vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ett mess till Fredrik Reinfelt!

See User information
Skickat den 3:e Juli 19:25

Hejsan Fredrik Rainfeldt!
Jag har inte läst Din bok, men jag håller med om titeln, Det sovande folket. Det råden nämligen en förfärlig ovetskap om rättigheterna i Sverige ibland anställda inom stat och kommun. Jag har under många år försökt att skapa en dialog om dessa med väldigt många, men intresset finns inte där, inte heller vetskapen.

Rättigheterna och inställningen till dessa är grunden till vårt avlånga land och vet man inte om dom så kan man heller inte aggera utifrån dom. Att bara använda sig av lag och demokratiska ideer skapar en obalans som i sin tur attackerar människors rätt och frihet.

Eftersom jag är intresserad av rätten, politiken och demokratin så är jag också medveten om att ni politiker har begärt mer ansvar ifrån medborgarna och alla som bor i Sverige, jag är också väl medveten om det arbete som EU lagt ner angående att informera alla om rättigheterna, men det tycks ha föga effekt då jag inte ser en förbättring.

Jag skulle vilja se ett större samarbete mellan partierna i och med ointresset för Svensk politik i den mån att rättigheterna faktiskt är en av hörnstenarna i det politiska arbetet.

Jag har blivit medveten om att man i skolor lär ut att rätten går ut på att behandla alla lika, och det låter väldigt sunt, det som försvinner ut i pereferin i och med detta är dock att minoriteten diskrimineras, för det handlar väl ändå om att alla skall ha rätt att uppfatta livet på sitt sätt.

Det är inte bara människor rättigheter som omintetgörs i och med ointresset för dessa, ekonomin lider också på grund av att så många frågor numer tas upp i rättsväsendet (Domstolar).

Ett större ansvar leder till mer frihet, som i sin tur skapar ett mer öppet och jämställt land och samhälle!

Enligt min uppfattning är det hög tid att politiker börjar prata mer ifrån hjärtat och diskutera dessa frågor på en mer mänsklig nivå, vi är alla människor också, inte bara medborgare.

Tack för att Du tog Dig tid att läsa mitt mail, önskar samtidigt en trevlig helg.

Vänliga hälsningar,

Posted on: 2010/7/3 17:26
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Ett mess till Fredrik Reinfelt!
Tips: Ska du prata med politiker, så använd ett rättstavningsprogram. De hakar upp sig på sånt.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
:) ...
Ska tänka på det nästa gång!

Posted on: 2010/7/3 17:59
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

Anonym
Det förjävliga är att jag inte tror han ens "besvärar" sig att läsa mail, utan det tar hans staff hand om.

Däremot har han en speciell telefon hans familj alltid kan nå honom på oavsett om han sitter i ett viktigt möte eller vad och det är ett exempel jag skulle vilja se fler ta efter.

See User information
Ofta är det så, det man skall tänka på är dock att man gjort ett försök!

Posted on: 2010/7/3 18:18

Anonym
Man får nog gå till riksdagen och ta upp saker på dagordningen eller motionera - Annars lyssnar de inte.

See User information
En bra sak att skriva när man skriver till politker är att säja at tman är med i ungdomsförbundet.

Skriv att du e med i muf om du skriver till en moderat t.ex. Då vet dom att det är en väljare.

Posted on: 2010/7/5 10:30
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

See User information
Hej Christer!

Tack för ditt e-brev till statsminister Fredrik Reinfeldt. Jag vill härmed bekräfta att Statsrådsberedningen tagit emot ditt e-brev och att det finns tillgängligt för statsministern.

Trevlig sommar!

Med vänliga hälsningar,

Jon Millarp
Brevenheten
Statsrådsberedningen

Posted on: 2010/7/6 6:50

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper