vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Nya Chemtrails idag...
...över Västra Götaland och Alingsås, där jag bor. Fem stycken riktiga "fetingar" på olika höjd.

Hade tyvärr inte kameran med mig.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Nya Chemtrails idag...

See User information
Jag går i skolan i Lund och även här är himlen täckt med chemtrails, ett par X har jag siktat. Har tyvärr inte heller möjlighet att fota dom.

Posted on: 2006/6/2 6:48
"Hur Svenska Stålet Biter
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
jo. Dom asen. Är det ingen som har en stinger missile till salu så man kunde döda planen .? ( Förslag ? )..

/ fr3D

See User information
Fråga: Hur menar ni att dessa sklijer sig från vanliga avgaser från flyplan ?

Posted on: 2006/6/2 9:10

See User information
Vanlig kondens från flygplan kan inte vara kvar mer än högst ett par minuter medans chemtrails är kvar många timmar, ibland hela dagen efter det sprutats ut.

Posted on: 2006/6/2 10:01
"Hur Svenska Stålet Biter
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"

Anonym
Bra att börja med:

http://www.worship.se/artiklar/chemtrail.php

Jag vet hur kommersiell flygtrafik ser ut, jag bor iinte långt från Landvetter... jag vet också hur militär flygtrafik ser ut, jag är uppvuxen inte långt från F7 Såtenäs...

Jag myntar härmed följande uttryck, gäller för Chemtrails såväl som för pulsad mikrovågsstrålning mfl teknologier

"Multi-purposeteknik"

Chemtrails är skapandet av artificiella moln, samt markörer för väderkontroll och mind control samt biowarfare mot mänskligheten i olika syften. Vad finansierar detta stora projekt? Jo, samma som finansierar olika krig och "Above Top Secret"-projekt. Narkotikapengar!

Av det att döma som jag läst, som sagt, ovanstående artikel är en bra början till lång surfning...

eller inte... jag hoppas att det bara är vilda konspirationsteorier med bas i fria fantasier alltihop. Men icke desto mindre ser jag strimmorna nästan varje dag och på många olika platser. Och fler med mig gör så.

See User information
Quote:

Denna sidan förefaller inte direkt seriös:

"För att fastställa realiteten av dessa globala chemtrail-besprutningar, är det nödvändigt att först göra två saker. Först av allt måste vi temporärt utestänga våra förutfattade meningar i detta ärende, sedan kan vi försiktigt använda oss av vetenskapliga metoder genom direkta och viktiga observationer av detta fenomen. "

Varför ska man "försiktigt" använda sig av vetenskapliga metoder ? Vilka andra metoder ska man använda istället, gissningar och spekulationer ?
Jag kan inte tänka mig hållbara bevis för att chemtrails existera än just vetenskapliga fakta.

Quote:
Vanlig kondens från flygplan kan inte vara kvar mer än högst ett par minuter medans chemtrails är kvar många timmar, ibland hela dagen efter det sprutats ut.

Varifrån har du fått detta ? Har du inte själv sett att flygkondens kan ligga kvar flera timmar ?

En intressant observation var att kondensstrimmor från sex militärflygplan som bevakade luftrummet över Washington DC den 12 september på bara några timmar spreds med vinden från att ha varit bara några meter breda till att täcka 20.000 kvadratkilometer. Rapporten redovisades i Forskning och Framsteg 6/02.

Posted on: 2006/6/2 12:06

Anonym
"Varför ska man "försiktigt" använda sig av vetenskapliga metoder ? Vilka andra metoder ska man använda istället, gissningar och spekulationer ?"

Han menar nog att man ska vara vetenskaplig, gå försiktigt fram, inte att bara använda vetenskapen sporadiskt.

See User information
Möjligt, men hela texten är skriven på en mycket låg nivå, på gränsen till barnslig.
Vill inte rycka fler citat men läs en gång till, tycker mest det är spekulationer, fantasier och "oj,oj, vad hemskt och farligt"

Ska man diskutera den eventuella förkomsten av chemtrails måste det göra seriöst och konstruktivt.

Posted on: 2006/6/2 12:40

See User information
Seriöst! menar ni att flygplan släpper ut kemikalier över oss! varför? är det något snille ifrån USA som har sagt detta ifrån början? (allt annat kommer oftast over there) Jag bor i Uppsala, söder om, säkert flyger åtminstone 50-60 plan över oss varje dag (trafikflyg) och dom som bor här är till 35% piloter som är stationerade på Arlanda. kondensstrimmorna som planen avger kan faktiskt ligga kvar utan att skingras en längre tid! Det kan ju omöjligen finnas ett endaste bevis att detta existerar förutom att någon nån gång har skrivit och sagt att dessa utsläpp finns, och sen har vissa hoppat på detta och vidare förmedlat det via internet och så har det exalterat precis som råttor i pizzan!
Jag ahr tittat runt lite i forumet och till min stora förvåning läser jag om att ödlor finns ibland oss, tror ni på det forfarande? detta blev en amsaga efter det att filmen V den med ödlorna visades på tv i USA. efter det såg ju alla ödlor på stan och precis som i filmen tände dom på blod.
Ha det!

Posted on: 2006/6/2 22:05

Anonym
Bra där wikhall...

jag malar vidare :) ...

Vi blir påverkade ifrån rymden och från marken (div.master),... mindcontrol! Chemtrails har flera funktioner, en av dom är att möjliggöra just mindcontrol, samt manipulera väder mm. Finns dom, ja, alla har beviset rakt framför ögonen. Det är fysiskt omöjligt att contrails stannar kvar i flera timmar, om och om igen. Det finns förhållanden som bjuder på längre livslängd för contrails, men dom är ovanliga...

Studerar man också chemtrails själv, med kikare o annat, så ser man snabbt att vissa moln betér sig på ett vis, andra på ett annat. En del trails blir som små korvar, andra breder ut sig o så vidare.... Olika funktioner...

Använder man verkligen så pass sofistikerad utrustning på människan, för att kunna kontrollera den?... Titta omkring Dig i samhället o säg mig varför folk blir dummare o dummare... Inget illa ment personligt till någon, ingen kan hjälpa det!

O så vidare...

Det är relativt enkelt att studera chemtrails. Kolla på fotografier, kolla film, håll reda på vilket årtal dom är inspelade o tagna... Det har funnits jets i 60-70 år, offeciellt... Chemtrails dök upp för inte så länge sedan... O de har inte att göra med att dom har bytt drivmedel...

Kolla också på vilka höjder dessa flygplan flyger på... En Boeing 747 som flyger på 35000fot + är mycket liten. Man hör den knappt heller... Dom som åker runt med Chemtrails flyger på 15-20000 fot... O då uppstår inte ens contrails...

Vissa av jetsen har 4 motorer, o släpper bara 2 trails... Andra flygplan har bara 2 motorer, men har 4 trails efter sig, de e så enkelt egentligen... Man skall bara våga tro på att någon verkligen håller på o ställer till det för oss människor, låser in oss o har sig.. Efter det så ser man samhället med lite andra ögon.

E trött som tusan, natti :) ..

Hare...

Anonym
Funderar på att köpa utrustning som kan en gång för alla få närbilder på dom här planen, det finns foton på nätet men jag vill gärna kolla själv och göra en slags dokumentation över det hela.
Nu flyger chemtrailsplanen på ca 30.000-40.000 fot.
Vad behöver man för en closeup, menar utrustningen då?
Ere nån som har en susning?
Teleskop eller?

Anonym
Tjennis Hilda...

Det räcker mde en digitalkamera, billig för ungefär ett par lappar, o en kikare av nån form som passar att hålla mot objektivet, de e den billiga lösningen... Den lite dyrare, men bättre är att köpa en typ Canon eller Nikon, paket inkl ett 300 objektiv, dom vet vad Du menar när Du säger så, sen lägger Du till en billig telekonverter, säg bara att Du skall plåta flygplan, o så billigt som möjligt...

Dom lite sämre objektiven släpper inte in så mycket ljus, men Du skall ta kort rakt upp i skyn, så det gör inget... Nikon F50 o 55 körde jag med ett tag, kostar ca: 3000 spänn inkl objektiv... Skulle Du behöva ett 300 objektiv, om de ej ingår, så finns det typ Tamron 75-300 för ca: 1500 spänn, (5,6)

Skall posta lite länkar med beggade o nya grejjer sen om Du behöver...

Hare gött...

Anonym
Tackar ödmjukasteste för info
ser fram emot annan info
bra helg cee

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper