Vakencorner
|
Re: Därför mördades Olof Palme
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har hävdat i ett antal år att man aldrig kommer att kunna skriva 1980-talets historia. Detta beror helt enkelt på att stora delar av etablissemanget är så insyltade att de bara måste täcka över varandra. Man är helt enkelt oförmögna att tala sanning även om man ville av den enkla anledningen är folk är helt uttröttade på hela frågeställningen.
Jag skall bara ta ett enda exempel som jag själv vet allt om: När spaningsledaren Hans Holmér avled gjorde han det på samma ålderdomshem där min egen far vistades. Jag såg honom aldrig men farsan viskade en dag till mig om saken (han kände ju till mitt intresse i frågan). Sen råkade jag se anteckningar om vilket rum han bodde på och till slut att han avlidit. Men i tidningarna stod det att han stilla avlidit i sitt hem i Skåne. För det första kan jag inte räkna ut på vilket sätt det skulle vara skamligt att avlida på Åhemmet vid Slottskogen i Göteborg efter en tids sjukdom. För det andra måste jag konstatera att en svensk myndighetsperson eller journalist tydligen är oförmögen att tala sanning om något som helst. Vilka källor skall en historiker kunna ha tillgång till om det som skall beskrivas är en samling människor som håller ihop om att dels undertrycka sanningen, dels sprida ren desinformation. Jfr debatten om stasiarkiven som är offentliga i Tyskland men hemligstämplade i Sverige när det gäller svenskars inblandning och kontakter. Dimmorna kommer nånstans ifrån, och det tycks inte finnas någon som kan ställa frågorna, varken åklagare, JO eller andra instanser. Vi är ett folk bestulna på vår egen historia! Själv är jag ledamot i ett historiskt förbund med mottot "Forntid - Framtid - Nutids Ansvar" och jag bara kan inte blunda för att något fruktansvärt har hänt. Detta rör sig inte om bortkomna dokument, det rör sig om förstörda arkiv. Vi har förlorat vår karta över verkligheten och vet inte vad vi gjort de senaste 24 åren, snacka om koma! För den som vaknar ur en så lång koma finns det mycket att ta igen...
Posted on: 2010/7/7 21:01
Edited by Asgeir on 2010/7/7 21:17:18
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
FangShen majk här på besök för tillfället..
Kolla om inte - olof palme - Jfk - anna lindh mm hade något gemmensamnt såsom dom alla motsatte sig israels kärnvapenprogram och lämnade livet strax efter dom uttalat sig emot detta. Fråga bland annat miljöpartiet varför dom gav mossad grönt ljus att operera på svenskt territorium strax före anna lind mordet osv osv och vad mossad skulle in i sverige och göra osv osv , likaså Wtc . Får ni tag i göran perssons tal til folket efter mordet kan ni ju spana in dom snea blickarna han riktade mot kalle. Lär väl inte ha varigt en slump heller att tv arkivet brann ner efter att en dokumentär gick på tv där en växeltelefonist från Sos larmtjänst vittnade om att hon hade order att förskjuta samtalen och en polis från normalm tog det 45 minuter att ta sig till brottsplatsen som låg 300 meter bort (Han hade jobbat över 30 år i distriktet och kunde gatorna utantill), som ursäkt = Satte en Cola i halsen när han hörde om palme på polis radion, dokumentären sändes klockan 03:00 på morgonen , intressant tid för något som berör hela nationen. Lol holmer startade om utredningen över 40 ggr för att förvilla bort spåren. När klister petersson sa att han visste vem mördaren var drog en polis patrull förbi honom när han satt och söp min sina a-lagarpolare och man bankade på han i skallen med batongen så skallen sprack och han avled . Det fick man till han ramalade ur sjukhussängen plötsligt,, snygga frimurarläkare detdär (Liknar situationen i filmen om skulls and bones där obducenten ljuger om dödsfallen . Själv kände jag en polischef en gång i tiden som själv på fyllan sa att dom hade bragt palme om livet men men det är bara mina ord som jag hört från en polischef på fyllan. Ett litet tips kanske kanske kanske. Lite att klura i. Nej nu har man massor att göra öra snöra. Kul var det iallafall att logga in här (var längesen) Andas väl.
Posted on: 2010/7/8 10:23
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
![]()
|
Quote:
Palme och Lindh var väl far och dotter, så där var något gemensant. Den sista raden förstår jag inte varför den kommit med, sådana där konfysa medskickstillägg bör man stå emot den besättande driften att sabba med.
Posted on: 2010/7/8 14:08
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
att Palme skulle varit Anna Lindhs pappa är väl bara ett rykte? Likheterna mellan Anna och Olof är helt klart slående...men likaså är även likheterna mellan hennes riktiga far Staffan Lindh slående.
Det skulle vara intressant att se en utförlig lista på politiska mord genom åren, med tydliga kopplingar mellan dem. Att samma krafter ligger bakom morden på både jfk, palme och lindh är jag övertygad om. Men den kompletta listan är nog dessvärre betydligt längre än så... Men sanna mina ord, de skyldiga kommer en dag att få sona för sina brott. I detta livet eller nästa. medskickstillägg gillar vi ![]() Lev väl Andas in, andas ut Kärlek & frid Skål & sommarkramar ![]() |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login