. Dessa tidningar levde jag själv fett på och producerade massor av sk. Fredstidningar för olika folkhögskolor, i tabloidformat. Jag undrar om inte Kungliga Biblioteket har kvar några ex.

Men militären gav själva ut en egen "krigstidning" som finansierades av något som kallades Svenska Defence och påstods vara reklam för Arméns Hudsalva som tydligen skulle vara rena hälsokosten. Bra mot allt och kunde även ätas. Den tidningen handlade om mystiska flygplan vid gränsen mot Norge, undervattensstridsvagnar och ryska grodmän i Mälaren.

Jag är helt övertygad om att det pågick experiment med LSD i dricksvattnet i Sverige under denna tid, det finns ingen vettig förklaring till alla tokerierna!

Jag tror nog att en hel del av er som läser detta kan vara födda på 1980-talet. Jag lovar, det var ett dårhus ni föddes i - tyvärr! Hoppas att ni står emot bättre...

Posted on: 2010/5/28 12:19

See User information
70-talist här som inte är speciellt politiskt påläst men något som Palme iaf hade var stake!

Posted on: 2010/5/28 13:57
"Livet e bara en period man går igenom"

See User information
Jag råkade vara med när en bronsrelief av Olof Palme som sitter på Riksdagshuset avtäcktes inför en utvald skara. När täckelset föll upptäckte jag, att DOM NÄRVARANDE RYSTE! Och han ser verkligen ovanligt infernalisk ut som "dödsmask" eller vad det skall föreställa!

Posted on: 2010/5/29 5:06

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper