vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

WHO vill beskatta internetanvändande

See User information
...så att man kan finansiera med mer vacciner till tredje världen, istället för d- och c-vitaminer. WHO vill ha total kontroll över folks "hälsa". Läs mer:

http://www.naturalnews.com/029066_Wor ... rganization_vaccines.html

Posted on: 2010/6/27 5:46
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: WHO vill beskatta internetanvändande

See User information
Internet är redan beskattat i Danmark. Man har infört en "mediavgift" som är lika med TV-licensen och det rör sig om dryga tusenlappen om året i danska kronor. Mediaavgift skall erläggas, blott man äger en mobiltelefon som har mail till telefonen, jag tror knappt att man köpa mobiler idag som inte har möjlighet att koppla upp sig.

Det betyder omvänt, att en gammal fungerande mobil med ens simkort är i betyder 1300 kr rakt ner i fickan... varje år!

Släng dom inte, dom kommer att bli mer värda varje år som går!!!

Posted on: 2010/6/27 12:53
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Därför dessa finns http://www.svenskmobil.se/ .
Nej, nu blev det baklänges...

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Släng dom inte, dom kommer att bli mer värda varje år som går!!!

Wow!

Eller?

2000 köpte jag min första mobil, en Nokia 3210. År 2006/2007 köpte jag en Nokia 3310 då den gamla havererade efter lång och trogen tjänst.

Jag har fortfarande min 3310.

Men vad händer när denna trotjänare ger upp?

De multinationella elektronikföretagen har duktiga produktutvecklare men kanske än bättre produktförsämrare. Hur gör man en vinstmaximering? Jo, man tillverkar 10 varianter av det tekniken erbjuder och gör först en modell som är top of the art. Sedan tar man denna top of the art och försämrar skiten bit för bit så att man kan ta betalt mer för top of the art-modellen. Dessutom går alla sönder tidigt, kanske t.o.m. top of the art-modellen. Produktförsämrarna är vår tids nyskapare!

Dessutom måste pads o liknande bli hållbarare. Det fungerar inte att ha prylar för tusentals kronor som går sönder när man nyser...

Posted on: 2010/6/28 5:24

Anonym
Nokia 3310 och 3330 kan jag modifiera så de sätts på automatiskt utan att det syns eller hörs. Så kan man ringa och ta emot samtal på den. Rena rama Bond-telefonen och den ser helt avstängd ut

Jag har fortfarande kvar min gamla polisradio Ericsson någonstans... Mer lättillgänglig har jag min Nokia 2110i, Philips PR747 och en Hitachi CR-D500 (Likadana telefon med olika skal och märke) Sedan har jag ett tiotal telefoner jag haft efter dessa. Tror jag har tre stycken 3330 kvar också... Alla funkar utom en. De har oftast bytts eftersom batteriet blivit för dåligt.

Anonym
Dubbelpost, men jag har också hört att internet och mobiltelefoni ska räknas som TV-mottagare och därför också bli licenspliktigt.

See User information
Personligen så tycker jag webben är otroligt värdefull, och skulle säkert kunna betala lite skatt. Men om pengarna skall gå till vaccin så vägrar jag!

Posted on: 2010/6/28 17:18
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Quote:

Master skrev:
Nokia 3310 och 3330 kan jag modifiera så de sätts på automatiskt utan att det syns eller hörs. Så kan man ringa och ta emot samtal på den. Rena rama Bond-telefonen och den ser helt avstängd ut

Intressant. Vore ju kul att vara guru på elektronik. Som ingenjör faller mitt praktiska mer åt snickeri och konstruktion även om farsan alltid påpekat att man haft tummen mitt i handen... (nåja, fel hade farsan där - han ville nog bara väl).

However, på remote distance kan man boota upp mobiler som har ett operativsystem och avlyssna för användaren sett avslagen mobil. T.o.m. facktidningen "Ingenjören" skrev om det. Övervakningssamhället kommer att ta ett gigantiskt kliv när i stort sett alla i samhället bär på en mobil med ett operativsystem.

Posted on: 2010/6/29 5:09

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper