vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vatten, jord och luftprover för att bevisa chemtrails över Sverige

See User information
Hej

Jag har kollat upp vart man kan ta prover av vatten, jord och luft samt priser.

Har kommit fram till att man kan testa tre metaller för runt 500 kr eller mindre per test. Vet dock inte exakt hur mycket det kostar att göra luftprover och hur det går till.

Tänkte att man kunde mäta mängden aluminium, barium och strontium. Eller kanske andra metaller, vad är vanligast att man finner i provtagningar utomlands?

Skulle behövas att några personer/grupper går samman med pengar och att man bäst bestämmer vad för vatten, jord och luft man ska mäta.

Posted on: 2010/8/19 12:13

Edited by jin83 on 2010/8/19 22:10:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vatten, jord och luftprover för att bevisa chemtrails över Sverige

See User information
Bra förslag. Jag är med.

Posted on: 2010/8/19 16:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
men för att det ska bli ett vettigt resultat så måste det ju fysiskt kopplas samman till ett chemtrail. på nåt vis.
en före > efter effekt eller liknande.
Att testa halterna aluminium och barium i vårat luftrum eller våra vatten, för att sedan påvisa chemtrails, kan lätt förklaras på andra vis annars.
men idén är god.
fast det behövs en bättre plan.

Edited by jin83 on 2010/8/19 22:11:51
Edited by jin83 on 2010/8/19 22:12:34

See User information
Bra poäng Patrik.

BtW jag är med. Om alla hostar upp ett par hundringar istället för att lägga det på foliehattar så kan vi göra en grundlig undersökning.

Posted on: 2010/8/19 18:45

See User information
Mängden ackumuleras per år. Höga mängder i jordmån skulle vara giftigt för de som äter grödor på sådan mark. Metaller i regnvatten visar på att dessa metaller kommer från himmelen.

Om man finner hälsoskadliga nivåer i vatten, mark och luft så kan man kontakta myndigheter och be dem göra fler mätningar.

(Råkade klicka på redigera istället för att svara. Tror att din forumpost är samma som tidigare Patrik.)

I alla fall, om det sprejats under mer än tio år har nivån av aluminium och andra metaller byggts upp i marken. Som sagt så tror jag att det är viktigt att testa regnvatten, då metallpartiklarna är så små och kanske kan stanna i luften i flera månader är det svårt att mäta just en dag då det sprejas mycket och regnar, det kan lika gärna kom ned höga halter en regnig dag då inte inte spejas antar jag.

Posted on: 2010/8/19 22:14

See User information

Svårt detta, att påvisa detta mot chem trails. Vi har ju så mycket som kommer från andra håll. Vi har ju fabriker, bilar osv som släpper ut allt möjligt i naturen/luften.
Vad jag förstår, framställs en del bekämpningsmedel från rest av oljeframställning mm mm.
Vidare har vi ju vårt avlopp som släpps vidare ut i naturen, som sedan kondenseras osv... Misstänker att vi släpper ut mycket "mänsklig påverkning" från det hållet oxå.

Skulle nog behövar en plan och sedan flyga genom dessa chem trails, för att få mätvärden, både där och luften utanför(kontrollvärdet) och i chem trailsen(mätvärdet).
Tror knappt detta skulle räcka, man skulle få upprepa det många gånger för att få en konsekvent skildnad.

Posted on: 2010/8/19 22:43

See User information
Om man hittar väldigt höga nivåer av en del metaller som i höga nivåer att skadliga för människor, djur och natur kan man påvisa detta och så får myndigheter med resurser undersöka var metallerna kommer från.

Att ta prover från ett plan som sprejar lär vara dyrt.

Posted on: 2010/8/19 22:56

Edited by jin83 on 2010/8/19 23:23:09

See User information

Trodde att man kunde ge vattenprover mm till gesta.. (Dålig humor, solly ) sorry, statens provningsanstalt om du har en oro över något i luft/jord.

Trodde det inte kostade pengar, men kan självklart ha fel. Borde det inte vara din rätt att få checka detta som medborgare? Och staten har väl en skyldighet att undersöka något, om du har en misstanke på något. Jag menar, det är ju nästan viktigare för staten att reda ut något, om misstanke finns?

Men att komma med "konspirations misstankar" kanske dom inte ser så positivt på... Kanske sätta en annan "label" på undersökningen?

Posted on: 2010/8/19 23:06

See User information
Quote:

Men att komma med "konspirations misstankar" kanske dom inte ser så positivt på... Kanske sätta en annan "label" på undersökningen?

Vi kanske kunde säga att det är ngt queerigt genusteori-projekt. Vips så kommer det till och med rulla in bidrag

Posted on: 2010/8/19 23:10

See User information

"Vi kanske kunde säga att det är ngt queerigt genusteori-projekt. Vips så kommer det till och med rulla in bidrag "

Fantastisk idé, går säkert att maskera det på något sätt.... Dock kanske ordet queerigt... Ummh... Men kanske gav du en ide där... Kan man inte lägga en sådan label? Vi pratar ju om landet Sverige, monarki... Så för att dra ut på det, borde det täckas med något som har antydan mot kungligt, eller liknande tjaffs?

Kanske tom blir fart på forskarna med att få fram resultatet?

Posted on: 2010/8/19 23:18

See User information
Alla anrikningar av metaller kommer sig inte av direkta utsläpp utan genom upplösningar i surt regnvatten. Och där är eldandet med fossila bränslen en lätt identifierad orsak. Aluminium är en av de största naturliga beståndsdelarna i våra marker som aluminiumsilikat eller rättare sagt blålera.

Det var mycket fokus på detta på sjuttiotalet och man kalkade en massa sjöar men det har blivit tyst om detta på senare år av nån anledning.

Posted on: 2010/8/20 6:42
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Quote:

Asgeir skrev:
Alla anrikningar av metaller kommer sig inte av direkta utsläpp utan genom upplösningar i surt regnvatten. Och där är eldandet med fossila bränslen en lätt identifierad orsak. Aluminium är en av de största naturliga beståndsdelarna i våra marker som aluminiumsilikat eller rättare sagt blålera.

Det var mycket fokus på detta på sjuttiotalet och man kalkade en massa sjöar men det har blivit tyst om detta på senare år av nån anledning.

Det skulle med andra ord bli mycket svårt att påvisa att metallhalterna skulle komma från flygplan som sprejar ut det.

Den enda som skulle fungera skulle vara att flyga igenom ett chemtrail, ta prover av luften, och jämföra det med luften 2km bort som är helt "klar".

Det kanske skulle kunna funka. Frågan är hur lätt det är att fånga upp luftprover utan att "blåsa bort" metallerna medans man penetrerar "trailet"...

See User information
Quote:

Det kanske skulle kunna funka. Frågan är hur lätt det är att fånga upp luftprover utan att "blåsa bort" metallerna medans man penetrerar "trailet"...

Elkelt, vakuumrör. Unplugg, sucky sucky o korka igen med elektrisk öppnare/slutare

Dock måste man nog ha övertryck då man korkar igen den, då det skulle bli undertryck på marken.

Posted on: 2010/8/20 7:03

See User information
Jag läste en artikel om molnforskning som visserligen rörde sig om hur den kosmiska strålningen påverkar moln men det stod också att innehållet i moln ändras kontinuerligt - utan att dom tappar formen. Vattenånga passerar alltså genom molnet ungefär som en å rinner i sin fåra och försvinner alltså genom molnet och nybildas i samma takt. Om nybildningen upphör försvinner molnet helt sonika.

Det innebär att OM det finns CHEMTRAILS med innehåll av nån sorts PARTIKLAR så nyttar det föga att ta ett prov mer än inom några minuter. Sedan har det redan lakats ur.

Om man vill forska på ett specifikt moln måste man upp och fylla plastsäckar med atmosfär från molnet. Det finns såna lager med fyllda plastsäckar i källaren på Köpenhamns Universitet för den som vill forska på saken, i alla fall förförra året när jag råkade slinka in och hitta rapporten.

Observera att molnformationen alltså behåller sin form varför en betraktare tror att han ser samma moln som för några minuter sen!

Posted on: 2010/8/20 7:33
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Det måste väl finnas någon på detta forum som har flyglicens?

Utan att säga vare sig bu eller bä, så måste det väl gå att flyga genom "trailsen"!? Kan man flyga genom dem så kan man ta prover från dem!

Inte sant?

:Hej

Posted on: 2010/8/26 23:10

See User information
I USA så använde de något slags filter för att fånga material i luften, HEPA filter har jag för mig de kallade det. Borde gå att fästa på ett flygplan. Annars kan man även hitta metaller i vatten, snö och jord.

Posted on: 2010/8/26 23:32

See User information
När jag tänker närmare efter känner jag kanske folk som både har metereologiska mätinstrument och flygcertifikat. Men det skulle kosta en slant att låna ett plan och jag vet inte hur avancerade plan man kan låna. Små sportplan duger knappast i det här sammanhanget. Bäst vore att samarbeta med nåt flygfraktsföretag. (Om inte annat kunde ett väldigt ovänligt bemötande ge en fingervisning om att man petar på en öm tå.) Kanske en vänlig förfrågan hos exempelvis Chalmers Flygklubb kunde "ge vacker tass"?

Posted on: 2010/8/27 5:28

Anonym
Ett mindre sportplan borde väl duga utmärkt. eller?
Den enda nackdelen jag skulle kunna tänka är att propellern kommer vispa runt luften för mycket innan det hinner hamna ett vettigt prov i behållaren. Men skulle inte ett jetdrivet plan orsaka lika mycket turbulens?
Ett sånt kan inte kosta fasligt mycket att hyra. Går säkert att annonsera under "önskas hyra" el liknande på blocket.

Jag är med och skramlar lite i bössan, och filmar/klipper gärna ihop det hela till en mindre dokumentär/info-rulle.

See User information
Skall det vara några problem att fånga in prover? Enligt ALLA trådar om chemtrails så känner ni av "det" en halvtimme EFTER att ni har sett planen på himlen, så var ärlig mot diskussionen och även mot er och samla proverna på marken.
Allt annat vore att erkänna att ni har fel.
När båten sjunker lämnar råttorna skeppet...

Posted on: 2010/8/27 14:46

Anonym
Jag kan då bara tala för egen del, men jag känner inga symptom eller något "det" en halvtimma efter. Jag har eller aldrig hört någon annan nämna det.
Jag säger inte att jag tror att "chemtrails" existerar. Men inget har motbevisat det heller, och visst ser himlen märklig ut ibland. Det sa t.o.m min mormor att gamlingarna på hemmet satt och pratade om...
Markprover i alla ära, men för mig är det ett prov från ett av dessa "moln" som intresserar, för att själv känna mig säker på vad som händer, eller inte händer, däruppe.

Peace.

See User information
Men de moln som avses ligger så högt att man måste ha ballong eller raket för att ta sig upp plus att de urvattnas väldigt fort så att eventuella ämnen ersatts av vattenånga medan sådant vi söker är i den klara luften på väg neråt.

Små sportplan som dom man har för att dra upp segelflygplan är billiga att hyra men orkar knappt ta sig över Hallandsåsen. Nåja... men jag har bott vid flygplatsen i Ljungbyhed och deltagit i en del aktiviteter där för länge sen.

Metereologerna brukar ju släppa upp ballonger och det är nog den enda framkomliga vägen. Killen som sparat moln i plastsäckar har nog gjort så och där finns för övrigt ett material som är undersökt för att se om molnen påverkats av kosmisk strålning jämfört med ett tidigare tillfälle då man också tagit prover.

Kanske man skulle börja med att ta reda på om någon redan gjort undersökningar av detta slag? Det är faktiskt inte helt otroligt, ämnet heter ju metereologi...

Posted on: 2010/8/27 15:58

Anonym

Och ett tips, att använda väderballonger istället för att hyra flyg drar nog ner kostnaden rejält samtidigt som man kan göra en mkt längre mätserie. SMHI har väderballonger på massor av flygplatser, så att ta del av den datan kanske är intressant. Väderballonger kan flyga sjukt högt, vet att de bla används till att kontrollera ozonlagret.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper