vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Osannolikt, har det hänt dej?
#1


See User information
Hej,

Shot in the dark men upptäckte nyss ett sammanträffande. Jag är 24 och när jag ser tillbaka på mitt liv misstänker jag att 3 tjejer visat sitt intresse. Det märkliga är att trots att det skiljer 6 år mellan de första två så finns den första där när den andra börjar så att säja. Hon var nämligen i klassrummet och såg på. Som om hon lämnade över stafettpinnen. Att vi tre gick samma kurs, en valbar, var unikt. Både unikt och osannolika omständigheter i det andra fallet. Mycket märkligt och osannolikt, men man får ändå se det som en slump. Fast frågan kan man ställa, har du liknande erfarenheter? Tack!

Posted on: 2010/7/17 17:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Osannolikt, har det hänt dej?
#2


See User information
Att väcka hjärtats intuition har en kraftfull inverkan.
Du tänker på någon plötsligt knackar dom på dörren.
Du tänker på någon du känner personens krämpor känslor och tankar.
Du förnimmer mycket i förväg.
Det är för att vi alla delar på samma energier som strömmar genom jorden.
När du tänker på någon strömmar din energi ner i jorden och upp i personen och tillbaks till dig.
Så på något sätt kan man säga att du delar energi med den personen.
Ju mera energi du har själv desstå starkare inverkan påverkan effekt får du, desstå lättare läsning.
Du märker när anden och hjärtat vill tala om något i drömmarna.

När jag var liten en gång satt jag och busringde en gång jag slog ett 13 siffrigt nummer på den gammla analoga grå telefonen och hamnade hos min moster i saudi arabien .

Ibland drömmer man saker i förväg.
Jag hamnade i ett tillstånd 3 dagar i rad där jag kunde se allt som hände mig i förväg , det var som en vaken drömm.

Jag kartlade genom känslorna flödet, och det gick från kronchakrats lilla ärta tfrån körteln till pannlobernas framsida.

Det vi kallar öde är vad hjärtat ställer i vår väg för att skapa förändring.

Sen är det upp till oss och vara uppmärksama och lära oss av ögonblicket.
Samma gäller olyckor.
Och lär vi oss inte under tiden som är blir smällen hårdare nästa gång den kommer.
Hjärtat ser inte alltid framgång som hjärnan gör utan ibland kan den ställa lidande i våran väg för att vi ska lära oss.
Sånt brukar bli lättare och överblicka och förstå när tiden har passerat efter ett tag.
Allt beror på hur mottaglig och finkänslig man är mm.
Om man mediterar sig fram är det som allt annat en fråga om tid och mängd.

Posted on: 2010/7/17 17:48
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Osannolikt, har det hänt dej?
#3


See User information
Det sägs man får tre stora kärlekar i livet. Jag hoppas du förvaltade dom väl.

Quote:

Shen skrev:
Ibland drömmer man saker i förväg.
Jag hamnade i ett tillstånd 3 dagar i rad där jag kunde se allt som hände mig i förväg , det var som en vaken drömm.

Är du säker på att du drömmer i förväg. Det låter som om du tror tiden är linjär.
Tre dagar är inte mycket. Lätt att ta miste på. Speciellt när man minns.

Posted on: 2010/7/17 18:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Osannolikt, har det hänt dej?
#4


See User information
Nej jag tror inte tiden är linjär.
Upfattningen av tiden har mycket ochså med energitillstånd att göra.
Därimot är ödet linjärt tills att vi ändrar det , så igentligen formbart kan man säga.

Som det mesta annat en uppfattning.

Posted on: 2010/7/17 20:44
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Osannolikt, har det hänt dej?
#5


See User information
Jag har hört att man ska vara glad om man får en stor kärlek.

3 låter bättre dock =)

Posted on: 2010/7/19 6:23
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Osannolikt, har det hänt dej?
#6


See User information
Det är för att vi alla delar på samma energier som strömmar genom jorden.
När du tänker på någon strömmar din energi ner i jorden och upp i personen och tillbaks till dig.


Rättelse energin går in i personen och tillbaks till dig genom jorden.



3 låter gott , men i sann mening är kärleken till antal oändlig man kan uppfatta den i allt och sig själv.


Posted on: 2010/7/19 17:16
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Osannolikt, har det hänt dej?
#7


See User information
En individ har förmågan att söka samband där det ej finns några, att finna en mening där mening ibland saknas. Vi kan som individer skapa oss en mening i saker, men enbart för att vi skapar en mening eller liknande behöver inte detta betyda att det är sant.

Visst kan livet bli roligare med en mening i allt det vi gör, men jag anser att det inte är så roligt. Du har en betydlig högre chans att bli galen om du letar efter meningen i allt än om du låter bli.

Om du har en inåtvänd världsbild och är väldigt subjektiv kan jag gå med på att det har betydelse för din värld, men om du lever ute med alla oss andra så har det troligtvis ingen betydelse.

Men som tidigare sagt är kärleken oändlig, tro alltid på den och tro på att den finns överallt så kommer allt att lösa sig. Och det här med stor kärlek tror jag även den finns överallt, det handlar helt enkelt om hur dedikerade de två i ett förhållande är mot varandra om båda är väldigt dedikerade är det en stor kärlek. Att tänka annorlunda är enligt mig enbart dumt, man låser bara in sig själv ett mentalt fängelse där man inte kan delge kärlek till andra människor än de som man tidigare ansett som rätta. Det verkar iaf vara lättare att hitta den stora kärleken med någon som är lik ens egen person, den stora kärleken kanske inte kommer direkt i ett förhållande, det kan dröja en tidsperiod innan det sker. Det magiska behöver inte ske direkt.

Sann kärlek är fri kärlek och det är sann kärlek som enligt mig är det som är den stora kärleken. Om kärlek låst sig fast till antalet 3 vore det då kärlek? Sen om magiska saker sker när man väl är med sin stora kärlek? Det lämnas bäst som ett mysterium =)

Jag har själv passerat antalet 3, och tror därför inte att antalet håller någon magisk funktion i sammanhanget. Kärlek är som allt annat, man måste jobba på den det är då den belönar som bäst.

Detta är enbart mina åsikter i frågan.

Posted on: 2010/7/21 0:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
55 user(s) are online (55 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 55

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS