vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Bästa Intervjun!!!!!

See User information
Hej bröder och systrar
Jag har mina rötter från Eritrea men är född i Sverige.
Många av er har säker hört massa skit om Eritrea och david isaak från den Svenska median! Det är läskigt att se hur Sverige slickar USA RÖV och att Sveriges MEDIA är styrda av samma onda meniskor som i USA.
Satt och kolla på en intervju med Eritreas President Isaias Afwerki och blev shockad hur REN och ÄRLIG och KUNSKAPSK RIK han var. Vill att ni sätter er ner och lyssnar på denhära intervjun det är RIKTIGT INTRESSANT och ärlig. Han avslöjar massor av info som Sverige inte vill ha fram och många andra länder. Eritrea är en av få som inte har sålt sig själv!! det är jag glad för!!! men en sak ska ni veta JAG ÄR FRÅN VÄRLDEN
HÄR ÄR LÄNKEN: http://www.tv4play.se/aktualitet/nyhetsmorgon?videoId=1.1014115

MYCKET KÄRLEK MINA BRÖDER OCH SYSTRAR

Posted on: 2010/2/22 21:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Bästa Intervjun!!!!!

See User information
Jag har sett lite över hälften nu och han verkar mycket påläst och medveten om hur CIA opererar runt om i världen, hur media manipuleras osv, t.ex i fallet med Dawit Isaak. Han verkar ganska klarsynt.

Tack för tipset!

Posted on: 2010/2/22 22:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tack att du kolla den blir mer intressant efter halva borde kolla när jornalisten blir helt borta och inte vet vad han ska säga!!

One love

Posted on: 2010/2/22 23:24

See User information
Den ocivilicerade västvärldens medborgare kan bara dröma om att få fantastiska ledare som Isaias Afwerki till makten. Nä, vi får leva vidare med USA agenter som Bilth co

Posted on: 2010/2/23 0:49

See User information
Mycket intressant.

Posted on: 2010/2/23 2:46
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa

See User information
Japp, väldigt intressant. Helhetsintrycket är att det är ett "NWO-fritt" land, därav svartmålningen. Allmänt så slås jag av hur "skitsnacksfaktorn" ligger på 0. Inte massa retorik och politiskt korrekt babbel som saknar innehåll, bara rakt på sak.
MEN också så saknade jag klara svar ang Isak. Om jag förstod rätt så har han inte åtalats och de ger inget svar på när han kan frisläppas. Menade han att Isak var spion? I vilket fall som helst så fick jag inte det svar jag skulle behövt för att "avskriva" fallet Isak

Posted on: 2010/2/23 9:20
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Lysande, lysande!
Tack för denna länk. Detta ger ytterligare en inblick i hur propaganda fungerar. Man kan konstatera att alla länder som smutskastas i media i grunden går emot agendan. M.a.o. har dessa länder ledare som har hjärna, hjärta och stake.

Stackars 'reporter' - journalist är han inte - förstår absolut ingenting. En smula pinsamt var det. Svensk i ett nötskal, ska rädda världen och rätta till allt så det blir som hemma i Sverige.

Posted on: 2010/2/23 11:00
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Ja Sahlinismen ute i den stora världen, platt till marken, vilket den förtjänar.

Posted on: 2010/2/23 12:49

See User information
Tack för alla svar han är GRYM
Angående Isak...han var med i ett gäng som skulle ta ner presidenten och sedan ta in Etiopien och USA.
Isaias vill inte prata om honom för dom har inget med han att göra. Hoppas han har det tufft i fängelset för han har fan såld sig själv till djävulen :(.
Men i så många länder finns det orättvisa så det presidenten menar är att va fan bryr ni om EN meniska när det finns Mkt annat KAOS i världen även i era länder. Jag tycker det är helt rätt att han inte svarar på nått angående Isak. Tänk om OBAMA var såhära ärlig :) det skulle vara nått

Här har ni en Riktigt bra intervju med Tomas Moutain om allt som händer i östafrika den spelas in på en radiostation i Usa tror jag
http://natna.wordpress.com/2010/01/16 ... mas-mountain-from-asmera/

ONE LOVE ALLA BRÖDER OCH SYSTRAR

Posted on: 2010/3/1 14:42

See User information
Urbra! Ack så pricksäkert...

Tack för tipset Elion!

Pöss! / Rocketbanana

Posted on: 2010/3/3 3:54
"Mig skrämmer ni inte alls, ni eländets herremän...
Beröva oss hoppets stjärna, den skall nog bli vår igen"
-Cornelis Vreeswijk

See User information
Varsågoda riktigt fin är intervjun!!!

ONE

Posted on: 2010/3/12 13:57

See User information
För mina bröder ;)

Posted on: 2010/8/20 18:28

See User information
Nog har ni rätt, det pågår så mycket sk*t i världen och nog har den ekonomiska kriminella packet ett eller flera fingrar i smeten.

Vad gäller Isaak, skall ingen sitta i fängelse år ut och år in, utan rättegång, spelar ingen roll vad du sitter där för. (Punkt)

Sedan vad som gäller politiker... En mening med politiker och ärlighet, borde nästan ses som "syftningsfel".

Men kan tyvärr inte se att det är så här enkelt. Jag hoppas mänskligheten kommer snart till den insikten att vi är En familj och inte håller på så här. Detta är fär mig ett solklart politiskt spel, från båda håll. Och när det sker, får folket lida. Inte direkt första gånge vi ser detta hända.

Fred!

Posted on: 2010/8/21 2:09

See User information
Wikileaks: Eritreapresident räds USA
www.svd.se
Eritreas president Isaias Afwerki befarar att USA tänker mörda honom genom att skjuta en robot mot hans residens. Detta skriver Ronald McMullen, USA:s tidigare ambassadör i landet, i en rapport som avslöjats av Wikileaks.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/wik ... dent-rads-usa_5818031.svd

Posted on: 2010/12/18 11:08
Resized Image

See User information
Såvitt jag vet skall Fredrik Reinfeldt åka till Eritrea, förmodligen slipper han dela cell med Isak(?) Jag måste erkänna att jag inte förstår saken som händer därnere helt, man kan knappast undgå att se att det finns en problematik i förhållandet till Etiopien som skapar en mur mellan länderna. Men jag har träffat flera eritreaner som formligen avgudar Isaias och jag har sett en video för många år sedan där han lät trupperna marschera fram och tillbaka framför sig i stram marsch medan han gjorde honnör och kvinnorna jublade. Lite väl många gånger tyckte jag, det verkade helt fanatiskt.

Det verkar alltså som om landet lever i ständig krigsberedskap gentemot Etiopien och att detta överskuggar allt.

Jag vet också att det har varit hämndövergrepp från båda sidor mot oskyldiga eller folk som helt enkelt bara har ansetts höra till den andra sidan...

Men ni talar ju för fasen så gott som samma språk, äter samma mat och lyssnar på i stort sett samma musik!

Det har faktiskt gått ganska många år sedan slutet på åttiotalet nu och detta liknar en fullständigt evig vendetta på liv och död och jag förstår mycket väl att det inte finns utrymme för opposition.

Vad behöver ni för att börja förhandla med varandra...

Det måste vara rena skräcken att ha en eritreansk far och etiopisk mor, man kan helt enkelt inte överleva en sådan komplikation.

Själv är jag också hamsahamsa och visst kan det bli problem men problem är till för att lösas!

Exakt vad är problemet?

Posted on: 2010/12/18 19:44
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
WikiLeaks cables: Eritrean poverty and patriotism under 'unhinged dictator'

http://www.guardian.co.uk/world/2010/ ... -president-asaias-afwerki

Posted on: 2010/12/19 0:23

See User information
@Elion:

Jag skall vara helt ärlig. Jag vet ibland lite mer än jag vill ge sken av. Men jag har en egen taktik som går ut på att spela idiot och då är det intressant att avläsa reaktionerna och få upplysningar folk annars inte skulle ha klämt ur sig på några villkors vis!

Nu skall jag testa dig, du är ju förvarnad!

Jag vet precis allt jag behöver veta om den senaste konflikten och hur den började. Men det finns en lång förhistoria:

Fascismen tycks ha övervintrat i Eritrea! När italienarna anföll Etiopien tycks eritreanerna ha ställt upp, och som straff blev Eritrea ockuperat av England efter Andra världskriget medan de tidigare italienska kolonisatörerna fick dra hem till Rom. Sant eller lögn?

Fortfarande hälsar eritreanerna på varandra med ett glatt "Ciao" och en bil heter t.ex en "Machina". Och det finns fortfarande en italiensk klubb i Asmarino (=Asmara).

Förhållandet till Etiopien är alltså delvis präglat av det koloniala arvet som komplicerats av engelsmännens stöd till grupper inom Etiopien som begick oförlåtligheter i samband med övertagandet av det eritreanska området. Medan italienarna och inte minst Mussolini egentligen var ganska populära??? OBS att min fråga inte tar ställning för eller emot Mussolini, jag är bara intresserad av fakta!

Sen finns det ytterligare en komplikation: Tigrai! Jag har inte kunnat undgå att notera exempelvis Meskerem som jag inte begriper helt men onekligen påminner seden att bränna kors lite grann om Ku Klux Klan! Finns det någon länk?

Etiopiska kyrkor brukar ha en "ark" i kyrkorummet som "återfinns" varje år. Jag har faktiskt varit så tokig att jag (inspirerad av en Steven Spielberg-film) bedrivit forskning i vart den berömda lådan med sina famösa lagtavlor egentligen tagit vägen. (Du hör hur dum jag är!).

Såvitt jag fattar finns den eller har funnits i Axum nära den etiopisk-eritreanska gränsen i Tigraiprovinsen, som samtidigt är den mest omstridda och etniskt besläktade provinsen i striden mellan länderna. Finns det ett samband?

Jag skrev en ansökan om att få pengar till att utrusta en expedition dit för att göra en vetenskaplig undersökning som skulle kunna resultera i glada nyheter för mänskligheten ställd till den Internationella Palmefonden men fick svar från självaste Ann Rothschild som tydligen förestod fonden "att man inte hade råd"!

Min nästa och sista fråga är: "Finns det någon koppling till konflikten om Jerusalem som omfattar även Axum?".

Axum är ju en möjligen konkurrerande helig plats för världsreligionerna!

med en djup bugning och handen mot hjärtat

En Sanningssökare som kallar sig Asgeir

Posted on: 2010/12/19 8:14

Edited by Asgeir on 2010/12/19 8:31:18
Edited by Asgeir on 2010/12/19 8:31:54
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
En liten illustration i ljud! Först en eritreansk patriotisk sångerska:

http://www.youtube.com/watch?v=e--STwT7gPw&feature=related

och sedan en möjlig ledtråd till vad som kan ligga och pyra under konflikten:

http://www.youtube.com/watch?v=zK12fr68qfo&feature=fvw

OBS! Jag har ingen åsikt om dessa saker, bara rotar efter en bakgrund!

Posted on: 2010/12/19 9:19

Edited by Asgeir on 2010/12/19 9:38:11

See User information
Ingen för krig utan vinst.

Vinsten är Eritreas Guld.

Posted on: 2010/12/19 11:52
Resized Image

See User information
Det finns knappast några större fyndigheter och risken är att man tar det "göttaste" och vaskar ur det med kvicksilver och lämnar platsen efter några år med en miljöskandal och kraftig ökning av sjukdomar som kvicksilverrelaterad AIDS (utan hiv men som ofta förväxlas med denna). Så jag hade nog försökt utveckla landet på andra sätt, detta verkar vara ett halmstrå!

Eritrea har en annan resurs som inte riktigt framkommer i sammanhanget: man har ockuperat några öar på andra sidan av det smala Röda Havet mot Jemen och kan alltså spärra farvattnen helt så att Suez blir oanvändbart annat för frakter till eller från Port Sudan. Man är alltså i en nyckelposition när det gäller piratbekämpningen...

Landets strategiska värde insågs av italienarna och har knappast minskat under åren...

Det är många gamla bekanta som plötsligt skulle dyka upp vid begravningen om Afwerki skulle lämna in, den saken är klar...

Både ryssar och amerikaner, italienare och engelsmän har haft baser här sedan drygt hundratalet år, bortåt halva världshandeln passerar etritreanskt vatten inklusive den till Israel.

Posted on: 2010/12/19 15:05

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=enHXn4Ir_EQ

5 minuters sammanfattning av en intervju med Afewerki.

Posted on: 2010/12/29 11:29

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper