Vakencorner
|
Re: Venus Project i Stockholm Lördag
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2010/7/29 16:08
|
|||
|
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Håller med till fullo. Kul att du läst den, den har varit lite bortglömd.
Posted on: 2010/7/29 17:44
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ni måste älska det korrupta system som håller oss tillbaka idag. Vilken tur att människan i allmänhet vaknar upp och kräver sin rätt till planeten.
Posted on: 2010/7/29 17:50
|
|||
|
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
OBS! Enskilda debattörer i forumet representerar INTE vad vaken.se står för.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det kommer alltid att fallera om inte människan i sig har korrigerat sitt inre. Det måste börja där. Man blir inte frisk i själen och anden av teknolgi. Och ja... "Enskilda debattörer i forumet representerar INTE vad vaken.se står för." ...stämmer mycket väl. Vi är inte ett hivemind-kollektiv, likt Borgkollektivet
Posted on: 2010/7/29 18:34
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tycker alltför stor tyngdpunkt läggs på TVP. Jag tror bara det togs upp i "Zeitgeist: Addendum" för att visa det fanns alternativ. Jag tror inte på att TVP skulle fungera, men jag värdesätter filmens budskap. TVP ser jag dock som oigenomtänkt blaj, men Zeitgeist-filmerna försvarar jag från misstankar om elitens inblandning.
Posted on: 2010/7/29 18:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
metaphor skrev: Lägg av. Ingen har väl påstått att teknologi löser något annat än praktiska problem. Sluta omdefiniera alla koncept för att fortsätta ha något att säga. Säg du till någon som förlorat benet att protesen är överflödig bara man "korrigerar sitt inre". Quote: Vi är inte ett hivemind-kollektiv, likt Borgkollektivet Jag låter den frågan ligga öppen ett tag.
Posted on: 2010/7/29 19:20
|
|||
|
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Men, det är ju just det som TVP påstår. Genom avskaffandet av det monetära systemet så kommer allting att lösa sig, sen tar vi bort all andlighet och bygger lite fräcka startrek-hus så löser sig allt ska ni se. Eliten kommer inte att släppa en tum på sin ekonomiska makt förrän all opposition är borta eller "assimilerad". Quote:
Alltid en omtvistad fråga här... Må väl.
Posted on: 2010/7/29 19:32
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
metaphor skrev: Det är en väldig förenklad version av vad som verkligen presenteras av såväl TZM som TVP. Tog du egentligen reda på hur man menar att saker och ting skulle lösa sig och vilken effekt en alternativ ekonomi skulle ha på världen ? Tittade du bara på bilderna och bestämde dig för att hata idén ? Quote:
SJälvklart går eliten inte med på en idé som denna. De skulle ju förlora sitt verktyg för att dominera. Detta är i mitt tycke en bra motivering att gå ifrån det monetära systemet och göra deras värld irrelevant. Häng inte upp dig på vad de tycker. Eliten kontrollerar redan dagens värld och driver den i botten om vi inte beslutar oss för att lämna skutan. Vad håller dig kvar egentligen ? Hoppas du eller någon annan här på ett mirakel, eller ?
Posted on: 2010/7/29 20:51
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vi har inget alternativ... blod kommer att spillas...
När den här ekonomin är till ända... Eliten vet om det och förbereder sig... Det TVP förespråkar är det ända alternativet det finns inget annat sorry.... Med det är inte sagt att det måste bli gott, men så kommer det att bli... När massorna har dött.... Och en ny tid kommer...
Posted on: 2010/7/29 21:22
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag hatar inte idén, men jag däremot älskade den. Zeitgeist tog mig med storm, precis under mitt initiala uppvaknande. Jag var helt uppslukad av idén och den förändring som jag tyckte zeitgeist och tvp stod för. Jag kan idag kanske anse att jag betedde mig som en nyfrälst stolle, och jag ser samma misstag begås av andra. Du underskattar med vilken förkunskap jag närmar mig ämnet. Jag vill precis som du, antar jag, det bästa för alla varelser. Jag är bara rädd att vi skall gå in i matrix light, när huvudmålet istället torde vara dess totala destruering. Quote:
Vad får dig att tro att vägen till frihet bara är att gå ut genom dörren? Då hade vi väl redan gjort det? Den världen som tvp beskriver låter säkert jättefin, det är bara det att jag inte vill leva i den. Tyvärr. Jag går inte igång på ateister som bygger rymdhus. Okunskapen om varför vi är "här" är fortfarande den springande punkten. Det är därför humanister och annat otyg ständigt springer in i samma återvändsgränd. Lös människans inre problem så löser sig resten. Varför vill människor konsumera bort sin ångest? Varför beter vi oss som svin mot varann över småsummor? En nykter alkoholist är fortfarande en alkoholist. Så ett samhälle utan pengar, med en resursbaserad ekonomi, förutsätter MOGNA individer. Som tar ansvar. Som förvaltar jorden och dess natur. Som inte sätter sina egna behov först etc. Om vi har det först, så hänger jag gärna på tåget. Allt annat blir ett slag i luften, en utopi. Det handlar om att göra saker i rätt ordning. Det har väl herr Fresco i och för sig redan insett, eftersom han på en direkt fråga om han skulle bygga sin projektstad om någon bara betalade, helst ville se att utbildandet och missionerandet fick företräde. Som sagt jag dömer inte ut det hela eller något. Men det är tydligt att många tvp-anhängares protektionistiska attityd skyddar nånting skört. Kanske det är en undermedveten aning om att råttfångaren spelar enkom på ens önskan om något nytt? Här finns ett blogginlägg som jag tycker speglar mina tankar ganska väl: http://www.klarsikt.humancreations.se ... ch-ett-nytt-samhalle.aspx
Posted on: 2010/7/29 21:29
Edited by metaphor on 2010/7/29 22:17:38
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vilken tur att detta klargörs! ...och jag som alltid trott!...
Posted on: 2010/7/30 22:10
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Förutom att beteckna detta som komaist så håller jag ju med dig, kors i taket! Även om du tidigare kallat mig för komaist. TVP är ett ofarligt fenomen. Idag. Imorgon? Alla kollektivistiska idéer kan leda till ondska. TVP kan vara en sådan... det bara osar NWO-elitism. Har man en mental och andlig näsa kan man känna stanken av det.
Posted on: 2010/7/30 22:14
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, för det samhälle vi har IDAG stinker ju absolut inte av NWO-elitism..eller ?
Posted on: 2010/7/30 23:47
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Nej, ingen här har väl antytt annat. Tråkigt är om man tror sitt engagemang ligger utanför NWO när det i själva verket är 'a dead end'. Det vore ju mycket tråkigt.
Posted on: 2010/7/31 12:22
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hmmm något jag kan hålla med Chomsky om (har haft det svårt sen hans 11 sept uttal hehe) Den där med PENGAR, visst, när jag läst det för 3 år sen visste jag att mannen var antingen oklar med planen (naive) eller hade tänkte går ihop med Rockefeller klanen (onda ) ; ) Det finns många goda intentioner, och många idéer som fungerar nu.... det skulle vore kul att fråga mannen direkt...
Posted on: 2010/8/2 11:16
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Interjuv från redice radio med TVP handlar om deras visoner!
http://www.redicecreations.com/radio/2010/07jul/RIR-100715.php |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login