vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Sökningar på Internet kan lagras

See User information
http://www2.blocket.se/news?id=218668,218669

Jovisst! Det vet ju varenda människa att om en pedofil går in på Google och vill ha tag på barnporr så söker han på just ordet "Barnporr" och så kommer massor av barnporr upp.

Förbjud internet nu, eller censurera det i varje fall kraftigt. Eller åtminstone ska det övervakas kraftigt. Lyssna på farbror Alf, han vet.

Intressant att Bildts kärring också är med på detta.

Posted on: 2010/6/2 18:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Sökningar på Internet kan lagras
Det mest sorliga i den här historien är alla miljoner människor som köper det hela med hull och hår.

Vad är det för värld vi lever i egentligen?
Allt jag ser är barn. rädda små barn, som knappt lärt sig gå.
Skakiga ben och darrande läppar...
Rädda för att förlora sin trygghet. rädda för allt som står i aftonblaskan. Rädda för grannen. Rädsla, åh denna rädsla. Ack vilket maktens verktyg denna rädsla är...

Annat var det på Thor och Odens tid.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Intressant. Men, var inte denna idén med webben" och "nättet" från början? Skapade av militär tom ; )

Den har inte funnits så länge, de flesta har en profil nu, det gick fort... Eliten kollar.. resten är bara sekondärt eller?

Användbara idioter som vill förbjuda den och den andra.... Rädsla... visst... och NÅGON ser på DIG! ; )

Posted on: 2010/6/2 19:58
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
En länk till er som vill vara anonyma (om man nu kan lita på dessa program). Finns såklart fler liknande sidor. Ett tips till er som inte vetat innan.

http://www.googlesharing.net/download.html

Posted on: 2010/6/2 20:13

See User information
Min första sökning på nätet var 95 kanske. Jag minns inte vilken sökmotor men det jag sökte på var barnporr. Bara för att det var massa liv i nyhterna om barnporren på nätet.

Några år senare så gjorde jag en sökning på irc och hittade massa kanaler där folk sharade barnporr och satt och diskuterade incest osv. Jag tog reda på ip nummer tid och ägare av ip addressen jag kontaktade sen polisen och berättade hur enkelt det var att få tag på det och att man borde kunna busta många av dom här svinen.
Som svar fick jag typ. Vi kan inte göra något allt finns ju på nätet.

JAg kontaktade sen media som gav mig ungefär samma svar.

Att tvinga in sökmotor loggar i datalgrings direktivet tror jag har exakt samma syfte som resten av den lagen. En tolal kartläggning av sociala vanor, politiska och religösa ideer med mera.
Om bajset träffar fläkten så kan makten göra en crackdown på en hel social grupp. Man kan slå ner alla försöka till motstånd enkelt och snabbt.

Posted on: 2010/6/3 3:35
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

See User information
Som vanligt används den förbaskade "barnporren" som argument.

Man har redan gjort lagändringar i Sverige om att inte behöva lägga fram bevisen om någon är åtalad för barnporr. (Detta för att inte kåta pedofiler skall begära utskrifter). Men om denna sed praktiseras i andra sammanhang är det rena julafton för lynchsugna mobbar!

I Göteborg hade en gång en kille som hette Cahjo ett helt varuhus med porr (det låg i gamla Tempos lokaler nära Järntorget).

Man hade just börjat uppmärksamma barnporren, detta var förmodligen nån gång i början av 80-talet. När jag efter att ha tittat runt gick förbi kassan såg jag några barnporrtidningar och frågade då Cahjo om hur många han sålde.

Han sa: "Jag brukar ta in 35 stycken och säljer 30-32 av varje nummer!"

"Jaha", sa jag. "Men vilka är det som köper sånt??"

(Jag kunde inte få in i skallen att någon på fullt allvar kunde vara intresserad av sånt, jag menar, man känner väl "valpdoften").

Då sade han "Kanske två eller tre är pedofiler, de andra 30 är prenumerationer till personer eller organisationer som förfasar sig!"

Alltså: "Barnporren" är en murbräcka för att slå hål på rättssäkerheten!

Dessutom: Prostitution och utnyttjande av nyckelpersoners sexuella läggning har i alla tider varit hemliga organisationers verktyg när det gäller att tvinga utvalda personer till samarbete...

Posted on: 2010/6/3 4:58
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Det finns så många sätt att plantera barnporr på någons dator. vill man sätta dit eller utpressa någon måste det ju vara ett av det lättaste sätten.

Jag är ingen jurist så vet inte vad som skulle hände i följande läge.

Min dator blir stulen, eller jag tappar bort den , det är inbrott osv. Min dator försvinner. Den återfinns sen när snuten bustar en hälare.
På min dator finner min personuppgifter som knyter den till mig plus massa barnporr.

Jag har aldrig lagt någon brnporr på datorn utan den har blivit planterad. Jag blå nekar. Hur stor är chansen att jag blir dömd för barnporr brott? Här måste jag ju kunna hävda att datorn har varit utanför min kontroll, och borde bli frikänd.

Ett annat scenario.
Jag får ett email från en spoofad epost, det kan vara min vän, en kollega eller kanske från it avdelning. Mejlet stoppas inte i spam för att det kanske är skickat från rätt smtp server. Mejlet ser helt normalt ut och i mejlet står det att jag måste installera ett nytt program, för jobbet eller för att få mig ett gott skratt, jag blir också hänvisad till att bara öppna installerna inte spara den. på så vis hamnar den i min temp katalog och kommer att tas bort sen. Ett program installeras och det är ingen mystiskt med det. men installern innehåller barnporr också. Det kopieras till en dold mapp på min dator. 6 månader senare knackar polisen på dörren.
I det här läget måste det vara sjukt svårt att säja vad barnporren kommer ifrån. Du har ingen aning, din dator har aldrig varit försvunnen och du blir förmodligen dömd. Är du en politiker eller någon annan höjdare kan du nog ganska lätt bli utpressad i det här läget också.

Jag har också funderat på det här då man hittat barnporr på datorer. Ibland så är det gigabytes ibland är det bara 3-4 bilder.
Dessa 3-4 bilder vart på datorn låg dom. I temporära internet filer.? Det är jättelätte att lägga bilder där utan att folk aldrig ser bildern i browsern, man kan använda iframe, javascript flash eller andra grejer som hämtar bilden i bakgrunden men aldrig visar den.

Barnporr brott är också ett brott som är väldigt kännslomässigt engaerande , och därigenom försvagar rättsäkerheten.

Posted on: 2010/6/3 8:06
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper