vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hjälp fria Marc.

See User information
http://freemarc.ca/

Blev lurad och setup av Fbi.

En bra människa värd och hjälpa .

Usas myndigheter visar snyggt vart dom står och hur dom tänker.

Fängelse för frön , dom är verkligen störda.

Posted on: 2010/8/14 8:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hjälp fria Marc.

See User information

Posted on: 2010/8/14 8:08
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Konstigt att dömda får sitta och skriva på nätet.
Brottslingar har det så bra, gratis mat och husrum mm.

Posted on: 2010/8/14 8:21
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...

See User information
killen är ju politiker och businessgeni.

Tycker du brottslingar har det bra?

Tror du straff ger insikt.

Bra att du visar din riktiga sida iallfall.

Synd om såna som dig som inte inser sin egen anpassning och dömmer andra.

Lägg ifrån dig traumat om du ska posta här och se ner på andra.

Sådan sarkasm är yttersta tecknet på trauma.

Hoppas du vaknar en dag .

Ska be för dig.

Posted on: 2010/8/14 8:26
Resized Image

See User information
Den som ser ner på sin nästa har ingen ande eller gud med sig.

Älska din fiende men älska din fiende på avstånd.

Välsigne dig och hoppas din ande väcker dig.

Posted on: 2010/8/14 8:34
Resized Image

See User information
Resized Image

Ja han är säkert bra på många sätt. Så kan det vara med brottslingar. Så har han pengar och är linslus...

Skulle gärna byta min bostad mot detta hote... jag menar fängelse.

Även om inte straff ger insikt så ger det ändå straff.

PKist där...

Posted on: 2010/8/14 8:39
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...

See User information
Ja får dom sitta och blogga/twittra i fängelset? Låter inte så farligt.

Politiker Buisnessgeni? Nja alltså Marijuana är inte lagligt i USA. Marc Emery och hans "Cannabis culture" säljer frön i mängder som skickas kors och tvärs överjorden som sen odlas av personer som säljer Marijuana illegalt och därav finansierar den svarta marknaden.
Det är inte konstigt att t.ex. USA inte tycker om detta så kallade "business"geni som uppmuntrar till droghandel. Sen får man tycka vad man vill om Cannabis, men var USA's regering står i frågan borde vara självklart.

Att den här personen är i politiken för att få Marijuana legalt gör ingen skillnad, eller att han troligtvis är en trevlig man. Sen är det väl snarare Canadas regering man bör kritisera som lämnar ut sin medborgare för att avtjäna straff i USA för att ha sålt frön.

Brottslingar har det för bra ja.
Straff leder i många fall till insikt, ja. Om inget annat blev personen straffad.

Posted on: 2010/8/14 9:07
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Biltillverkarna säljer ochså fordon som används i brott.

tror man straff leder till insikt vet man inte mycket.

Är det därför 99% återgår i brott?
Är det därför strävan inte stillas?

Låter för mig som att flera av dom som tänker såhär behöver själva prova på och sitta i fängelse.

Men så är det oftast man kritiserar det man inte vet något om.

Enda straff gör är att göra folk tyngre kriminella.

Tror man botgöring kommer från fängelsemiljö känner man verkligen inte till sin egen anpassing.

Posted on: 2010/8/14 9:16
Resized Image

See User information
Quote:

Shen skrev:
Biltillverkarna säljer ochså fordon som används i brott.

tror man straff leder till insikt vet man inte mycket.

Är det därför 99% återgår i brott?
Är det därför strävan inte stillas?

Låter för mig som att flera av dom som tänker såhär behöver själva prova på och sitta i fängelse.

Men så är det oftast man kritiserar det man inte vet något om.

Enda straff gör är att göra folk tyngre kriminella.

Tror man botgöring kommer från fängelsemiljö känner man verkligen inte till sin egen anpassing.

Vad rekommenderar du då. Omedelbar avrättning för alla brott?

Posted on: 2010/8/14 9:21

See User information
Marc Emery brukar gå runt i mantel och spira i handen och kalla sig för "prince of pot" sända program om de bästa sätten att bli hög på , medan man skryter om sin internationella handel med frön. Klart det sticker i ögonen på landet som driver en av de hårdaste narkotika linjerna. Bilars huvudsyfte är inte att transportera brottslingar dock är Cannabis fröns oundvikliga öden att växa till Cannabis plantor.

Klart man inte kan förbjuda någon att handla med frön, men jag kan ändå förstå dem för alla vet ju vad de kommer användas till, dessutom är dessa strains/sorter väldigt THC potentiella.

Dessa sympatier för brottslingar kan jag inte förstå. Straffs huvudsyfte är att avskräcka andra människor till brott. Eftersom vi har så milda domar i Sverige och så bra fängelsemiljö så finns det inte längre någon avskräckning.
Det är som en kriminella vän jag hade i skolan , han menade att det var häktningstiden som är jobbig , sen när man väl är i fängelset får man många vänner och god mat, och man kan fokusera på att träna.
Det var hans syn på att hamna i fängelse, klart killen chansar om man får tillfälle till snabba cash.

Posted on: 2010/8/14 9:29
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Det som saknas helt enkelt.

Kunskap och kunskapsterapi.

Många sk straff är pga folk har fel mål i livet och dålig strävan och blir inte mätta men mycket är ochså pga systemet anpassar folk fel.
Konflikter som missanpassar komemr ju fråna tt det saknas självinsiktslära från grunden.

Allt detta är en produkt av missanpassning.

Och det finns en hel gren som är anpassad coh göra profit på denna missanpassning dessutom som inte vill att folk ska vara brottsfria.

Sann insikt kan endast komma genom kunskap, sanning och vilja.

Det krävs sann terapi men det krävs ochså förståelse, man måste ochså inse att alla som sitter i fängelse inte är ideologiskt skyldiga.

Alla vill vi ju samma sak eller hur.

Posted on: 2010/8/14 9:29
Resized Image

See User information
Det skulle kunna finnas en större ö dit alla som bröt mot samhällets regler skulle få skapa sitt egna samhälle.

Man kommer till insikt om att regler behöver följas om man tvingas till att skapa ett eget samhälle på en ö. Då skulle många inse vikten av samarbete.

Så Ett straff skulle vara att skicka regelbrytare till sitt egna samhälle där de får inse att de måste samarbeta och skapa/följa regler.

Det skulle inte behövas några vakter, de skulle få ordna allt själv vad gäller odling av mat och sjukvård. Man skulle kunna vakta vattnet runt ön och skjuta ner flyktförsök.

Detta "straff" skulle kanske främst fungera för lätt kriminella.

Kanske skulle behövas ett ytterligare samhälle för tyngre kriminella.

Att tillfälligt förlora sitt medborgarskap skulle vara ett straff att bli rädd för. Enligt mig.

Posted on: 2010/8/14 9:33

See User information
Bireal cannabis är en medecin förstå det,, gå till indien och propagaera för gurun som du gör och se hur dom reagerar.

Folks handlingar är en sak produkter är en annan blanda inte ihop dem-.

Du kan inte förstå sympatin för du har inte insett tomhetens lära och att du inte är separat från andra.

Milda domar och bra fängelsemiljö är något du inbillar dig,, visst miljön varierar från anstalt till anstalt men att komma säga att den är bra visar på okunskap.

Tycker du usa har bra miljö,, verkar det som att deras brottslingar blir bättre?

Fattar ni inte att folk blir som dom blir behandlade.

Insikt kommer inte från straff när fan ska ni lära er?

Många vänner och god mat??

Du menar väl man rekryteras in in gäng som Ha och annat och god mat kan du glömma var glad om plitarna inte äter upp din mat och var lycklig om du får mat överhuvudtaget.

Ju mera lögn i samhället desstå mera onödiga konflikter, det går inte komma ifrån.

Posted on: 2010/8/14 9:36
Resized Image

See User information
Jag insåg redan hur hopplöst det skulle vara och gå in på detta ämne från början med folk som inte vet vad dom talar om.

Det är oftast så när man inte kan inse orsaken till ens känslor tankar och handlingar från grunden.

Därför låter jag bli överhuvudtaget.

Har annat för mig som tar upp min tid.

Sayonara.

Posted on: 2010/8/14 9:38
Resized Image

See User information
Påstår inte att Marc emery är en profet men han förtjänar fanimig inte sitta i fängelse , det förtjänar ingen.

Man måste inse sakers natur, därav kan man inte dömma någon överhuvudtaget.

Posted on: 2010/8/14 9:40
Resized Image

See User information
Det skulle kunna finnas en större ö dit alla som bröt mot samhällets regler skulle få skapa sitt egna samhälle.

menar du vaken.se gänget eller?

Man kommer till insikt om att regler behöver följas om man tvingas till att skapa ett eget samhälle på en ö. Då skulle många inse vikten av samarbete.

Att behöva regler kommer från att man saknar sunt förnuft,, att man lurats från början och saknar insikt, för att man anpassats till en produkt.

Känner man till det självklara behöver man inga regler.

Posted on: 2010/8/14 9:43
Resized Image

See User information
Pingubenji; ja avskräckningssyftet. När moralen är så låg som den är idag så måste det finnas straff , om man inte tycker något är fel ur moralisk synvinkel måste man avskräcka personen genom ett straff som helt enkelt inte är värt att få.

Idag är ju allting upp och ned och den milda linjen Sverige bedriver har knappast minskat någon brottslighet. Dessutom har vi så kallade KRIS, kriminellas revansch i samhället.
Där jag bor är de flesta busar man känner till med i KRIS efter de har släppts från fängelset , där får de en härlig kamratskap med andra "Fd" brottslingar.
Från vänner jag känner får jag ofta höra att Bandidos rekryterar X-team medlemmar genom KRIS, då KRIS dessutom bär bandidos färger och finansieras genom statliga bidrag.. är det inte ett skämt?.
Allt är upp och ned. Kriminellas revansch yeah right.

Posted on: 2010/8/14 9:45

See User information

Milda linje, absolut.

Vårt system skolar väl i många fall människor till brott? En volta och du har 100 nya kunskaper att bryta lagen med.

Men hela systemet är väl en fars av enorma propotioner, så varför inte detta? Vi förbjuder naturen, förgiftar den lagenligt, människan fråntas allt mer ansvar, men klankas ner så snart man försöker hävda sin rätt...

Name it, nog tusan har vi nog lyckats med det med.

Posted on: 2010/8/14 9:57

See User information
Quote:
Bireal cannabis är en medecin förstå det,, gå till indien och propagaera för gurun som du gör och se hur dom reagerar.

Njae i viss mån kanske om man lider av t.ex reumatism, men jag har brukat Cannabis i många år och jag blev inte friskare av Cannabis, däremot blev jag väldigt slö och omotiverad, dessutom är THC halten så hög nu att det definitivt inte ska legaliseras dock av kriminaliseras till någon grad.

Den bästa medicinen det är att inte bruka några berusande substanser eller tvivelaktiga medicinska preparat, vara en renlevnads människa.

Quote:
Du kan inte förstå sympatin för du har inte insett tomhetens lära och att du inte är separat från andra.

Du är ju go

Quote:
Milda domar och bra fängelsemiljö är något du inbillar dig,, visst miljön varierar från anstalt till anstalt men att komma säga att den är bra visar på okunskap.

nej det är inget jag inbillar mig, jag återberättar vad fd fångar sagt till mig.

Quote:
Fattar ni inte att folk blir som dom blir behandlade.

moralen är död , det är det som är biffen.

Quote:
Insikt kommer inte från straff när fan ska ni lära er?

Moralen är död som sagt, jag tar min bekant igen som exempel, han tycker det är helt i sin ordning att stjäla, att slå folk , pressa folk på pengar , sälja narkotika. Han tycker det är helt okey så länge man tjänar pengar, han är dessutom en väldigt intelligent människa faktiskt en smart brottsling (jag gick i skolan med honom).
Hade du kommit med ditt prat om "tomhetens lära" hade han skrattat dig i ansiktet. Han är fullt medveten av sina handlingar, hur ska du lära honom? Senast jag talade med honom var han i färd med att importera kalashnikovs från Serbien.

Posted on: 2010/8/14 10:09

See User information
Du blev inte friskare av cannabis för du hade inget behov av det.

Vad visar din kompis handlingar om hans anpassning?

Låt han skratta mig i ansiktet( så what jag ) förväntar mig inte förståelse där den inte finns.

Kanske om han fick en chi stöt eller någon talade om hans anpassning eller läste av honom eller helade han så skulle han förstå lite och börja tänka utanför dom inlärda banorna.

Hörs att din vän inte har träffat speciellt kunniga människor som kan läsa av honom, det skulle nog få han på andra tankar.

Han har fel strävande.

Jag har ochså träffat liknande människor som sålt vapen men jag har lyckats väcka dem.

det blir så när man får se och uppleva saker som ligger utanför sin egen förståelse då börjar man tänka.

Han blir ochså sjuk och gammal en dag då kanske han vaknar annars.

Det är inte direkt en tänkande människa detdär men allt förändras hela tiden, tyvär så sprider sovande människor mera problem än lösningar när dom sover det ligger i sakens natur.

Din vän vill sälja vapen få status och äga världen för att det är hans bild av framgång, det är vad han har lärt sig , att ha och sträva är = posetivt.

Däri ligger hans fel från början.

kanske skulle vara annorlunda om han var pank och ledsen pga sin situation och träffade en tiggarunge som hade det 100 ggr värre och bjöd han på lite smågodis men som ändå var 100 ggr lyckligare.

En dålig anpassning helt enkelt.

Posted on: 2010/8/14 10:16
Resized Image

See User information
Jag tycker det är konstigt på vaken hur folk missuppfattar vakenhet med drogbruk. Främst Cannabis då.

Posted on: 2010/8/14 10:26

See User information
Quote:
Du blev inte friskare av cannabis för du hade inget behov av det.

Absolut så var fallet, men du kan ju inte mena att majoriteten som köper frön av Marc Emery är i behov av medicinsk marijuana?.

Quote:
Din vän vill sälja vapen få status och äga världen för att det är hans bild av framgång, det är vad han har lärt sig , att ha och sträva är = posetivt.

Helt korrekt, det sammanfattade den stereotypen väldigt bra.
Vem har lärt honom den uppfattningen? Är det inte det trolösa samhället med den förvridna moralen? Ska det sjuka där ute i samhället lära honom att han gör fel genom att tala med honom, när det var samhället som lärde upp honom från början om vad som är "framgång"?. Ska någon fängelsevårdare ge honom en chi stöt?.

Det är helt enkelt för lätt att vara kriminell om man är 1:90 med grov kroppsbyggnad, moralen är död och då tar lagarna och straff vid.

Posted on: 2010/8/14 10:39

See User information
Nej inte medecinsk marijuana men kanske att ta ett steg tillbaks och få perspektiv och knyta till sin rot.

Trots allt vem kan anklaga människor med såpass högt onaturligt psykiskt tryck som samhället utsätter dem för?

http://www.youtube.com/watch?v=qscNnWhnkRM

Posted on: 2010/8/14 10:44
Resized Image

See User information
Det är ännu lättare och vara kriminell när man har befogenheter lagar, och folk som röstar på en och ger en makt.

Moralen är död för att lagarna har dödat den.

Posted on: 2010/8/14 10:46
Resized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper