Vakencorner
|
Tips från DVD Fall of America
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Sista skivan i DVD samlingen på 9 skivor kallar dom för "En överlevnads guide". Detta är en lång lista av praktiska steg man kan ta för att öka friheten i världen och motverka den nya världsordningen.
Jag har översatt punkterna och lägger upp dom här för att inspirera men det är inte jag som har hittat på dem. Med det sagt vill jag särskilt lyfta fram en punkt som jag tycker är cool! Quote: 1. Utbilda dig Om alla följde det tipset skulle eliten ha häcken full med att kontrollera alla dom grupperna! ![]() Skriv upp tre saker som du kan göra för att bli mer engagerad/delaktig i vardagen/samhället runt dig. Skriv upp tre saker du kan göra för att minska dina lån. Gör en lista på allt du skulle behöva för att överleva i en månad. Skriv ner tre saker du kan göra för att organisera dig och återta makten över samhället. Sök andlig vägledning igenom bön. Skriv ner hur du kan utbilda dina lokala politiker? Skriv ner en strategi för hur du skall bli självförsörjande på mat igenom att odla den själv. Skriv ner hur du kan göra ditt motstånd kännbart. Läs the US Constitution och skriv ner vad du tycker bäst om i den. Skriv ner tre sätt som du kan hjälpa till att reformera media och öka det fria flödet av information. Ta reda på vad du är om du inte är höger eller vänster, finns det några andra alternativ i ditt land? Varför är USA(Sverige) inte en demokrati? Varför anses guld vara ett skydd(?) mot den fallande dollarn och euron? Skriv upp tre sätt du kan diversifiera dina tillgångar utanför ditt land. Skriv ner tre sätt som du kan gå i täten för skattlättnads-reformer. Överväg ickevålds-protester och att sannings-sägande mot/till makten. Maila om följande till fem personer: 1) valsystems-reform 2) Ett tredje parti alternativ 3) kampanjstödsreform 4) massmediareform 5) ett fritt internet Undersök fakta om RFID chip och maila till tio vänner. spychips.com 1. Utbilda dig 2. Organisera dig 3. Ta tillbaka makten Starta din egen aktivist rörelse med dessa tre steg. Skriv ner tre saker som du kan göra för att delta i din demokrati. Överväg hemundervisning för dina barn. Undersök hur stabil din bank är. Placera dina tillgångar i tre sektioner: 1) Ädelmetaller 2) Rörligt kapital 3) Aktier i företag som utvinner naturresurser Skriv en lista på tre strategier för att bevara dina tillgångar. Skriv en lista på tre strategier för att öka dina tillgångar. Skriv ner hur din vision för hur livet borde se ut för dig och samhället. Skriv ner vilket ditt viktigaste bidrag till framtida generationer är. Läs Joseph Farahs 12 steg i hans bok "Taking America Back" och dela med dig av dessa till 12 vänner eller mer. Håller du med om att den sanna naturen till våra politiska, sociala och finansiella problem är andlig? Är du medveten/vaken? Quote: Det är inte demonstrationer eller vapenlager som kommer rädda världen, det är andlig vakenhet som ger mod att följa sitt hjärta och strunta i konsekvenserna för sin fysiska kropp. För det finns inga konsekvenser, vi är oändligt medvetande och odödliga bortom denna kroppen det enda som kan hända är att vi lämnar den här koppen lite tidigare. LÄSTIPS FINANS Empire of Debt av Addison Wiggin och Bill Bonner Financial Armageddon av Michael Panzner Crisis Investing av Douglas Casey The comming collapse of the dollar and how to profit from it av james turk Economics in one lesson av Henry Hazlitt The war on gold av Antony Sutton Fiat mony inflation in finance av andrew dickson white The dollar crisis av Richard Duncan What has government done to our money av Murray Rothbard The Battle for invstment survival av Gerald Loeb Anatomy of the Bear: Lessons from wall streets four great bottoms av Russel Napier The monetary sin of the west av Jacques Rueff The creature from jekyll Island: a second look at the federal reserve av G. Edward Griffin Supply-side revolutio: An insiders account of policymaking in washington av Paul Craig Roberts THE DECLINE OF AMERICA AND WESTERN CIVICATION Revolution av Ron Paul Constitutional Chaos av Judge Andrew P. Napolitano A Nation of Sheep av Judge Andrew P. Napolitano The War on Freedom av Nafeez Mosaddeq Ahmed Where Have All the Leaders Gone av Lee lacocca The Limits of Power av Andrew Bachvich The LAst Hours of Ancient Sunlight av Thom Hartmann Ishmael av Daniel Quinn Day of Reckoning av Patrick J. Buchanan Screwed av Thom Hartmann The War on the Middle Class av Lou Dobbs Independent's Day av Lou Dobbs The Merchants of Feat av Christopher Catherwood och Joe Divanna Dark Ages America av Morris Berman No Logo: No Space, No Choice, No Jobs by Naomi Klein The Shock Doctrine av Naomi Klein No Innocent Bystanders: Riding Shotgun in the Kand of Deniel av Mickey Z The Seven Deadly Spins: Exposing the Lies Behind War Propaganda av Mickey Z The Tyranny of Good Intentions: How Prosecutors and Law Enforcment Are Trampling the Constitution in the Name of Justice av Paul Craig Roberts och Lawrwnce M. Stratton Crossing the Rubbicon av Michael C. Ruppert The End of America av Naomi Wolf Give Me Liberty av Naomi Wolf The Decline and Fall of the American Empire av Gore vidal Dreaming War av Gore Vidal Nemesis - The Last Days of the American Republic av Chalmers Johnson Fooled Again av Mark Crispin Miller Loser Take All: Election Fraud and The Subersion of Democracy, 2000-2008 av Mark Crispin Miller THE POWER ELITE Superclass av David Rothkopf The Power Elite av C. Wright Mills Tradgey & Hope: A History of the World in Our Time av Carrol Quigley Anglo-American Establishment av Carrol Quigley The Grand Chessboard: American Primacy And Its Geostrategic Imperatives av Zbigniew Brzezinski MICKEY Z REKOMENDERAR A People's History of the United States av Howard Zinn Killing Hope av William Blum Endgame av Derrick Jensen DAVID MCALVANY REKOMENDERAR The Law av Fredric Bastiat The Mainspring of Human Progress av Henry Gardy Weaver The Road to Serfdom av F.A. Hayek The History of Freedom in Antiquity av Lord Acton The History of Freedom in Christianity av Lord Acton Extraordinary Popular Delusions and the Madness of Crowds av Charles Mackay Money of the Mind av James Grant The Peoples Pottage av Garet Garrett The Discovery of Freedom av Rose Wilder Lane SKÖNLITTERÄRT 1984 av Gorge Orwell Brave New World av Aldous Huxley ANDLIGT The Power of Now av Eckhart Tolle The New Earth av Eckhart Tolle Conversations with God av Neale Donald Walsch The Man Who Loved Seagulls: Essential Life Lessons from the World's Greatest Wisdom Traditions av Osho The False Prophet: Evil Architect of the New World Order av Ken Klein America, Globalism and The False Prophet: The Inited States in Prophecy av Ken Klein Infinite Love Is the Only Truth: Evertything Else Is Illusion av David Icke och Neil Hague What to do When the Shit Hits the Fan av David Black DVD LISTA Mark Crispin Miller i A Patriot Act The End of America med Naomi Wolf 25 Messianic Signs av Ken Klein Martial Law 9-11: Rise of the Police State av Alex Jones America Destroyed by Design av Alex Jones Comprehensive Annual Financial Reports Exposed av Alex Jones - Citerat från The Fall Of America 9e DVD Längst ner här vill jag passa på att göra reklam för en blogg jag har börjat läsa som är intressant för dem som tänker på hur man skall förbereda sig inför en eventuell katastrof. http://prepper.eu/blog
Posted on: 2010/7/24 9:26
|
|||
|
||||
|
Re: Tips från DVD Fall of America
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag får väll föregå med gott exempel och svara på frågorna:
Skriv upp tre saker som du kan göra för att bli mer engagerad/delaktig i vardagen/samhället runt dig. Jag kan gå med i en lokal ideell förening. Jag kan hälsa på mina grannar och prata visa omtanke. Jag kan ta reda på vilka kulturella saker som händer i min stad och försöka närvara på dem. Skriv upp tre saker du kan göra för att minska dina lån. Jag kan betala av så mycket jag kan på det ev. lånet. Jag kan undvika att ta nya lån. Jag kan öka mina inkomster och minska mina utgifter så jag kan betala av ev. lån snabbare. Gör en lista på allt du skulle behöva för att överleva i en månad. liter vatten = 3 liter vatten x antal familjemedlemmar x 365 kg stapelvaror = 2000 kcal/person x 365 x antal familjemedlemmar / antal kcal per kg i din stapelvara liter groddfrön = 2 dl blandade groddfrö x antal familjemedlemmar x 365 / 10 4 rejäla groddburkar med lämligt lock Stormkök bränsle = 365 x 2dl = 73 liter OBS! I lägenhet max 10 liter inomhus. Och max 25 liter på balkongen. Inget i källare eller på vinden. Dvs totalt 35 liter vilket omräknat blir ett halvår á 2 dl/dag Om någon hört något annat får dom gärna korrigera! Skriv ner tre saker du kan göra för att organisera dig och återta makten över samhället. Gå med i en fackförening. Gå med i ett parti. Gå med i en aktivistgrupp. Sök andlig vägledning igenom bön. Jag antar att man inte behöver tro på GUD för att göra denna punkt utan att den fungerar om man tror på moder jord eller modergudinnan eller oneness. Skriv ner hur du kan utbilda dina lokala politiker? Bränn ut eller köp DVD filmer och dela ut personligen till dem eller posta. Gå på möten och ställ frågor (verkar inte finnas i Sverige) Maila dem. Skriv ner en strategi för hur du skall bli självförsörjande på mat igenom att odla den själv. I lägenhet kan man lära sig om ätliga växter i sin närmiljö. Man kan odla på balkongen och grodda. Man kan ta sikte på att skaffa lite mark framöver. Man kan ha som mål att ha ett komplett självhushåll själv, med familj eller i kollektiv. Skriv ner hur du kan göra ditt motstånd kännbart. Man kan tänka igenom om ens aktiviteter verkligen har någon positiv inverkan eller har möjlighet att ha mer positiv inverkan. Läs the US Constitution och skriv ner vad du tycker bäst om i den. http://www.usconstitution.net/const.html Skriv ner tre sätt som du kan hjälpa till att reformera media och öka det fria flödet av information. Skapa en blogg och skriv om de nyheter som du tycker förtjänar mer media täckning en dom har i dagsläget. Stötta en alternativ tidsskrift eller organisation som jobbar för att alternativ nyheter skall kunna komma fram. Stötta en organisation som jobbar för yttrandefrihet (särskilt på nätet). Ta reda på vad du är om du inte är höger eller vänster, finns det några andra alternativ i ditt land? Vet inte faktiskt hur man skall göra här för att mäta detta. Kanske det enda beviset är om partiet självt säger att dom inte är höger eller vänster som tex piratpartiet eller aktivdemokrati mfl. Varför är USA(Sverige) inte en demokrati? Därför att våra lagar stiftas i EU av personer som inte valt demokratiskt. Varför anses guld vara ett skydd(?) mot den fallande dollarn och euron? Därför att gulds värde historiskt ökat konstant. Och inte är känsligt för politiska situationer på samma sätt. Men jag har inte undersökt detta så noga kan ha fel. Skriv upp tre sätt du kan diversifiera dina tillgångar utanför ditt land. Ett konto utomlands. Aktier från utländska företag. Ädelmetaller lagrade utomlands. Skriv ner tre sätt som du kan gå i täten för skattlättnads-reformer. Rösta på ett parti som är för skattelättnader. Stödja en organisation som är för skattelättnader. Blogga om skatter. Överväg ickevålds-protester och att sannings-sägande mot/till makten. Tja man får väll få rumpan av soffan och åka till Stockholm nån dag då eller får man promenera omkring ensam med en skylt som ett fån utanför kommunhuset. =) Maila om följande till fem personer: 1) valsystems-reform 2) Ett tredje parti alternativ 3) kampanjstödsreform 4) massmediareform 5) ett fritt internet Tar detta en annan dag... Undersök fakta om RFID chip och maila till tio vänner. spychips.com Vet redan hur otroligt små dom är. Googla rfid dust 1. Utbilda dig 2. Organisera dig 3. Ta tillbaka makten Starta din egen aktivist rörelse med dessa tre steg. Coolt jag har alltid velat ha min egna förening, vore ju kul med lokal och allt och så slipper man gå ensam framför kommunhuset. =) Skriv ner tre saker som du kan göra för att delta i din demokrati. Rösta Gå med i ett parti Ställ upp i kommunvalet Överväg hemundervisning för dina barn. Skulle inte kunna tänka mig något annat. Fast man vill ju att dom skall ha kompisar med så mycket föreningsliv. Undersök hur stabil din bank är. Skall göra detta när jag orkar... Placera dina tillgångar i tre sektioner: 1) Ädelmetaller 2) Rörligt kapital 3) Aktier i företag som utvinner naturresurser Absolut! Skriv en lista på tre strategier för att bevara dina tillgångar. Följ rådet i punkten ovanför Följ ekonominyheterna för att vara med när nästa crash börjar. Spara lite pengar i en annan valuta. Skriv en lista på tre strategier för att öka dina tillgångar. Öka min lön Minska mina utgifter Spara Skriv ner hur din vision för hur livet borde se ut för dig och samhället. Denna vision sparar jag i mina privata anteckningar! =) Skriv ner vilket ditt viktigaste bidrag till framtida generationer är. Att kämpa för yttrandefrihet. Läs Joseph Farahs 12 steg i hans bok "Taking America Back" och dela med dig av dessa till 12 vänner eller mer. Ok skall bara hitta den först. Håller du med om att den sanna naturen till våra politiska, sociala och finansiella problem är andlig? Är du medveten/vaken? Japp! Men det är lätt att somna till igen så man måst nypa sig i armen i bland.
Posted on: 2010/7/25 10:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hittade närmare specifikationer från MSB
http://www2.msb.se/Shopping/pdf//uplo ... igavatskor_hem_fritid.pdf Max 100 liter brandfarlig vätska i hemmet. I max 10 litersbehållare inomhus och 25 litersbehållare på balkongen. Borde alltså inte vara något problem att lagra bränsle för matlagning i ett år.
Posted on: 2010/7/25 13:02
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tack för en mycket fin post!
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Har länge funderat på att köppa mig ca 1 hektar skogsmark och bygga mig ett par mindre hus typ earhtship 15kv får jag ha uttan tillstånd så jag kan odla mat året med ledlammpor till växter och gräva egen brun till dricksvatten ved fin
ns i skogen till värme på vintern sedan odla mat på sommaren o förvara i jordkälare köppa solpaneler o vidsnura till lyse o pumpar dator mm samla regnvatten till att tvätta o vattna med. kostar inte så mycket vet inte riktigt varför jag inte gör det bara.. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
@ void : Tackar!
@ wox : Att komma närmare naturen kan inte skada, det är något jag själv alltid strävat efter. En sak som slog mig (Som jag kom på tack vare wox men som inte är riktad mot wox) är att: Varför vill du flytta till en stuga i skogen? Är det för att du älskar skogen? Eller är det för att du är rädd för samhället? Jag fick den frågeställningen i en aha-upplevelse i dag. Om du älskar skogen finns det inget som har hindrat dig att lägga 5000kr på hiking-utrustning och börja spendera helger och semestrar i skogen redan nu! Men om du inte gjort det och drömmen om skogen inte är en resa till något utan en flykt från något då har jag både dåliga och bra nyheter för dig. Den dåliga nyheten: du kan inte fly långt nog från NWO, den kommer i kapp dig vart du än bor, det oundvikliga skjuts bara på upp något. Dessutom flyttar rädslan troligen med dig ut i skogen. Den bra nyheten: NWO är maktlös om du släpper din rädsla. Ingen kan tvinga en att göra en någonting mot din vilja och motstånd mot orättvisa sprider sig fort. Jag kan fortfarande tänka mig att flytta till skogen för min egen skull, för att jag älskar att odla, för att jag älskar frisk luft och tystnad. Men jag vägrar att göra det av rädsla. Mobbing-offret skall inte behöva flytta från sin skola, och folket skall inte behöva flytta från sin stad.
Posted on: 2010/7/28 15:40
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
hej sunrise jo jag älskar skogen har hela mitt liv levt nära den på landsbyggden. håller inte riktig med om att släppa all rädsla löser minna problem visst jag mår bättre av det och det stärker mig men så länge systemet bygger på makt o lagar så måste jag anpassa mig till det annars får jag problem med rätsväsendet.
Jag funderar hur man får tillstånd att bygga alternativa fristäder för att bevisa att det går att leva på goda ideologier. önskar att mera godhet får makten i framtiden det går sakta men någon gång klarnar det. men du har rätt i att rädsla och otryghet ofta begränsar mig och det är så mycket som påverkar mig att jag blir lite förvirad och handligs förlamad för jag vill ju ta dela av allt som samhälet skapar! känner mig kluven |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag är övertygad om att utvecklingen går snabbare för varje år och vi kommer troligen få se hur det hela spelar ut sig de närmaste 10 åren. Jag har varit kluven med och blir det från och till men det viktiga är att resa sig upp gång efter gång och vakna om och om igen. Till sist blir man så stark att man kan skapa den värld man vill ha. (på villkor att man står över sina rädslor.) Ofta verkar floskeln att ljuset kommer precis efter det verkar som mörkast stämma i min erfarenhet.
(PS Jag tror att anledningen till att vi känner oss kluvna är att vi består av egot som lätt låter sig manipuleras och av en andlig del som står över det materiella. Man kan läsa mycket om detta fenomen i Eckhart Tolles böcker)
Posted on: 2010/8/15 19:55
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Som jag ser det, är det egot som manipulerar, inte att egot manipuleras av själen. Sedan är rädsla i min mening en reaktion mot något som är okänt, något vi inte förstår oss på. Ser man till hur världen ser ut att fungera idag, är framkallningen av rädsla(konbinerat med okunskap) ett verktyg att behålla kontroll. Medan en medveten och informerad människa är svår att kontrollera och kan med lugn och orädsla göra sitt beslut. Således är NWO, låst och i princip maktlös, om inte rädslor och osäkerhet trummas ut i alla led. Se bara på hur människor är idag... Dom är ju tom rädda för att missa bussen... Vi har kommit långt, men i områden som självkännedom och integritet... Är vi nog inte så utvecklade som vi toro oss vara. Skulle kunna hoppa på ett tåg mot en eko-by eller en koja någonstans imorgon, men skulle gärna välja en med lite social kontakt... Odla egen mat och tillsammans med varandra skapa en bättre värld.
Posted on: 2010/8/15 20:23
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login