vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 8 »

Re: Drogliberaler

See User information
hehe bra maggik!, det va det ända jag ville ha fram.. vi pratar på ett offentligt forum och det vore bra om vi inte gav folk idéer om att det bara är att kasta i sig så löser sig allt! .. så nu jag nöjd

Posted on: 2006/6/6 21:55
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jaxtone: Jag är helt speachless inför "frälsningsarmen". Dina upplevelser under en 8 års period måste verkligen ha satt negativa spår. De psykoaktiva substanserna bör kanske bemötas på ett ödmjukt och eftertänksamt sätt, och inte genom att kasta i sig.

PS - Jag förespråkar absolut inte drogbruk eller testande. Det är dock ett individuellt val som varje människa får göra. Jag hoppas bara att människor som väljer att göra det, ska kunna få god information som grund och ingen skrämselpropaganda med subjektiva sakfall som grund.

Psilocybin är väl tex en substans som använts i 1000-tals år av alla möjliga kulturer världen över, och jag tror inte dessa personer slutat bruka den heligt pga skuld inför att de är så "previligerade".

Du ägnar dig åt subjektiv moralpredikan och det ger ingen rättvis bild åt mänsklighetens brukande av psykoaktiva substanser under dess utveckling.

Skrämselpropaganda är inte vettigt och har aldrig varit en vettig approach till något ämne övht.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
void: Jag är helt speachless inför "frälsningsarmen". Dina upplevelser under en 8 års period måste verkligen ha satt negativa spår. De psykoaktiva substanserna bör kanske bemötas på ett ödmjukt och eftertänksamt sätt, och inte genom att kasta i sig.

Frälsningsarmen? Vad har de med detta att göra? Försöker du att vara cynisk när det ligger nerknarkade småungar och dör? Att så intensivt och helt utan medkänsla till varje pris vilja framhäva sina teorier på bekostnad av döende hivsmittade barn är ju lite läskigt.

8 år! Att det satt sina negativa spår har du givetvis rätt i! Men eftersom jag uppenbarligen inte mosade min hjärna så kan jag bara ännu en gång upprepa att min empati och saknad ligger hos de hundratusentals unga människor som aldrig fick chansen att utveckla sina liv till att kunna sitta framför en dator och teoretisera om vilken drog som öppnar sinnet bäst!

Quote:
void: PS - Jag förespråkar absolut inte drogbruk eller testande. Det är dock ett individuellt val som varje människa får göra. Jag hoppas bara att människor som väljer att göra det, ska kunna få god information som grund och ingen skrämselpropaganda med subjektiva sakfall som grund.

Precis som det är ett individuellt val att motarbeta droger. Under nästan 10 år var jag aktiv på ett större plan än ett förhållandevis litet forum som Vaken. Fungerade som fadder åt ett stort gäng ungdomar där det ingick prostituerade, hemlösa och tunga missbrukare. Mer än 90% av dessa svenska ungdomar har idag ganska vanliga liv som innefattar en möjlighet att söka sanningar istället för att desperat söka nästa dos av knark! Var också ute på skolor och i TV-, radio och scener runt hela Sverige. OCH INTE EN ENDA GÅNG... sa jag att droger var farliga eller oönskade för att de var läskiga eller otrevliga. Det är ju det som är det förrädiska med droger, att de av många känns så jävla sköna att suga i sig att man efter ett tag inte pallar den bistra kalla verkligheten vi kallar vardag. Den vi skall försöka förändra till det bättre!

Quote:
void: Psilocybin är väl tex en substans som använts i 1000-tals år av alla möjliga kulturer världen över, och jag tror inte dessa personer slutat bruka den heligt pga skuld inför att de är så "previligerade".

"Är väl en substans"? Jag är faktiskt inte intresserad av att leta anledningar till att inspirera fler människor att blåsa sina hjärnor. Det märks ju ganska tydligt att det är en "snuttefilt" för några stycken här som får dem att känsloreagera mycket kraftigt för att man ens petar på ämnet! Men låt mig då ställa en fråga! Hur mycket vettigt har drogpropagandister på detta forum gjort för att hjälpa sina medmänniskor som torskat på skiten?

Quote:
void: Du ägnar dig åt subjektiv moralpredikan och det ger ingen rättvis bild åt mänsklighetens brukande av psykoaktiva substanser under dess utveckling. Skrämselpropaganda är inte vettigt och har aldrig varit en vettig approach till något ämne övht.

Ja! Jag är subjektiv! Men vem blir skrämd av detta? Vem är det som inte pallar att debattera droger? Vem är det som låser in sitt dope i kassaskåpet och vettskrämt kräver tystnad? Svara istället på frågan om varför eliten vill legalisera skiten?

Anonym
Quote:
Maggik: Hahahaha...är du med i "frälsis" (Frälsningsarmen),...inte trodde jag du skulle komma med moralpredikningar och försöka att skapa skuldkänslor hos folk för världens fattigdom?

Du behöver inte ha skuld Maggik! Men om inte ordet medkänsla är okänt i ditt känsloliv kanske du kunde kosta på dig lite av det istället för att hånfullt skratta och spela Gud när små barn dör utan någon som bryr sig. Jag tror inte de är roade av ditt iskalla teoreriserande!

Quote:
Maggik: oavsett var du är i världen kan du "hoppa av" (drop out) systemet och samhället. Det är bara att dra ut i naturen och leva där i frid. Mat och vatten finns så det räcker åt alla,...moder jord är generös. Själv var jag påväg till regnskogen ett tag,...

Men... varför stack du inte bara då? Fanns det inget forum som Vaken där eller var det fel svampflora? Det hade väl varit ett bättre alternativ för dig som är en sann naturälskare. Men svara på frågan innan du ger dig av... varför vill eliten legalisera skiten?

Anonym
Jaxtone,...inte visste jag att du var så "frälst" av moral och rättfärdighet som du uppenbarligen är. Halleluja!! Det är väl tur vi har dig då, som kan stå för den moraliska sidan, emedans världen och folket får stå på andra sidan, och representera omoralen.

Hur som helst;...är du med i NARCONON eller? Är du involverad i Scientologi på nåt sätt? Eller kanske i FMN (föräldrar mot narkotika)? Att jag frågar är för att narconon och fmn är bland de mest tjockskalliga desinformatörerna man kan debattera med i "drogfrågan". Det låter ofta som du beskriver det när man diskuterar med dem.

Nåväl, nog om det...Du får givietvis ha vilka åsikter du vill,...men det är bra om du håller dig till fakta, och inte ständigt broderar ut känslomässiga snyfthistorier om hemska öden som människor gått till mötes. Det är ju bara löjligt, och har inte den avskräckande verkan du hoppas på - tyvärr.
Du måste ju ha helt tomt på argument när du spelar ut det här gamla kortet med alla snyfthistorier om världens svält och elände osv...

Saken är ju den att just Illuminati och ettablissemanget i övrigt kör med denna propaganda som du kommer med, och det är ju ingen slump att du är en "högtalare" för dem har jag förstått.

Anonym
Quote:
Maggik skriver: ... men det är bra om du håller dig till fakta, och inte ständigt broderar ut känslomässiga snyfthistorier om hemska öden som människor gått till mötes. Det är ju bara löjligt, och har inte den avskräckande verkan du hoppas på - tyvärr. Du måste ju ha helt tomt på argument när du spelar ut det här gamla kortet med alla snyfthistorier om världens svält och elände osv...

Ett inte obetydligt fakta är att barn dör som flugor varenda sekund under tiden du och många andra levererar teorier om lyxpriviligierad drogromantik! Det hade varit underbart om fler gjorde nåt konkret för att förändra dessa utsatta småungars situation istället för att veva runt i sin egen ångest... kanske inte just småtrevlig svampplockning i flumskogen hjälper dem rent konkret mot svält och död, men om du tror det, så forsätt!

Men ta det lugnt nu Maggik! Din grej med svampar är ju faktiskt ingen stor grej i sammanhanget... egentligen ganska meningslöst obetydlig... det säger ju sig själv att rent praktiskt så funkar det inte... jag menar var nånstans i livet tror du att någon annan skulle vilja ha dig "hyfsat påtänd" vid sin sida när det börjar röra på sig?

Ta nu inte åt dig hela äran för att människan ofta söker sig inåt istället för att öppna skygglapparna i jakten på sig själva... det finns ju givetvis många andra sätt att också slå ihjäl tiden med... bingolotto, fotbolls-VM, och andra flockbeteenden som effektivt packar in medvetandet i en bomullskokong av meningslösheter.

Anonym
"lyxpriviligierad drogromantik"?

Jag blir trött av att höra dina insiktslösa predikningar som bygger på smala subjektiva uppelvelser. Du försöker helt ärligt svarmåla alla psykoaktiva substanser som något bara rika västerlänningar håller på med. Snälla, hur liten är din bild av världen?

Du talar om "hyfsat påtänd" i samband med Psilocybin svampar?
Vad är det för vansinnighet? Vet du hur mågnga kulturer som ser dem som heliga och har dem i ritualer? Ingen "hyfsat påtänd" jävla västerlänning där inte. Rent jävla skitsnack från vad jag gissar är dina subjektiva snetrippar.

Men jag förstår dig. De där åren 66-74 måste ha varit en REJÄLT LÅNG JÄVLA SNEDTRIPP. Synd att du inte tog det försiktigare och hade då kanske haft en sundare och mer nyanserad inställning till psykoaktiva substanser. Du kan ju inte ens tala objektivt om dem, när jag läser dina inlägg ser det ut som en predikan från en sida och att du med 100% sanning vet att psykoaktiva substaner är onda. Det är helt verklighetsfrämmande även för en som aldrig provat psykoaktiva substaner.

Jag kommer svara längre ikväll. Tills dess tycker jag du ska dra ned på kaffedrickandet då du verkar bli väldigt stirrig och uppjagad av det(!)?

Åter igen, jag förespråkar _INTE_ användade av psykoaktiva susbstaner och jag vet inte några säkra sanningar, men jag förespråkar verkligen att _INTE_ hålla på med skräckpropaganda som du just nu gör Jaxtone.

Anonym
Jaxtone, du är emot Illuminati säger du,...men det är ju lögn.
I praktiken så springer du "elitens ärenden", även om du pratar och teoretiserar annorlunda.
Är du inte emot "systemet", så är du heller inte emot Illuminati ,...för,...det är nämligen Illuminati som skapat detta "system",...och gjort denna vackra planet till ett enda stort fängelse och koncentrationsläger.
Det är just eliten som skapar världssvält, krig, fattigdom, sjukdomar, mm. Det är BIG BUSSINESS för dem!

Så kom inte med lögner och några snyfthistorier om att stackars svampplockare och andra livsnjutare är problemet.
Skall vi känna skuld för att vi lever och vill må bra?
Skall vi känna skuld och skam för att vi vill förändra vårat medvetande och tänkande en smula med hjälp av substanser?
Är vi kriminella då?
Är vi syndare?
Svaret är JA; om man ser det ur jaxtones värld.

Jaxtone, du som är för en förbudsstat, en polisstat, ett nytt "rike" som din guru Adolf inte han bygga färdigt, hur kan du påstå att du är emot Illuminati, tjata om bilderberggruppen hit och dit, babbla om moral och medkänsla osv, osv.

Är du full eller!? Låt folk få bestämma över sina egna liv förböveln...!!

Du som tjatar om medkänsla, världssvält, elände och osv,...gå med i Greenpeace istället för att sitta framför din gamla dator och skriva en massa dumheter på vaken.se. Gör det själv! Städa upp skiten framför din egen dörr..eller, ta fram din saxofon och börja spela,...eller ta och gå ut i solen (det är sommar nu om du inte märkt det), börja "lev", njut av ditt liv...

Anonym
...sedan jaxtone,..skriver du att det här med svamp är "min grej"!??
Tror du jag lever på svamp eller? Det var länge sedan jag hade med svamp att göra...så nu vet du det.

See User information
Jaxtone:

Det är jättehemskt med människor som dör av att sniffa lim, eller har aids, eller svälter, eller blir våldtagna, eller säljs av sina föräldrar för prostutition, eller blir påkörda, eller kidnappade, eller slagna av sina egna föräldrar, eller blir mobbade, eller.. ja, haja vinken nu. Det finns väl redan alldeles för mycket lidande i världen för att vi ska känna oss "priviligerade" när det kommer till drog-diskussioner? Ska vi känna oss dåliga för att vi sitter på det här forumet via datorer också? Det är ju bara lågt att gå ut med sådan där FMN-propaganda.

Jag ska vara helt ärlig och säga att jag _vet_ inte varför den där gubben som är 34:e gradens Frimurare vill legalisera, men jag vet att det är så sjuuuukt många människor FÖRUTOM honom som vill göra exakt samma sak. Titta på Nederländerna till exempel. Där bodde jag i 11 månader, dom har ett system som funkar rätt bra.. Även om det tagits över en hel del av maffior så är väl själva drogbrukandet rätt stabilt.. Och sen för att "kontra" hur många 34:e gradens frimurare finns det egentligen? Var inte George Bush Junior det också? Och hur mycket som sitter innanför hans pannben vet ju de flesta.. Så jag undrar egentligen om det kanske bara är totalt egoistiskt av den här gubben att vilja legalisera.. Han diggar att röka på och har lite inflytande, så han jobbar på det.

Sen det som void säger, att det ska vara frivilligt.. objektivt du vet!! Inte förbjudet för att folk använder det oförsiktigt och oansvarligt eller "blivit satta under jorden". Det är faktiskt upp till var och en. En vän till mig fick smäll på käften när jag stod och pissade utanför en krog... varför? För att han var min vän och jag var "svartskalle". Gissa vilken drog allesammans... och så tar vi i och sjunger i kör... "AAAALKOOOOHOOOOOOOOL!"
Jag har otaliga exempel, inte ETT från "drogpåverkade, dumma" människor, utan bara.. alkohol. The worst drug of them all. The swedish drug.

Och sen allra sist på det här inlägget, för jag har jobbat natt och är nyvaken..
EGOISM är det sista som naturdroger förstärker!
Det är inte för inte som det sista "stadiet" i många psykedeliska upplevelser kallas för "EGO-upplösning".
Man bränner INTE fler hjärnceller med hallucinogener än med alkohol... läs snälla på INNAN du uttalar dig på måfå... det är bara irriterande.

----------------------------
Kimi wa BAKA desu ne?

Posted on: 2006/6/7 12:28

See User information
var bara tvungen nu när jag sitter å små läser här på arbetstid

Skall vi känna skuld och skam för att vi vill förändra vårat medvetande och tänkande en smula med hjälp av substanser?

När du tar dessa substanser så utveklas inte hjärnan något så dit medvetande och tänkande förändras inte.

Dra inte in rasism i en drogdebatt för då är du inne på fel del.

Nedvärdea inte din motdebatör för då låter och ser det ut som om du redan har godtagit att du har förlorat försök att vara ett profs.

Inte om topicen då

Jag är imot legalisering av de redan olagliga drogerna för att de hjälper inte samhället i det långa loppet utan tär på samhället.
Om vi ska kunna leva i symbios med varandra så kan inte varje människa få bestämma över sitt eget liv för då skulle vi ha anarki och inte demokrati.

Jag undrar en sak till er som är för droger. Vad är det ni försöker fly ifrån? och varför inte ta ett billigare alternativ? Måste man fly verkligheten så måste man det förstår jag men det finns billigare alternativ än droger så som datorspel.

Posted on: 2006/6/7 13:21

See User information
Quote:

Xacer skrev:
var bara tvungen nu när jag sitter å små läser här på arbetstid

När du tar dessa substanser så utveklas inte hjärnan något så dit medvetande och tänkande förändras inte.

Har du några belägg för det du säger? Hur ska du bevisa att människors medvetande _inte_ utvecklas? Jag tror det påvisar rätt starkt att du aldrig testat. Och precis som det var för mig innan jag gjort det, så nekade jag just det. Efter jag hade testat däremot så var jag redo att hålla med.
Dessutom så är människors medvetande något som inte är fysiskt över huvud taget, det är något abstrakt som man inte _kan_ bevisa. Så, att göra en direkt jämförelse mellan hjärnan och medvetandet är bara onödigt.

Quote:

Dra inte in rasism i en drogdebatt för då är du inne på fel del.

Om du menar det jag sa att jag hade blivit kallad "svartskalle" så var det väl egentligen ingen rasism? Okej, blir du nöjd nu då kanske: En vän till mig blev knivstucken på Teneriffa när en snubbe skulle råna honom, men min vän vägrade ge honom några pengar, snubben som rånade honom var alkoholpåverkad. Samma vän blev slagen när han var yngre, för att hans farsa drack dagligen.
Alla här inne vet precis lika väl som vi "drogare" gör, att alkohol gör människor dumma, desto mer man dricker, desto dummare blir man.

Quote:

Jag är imot legalisering av de redan olagliga drogerna för att de hjälper inte samhället i det långa loppet utan tär på samhället.
Om vi ska kunna leva i symbios med varandra så kan inte varje människa få bestämma över sitt eget liv för då skulle vi ha anarki och inte demokrati.

Woheey, varför sitter du inne på vaken.se egentligen? "Om vi ska kunna leva i symbios med varandra så kan inte varje människa få bestämma över sitt eget liv för då skulle vi ha anarki och inte demokrati." Så det är alltså BRA att människor _bestämmer_ över våra liv? Jag är inte redo att hålla med. Droger tär väl inte automatiskt på ett samhälle? Vad får du den informationen ifrån? Nederländerna klarar sig rätt fint skulle jag säga, (det är det enda jag har erfarenhet av så ni får ursäkta om det blir tjatigt).

Quote:

Jag undrar en sak till er som är för droger. Vad är det ni försöker fly ifrån? och varför inte ta ett billigare alternativ? Måste man fly verkligheten så måste man det förstår jag men det finns billigare alternativ än droger så som datorspel.

Vad jag undrar är, varifrån har du fått känslan att vi försöker fly från något när vi brukar droger? Droger som används för att "fly" saker är, alkohol, ssri, benzo, tv, datorspel och så hela den FASS vi har i stort sett.. De andra skulle jag säga, ger oss en FRUKTANSVÄRT bra insyn på hur världen ser ut, istället för att man ska glömma bort det.

Det finns ett stort problem när man diskuterar droger just i vårat svenska samhälle, det är illegalt. Det finns ingen mening att diskutera droger egentligen, med någon som inte testat. För det är en individuell upplevelse och en väldigt själslig sådan. Det är ungefär lika nödvändigt för mig att diskutera universitets-fysik med någon som kan det, jag kan ju inte uttala mig utan några belägg.. eller? Du apar ju bara ut skrämselpropaganda ur "Haschboken" från 1983.
Och nu eftersom det är illegalt blir det rätt jobbigt om man inte testat, eftersom man måste ta steget över till "illegal" för att göra det. (Personligen ser jag ingen skillnad egentligen mellan att sitta på TPB eller att köpa en bit hasch av någon, det är lika illegalt).

Posted on: 2006/6/7 13:48

Anonym
Herregud,...var kommer alla saxofoner ifrån ( t ex såna som Xacer)!? Det är säkert saxofonen (jaxtone) som ropat på förstärkning. Så nu är det nya greppet att skrika "rasism" när inte moralpredikningar och snyfthistorier hjälper längre.

Xacer,...nu är det ju så kära du att "medvetandet" inte har med hjärnan att göra, det är alltså inte hjärnan som utvecklas.
När man tar en psykedelisk substans, så sätter det anden/själen (den som använder sig av kropp & sinne) i en sådan position att man som "iaktagare" kan bevittna såväl sinne som fysisk kropp. Man kan även i sällsynta fall lämna kroppen och egot (Ut ur kroppen upplevelse & ego-död). Psykedelia öppnar dörrar till extraordinärt tänkande och bevittnande,...man kan se och tänka ur perspektiv som annars hade varit dolda för en i ett vanligt icke-påverkat tillstånd.

Samhället, vad är det? Jo,...en lagringsplats och tummelplats för slavarna i ett koncentrationsläger/arbetsläger. Givetvis är droger inte bra för "kapitalet", och för eliten, som styr och administrerar detta koncentrationsläger,...det är ju inte bra för deras affärer. Varför? Jo, därför att med psykedelia så blir du "avprogrammerad" (avhjärntvättad från systemets inplantering). Till slut vägrar du vilja vara en slav för kapitalet, en bricka i elitens spel, där man använder levande människor som förbrukningsvaror. Med hjälp av psykedelia är det lätt att genomskåda systemet och det bedrägeri det faktiskt är.

Vägra vara en slav, vägra vara en förbrukningsvara, gör dig av med hjärntvätten, skit i systemet, ta vara på DITT liv,...och NJUT!!!

Peace...

See User information
För det första om du kollar på viket inlägg jag svarade på så var det maggik som drog upp adolf och de nya rikte å det har inget med drogor att göra

För det andra så är det vetenskapligt bevisat att hjärnan inte uvecklas under tiden du är påverkad av en drog även alokhol.

Ok du säger att medvetandet inte är bevisat så då ska man inte dra in medvetandet i en debatt för medvetadet är då fiktiv och har ingen inverkan på något.

hur kan något ge er en bra insyn i världen när ni pratar om droger som har en hallusinerande effekt? Hallusnination betyder att man ser saker som inte är där eller har jag fel?

Du drar upp Nederländerna och säger att de har ett bra system samtidigt som du säger att den kriminella världen har ett bra fäste i Nerderländerna på vilket sätt är det bra?

När har något bra kommit från att låta kriminella personer få styra och ställa som de vill?

Du förespråkar anarki när du vill ha fullkontroll och bestämma över dig själv. Så om någon Kriminell person skulle ta allt du äger skakar du bara på axlarna då och säger att det var hans beslut att förika sitt liv eller vill du att en grupp personer ska ta tag i saken och försöka hjälpa dig att få tillbaka dina saker?

För om alla fick bestämma över sitt eget liv och ha fullkontroll så skulle jungelns lag råda.

Posted on: 2006/6/7 14:13

Anonym
Xacer,...eftersom du inte förstår, så får jag väl förklara utförligt för dig. NWO är en gammal tanke. Adolf Hitler försökte att bygga "riket" (NWO). Illuminati (som bl a låg bakom nazismen) fortsätter bygga på detta NWO bygge där Adolf slutade.

Det finns personer på vaken som aktivt arbetar med eller känner personer som är aktiva nationaldemokrater, nazister, och antisemiter,...så mer kan jag inte förklara då det skulle bli för obekvämt för dessa personer. Mer säger jag inte...du får tänka SJÄLV.

Peace

See User information
Maggik

Jag har ingen aning om vem Jaxtone är men när jag läser saker som jag tycker inte stämmer överäns med min världsbild så kliver jag in å lämnar min åskit

Och när DU säger att en person vill ha "det nya riket" och lägger in adolf så blir jag irriterad över att folk inte kan hålla sig från att försöka smutskasta folk.

"Jag är ingen kära du"

Ok du snackar om anden/själen jag e ateist varpå jag inte tror på ande/själv vilket gör att medvetandet är en fysisk del i hjärnan enligt mig. Nu är det så att inget går att bevisa när det gäller medvetande, själv och ande.

Har du provat djupt troende någon gång? De säger exakt samma sak med ut ur kroppen upplevelser och det är ett mycket billigare och säkrare sätt att uppnå det du söker så varför inte bara sluta med droger och ta upp tron istället? eller kan du inte sluta?

Fan droger är ju perfekt i ett slavsamhälle. hade jag varit diktator skulle jag tvinga folk bli beronende av droger och utnytja deras svaga situvation för att få ut så mycket som möjligt innan de blir förbrukade och måste skrotas som en gamla dator.

det finns inget system som är fläckfirt och det kommer inte att finnas det.

Posted on: 2006/6/7 14:33
"Life is a waste of time, time is a waste of life, so get wasted all of the time and have the time of your life"
-Anonymous

See User information
Quote:

Xacer skrev:
För det första om du kollar på viket inlägg jag svarade på så var det maggik som drog upp adolf och de nya rikte å det har inget med drogor att göra

Om du är snäll och använder dig av citeringsfunktionen så blir det lättare att se "vilket inlägg" du svarat på. Du gav inga indikationer så det kunde vara någon av de trettio första.

Quote:

För det andra så är det vetenskapligt bevisat att hjärnan inte uvecklas under tiden du är påverkad av en drog även alokhol.

Visa mig då snälla de rapporterna. Lika väl som du kan utbrista att det är sant, kan jag påstå att jag har rapporter som påvisar det motsatta. Terence McKenna har i sin bok "The Archaic Revival" gett exempel på apor som äter speciella växter när de mår dåligt, för självmedecinering. Och eftersom psilocybe stropharia har tre grundläggande steg vid påverkning och de tre är:

1. Ökad perception.
Detta kunde ha hjälpt apor att jaga och försvara sig själva.
2. Sexualiteten ökar.
Detta kunde ha drivit på fortplantningen till att göra oss fler än innan.
3. Det psykedeliska stadiet, CEV (Closed Eye Visuals), OEV (Open Eye Visuals).
Detta tror jag kan ha utvecklat själen och medvetande om "Jaget" allra tidigast.

Naturligtvis är detta bara spekulationer.. Men det är mer "bevis" än du bidragit med.

Quote:

Ok du säger att medvetandet inte är bevisat så då ska man inte dra in medvetandet i en debatt för medvetadet är då fiktiv och har ingen inverkan på något.

Jag håller inte med dig, för det första är fiktivt ett konstigt ordval. Som jag skrev, det är individuellt och abstrakt. Men det betyder inte att man inte kan diskutera det. Jag ansåg dock att _du_ inte har rätt till det eftersom du inte har upplevt något av det vi talat om. Du har alltså inget belägg, inget bevis, ingenting...

Quote:

hur kan något ge er en bra insyn i världen när ni pratar om droger som har en hallusinerande effekt? Hallusnination betyder att man ser saker som inte är där eller har jag fel?

Du ser världen på ett alldeles för egoistiskt sett (jag menar inte själviskt). Utan du verkar tro att världen bara handlar om det konkreta, det vi kan ta i. Andevärlden är helt enorm och har _alltid_ funnits med oss människor...
Jag vet inte definitionen av hallucination och orkar inte titta upp den heller. Jag anser att hallucinationen är den _minst_ viktiga delen när man tar psykedelier. Det faktum att man talar, känner, ser, hör, luktar och smakar på ett helt annat plan, är det som intresserar mig.

Quote:

Du drar upp Nederländerna och säger att de har ett bra system samtidigt som du säger att den kriminella världen har ett bra fäste i Nerderländerna på vilket sätt är det bra?

Varför märka mina ord och blanda ihop olika saker jag säger? Jag nämnde att det är legalt i Nederländerna med många droger och att FOLKET klarar sig bra. Sen att det är synd att maffior tar över försäljning och liknande spelar väl fan ingen roll för folket när de sitter hemma och blossar?

Quote:

När har något bra kommit från att låta kriminella personer få styra och ställa som de vill?

Jag kan inte minnas att jag förespråkat någon kriminell att få styra? Det är väl ändå därför vi kallas för V A K E N . SE? MOT den globala makteliten som är de största kriminella på hela jorden?

Quote:

Du förespråkar anarki när du vill ha fullkontroll och bestämma över dig själv. Så om någon Kriminell person skulle ta allt du äger skakar du bara på axlarna då och säger att det var hans beslut att förika sitt liv eller vill du att en grupp personer ska ta tag i saken och försöka hjälpa dig att få tillbaka dina saker?

Jag förespråkar inte anarki, men om alla fick bestämma _över_ sig själva och över _samhället_ tillsammans. Det vore väl gräjt det? Och sen är det väl lite så, att OM vi nu skulle leva i en anarki, så finns inte ditt och mitt längre. Så om han ville "förrika" sitt liv med saker, så får han väl göra det då. Jag kan ju lika väl gå över till grannen och "förrika" mig jag också?

Quote:

För om alla fick bestämma över sitt eget liv och ha fullkontroll så skulle jungelns lag råda.

Djur klarar det fint, inte försöker dom ödelägga jorden med utsläpp och atombomber heller.. Så f-in aye! Jungelns lag, go, go!

Posted on: 2006/6/7 14:37

See User information
Tjabba, Jaxtone (saxofonen9 och alla andra sk. "sanningssökare" eller som jag önskar se oss; - "Kultur-revolutionärer". Hö, hö...

Jag klämmer mig in här du skrev: "Vad tror du att avsikten är Soros och hans vänner vill legalisera droger? Släpp nu all droginformativ propaganda och drogromantik en stund och ställ dig frågan vad dessa herrar tjänar på att jordens befolkning inte är helt uppmärksammade på elitens sociala ingenjörskonst och raffinerade stöld av våra liv?"

Jag tror jag skrivit om den där jäkeln G. Soros - tidigare men jag "drar" det en gång till - bara det att han tillhör eliten inom EU - gör ju att man kanmisstänka att han faktum är medveten om vad han har för en uppgift, ty - om han varit en frimurare som han nu visserligen är - så kan man gradera honom som en sk. 33-a...
Men vad detta med legaliseringen av "lättare droger har med allt detta att göra - är ju så att de ofta använder sig av tekniken "två flugor i en smäll"...

Vi kan gott jämföra detta som nu sker med detta som hände i början på förra århundradet: Brännvins-kriget - med en sk. "folkomröstning" som följd...

Samtidigt som de önskade att folket roade sig med denna drog - så var dom faktum ute efter "profiten" - Ni har ju alla hörtt om dessa privata sk- "Brännvinspatroner" - Perssoner som tjänade feta pengar på att tillhandahålla denna populära (folkliga dryck).

Hur kunsde man komma över dessa möjligheter att dra in lite pengar till staten? - Man kunde bara inte tvångssno - dessa fabriker - då skulle det bli ett jävla liv! Utan man var så där listigt socialistisk - folk skulle sjäva få bestämma...
och som vanligt enligt David Ickes berömda förklaring och myntade av detta begrepp: P-R-S ("Problem-Reaktion-Solution")
Man fixar till ett problem - FY vad fult och farligt det är att supa - Nykterhetsrörelsen haade bråda dagar om den nu inte rentav skapades för just detta - man anordnadre möten - IOGT och liknande rörelser uppstod - naturligtvis finnsierade utav Soros-liknande gubbar (aultrustiska? - Bha!) och en massa propaganda i pressen- Problemet växte sig starkare ocxh starkare - man började faktiskt att tänka att brännvinet var skit jobbig och "Lösningen" var inte att vänta på - kom som ett brev på posten - OK! Vi kan behålla brännvinet - men det skulle f-n, ske under ordnade förhållanden - Sveriges folk fick bestämma: Behålla brännvinet + bilda ett aktie- sprit-bolag - eller helt illegalisera (förbjuda) det - Pest & Kolera, ungefär...

Men bara "staten" får kontroll på hela balletten - att folk mår dåligt av denna drog skiter man väl tvärtom i - droganvändningen gynnar detta sjuka oharmoniska samhälle i första hand (största hand)...

Så ser jag på denne G. Soros roll i det hela - "man" önskar legalisera grejjerna bara för att själva ta hand om det ekonomiska - superpengar att tjäna!
Plus få människorna att ge f-n, i att tänka kreativt... Ok, vissa sk. droganvändare, kan faktum vara rätt så kreativa men om alla nu skulle vara i sk. "fin form" så, skulle deras makt snart vara i fara - därför så drogar de gladeligen ner oss... Fast det kan vara dyrt - men kanske om det nu blir en folkomröstning snart - som jag tror ofrånkommligen blir av - så kan man i alla fall ha råd att ta dessa "följder", Ungefär så...

Samt: PLus: (Grymling)

Posted on: 2006/6/7 15:05
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

Anonym
Xacer,...kära lilla du,...nu är det så att ut-ur-kroppen upplevelser är en privat upplevelse, men som ändock har belysts mycket väl inom forskningen genom åren, och som pekar på att detta med ut-ur-kroppen upplevelser är en realitet, som faktiskt går att mäta och verifiera/bevisa i den "så kallade" verkligheten.

T ex så har otaligt med försökspersoner kunnat tala om vad som skett långt borta från kroppen de för till fället lämnar. När detta kontrollerats har detta oftast stämt. Det finns t ex en bok som heter; "I dödens gränsland" av Raymond A Moody. I denna bok (som skrivits av en läkare) så beskrivs olika fall av ut-ur-kroppenupplevelser/nära-döden-upplevelser. Ett fall kommer jag ihåg kunde beskriva (trots att patienten var kliniskt död i över 20 minuter) vad som skedde i angränsande rum coh avdelningar, vad personer sade osv. När detta kontrollerades så visade sig det att det var korrekt beskrivet av den senare uppvaknade patienten, av vad som hade sagts och gjorts i angränsande rum.

När det gäller mig själv så har jag ofta varit utanför min fysiska kropp, sett köttbiten som ligger där i sängen (med hjärna och allt). Den köttbit som de flesta identifierar sig med.

Detta är ofta en av orsakerna att en del personer blir skräckslagna när de tar psykedelia,...de kanske inser och förnimmer/erfar att det de trodde var deras sanna väsen och identitet,...i själva verket inte alls är deras sanna natur. Samma sak med egot, då personer uppnår ego-död. Många får dödsskräck,..tror att de håller på dö,...eller redan har dött (i trippen).

Sedan...det här med naturens lag,...eller djungelns lag som det också kallas. Det är ju så naturen och livet är konstruerat, och det är menat att det skall vara så. Vad är det för fult med att leva naturligt efter ljungelns lag?

Människan står inte över djuren eller någon annan livsform på planeten. Men människor i historien ända tills våra dagar anser fortfarande att människan är överlägsen och "skapelsens krona".
Det är ju sinnessjukt och vittnar om NOLL IQ. Detta är samma typ av tänkande som Nietze, Hitler, osv stod för - övermänniskan.
På detta tänkande byggs rasism, rasbiologi, sionism, nazism osv.

Människan lever inte efter naturens lag,...utan lever efter sina egna DESTRUKTIVA (för både sig själv som för övriga planeten) lagar. Detta är ett helt fel och onaturligt sätt att leva då det är i strid med livet självt. Människan som påstår sig stå över allt annat och vara intelligentast,...sågar av den gren hon sitter på,...och drar alla andra livsformer med sig i fördärvet.

Avslutningsvis;...vi lever alla på ett biologiskt rymdskepp,...och vi kan bara överleva genom att SAMARBETA med övriga livsformer för ett GEMENSAMT överlevande.

Frid

Anonym
hejsan alla.

såhär tror ja det är med fallet psilocobisvamp.

jag tror att det kan hjälpa till rätt mycket o kan öppna dörar.

MEN dörar som du redan har nykeln till men bara inte vågat träda in i.

men denna dörr hade du förr eller senare ändå kommit egenom när tiden var mogen. på det "naturliga sättet"
jag tror att svampen är fel väg att gå .
fel guru och det kan bli en krycka !

om vi kan nå ett sk nirvana med hjälp av några svampar måste vi ju kunna komma dit ändå .
eftersom den kasstar fram det undermedvetna och ljust i oss
måste det ju vila där inne ändå eller?

sen tror väl ja ändå det är en drog.
en sak undrar ja om inte.varför börjar man nästan spy o blir illamående innan trippen (resan) bär av?

kroppen verkar ju behandla det som ett gift och inte som din bästa vän

det vore ju löjligt om man inte är "vaken" en buddha innan man käkat en svamp.

livets mening kan inte vara ett tal och inte heller en svamp
eller vad en svamp kan vissa dig..

att många har kommit "till insikt" tack vare droger är nog för att de är sökande och nyfikna och får därmed kontakt med jaget

"lika dras till lika"

man kan kanske se det som ett öde som lever i trans för eller senare bryts transen och ja tror att det måste ske det som jag anser som naturligt.

med hjälp av tanken!

jag är ändå för en slags legalisering.
inte att det ska säljas öppet men att det typ är som en.
"semester weekend"
man får gå till ett ställe där man blir kollad.
och får där ta sin tripp.

Masken

Anonym
Ahhh...maggot...din förrädare! Hahaha...ja du maggot,...vi har alla nåt att lära...

Peace

Anonym
Maggik! Jag känner inte dig men börjar undra lite över hur du mår egentligen! Du blir ju smått vansinnig i din iver över att ha rätt. Nästan paranoid påstår du att dina fantasifulla antaganden och privata hypoteser skulle ha med fakta att göra.

Quote:
Saken är ju den att just Illuminati och ettablissemanget i övrigt kör med denna propaganda som du kommer med, och det är ju ingen slump att du är en "högtalare" för dem har jag förstått.

Märklig högtalare då som aktivt försöker skaffa så mycket information som möjligt om denna företeelse eftersom jag inte anser att den hör hemma bland empati och kärlek!

Quote:
När det gäller mig själv så har jag ofta varit utanför min fysiska kropp, sett köttbiten som ligger där i sängen (med hjärna och allt). Den köttbit som de flesta identifierar sig med.

Hörru du! Du måste bara berätta nästa gång alla ni som med svampens hjälp lämnar kropparna kommer att spela en liten fin brännbollsmatch tillsammans. Gosse! Det måste jag bara få se! Är det ok om man filmar hela scenariot från första slaget till segerns sötma väcker er!

Quote:
Avslutningsvis,..så behövs det knappast någon svamp för att skapa en vansinnig person som begår ett vansinnesdåd,...utan då har vi ju den drog som toppar statistiken när det gäller att framkalla vansinnesdåd och våld - ALKOHOL.

Ja ja ja ja! Och så var det pang pang igen! Min pappa är starkare än din typ... Det ena är väl fasen inte bättre än det andra. Har du aldrig hört talas om crackpundare eller heroinister som säljer sina ungar för en femma!

Quote:
Jaxtone, du som är för en förbudsstat, en polisstat, ett nytt "rike" som din guru Adolf inte han bygga färdigt, hur kan du påstå att du är emot Illuminati, tjata om bilderberggruppen hit och dit, babbla om moral och medkänsla osv, osv.

Min guru Adolf? Nu får du sluta att fantisera och insinuera saker som inte har med verkligheten att göra! Du min kära vän framställer ju dig själv i en ganska dålig dager då. Man skulle kunna tro att du inte är i harmoni med de fredsbudskap du levererar. Kan det ha med droger att göra eller är det din personlighet?

Quote:
Det finns personer på vaken som aktivt arbetar med eller känner personer som är aktiva nationaldemokrater, nazister, och antisemiter,...så mer kan jag inte förklara då det skulle bli för obekvämt för dessa personer. Mer säger jag inte...du får tänka SJÄLV.

Jag känner en helsikes massa folk från alla kulturer, religioner och politisk hemvist. Gör det mig till en dålig människa. Förespråkar du som säger dig vara en öppen sanningssökande människa att man bara skall umgås och diskutera med likasinnade?

Quote:
Herregud,...var kommer alla saxofoner ifrån ( t ex såna som Xacer)!? Det är säkert saxofonen (jaxtone) som ropat på förstärkning. Så nu är det nya greppet att skrika "rasism" när inte moralpredikningar och snyfthistorier hjälper längre.

Hallicunerar du? Visa var jag skulle skrikit ordet "rasism" en enda gång? Detta är en omöjlighet och gör dig till en lögnare! Jag hoppas att du är vuxen nog att be om ursäkt när du ljuger!

See User information
Quote:

Om du är snäll och använder dig av citeringsfunktionen så blir det lättare att se "vilket inlägg" du svarat på. Du gav inga indikationer så det kunde vara någon av de trettio första.

Ok första gången jag är på ett forum som är uppbyggt på detta viste så jag ska förska

Quote:

Visa mig då snälla de rapporterna. Lika väl som du kan utbrista att det är sant, kan jag påstå att jag har rapporter som påvisar det motsatta. Terence McKenna har i sin bok "The Archaic Revival" gett exempel på apor som äter speciella växter när de mår dåligt, för självmedecinering. Och eftersom psilocybe stropharia har tre grundläggande steg vid påverkning och de tre är:

1. Ökad perception.
Detta kunde ha hjälpt apor att jaga och försvara sig själva.
2. Sexualiteten ökar.
Detta kunde ha drivit på fortplantningen till att göra oss fler än innan.
3. Det psykedeliska stadiet, CEV (Closed Eye Visuals), OEV (Open Eye Visuals).
Detta tror jag kan ha utvecklat själen och medvetande om "Jaget" allra tidigast.

Naturligtvis är detta bara spekulationer.. Men det är mer "bevis" än du bidragit med.

Har inga länkar för det var ca 5-6år sedan jag läste det.

De har testat en drog på apor och hur ska det kunnas ta som fakta när vi pratar om människan. Då är det bättre att testa på grisar för de är närmare släkt med människan än vad apan är.

den drogen som du beskriver låter super men vad är nackdelarna du kan ju inte bara ta upp fördelar utan att säga vad nackdelarna är? allt har bieffekter, men som alltid i en dorg debatt så tas aldrig de som är för upp nakdelar och de som är imot upp fördelar. Jag är vaken för eller imot förtillfället för jag är inte 100% insatt i ämnet

Quote:

Jag håller inte med dig, för det första är fiktivt ett konstigt ordval. Som jag skrev, det är individuellt och abstrakt. Men det betyder inte att man inte kan diskutera det. Jag ansåg dock att _du_ inte har rätt till det eftersom du inte har upplevt något av det vi talat om. Du har alltså inget belägg, inget bevis, ingenting...

Nepp jag kan inte bevisa du kan inte bevisa. Du har upplevt men kan inte bevisa att de du känner är sanna känslor. Jag har inte provat för att hittar ingen riktigt bra argumet om VARFÖR jag ska prova.

Quote:

Du ser världen på ett alldeles för egoistiskt sett (jag menar inte själviskt). Utan du verkar tro att världen bara handlar om det konkreta, det vi kan ta i. Andevärlden är helt enorm och har _alltid_ funnits med oss människor...
Jag vet inte definitionen av hallucination och orkar inte titta upp den heller. Jag anser att hallucinationen är den _minst_ viktiga delen när man tar psykedelier. Det faktum att man talar, känner, ser, hör, luktar och smakar på ett helt annat plan, är det som intresserar mig.

Jag kan bara se världen för vad den är. Jag är ateist så jag tror inte på "andevärlden". Hallucination är att man kan uppleva saker som inte finns dvs du kan tycka att du ser bättre hör bättre och att saker smakar bättre. Som en illusion fast det är hjärnan som som utför illusion.

Quote:

Varför märka mina ord och blanda ihop olika saker jag säger? Jag nämnde att det är legalt i Nederländerna med många droger och att FOLKET klarar sig bra. Sen att det är synd att maffior tar över försäljning och liknande spelar väl fan ingen roll för folket när de sitter hemma och blossar?

Vart fan får du drogerna ifrån?? den hellylle personen som står nere i gatuhörnet tillhör troligen maffan och om du köper av han så bidrar du till att kriminalitetn får fortsatt fäste och troligen ökar

Quote:

Jag kan inte minnas att jag förespråkat någon kriminell att få styra? Det är väl ändå därför vi kallas för V A K E N . SE? MOT den globala makteliten som är de största kriminella på hela jorden?

men du köper ju av kriminella personer

Quote:

Jag förespråkar inte anarki, men om alla fick bestämma _över_ sig själva och över _samhället_ tillsammans. Det vore väl gräjt det? Och sen är det väl lite så, att OM vi nu skulle leva i en anarki, så finns inte ditt och mitt längre. Så om han ville "förrika" sitt liv med saker, så får han väl göra det då. Jag kan ju lika väl gå över till grannen och "förrika" mig jag också?

Du kan inte ha ett samhälle som alla bestämmer tillsammans för vad händer om jag säger att vi inte ska gör si å så? ska vi strunta i allt då?

Quote:

Djur klarar det fint, inte försöker dom ödelägga jorden med utsläpp och atombomber heller.. Så f-in aye! Jungelns lag, go, go!

Du vet att människan jagade människan innan vi vart "civiliserade" och åt upp dom. Jag börjar bli trött på alla som tror att människa är ett snällt djur skärper. Det kommer aldrig finnas total fred så länge som människan finns.

Och sluta jämför människan men andra djur för vi må vara djur men vi är inte som djur

Posted on: 2006/6/7 16:21
"Life is a waste of time, time is a waste of life, so get wasted all of the time and have the time of your life"
-Anonymous

See User information
Quote:

Har inga länkar för det var ca 5-6år sedan jag läste det.

De har testat en drog på apor och hur ska det kunnas ta som fakta när vi pratar om människan. Då är det bättre att testa på grisar för de är närmare släkt med människan än vad apan är.

den drogen som du beskriver låter super men vad är nackdelarna du kan ju inte bara ta upp fördelar utan att säga vad nackdelarna är? allt har bieffekter, men som alltid i en dorg debatt så tas aldrig de som är för upp nakdelar och de som är imot upp fördelar. Jag är vaken för eller imot förtillfället för jag är inte 100% insatt i ämnet

Ja, det var ju synd att du inte har dom.
Tja, just när det kommer till psilocybe-svampar så ser jag inga nackdelar. Jag har käkat ett tjugotal gånger och inte fått ut något dåligt av det över huvud taget. Ingen snetripp, inget illamående (förutom en gång då jag testade MAO-hämmaren syrisk ruta, men jag hade lite för lite kunskap så beredningen blev fel och jag hade ätit. så det blev kräka och sen tillbaka till det underbara igen.)
Man _kan_ inte vara beroende av svamp heller då man efter ett tillfälle måste dubblera sin dos, när man sedan har försökt efter tio dagar få i sig den mängden så går det inte så bra längre, oftast har man ingen lust att äta det igen dagen efter ändå.

Så, tyvärr, jag kan inte dra upp något negativ del med det.. förutom att det är olagligt.

Quote:

Nepp jag kan inte bevisa du kan inte bevisa. Du har upplevt men kan inte bevisa att de du känner är sanna känslor. Jag har inte provat för att hittar ingen riktigt bra argumet om VARFÖR jag ska prova.

Det här med "sanna" känslor skulle jag vilja att du tar och förklarar. Är det inte jag som bestämmer vad som är "sant" för mig? Just när det kommer till känslor menar jag. Som ett problem jag har med min farsa, han kommenderar väldigt ofta när han pratar enligt mig, jag kan nästan känna mig nervärderad ibland. Han säger att, det är inte så jag menar.. men det spelar väl ingen roll, när _jag_ känner så? För min känsla är väl alltid sann?

Jag tänker inte försöka övertyga dig till att göra det heller, det är något som är upp till var och en. "Frihet under ansvar" som man säger. Jag var också ateist och trodde inte på något "högre" eller "andligt" innan jag testade. Och som sidonotis, första gången jag åt svamp så hallucinerade jag i n g e n t i n g. Jag och min vän bara pratade.. hela natten.

Quote:

Jag kan bara se världen för vad den är. Jag är ateist så jag tror inte på "andevärlden". Hallucination är att man kan uppleva saker som inte finns dvs du kan tycka att du ser bättre hör bättre och att saker smakar bättre. Som en illusion fast det är hjärnan som som utför illusion.

Åter igen, du ser världen för den _du_ anser att den är. Och jag gör likadant..
Hur kan du vara säker på att sakerna man ser i hallucinationer inte finns? Det finns många människor som hallucinerat under shamaners ledning, när det tagit Ayahuasca. De människorna upplever _exakt_ samma sak, trots att shamanen visar dom bilder som han skapat genom att sjunga på ett språk ingen av deltagarna känner till..
Jag har mött på små varelser som talat till mig under den enda ego-separation jag haft. Det var verkligt nog för mig. Och under den tiden så var det inte min hjärna som styrde längre, för min upplevelse var att jag hade (1)en astral kropp som mötte varelserna, medans jag upplevde att min (2)fysiska kropp låg ner och andades lugnt. (När jag vaknade berättade mina "vakter" att jag inte alls legat lugnt och andats, (3)min kropp hade suttit upp, dreglat, gjort små kullerbyttor i sängen och "talat i tungor".)

Så två stycken kroppar i mitt sinne och en som i realiteten gjorde saker på jordligt plan. Kropp, Ande och Själ.

Quote:
Vart fan får du drogerna ifrån?? den hellylle personen som står nere i gatuhörnet tillhör troligen maffan och om du köper av han så bidrar du till att kriminalitetn får fortsatt fäste och troligen ökar

Men snälla du, det är legalt att handla i Nederländerna och man gör det i små affärer som kallas för Coffe-shops. Det är alltså inte BARA maffian om säljer utan det finns ställen som inte ägs av dom. Det är bara snubbar som har en ärlig verksamhet, precis lika väl som en krog. (För övrigt så finns det massor av krogar som ägs av maffian, men jag tror knappast det skulle stoppa dig ändå.)

Quote:

men du köper ju av kriminella personer

Det gör jag inte. Vad vet du om det egentligen? Tänk om jag har vänner som odlar själva då? Nog för att dom _är_ "kriminella" i och med att dom odlar, men för övrigt "helylle" som du verkar tycka om att använda.
Jag tror inte det sker så fruktansvärt många drogrelaterade brott i Sverige, bara det faktum att INNEHA en drog är ett brott så blir det bra mycket lättare att öka på siffrorna.

Quote:

Du kan inte ha ett samhälle som alla bestämmer tillsammans för vad händer om jag säger att vi inte ska gör si å så? ska vi strunta i allt då?

Nej, jag vet mycket väl att det inte fungerar. Det kommer alltid finnas olika tankar i världen, det stora felet med oss är att vi tog oss ett steg längre än djuren. Vi blev homo sapiens sapiens. Människan som vet att hon är. Egot skapades och Jaget blev viktigast av alls. "Tänk om jag JAG inte vill det då." "Jag tycker inte om det här." "Jag blev ledsen när jag testade hasch."
Om alla fick göra som de ville, skulle det vara så mycket enklare. I teorin.

Quote:

Du vet att människan jagade människan innan vi vart "civiliserade" och åt upp dom. Jag börjar bli trött på alla som tror att människa är ett snällt djur skärper. Det kommer aldrig finnas total fred så länge som människan finns.

Och sluta jämför människan men andra djur för vi må vara djur men vi är inte som djur

Jag är fullt medveten om det. Och är det egentligen något fel i det då? Tror att det är rädslan för att dö som har gjort oss till något särstående från djuren, som att det är sååå mycket farligare om MIN släkting/far/mor/bror/syster dör istället för din. Desto närmare döden kommer en själv, desto jobbigare blir det för en. Djur är djur för att dom totalt accepterar död, dom blir ledsna, sörjer och sen fortsätter dom sitt liv.

Det är det ENDA jag ser skiljer oss från djur. Har du något mer får du gärna berätta det.. och säg snälla inte "Vi äter med kniv och gaffel, torkar oss i röven och sover i mjuka sängar."

Posted on: 2006/6/7 16:47

« 1 (2) 3 4 5 ... 8 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper