vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Hitler ond?

See User information
Jomen det var faktiskt tyskar han offrade, sina egna trognaste.

Till och med barn skickades med pansarnävar fastbundna på cykelstyrena mot fiendens stridsvagnar när var och en med lite tankeförmåga i behåll kunde inse att slaget var förlorat!

Och när till slut offren inte hjälpte (tydligen för lite åtgång av självmordskandidater) skrev han i sin ilska ett ytterst avslöjande testamente som jag läst. Då och då dyker det upp som en "nyhet" i olika media men det sitter klistrat på väggarna inuti en stor fyrkantig låda inne på British Museum i London och vem som helst har kunnat läsa det hela tiden! När jag var där var det till och med gratis inträde!

Men här tar han avstånd från det tyska folket och förbannar dom allihopa för att dom inte följt honom hela vägen och begått självmord ihop med honom!

Jag tycker att det är dags att vi glömmer denne patetiske och ofattbart misslyckade människa - för gott!

Posted on: 2010/6/1 13:34
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Det hela är mycket enkelt och har med det irrationella att göra. Trolldom helt enkelt. Folk som inte fattar vad trolldom är tycker förmodligen att det är jätteroligt och spännande.

Men jag har sett trolldom på nära håll och kan garantera att det inte är att leka med.

Det finns flera andra presidenter i Afrika som förutom att vara presidenter är landets största trollkarlar.

Vad de gör är att utföra väldiga offer.

Stoppa trolldomen!

Jag vet att den här frågan inte debatterats seriöst på trehundra år men tiden närmar sig en aktualisering!

Ja det är hög tid...

Men vi har det på ett forum nära oss... om "kunskap är frihet" så kan det bara funka om det är trolldom med... + att det pushas ibland friskt för shamaner och shamanism, ber om kontakt med duktiga shamaner... - det är också trolldom och har med offer att göra, det har ett pris.

Posted on: 2010/6/1 16:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Trolldom och shamanism är nog inte särskilt besläktade. Det är fråga om två olika fenomen inom samma vetenskap, så att säga. Men själva metoderna kanske funkar inom båda disciplinerna. Hitler var helt klart medveten om detta och lånade massor av symbolik.

Shamanism går ut på att utnyttja en "nära-döden-upplevelse" på så sätt att den som varit "på andra sidan" men återvänt kan ha förvärvat en förmåga att besöka de andra världarna. Övervärldarna där gudarna bor och undervärldarna där våra följedjur och andarna bor.

Ren trolldom har oftast med avundsjuka att göra. Man undrar kanske hur någon lyckats bli så rik som nån av de stora magnaterna och antar att det skett genom att de dödat någon. Resonemanget går ungefär ut på "att den som vill ha något måste ge något"!

Det låter otroligt att någon kan tro på något sådant men om det hela lindas in tillräckligt skickligt är det nog inte så ovanligt som man skulle kunna anta. Vår kristna religion handlar ju om ett människooffer och vinsten skall vara att befria mänskligheten från synd. Tänk också på hur olika vi människor upplever våra behov eller när vi passerar tröskeln för att känna oss hotade.

Och när det gäller trolldom så finns det ju mängder med rekvisita i barnserier och sagor. Trollspön, änglar, mascotar och olika andeväsen är vanligt förekommande.

Vi är förprogrammerade att acceptera det irrationella. Själv har jag accepterat mina egna idiotier och är livrädd att slänga nycklar på bordet och har hästskor gömda under huset. Varje gång jag går under en stege spottar jag tre gånger åt varje håll och ritar ett korstecken.

I rollspel förekommer ofta nån sorts tillbedjan av en gudomlighet. I länken jag tyvärr inte hittar höll bilderbergare på med nån sorts kult och blev filmade jag tror det var för två år sedan nånstans på iberiska halvön. Och det är ju där de träffas nu om några dagar. Skall dom mata sin Molok, tro? För att få ännu mer???

Posted on: 2010/6/1 17:33
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Trolldom och shamanism är nog inte särskilt besläktade. Det är fråga om två olika fenomen inom samma vetenskap, så att säga. Men själva metoderna kanske funkar inom båda disciplinerna. Hitler var helt klart medveten om detta och lånade massor av symbolik.

Shamanism går ut på att utnyttja en "nära-döden-upplevelse" på så sätt att den som varit "på andra sidan" men återvänt kan ha förvärvat en förmåga att besöka de andra världarna. Övervärldarna där gudarna bor och undervärldarna där våra följedjur och andarna bor.

Ren trolldom har oftast med avundsjuka att göra. Man undrar kanske hur någon lyckats bli så rik som nån av de stora magnaterna och antar att det skett genom att de dödat någon. Resonemanget går ungefär ut på "att den som vill ha något måste ge något"!

Det låter otroligt att någon kan tro på något sådant men om det hela lindas in tillräckligt skickligt är det nog inte så ovanligt som man skulle kunna anta. Vår kristna religion handlar ju om ett människooffer och vinsten skall vara att befria mänskligheten från synd. Tänk också på hur olika vi människor upplever våra behov eller när vi passerar tröskeln för att känna oss hotade.

Och när det gäller trolldom så finns det ju mängder med rekvisita i barnserier och sagor. Trollspön, änglar, mascotar och olika andeväsen är vanligt förekommande.

Vi är förprogrammerade att acceptera det irrationella. Själv har jag accepterat mina egna idiotier och är livrädd att slänga nycklar på bordet och har hästskor gömda under huset. Varje gång jag går under en stege spottar jag tre gånger åt varje håll och ritar ett korstecken.

I rollspel förekommer ofta nån sorts tillbedjan av en gudomlighet. I länken jag tyvärr inte hittar höll bilderbergare på med nån sorts kult och blev filmade jag tror det var för två år sedan nånstans på iberiska halvön. Och det är ju där de träffas nu om några dagar. Skall dom mata sin Molok, tro? För att få ännu mer???

Men det handlar ändå om köpslående med dåliga makter/krafter, och det kan ta sig många formeroch ha olika "vägar" i olka kulturer mm.

Så här ärdet...

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... _id=84653#forumpost84653&

Posted on: 2010/6/1 18:12

See User information
I andra trådar här på forumet sysslar man med att granska företeelser som bilderberggruppen, frimurarna och sionismen.

Alla dessa rörelser är enligt sina egna definitioner ute på att skapa en bättre värld, i samarbete med varandra. Samtidigt är det ställt utom allt tvivel att de då sannerligen inte saknar makt och inflytande. Ändå ser världen så bedrövlig ut som den gör!

Deras egen positiva framtoning och den totala motsatsen i världens tillstånd som vi ser den borde mana till eftertanke.

Samtidigt är de enda riktigt stora motståndarna under förra århundradet, Adolf Hitler och Benito Mussolini och Josef Stalin beskrivna som det ondaste av de onda. Ingen vill bli likställd med dem och det låder en stor skam bara vid att under någon period av sitt liv ha stött dem.

Onekligen tankeväckande...

Om nu de stora hindren för världens framåtskridande i form av världskommunismen, fascismen och nazismen utrotades under förra århundradet, varför har då LYCKORIKET inte infunnit sig?

En slutsats man måste dra är att bi-fri-si-gruppen faktiskt inte har svaret på värdsproblemen. En annan är att det inte är detsamma som att inte "vi" har den...

Låt oss försöka finna en väg ur det här... den må vara lång och slingrig men vi måste fortsätta vår vandring tills vi en dag uppnår erkännande och en identitet!

Posted on: 2010/6/2 5:42

See User information
Quote:

Asgeir skrev:

Om nu de stora hindren för världens framåtskridande i form av världskommunismen, fascismen och nazismen utrotades under förra århundradet, varför har då LYCKORIKET inte infunnit sig?

En slutsats man måste dra är att bi-fri-si-gruppen faktiskt inte har svaret på värdsproblemen. En annan är att det inte är detsamma som att inte "vi" har den...

Låt oss försöka finna en väg ur det här... den må vara lång och slingrig men vi måste fortsätta vår vandring tills vi en dag uppnår erkännande och en identitet!

Lyckoriket... det (reeeeepost) är inte meningen att vi ska vara människor, och här, vi har fått samsara/karantänen/fängelset för att vi blivit för dåliga på en nivå, och ramlar nedåt. Alla vet väl nu att det är Devolution. Eller?

Vi får inget lyckorike förrän vi höjer oss själva, följer vår/kosmos sanna natur/egenskap/kriterier, lever efter den, the law... - det är meningen med våra liv här, att kultivera, och görman det som man ska då är man inte kvar här, och inte som "människa".

"Lyckoriket = som olika paradis, men de är inte inom samsara.

Posted on: 2010/6/2 8:29

Anonym
Hitler förlorade kriget så gissa vem som skrev historien om honom

See User information
Quote:

asm skrev:
Hitler förlorade kriget så gissa vem som skrev historien om honom

Gissa... ok, hmmm.... En Bilderberg? Eller.... hmmm... någon Rothschild anställde....eller....brukar var en av gänget där, tidningar, distribution, pengar, radio, tv... Du vet... Eliten

Posted on: 2010/6/2 23:44
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper