vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 7 »


Re: Mångkultur
#25


See User information
Folk pratar om att vakna och utger sig för att vara lite vakna. Men vad innebär det?

Många här på forumet verkar tro att det är att kunna se att någonting är fel på någon annan. Antingen homosexuella, invandrare, feminister eller andra på forumet.

Sedan verkar det mest vakna vissa kan komma på vara att försöka hetsa mot dessa och skriva massa skit och elakheter.

Men min definition av att vara vaken börjar med:

Att föregå med gott exempel. Hetsar du mot någon annan så uppmuntrar du till krig och elende. Att visa empati och förståelse är grunden till förändring. Att kunna arbeta med samhället istället för mot samhället.

Jag ser häldre en värld där ingen förstår sanningen, men där alla är snälla mot varandra, än en värld där alla förstår sanningen men hatar varandra.


Posted on: 2006/6/4 21:09
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mångkultur
#26
Jo jag menade att det kanske är viktigt för de unga att lyssna på de äldre som finns kvar i livet om de unga tar sig tid att låta dessa äldre människor berätta om en tid som egentligen inte är så långt borta om man ser till mänsklighetens sammanlagda närvaro på planeten.

Det fanns mycket riktigt en gemensam värdegrund som gjorde att det fanns ett inre lugn och en grundtrygghet som faktiskt gav utrymme åt en större acceptans åt olikheter än nutidens reptilsnabba försvarsmekanismer som sätts igång likt robotiserade tvångshandlingar så fort en ny främling eller tanke flyttar in i medvetandet.

Min morbror som var ingift i släkten var svart som natten. Han kom från Curacao och hade förvisso en annan hudfärg än knegarna i majorna på 40-talet men blev snabbt accepterad av dem eftersom det fanns enklare och mer naturliga sätt att värdera människor på under denna tid. "Enklare sätt än Mona Sahlins och de andra vänsterliberalernas påtvingade mångkultur". Min morbror var en bra människa med hjärtat på rätta stället och accepterade de sedvänjor och regler som gällde här. Det köpte de flesta svenskar utom de som blev skrämda av hudfärgen. Alltså hade han mycket små problem med att bli accepterad och integrera sig själv i den Svenska infrastrukturen.

En annan sak de äldre skulle kunna berätta om var att sammanhållningen bland de som hade det svårast ekonomiskt och socialt faktiskt fungerade. Man tog hand om varann på ett helt annat sätt än nuförtiden. Om en familj hade taskigt med stålar en månad kunde man låna av de som hade tills nästa gång eftersom alla visste att det kunde gälla en själv nästa gång.

Man umgicks också och kommunicerade mer direkt med varann trots avsaknad av telefoner och internet. Det gick lite långsammare men funkade skitbra och som jag själv kommer ihåg så lyssnade man faktiskt mer och innerligt på vad andra människor sa också.

Men det är klart att det gick ju inte att hänga upp hela sin existens på teorier om vad som ev. hade, kunde eller skulle hända... även om det då precis som nu fanns en hel del tankar och en vilja att söka dessa saker också. Känner att det bland många moderna sanningssökare går så fort att skaffa ny information att man inte hinner smälta den man tog in i gårdagens skörd av länkar och email innan man mals ner i kvarnen av ny information hela tiden.

En annan väsentlig skillnad från då och nu är att de flesta människor alltid hade en fot kvar på jorden då man sökte nya svar. Annars blev det ju lite tokigt med att samtidigt slita för brödfödan och ta hand om familjen. Det fanns ju inte ett socialt skyddsnät där A-kassa, sjukförsäkring eller socialbyrån pröjsade för det sökandet.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mångkultur
#27


See User information
Instämmer...

Jag brukar ju för min del säga att det är inga problem därute, utan att det därute som vi säger konspirerar och gör massa dumt, bara är en bild av vad vi själva har blivit till, och att vi ska ta eget ansvar - titta inom oss själva. Jag vet inte om du skrev ditt inlägg Micro för att du tyckte att jag hetsade, eller var det var. Jag kanske missförstår. Men om du tänkte så, då missförstår du nog mig.

Det "snällaste" man kan göra för det därute är att ta hand om sitt eget som blivit dåligt.

Jag ser att du skriver "Hetsar du..." ordet "du"... kan inte det bytas mot det mer allmänt gällande "man"? Jag tänkte på det tidigare, att det blivit konstiga formuleringar i media.

Reportrar skriver tex om de ska tala om vad en politiker sa till reportern: "Du kan inte säga till dina väljare... om du inte möter dom så är du slut som politiker..." - det har blivit ett kosntigt duande - USA har kommit hit. Töntöversatt, ordet "you" har översatts till "du". Jag såg att det står så i kategorin till vänster Yr... jag menar Nyvaken. "Du" är inte korrekt tycker jag, det delar också upp saker i tillvaron, istället fört att signalera enhet, att det är "vi" tillsammans.

Pelle bor tillsammans med Maja och de tre kattungarna. Måns, Bill och Bull, Gullan, Trisse och poliskonstapel Tusse Batong bor i granngluggarna.

Man kan fråga sig hur det här ska gå. Måns får väl inte en lugn stund innan han lyckas få bort Pelle från gatan. Eller är det så att det är Pelle som kommer att driva Måns till vansinne med sin självklara snällhet? Eller hittar de på något sätt att få plats och trivas båda två? Och är Gullan kär i Måns eller inte? Och vad tycker Trisse och Bill och Bull om alltihop?

Det är upp till dig.

I Pelle Svanslös Hus är du själv en av gatans kattor.

Från Turids låt "Snällhet är": Snällhet är att bara lyda lagen och aldrig ens ifrågasätta den ... att vägra att förstå ... snällhet är ett sätt att låsa folk i deras falska roller genom att va tolerant ... snällhet lär visst va ett ideal i sig...
Fin gammal låt, lite från progtiden rtsp://real-g2.musiclink.se/silence/T ... etur/turid-om_snallhet.rm.

Den har några poänger, hon var en sökare med sin vishet (som snubblade lite på vägen, har jag hört)
http://www.silence.se/nyheter/turids.htm lite om henne mm

Mona Sahlin tycker också vi ska vara snälla... för övrigt finns det inga homosexuella. Vi ska inte som Vakna blanda ihop vad "människor" har sjunkit ned till, beteenden dåliga energier/demoner och vad karma fått oss till att göra.

Det är inte så svårt att förstå vad som är människa, och dess kriterier - eller har vi till och med som Vakna blivit bortkollrade. I så fall får man byta chip, hitta ett som är sedan innan femtiotalet, då de stod kvar i mer upprätt förståelse. Idag är det bara spöken och demoner som omhuldas, de finska spökena... jag hörde några dagar efteråt på Karlavagnen på radion, folk ringde in och talade om saker. Det var många som grillade, det var på natten, men det var varmt. Jag kommer inte ihåg nu riktigt men... de talade om hur bra de var dessa spöken. En kvinna ringde, de hade grillparty och hon svarade på någon fråga kring detta med de finska spökena om hur de själva "firade" angående det som spöken stod för. Jo, grannen som var med på partyt hade skjutit en skata (häckningstid), som de då hade på grillen (som ett offer). Jag kände mig inte alls snäll när jag höde det... Hon som leder programmet blev nog lite bestört, kom av sig lite, men sa att det var väl kanske inte så bra... nej, hon tänkte efter lite, och sa att det var det nog inte. Vuxna "människor"... fatta vi hur rasande fort denna omvandling till aliendemonsaker går, vi av oss som studerat material från Icke och många andra, vet ju att det är sådant som de gamla krafterna håller på med - som de vill att vi ska göra, hålla på med rädslor, våld, blod och offer. Nu kan medelsvensson aningslöst bli en del av det. Hade det varit ett mänskligt samhälle som vi hade då hade Sahlin stoppats för länge sedan.

Vi måste tänka själva kring saker och ting, även vad snällhet är... det som styr över detta kosmos, enligt Maya osv. ser ju till att det dåliga elimineras (2012 har med det att göra...) - vad är då snällhet? Ska vi vara snälla mot det som är det dåliga... det är just det som det gamla vill! Men naturligtvis ska man inte slå utåt, men vi kan glömma att vi gör något gott genom att stryka bögmedia och Sahlintänkandet medhårs, och vara tysta.

Men vi behöver inte bry oss om det därute, vi har nog med att kunna se vägen in i framtiden själva, och "räddas", eller hur...

Posted on: 2006/6/4 21:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mångkultur
#28


See User information
Länken till Turids låt hade fått en punkt på slutet, och funkade inte. Så här ska den vara:
rtsp://real-g2.musiclink.se/silence/T ... etur/turid-om_snallhet.rm

Posted on: 2006/6/4 23:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mångkultur
#29


See User information
Man är som man vill att världen skall vara. Om man dömmer andra och försöker få dom att ändra sig genom straff så skapar men en värld där andra straffar dig när du gör något som dom inte vill.

Man kan förändra utan att straffa, genom att ha empati för den andres kanske konstiga ideer och lära ut med ödmjukhet. Då kommer andra att ha empati för dina (enligt dom) konstiga ideer och inte försöka straffa dig.

Jag tror inte dom gamla vill sprida detta som du talar om. Skulle dom vilja få alla att vara så snälla som att dom själva kan fortsätta att vara onda utan att någon gör någonting? Det är är ju inte logiskt då du mycket vär kan göra massor med saker men samtidigt vara empatisk och ödmjuk.

Jag tycker Icke har en bra attityd. Han har många konstiga ideer, men han påverkar många med sitt "snälla" sätt.

Posted on: 2006/6/4 23:32
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mångkultur
#30


See User information
Håller med, ger man ut dåligt, "straffar" andra, så är det bara en själv man "straffar".

Vad jag kan mena med snäll, är att tex. det har gjorts så att dagens ungdom på bred front ha vilseletts - de tror att de är snälla - genom att tänka så mycket kring "antirasism", "alla är lika", "allt är lika bra", man kan gifta sig med sitt husdjur eller en av samma kön... tolerans och snällhet. Då har ungdomen som ska bli de som tar över planetenblivit väsen som tappat allt ursprungligt - gudar tillåter inte det... då kommer alltid major katastrofer. Som Tsarion var inne på, skrev inte någon i en tråd, var det om "lyssna på en intervju..."? att det har gått ett varv, ej ordagrant.. det är då ingen vanlig "sluttid" som det står om i de gamla skrifterna (en tidsålder), utan just det med att det blir en tid då allt, alla partiklar/väsen på alla nivåer i vårt enorma kosmos... ska genomgå rening, regenerering, ompositionering (jag upprepar... sorry, det blir lite spretigt mellan olika trådar, var har man skrivit vad...).

De gamla krafterna vill att mobben är snäll mot det som de gamla krafterna vill att vi ska bli till, omänskliga, övertagna av aliens/reptilians.

Kan man nå det som eventuellt finns kvar av mänsklighet/mänsklig natur i de som går omkring på två ben därute - då ska vi vara snälla. Då kan de beröras, vakna, och det goda kan växa och komma fram. Att vara snäll nu, är tyvärr ofta att vi är toleranta och låter människor ge upp sin mänsklighet.

Jag tycker också Icke har en ganska bra attityd. Det som inte är så bra, som jag ser det, är bland annat att han har en agiterande ton, han är inte riktigt sig själv.

Jämför med Jordan Maxwell, oftast samlad och lågmäld.

Att Icke som var hos Jordan och fick så mycket, både bli inbjuden till USA, betald för, och all info - som Icke fick av Jordan, hemma hos honom... och gjorde till sitt - varför har han aldrig sträckt sig till att någon gång omnämna Jordan, vad jag har sett. Mycket lågt!

Sedan gick han på en nit genom att åka och ta drogen i Sydamerika, då får man ett "hål", blir besatt, och ens "röst" är inte helt ens egen röst - kanske därför denna "agitativa energi".

Har ni sett på "david icke wogan 2006.mpeg", se på hans kroppsspråk, hans negativa hållning och framtoning - han tog inte tillfället att visa att han förstår att leva som han lär. Programledaren som bjöd tillbaka honom, efter så många år, till ett program som då första gången fick David till att ge sig ut för att vara landet största pajas. Han satt där nu i denna nya tv-show helt nedsurad. Han gjorde bort sig. Precis som han gjorde med "Revelations of a Mother Goddess".

Hans lovegrej och det där är inget speciellt tycker jag. Vissa bitar är ok. Men det med den hundrade apan som han talar om stämmer inte, det var en falsk historia, så det omkring, Alan Watson har tillstått det.

Men då han är inne på en väg, precis som Ian Lungold och Calleman, om att hänga med... lite som att det är en evolution vi är med om... då är han 100% fel ute och blir bara ett hinder för människors upplysning. Men jag gillar mycket av det han gör ändå. Han är ett fenomen.

Posted on: 2006/6/5 0:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mångkultur
#31
Varför känns det som ordet "snäll" får mig att vilja spy just nu?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mångkultur
#32


See User information
Du skriver mycket intressanta saker. En sak som jag dock reagerar på är att du skriver som om du på något sätt vet vad som är sanningen.

Själv lever jag efter principen att den absoluta sanningen är omöjligt att veta säkert.

Jag älskar Ickes ton, orkar ofta inte lysna på Jordan eller Allan. Du kan ju omöjligt veta om Icke's erfarenhet med droger var bra eller dålig. Du kan heller inte veta vad som hänt mellan Icke och Jordan. Att Icke gjorde bort sig är långt ifrån vad jag såg. Själv tyckte jag att det var synd at han gjorde hån av programledaren, men sånt händer.

Jag älskar när man är ödmjuk, jag tycker Icke är ganska bra på det, men inte perfekt. Dock så har jag svårt med många andra som säger saker med denna uppblåsta säkerhet. Även om dom har rätt i 90% av fallen så är denna attetyd inte rolig. Dessutom tror jag att det är långt mindre än 90%, snarare 30%.




Posted on: 2006/6/5 9:22
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mångkultur
#33


See User information
Ingen sitter på hela sanningen. Vad som är sanning är i hög grad någonting subjektivt. Två personer kan bevittna samma händelse men de kan ändå ha helt olika upplevelse av vad det var som verkligen hände. Jag tror att genom att studera olika typer av information från olika källor så kan vi få pusselbitar som vi sedan
kan sätta samman till vad vi uppfattar som en helhet, men även i denna helhet kommer det att finnas variabler och processer som vi inte kommer att förstå. Den mänskliga hjärnan fungerar enligt en ekonomisk princip; genom att kategorisera och förenkla får vi en känsla av förståelse och trygghet. Det innebär inte med nödvändighet att de slutsatser vi dragit är överensstämmande men verkligheten med det ger oss åtminstone en känsla av ordning och motverkar upplevelsen av kaos i tillvaron.


Jag har följt David Ickes arbeten i över 10 år och vet att han har enormt mycket kunskap. Dock kan jag uppleva att han är är lite butter i överkant nuförtiden. Får en känsla av att han skulle behöva ta en riktigt lång semester tillsammans med sin vackra fru. Hans ton är ofta ganska hård tycker jag och det känns inte som att han lever som han lär när han inte ens vill heja på Jordan när deras vägar korsas. Under alla omständigheter kan vi i alla fall konstatera att han fått rätt i många av sina påståeenden genom åren.

Vad Jordan Maxwell beträffar så hyser jag den allra största respekt för den mannen. 50 års forskning av ett liv dedikerat till att fösöka förstå denna värld och de krafter som ligger bakom de
politiska och religiösa skeenden som förstört så enormt mycket.
Det är ett privilegium att få ta del av hans arbete och respekten och beundran för honom sträcker sig ju ända upp till amerikanska underättelsetjänsten. En FBI-man ringde en gång upp Jordan och sade att det var flera på byrån som beundrade hans arbete men att myndigheterna hade ögonen på honom. Om han fick många följeslagare skulle de agera mot honom.

Alan Watt är den ende jag stött på som kan matcha Jordan vad beträffar kunskap i historia, religion och hemliga organisationer.
Han är ju ännu mer lågmäld än Maxwell i sin ton men det han säger är ju ofta rena dynamiten, även om jag inte tror på hans teorier om Beatles t.ex. Det råder dock knappast något större tvivel om att karln måste han ägnat en otrolig massa tid åt att läsa på i alla fall, han är ju nästan aldrig svarslös oavsett vad folk frågar honom.

Annars är väl Michael Tsarion den som kanske är mest tacksam att lyssna på. Inte bara för hans enorma kunskap utan också för
den där underbara irländska accenten och för att jag aldrig hört någon som kan säga så mycket intressant på så kort tid som honom.


Avslutningsvis ett citat från en Jordan Maxwell:

"Lita aldrig på den som säger sig ha funnit sanningen,
lita bara på den som letar efter den."



Posted on: 2006/6/5 11:27
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mångkultur
#34


See User information
Jepp...

Man kan nog inte vara för säker på saker och ting, jag skriver nog ibland lite "fyrkantigt", jag borde bli lite ödmjukare

Visst, den absoluta sanningen kan vi ju inte veta, som du skriver. Samtidigt så är saker och ting på vissa sätt, på denna nivån. Det som inte kommer till en naturligt "är inte ens eget".

Vad får man genom kamp, eller att göra sönder ett skydd man har i sitt energisystem med "kemiska molekyler". Andra väsen kan ta sig in och leva i kroppen. Icke gjorde det, är det andligt/högt, bara för att man åker till Sydamerika, har någon "kunnig" ledare och ramar in det i en ceremoni? Om det vore bra så skulle hela befolkningen börja med droger, då skulle vi "utveckla oss så snabbt..."

Jag fattar det så att det finns inga högre väsen/gudar, eller vad det nu skulle kunna vara... som kommunicerar med människor. Inga gudar utanför samsara gör det, varför skulle dom? Vi kan inte få något utan att ha tagit oss dit själva, tagit oss tillbaka, vi har ramlat ned hit. Vi kan inte få något som tillhör en högre nivå än denna... det funkar inte, det kan inte vara på denna nivån... om vi vore högre än denna nivån så skulle vi inte vara här... så gudar ger oss inget så, då skulle de själva falla ned i samsara, och in hit i detta kretslopp vill ingen... det går som inte att ta sig härifrån, mer som en karantän innan den stora reningen...

Med droger binder man bara ris åt egen rygg. Vi ska inte vara för säkra på vad andra vet.

Det som tillhör en själv kan man aldrig förlora - det som inte är ens eget kan man aldrig få.

Posted on: 2006/6/5 11:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mångkultur
#35


See User information
Till Micro:

Detta eviga tjat om att inte döma och vara snäll och tolerant.

Om du inte har fattat att den mörka kraftens strategi går just ut på att vända upp och ner på allt som är naturenligt och bryta mot alla gudomliga lagar och göra lögn till sanning och sanning till lögn så har du inte fattat mycket av galoppen.

Snacket im att vi skall vara toleranta är ju precis som "Mörkrets furstinna" Mona Sahlin oxå kör med. Men denna PK tolerans gäller ju bara mot det naturvidriga som t.ex Massinvandring, Bögpropaganda , Satanism, Feminism och allehanda s.k. Humanistiska ( Läs: Illuministiska ) tankegångar som att människan skall följa sina egna drifter och att det inte finns nån s.k. "intelligent design" eller skapare till vårat universum.

Men i den s.k. tolerensens namn så skall ju förstås naturenliga rörelser och fenomen som: Nationalism, Klassisk bildning, Heterosexualitet, Kristna värderingar och Reaktionära tendenser ( Ännu ett begrepp som Eliten har vänt innebörden på då det egentligen betyder att reagera på något som är naturvidrigt som t.ex Feminism. )

" Det är endast liket som inte reagerar när likmaskarna ätar på hans kropp."

För att citera en av Guds lagar:

You must not judge others, but you must wisely judge all behavior and actions which are contrary to the Laws of God and The Creation.

Att vara snäll och tolerant mot allt och alla leder till att man att MEDSKYLDIG till att de destruktiva och satanistiska värderingarna och dess konsekvenser får fotfäste i samhället.

Posted on: 2006/6/5 12:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mångkultur
#36
Ja, nu börjar det bli intressant! Det här med sanning,...okej, det finns ju en "vardaglig" sanning, och sedan finns ju det den yttersta "sanningen" sägs det ju.
Men den yttersta sanningen, vad är det?

Som jag ser det är en absolut sanning omöjlig att uppnå, då det inte finns något som är absolut. Det finns därför således heller inget "slut" någonstans. Våran mentala begränsning, mikroskop och teleskop sätter gränsen för vart "slutet" skall bli.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mångkultur
#37
mm.. att ständigt hålla samma poker fejs i verkligheten finns bara inte, kanske funkar det på vaken för vissa men att vara mänsklig innebär att hålla sig till spektrumet mellan hat och kärlek och snabbt kunna kontrollera sina åkturer där i mellan..

tolerans är en nödvändig ingridiens för att kunna integrera större grupper som muslimer, och tex bögar..

hursomhelst så tycker jag inte att tolerans är något dåligt bara för att en liten rutten politiker missbrukar ordet ständigt och jämt, däremot förstår jag mig inte på er som rullar med noll-tolerans..

finns det noll-tolerans så är ju konflikterna ett faktum då det redans finns en part som redan förnekat chanserna till tolerans..


I en värld full av lögner är alla falskt snälla mot varann (så som på vaken) medans i en värld där sannigen är ett faktum existerar inte hatet oss i mellan..

detta är verkligheten mina damer och herr'ar..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mångkultur
#38


See User information
Till Micro:

Rättelse till ett tidigare och ofullständigt inlägg:

Detta eviga tjat om att inte döma och vara snäll och tolerant.

Om du inte har fattat att den mörka kraftens strategi går just ut på att vända upp och ner på allt som är naturenligt och bryta mot alla gudomliga lagar och göra lögn till sanning och sanning till lögn så har du inte fattat mycket av galoppen.

Snacket om att vi skall vara toleranta är ju precis det som "Mörkrets furstinna" Mona Sahlin oxå kör med. Men denna PK tolerans gäller ju bara mot det naturvidriga som t.ex Massinvandring, Bögpropaganda , Satanism, Feminism och allehanda s.k. Humanistiska ( Läs: Illuministiska ) tankegångar som att människan skall följa sina egna drifter och att det inte finns nån s.k. "intelligent design" eller skapare till vårat universum.

Men i den s.k. tolerensens namn så skall ju alla naturenliga rörelser och fenomen som: Nationalism, Klassisk bildning, Heterosexualitet, Kristna värderingar och Reaktionära tendenser ( Ännu ett begrepp som Eliten har vänt innebörden på då det egentligen betyder att reagera på något som är naturvidrigt som t.ex Feminism. ) förkastas och motarbetas i tolerensens namn.

" Det är endast liket som inte reagerar när likmaskarna ätar på hans kropp."

För att citera en av Guds lagar:

You must not judge others, but you must wisely judge all behavior and actions which are contrary to the Laws of God and The Creation.

Att vara snäll och tolerant mot allt och alla leder till att man att MEDSKYLDIG till att de destruktiva och satanistiska värderingarna och dess konsekvenser får fotfäste i samhället. Alltså blir man inte en del av lösningen utan en del av problemet.

Posted on: 2006/6/5 13:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mångkultur
#39


See User information
Jag säger som vägverket: Nolltolerans.

I kosmos finns ingen tolerans. Finns det toleransmått på en specifik nivå? Nej, för är det inte enligt den nivån, utan något som skiljer sig, har blivit tyngre/smutsigare, då faller det ned, precis som en flaska som fylls med smust, flaskan sjunker djupare och djupare ned om den är i vatten, ju mer smuts som är i den.

Tolerans vill bara det dåliga i oss ha... det som inte vill dö, det som inte vill att vi ska släppa det, och därmed höja vår nivå, och kunna "räddas", komma ut ur samsara.

Efekto, vad menar du med "för att kunna integrera större grupper...", skämtar du? Integrera, ska allt bli som det som tar täten att bli alltmer omänskligt? Det är ju just det som inte är bra som ska renas bort (tänk på Mayas ord) - säge du nu att det dåliga ska bli en del av oss... det är ju då som allt går under, de stora katastroferna kommer till ett samhälle, en kultur, en civilisation, en planet... Alla visste detta förr... därför tolererade indianerna i Nordamerika inget sådant. Blev en person "störd" och ville tex ha på sig kvinnokläde som man, så tog man in honom i ett tält och hade rening och olika ceremonier för att "röka" ut besättelsen, det om inte var personen. Funkade det inte så fick han nog besöka de sälla jaktmarkerna. Det var för helhetens/gruppens bästa, för dess överlevnad.

Idag är nästan inget sig självt, utan just besättelse, då talar du om att integrera den... det finns inga homosexuella.

Mona Sahlin ha, vad som det verkar, fått sin vän Wanja Lundby-Wedin till att ta fram Lo-medlemmarnas pengar, från en fond som är för kultur... och är huvudsponsor för Pride-katastrofen i Sthlm. Våra pengar... Fruktansvärt. Bögkultur... mångkultur - bara skitväsen/demoner och besättelse. Hur lååååångt ifrån mänsklig standard är inte det. Vi är så programmerade av de därute, tror på dumheter, precis som en som levt hela sitt liv i en grotta, han tycker att det är ganska bra, det är hans värld, och fixar till i mörkret, trivs och känner det som sitt hem - vet inte alls om det större - hur det egentligen är.

Men jag tror du skämtar efekto.

Posted on: 2006/6/5 13:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mångkultur
#40


See User information
Bennybear och novax, som jag uppfattar det så har ni inte mycket till övers för homosexuella. Kan ni inte berätta för oss som inte dömer folk efter deras läggning (så länge det handlar om vuxna människor som är överens), vad de homosexuella borde göra eftersom de är så naturvidriga? Till skillnad mot alla dem som säger sig ha "kristna värderingar" och alltså enligt bennybear har annammat en naturenlig princip.

Posted on: 2006/6/5 13:40
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mångkultur
#41


See User information
Lightsaber!

Jag skulle gärna gå in i en debatt angåeende detta fenomen. Men min tid räcker inte just nu så jag råder dig att gå in på Henry Makow´s sida www.savethemales.ca och studera hans utsökta artiklar som förklarar bakgrunden till den samhällsomstörtande hedonistiska och detruktiva trenden i västvärlden just nu.

Men för att göra ett kort utlägg om detta så kan jag väl säga som så att den massiva bögpropagandan som förs i etern dygnet runt är ju ingen slump, om du nu trodde det. Det ingår i Illuminatis 5-punktsprogram för att ta över världen. Jag har inget emot homosexuella som personer utan det är deras destruktiva sexuella aktiviteter jag vänder mig emot. Det är ju ingen slump att Rockeffeller Foundation pumpar in miljontals med $ i olika skolprojekt för att lansera den Homosexuella livsstilen ( I Sverige har vi den Pedofilanstrukna organsisationen RFSL ) för att på så sätt i kombination med Masinvandringen underminera för oss Nordeuropéer att bilda några framtida generationer. Som ett resultat i dag så ser vi att t.ex Sverige har den högsta andelen ensamstående föräldrar och vi har dessutom väldigt låg nativitet.


Posted on: 2006/6/5 13:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mångkultur
#42


See User information
Så, vad borde de homosexuella göra eftersom deras sexuella aktiviteter är så destruktiva? Leva i celibat? Be till Gud om att bli heterosexuella? Jag tror säkert att både Carola och Ulf ekman håller med dig. Sen när fick Henry Makow patent på vad som är naturligt beteende?

Posted on: 2006/6/5 14:03
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mångkultur
#43


See User information
Som sagt gå in på hans sida och läs innan du dömer!

Posted on: 2006/6/5 14:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mångkultur
#44


See User information
Läs oxå Sions Vises Protokoll och andra Elitprogram som t.ex the Russin textbook on Psychopolitics, där en av huvudingredienserna för deras marxist/satanistiska planer är att feminisera mannen och maskulinisera kvinnan. 70-talets flumvänster och Homopropagandan i medier och skolor är en viktig del i att få bort allt rellt mostånd mot deras destruktiva samhällsprojekt då framförallt explicit Maskulina egenskaper ses som ett hot.

Posted on: 2006/6/5 14:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mångkultur
#45


See User information
Lightsaber, jag har höga tankar om dig... nu blir jag lite besviken

Det finns inga som är "lagda si eller så", det är ju just en del av vad det bakvända samhället säger, hjärntvättspropagandan därute, varför upprepa deras synsätt?

Man måste tänka tillbaka... hur det är när vi är oss själva, innan det har förfallit, innan avvikelserna blivit stora och "människor" rullar i karma. Blanda inte ihop vad dagens "människa" har blivit till, nästan nonhuman, med dess beteenden, begär och demoniska uppträdande - med vad som är vårt ursprung, det enkla rena, polerna som allt består av. Om man till och går emot ens skapare, ens föräldrar och gudar - vänder det ryggen och går in i perversitet... kallar du det "läggning" Jag får ståpäls...

Jag klistar in något jag skrivit för länge sedan här:

Som jag skrev angående att bygga höghus till en person (anonymt) … detta är ett utdrag…:

Människor trivs och stannar upp där det finns sådant som "sänds ut" som är som "vi". Litet och runt, växter och space. Där kan man andas och vara människa. Eftersom allt hänger samman och inget är utanför så kan man säga att detta även är att man vill stänga inne det mänskliga i garderoben. Det som promotas är det som är destruktivt och degenererat, inte vår verkliga natur. Det göms bakom ord som tolerans, medkänsla, kärlek, mångfald mm. I slutändan så har allt blivit kaos och våld. Inget är slump, årtiondens promotande av olika saker, där man vill klippa av människors rötter, homogenitet och mänsklig integritet har lett fram till detta med svart, piercing, tatuering och bögeri. Ett resultat av att vi kommit bort från vår natur. Allt är lika bra (anses det som).... det blir ett fall nedåt och om man inte själv står kvar så märker man det inte, då man är med i fallet nedåt och tycker att allt är väl OK. Det är så civilisationerna har gått under. Är vi där igen? Själv är jag inte med i kyrkan, men den är ett exempel på att inte vara kvar och ge guidning utifrån mer upprätta normer, tillstånd och sant mänskligt liv, utan vill vara som allting annat och då själv blir en kraft som verkar för förfall och avveckling. Mycket tragiskt.

Fram till 50-talet så var människa ganska bra och även efter det så förstod vi att bögeri var perverst. Det har vi alltid innerst inne vetat. Homo kan inte ens ha sex, då sex kräver två kön. Tänk er två mäns "sexakt" – hoppas ni inte sitter och äter. Allt i kosmos är ur och finns till genom de två polerna eller principerna: plus/minus, yin/yang eller i människans gestalt man/kvinna. Sex är mötet mellan de två polerna och där finn spänningen som ger urladdning och ger nytt liv – i detta som är livets spiral (det runda, mjuka osv, för att mer återknyta till höghusen). Homo är inte detta möte utan är bara självtillfredställelse och revolt mot sin natur och att smita och fly från det som ligger i sitt köns natur. "Människa känn dig själv", sa oraklet i Delfi. Det växer lavinartat nu i upplösningen, precis som under romarriket, med dess gossesex osv. Målningarna i Pompeji visar män som tar kvinnor bakifrån, samtidigt som de själva tas av en man bakifrån. Detta restaurerar man och vill ha som turistdragare.

Finns det inge heligt kvar? Skulle sex bara vara nervretning, hormonpåslag och körtelutsöndring... Blindleder blinda...fyrkantiga "människor" löper amok och att promota bögeri är i grunden omänskligt och utvecklingsstört, i ordens sanna innebörd. Som sagt var så kommunicerar allt, vibsen, och en människa som är kvar i en sund förståelse reagerar på djupet av sin varelse när man kanske plötsligt ställs inför det som utsänder andra vibs, som inte är en del av vår mänskliga natur. Amerikas indianer – om någon visade sådana tendenser där så visste man ju självklart, att som en del av gruppen, så kunde det inte få vara så, inte finnas – för det gällde i slutändan gruppens överlevnad – den personen fick vara i ett tält för att genomgå rening och olika procedurer under kan en eller flera veckor, då man skulle ta bort det som inte var honom/henne (alltså av personens sanna natur, utan kommit in som något orent, en besättelse som det även benämns.
I vår tid är besättelsen det som styr och talar och driver samhälle och media, HN är en del av det och är så "styrd", som många andra media. Man promotar starkt det udda, bögiga och ickemänskliga uttrycken. Kommunpolitiker verkar ha tappat sansen också, iallafall i Halmstad. Miljöpartiets Mats (förlåt Tove...) Bergman ska snart lägga sig under kirurgens skalpell och skära bort könet – han har fått så stort stöd – HN gör stor artikel med andra politiker symboliskt uppställda bakom honom. Så förfärligt, så synd. Radion hade honom som veckans gäst, bara medhårs och tuttinutti, om hans klädgarderob osv. Ingen som står upp och verkligt kan leda in på rätt kurs, utan det förfallna stöder varandra – så kan allt känna sig ganska bra och normalt/normala. Vilken tid... (var det någon som sa sluttiden... jo jag vet).
Så det var väl ingen slump att i den större artikeln i HN den 20/7 att Patrik Stenfjell togs in för att säga angående höghus "bejaka mångfald av uttryck", har inte exakt ordalydelse, men tror det var så. Det är så det vävs samman hela tiden – de orden säger de hela tiden i promotandet för att normalisera och sprida degenererade tillstånd och beteenden – att stödja varandra och leda varandra vilse i labyrinten – det brukar sägas ungefär så för att få ned allt till samma nivå men då göra om svart till vitt så att allt illusoriskt fortfarnade verkar bra och upprätt, mycket bedrägliga ord, nu i samband med höghus.... – de skyr inga medel och priset är ofantligt.

Människan är inte bara en fysisk varelse utan är något obetydligt och underställd kosmiska principer/lagar. I östern talar man om karma, i väst om dygd – ha/samla dygd – ha mycket dygd (vara dygdefull, även om ordet nu mycket vridits till i degenereringen för att vilseleda människor) för att man "gjort bra saker". Hur blir det när en civilisations människor får för mycket karma, rullar i karma och inte lever efter dess nivås normer/principer, den upplöses – det är naturlig ordning. Upplysta mästare har kommit för att ge en väg tillbaka till vår sanna natur och ursprung. Alla kulturer talar om detta med sitt ursprung och sina skapande gudar. Gudinnan Ariadne gav Theseus en tråd så han kunde hitta ut ur labyrinten, efter att han var tvungen att döda odjuret Minotauren. Den vill säga oss: Gudinnan är vår skapare, eller från den nivån, tråden symboliserar att vi hör ihop – människan (Theseus) och denna nivå/ursprung, och att människan när man "ramlat" ned på denna nivån verkligen är som vilsen i en labyrint (illusionen som det även benämns på många håll), att vi ska följa tråden, att det inte är vårt sanna hem att vara i labyrinten – men för att kunna följa tråden och komma till vår ursprungliga natur så måste vi döda odjuret (tänk på indianerna), som är det som vi tillägnat oss i fallet ned till denna nivå som inte är mänskligt, inte hör till den nivån vi kommer ifrån, vi kan inte ha med oss saker från lägre nivåer till en högre. En flaska fylld med smuts som läggs i vattnet sjunker nedåt, om man tappar ur lite smuts så kan den successivt stiga uppåt – Minotauren är vårt ego, våra dåliga sidor, känslor och begär – den naturen, som då inte är sant mänsklig – även om dagens människor inte längre vet någonting (så vilsna i labyrinten) utan tror att detta vi håller på med och i snabbt takt promotar som normalt (Sahlins/medianätverkets "könsneutrala äktenskap”... burrrrr) är mänskligt – ska vi "döda"/ta bort/rena – och vi kan följa bättre/högre principer/förståelse som tråden då innebär och komma ut/upp. Så kommer vi ut ur reinkarnationens kretslopp och detta var det verkliga syftet med att religioner kom. Men de ödelades direkt senare av vanliga människor som lade in annat/sig själva och förstörde vägen och ingen mästare/gudar fanns bakom på vägen längre. Islam har aldrig varit någon religion.

På olika sätt så har alla kulturer vetat och haft förståelse och även gett vidare, om livets mening, vad som är en människa och kosmos osv. Idag är vi verkligen vilsna i labyrinten och räddning kan tyckas vara långt borta?
Man kan läsa mycket tragiska saker i tidningarnas promotande.
Detta var från Birgitta Ohlsson (fp), ledande folkpartist – som hade en helsida i Expressen, där hon lägger in saker just i skydd av det ordet, som är ödeläggande för vårt lands framtid. (Hon är kanske en av efter Mona Sahlin som åsamkat störst skada till vårt land.)

"Nobba heteronormen.
Visst var vi pådrivande i frågan om homoadoption och partnerskap för homosexuella. Men vänsterpartiet och miljöpartiet har gått om oss liberaler i kampen för sexuellt likaberättigande. Genom att på landsmötet, rösta ja till homoäktenskap och insemination för lesbiska kommer vi dock att åter placeras på topplatsen i toleransfrågor ..." (6 nov)

Nyss kunde man läsa Margareta Winbergs spalt, där hon propagerar för att vad ett barn behöver är inte mamma/pappa utan detta med "kärlek omvårdnad" osv, suck, samma ord som den besuttna rösten har. Som om det vi och många vi sett upp till under årtionden kämpat för, inte skulle gälla längre. Man vill ha det till att kärlek mm är som små saker som ges – och har överhuvudtaget ingen förståelse om vad som ligger bakom och gör en person hel – och till en Människa – det finns i mamma/pappa, i det som gett upphov till detta liv/barn, eller dess kropp, som man inkarnerar i. Det finns inget kärlek i det som vill stå i dödens famn, ego och begär – det är bara bedrägeri och "demonens falska sken", det kan se likadant ut på ytan i dess manifestation, men saknar den inre substansen från livet självt, som i sig har hon/han yin/yang plus/minus osv – och det som ges till barnet blir förvriden näring – vad växer upp av det – vad kommer vidare i en kultur – är inte detta verkligt alarmerande? Spiral uppåt – nej sluttande plan nedåt över stupskanten. Det är nu nästan fritt fall.

Posted on: 2006/6/5 14:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Mångkultur
#46
naturen är perfekt från största stjärna till minsta atom.

jag anser att dina jämnförelser med materia och mänskliga relationer saknar verklighetsförankring..

vill du flyta som en flaska i vatten för att du är tomare från skit än oss andra.??


du säger att det inte finns homosexuella.??

kärlek, även vriden sådan finns inte män imellan anser du?

jag är ingen bögsympatisör direkt men kan iaf acceptera deras existens.

acceptans är en del av toleransen..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mångkultur
#47


See User information
Well, jag tror vi behöver bekymra oss mindre om sexuella minoriteter och feministrörelsen än det faktum att det har pågått ett krig mot kvinnor och barn i ett par tusen år. Föreställningen om att det finns en av Gud given sanning som säger att bara de som är hetersexuella är normala och att hela feministrörelsen skulle vara en del av en illuminateagenda är något som jag inte köper i alla fall, det är ett som är säkert. Jag ser människan i första hand, sen vem folk vill dela sovrum med eller om de vill kämpa för kvinnans rättigheter det har jag inte med att göra.
Jag tror vi måste se konflikterna och fördomarna inom oss själva
innan vi ens kan börja förstå vad det är som sker därute i form av manipulation och agenda.

Posted on: 2006/6/5 14:29
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mångkultur
#48


See User information
Quote:

bennybear skrev:
Som sagt gå in på hans sida och läs innan du dömer!



Jag har läst både hans hemsida och sion vises protokoll.
Förresten, vad skulle du göra om du hade en son som blev homosexuell eller en dotter som gick med i feministrörelsen?

Posted on: 2006/6/5 14:33
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 4 5 ... 7 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
45 user(s) are online (45 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 45

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS