vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Ett INTRESSANT mail jag fick av Tree of Liberty. Vad tycker ni om Hans åsikter?

See User information
Undrar just om du är lika tuff utanför forumet. Finns du med på bild från förra manifestationen ?

Posted on: 2010/5/30 10:55
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ett INTRESSANT mail jag fick av Tree of Liberty. Vad tycker ni om Hans åsikter?

See User information
Quote:

För den som inte vet vad en lyktgub]be är skall jag berätta historien om en kille som hette Jack. Han var fullständigt överjävlig hela sitt liv och dog i galgen bannad av alla. När han närmade sig Pärleporten smällde Sankte Per igen den direkt och ropade inifrån: Nänänä här kommer du inte in. Glöm det. Jack, förresten heter du inte Jack längre, ditt namn är utraderat!

Han som varit Jack beslöt sig för att uppsöka Helvetet i stället, innerst inne hade han fortfarande en barnatro på att Djävulen skulle bli glad när han klev ner i hålet med den eviga elden och svaveloset.

Han gick dit och såg Djävulen stå och röra om i grytorna med de skrikande offren och sade enkelt: Hej, det är jag, Jack! Djävulen kisade genom röken men sade: "Vem är ni?" Då tog Jack ett steg närmare men Djävulen skrek då "Här kommer du inte in! Det finns gränser här också!". Och så slängde han ut den som hetat Jack och han lufsade iväg med nedböjt huvud ut i mörkret. Då greps Djävulen av medlidande och tog en bit glödande kol och en glasburk och slängde ut dem i mörkret efter honom sägandes "här har du i alla fall något att lysa dig med under din ensliga vandring!".

Kanske har ni någon gång sett ett litet ljus röra sig i skogskanten i mörkret? Det kan vara jag (Jack). Att gå med den lilla glöden och leta efter erkännande och få ett namn är Lyktgubbens lott...

Den som ger en Lyktgubbe ett namn och en identitet får en hängiven vän och allt stöd någon kan få.

Men lika ond och vansinnig blir en Lyktgubbe om man tar ifrån honom hans namn...

Alla som skriver här är små Lyktgubbar.

aww så fint skrivet, du har skrivit mycket fint här asgeir tycker jag.

Posted on: 2010/5/30 10:59
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Det blir så konstigt när TreeofLiberty säger som han gör och blandar in Hitler i det hela. Är man emot den nya världsordningen måste man ju fatta att Hitler också var det även om han blev lurad. Måste allting vara så svart eller vitt? Hitler hade en hel del bra saker att komma med.

Posted on: 2010/5/30 11:19

See User information
Quote:
Det blir så konstigt när TreeofLiberty säger som han gör och blandar in Hitler i det hela. Är man emot den nya världsordningen måste man ju fatta att Hitler också var det även om han blev lurad. Måste allting vara så svart eller vitt? Hitler hade en hel del bra saker att komma med

Haha, ja det blir konstigt när du tänker precis som det blir med många andra flummare här. självklart var hitler kontrollerad men det har inget med vad jag sa att göra, Hitler var en ond människa och en mördare, hur ska jag tolka ditt inlägg? att du älskar nazister? hur lyckades du inte se min poäng? nazister borde alltså få lov att bli inbjudna till TV varje dag och prata om hur Hitler var en bra person, och kommunister borde bli inbjudna för att prata om hur Stalin var en bra person....

Posted on: 2010/5/30 11:26

Anonym
Tree: Skärpning. Det är inte okej att fortsätta det här tramsliknande debatterandet. Det ger ingen lönsing om du kallar andra användare för flummare , etc.

På vaken.se:s forum är alla åsikter välkomna att ventileras med varandra så länge ämnet följer det som är relevant att prata om. Det är inte okej att sträva efter mer konflikt och bråk.

Går det inte att hålla sig mer sansad så är det bättre att ta en timeout och inte logga in.

See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Quote:
Det blir så konstigt när TreeofLiberty säger som han gör och blandar in Hitler i det hela. Är man emot den nya världsordningen måste man ju fatta att Hitler också var det även om han blev lurad. Måste allting vara så svart eller vitt? Hitler hade en hel del bra saker att komma med

Haha, ja det blir konstigt när du tänker precis som det blir med många andra flummare här. självklart var hitler kontrollerad men det har inget med vad jag sa att göra, Hitler var en ond människa och en mördare, hur ska jag tolka ditt inlägg? att du älskar nazister? hur lyckades du inte se min poäng? nazister borde alltså få lov att bli inbjudna till TV varje dag och prata om hur Hitler var en bra person, och kommunister borde bli inbjudna för att prata om hur Stalin var en bra person....

Jag hålla med Tree ang detta, Hitler som Stalin var ONDA människor fullt medvetna om VAD de vill göra ÖVER andra människor, framförallt de med andra ÅSIKTER tom.

Kom ihåg denna.

Men, jag (som trådskapare) vill att vi ska tänka lite på VAD vi skriv här, och undvika personliga attacker.

I det HELA vet vi inte så mycket om saker utanför oss själva och våran närmaste omgivning.

På vaken forum har vi en bra chans att bearbeta något här med våran medmänskliga relationer.

De skall inte finnas något som helst hot mot någons åsikt så länge det följa de reglerna på forumet.

Däremot finns det plats för en bra argument, eller snarare kommer med något som kan bevisa ett motargument.

På detta sätt kan vi utvecklas vidare som människor.

Icehorn, du kan lika väl lugna ner dig.

det är BARA ord här, och vi kan väl ta lite tid att TÄNKA innan vi posta.

Jag själv har postat eller skrivet mycket jag skulle inte göra idag, fråga bara micro eller void ; ) men, jag lärde mig (med lite tid ifrån, och reflektion och andra saker) att alla här MENAR GOD.

Detta har vi gemensam.

Titta på hur MYCKET vi har gemensamma, och funderar över hur bra det är att bara dela åsikter här, hur bra det är att vara med och informera andra med nya ider, information och det skapande.

Det finns sällan andra människor med sådana förståelse eller åsikter som våra egna, och JÄMFÖRT med allmänheten är vi deltagare här mycket närmare varandra.

Tråden här ska visa hur då det kan går snett. Jag har inte något personligt mot Tree, även om han TYCKER eller TROR att han har det mot mig.

Jag ser honom som en passionerade och kanske rädd människa, som tänker och vill bra. Det kanske är oss alla mer eller mindre.

Livet är svårt, att vara forskande i mycket mörka saker eller saker som känns utanför våran kontroll (och ibland ensamma i våran omgivningen)kan vara lite för mycket.

Jag menar väl, och inget personligt Tree, och enligt mina värderingar vill i "vakenhet" kunna delta och dela med andra idér som JAG inser är relevanta. Och så är det på vaken.

Det finns goda saker att inser med mångfald, framförallt i odling.

Annars har vi GMO. Vi vill inte har GMO hjärnor hellre eller hur?

Kram

Posted on: 2010/5/30 18:52
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper