vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Thomas Bodström (S) vägrar drogtest LIVE
#1


See User information

Posted on: 2010/8/24 17:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Thomas Bodström (S) vägrar drogtest LIVE
#2
Bodis kanske har varit på pipan eller det vita pulvret kan vara därför han blev så svettig på ryggen och ångrade sig

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Thomas Bodström (S) vägrar drogtest LIVE
#3


See User information
Seriöst har aldrig sett nått så töntigt...

Alltså hur svårt är det för främmande makt att ockupera stackars Sverige??? *LOL*

-ja ja, gör vad ni vill, jag har inte tid ska på semester....

Ahh!! alltså jag struntar i det.. ja ja ta allt ni vill ha....ne ne jag blir inte sur

Posted on: 2010/8/24 18:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Thomas Bodström (S) vägrar drogtest LIVE
#4


See User information
Det värsta med såna som Bodström är att de när dom sedan skall ta ställning i frågor som rör knark blir de värsta straff- och förbudsivrarna! För att skyla över sina egna förehavanden.

Själv åkte jag dit för rattonykterhet och stack lydigt huvudet i snaran och erkände villigt allt och skämdes nåt alldeles fruktansvärt även om det försiggått på tomma otrafikerade vägar. Men åklagaren som själv åkt dit ett halvår innan gjorde allt för att närmast få mig bakom lås och bom och jag fick lämna från mig körkortet. Ett halvår senare införde man regler om alkolås och lät folk med grava alkoholproblem köra vidare...

Egentligen skulle jag haft en kvarting i handskfacket och låst dörrarna vid kontrollen och hällt i mig den så att alla kunde se den. Sen hade jag följt med för provtagning och underhållit med snuskiga vitsar. Då hade jag klarat mig. Ärlighet är DUMHET i dagens samhälle, hur många gånger skall man behöva säga detta???

Posted on: 2010/8/25 11:14
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Thomas Bodström (S) vägrar drogtest LIVE
#5


See User information
Det "lustiga" med rattonykterhet, där finns inga förmildrande omständigheter eller tar hänsyn till hur det gått till och etc.

Däremot vid mord finns det olika grader och förmildrande omständigheter. Nu lägger jag ingen vikt på vad som är rätt eller fel. Anser bara att det är märkligt rättsystem...


En del politikter har ju "erkänt" att dom exempelvis provat hasch i sina ungdomars dagar, (dessutom nästan med ett leende på läpparna), att det var en ungdoms synd etc. Precis som det var ok, då det skett på internatskola etc. Att det nästan hört till uppväxten.

Men om däremot min dotter skulle åka fast för det, då blir det utredning av socialen, lämna piss-prov under en tid, försenad körkort tillstånd, (ofta 1-2 år), ev. Böter....

Det är så tvetydliga signaler i samhället. Hur skall ungdomen reagera, när de hör att en del får marijuana utskrivet på recept av läkare, eller en del med ADHD får amfetaminliknande preparat, samtidigt som staten basunerar ut hur farligt och olagligt det är att använda dessa preparat. ?

Posted on: 2010/8/25 12:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Thomas Bodström (S) vägrar drogtest LIVE
#6
Samhället, media, vi, dom, jag, du...gemensamt har vi lyckats med den enorma bedriften att så tabu-belägga droger, att ingen vågar prata om det, inte utan att ett absolut anti-tänkande.

Det otänkbara.
Att exempelvis många av våra politiker nyttjar livets goda ibland, att människor runt hela världen, nyttjar dessa "illegala" substanser i relativt stor skala, vågar ingen prata om. Inte annat än ur den synvinkeln att det är ett stort problem.

Men hur stort problem är det? Egentligen?
Vi kan alla jämföra det med alkohol. Som är "lagligt". Mina erfarenheter säger att alkohol är en mångt mycket destruktivare och problemskapande drog än exempelvis en joint. Men det får man inte säga högt. shhh....

Tyvärr kommer inte ens alkohol att få förekomma för den generella massan (oss) i en framtida "New World Order". Deras utopia. Vi är nästan där nu.

Klart som korvspad att Bodström får lugnande benzo-preparat utskrivet av sin läkare på regelbunden basis. Det är tufft att vara politiker ;)
Problemet med så gott som alla "mediciner" och preparat utskrivet från "läkarna" och läkemedelsfabrikerna, är att de enbart fungerar känslodämpande. Zzzzz....
Vill vi ha "medicinerade" känslokalla politiker?
Kräv dem på drogtest först av alla!
(...och där såg vi hur det gick)

Självklart har alla droger i alla dess former sina nackdelar. Precis som det är farligt att köra folkrace. Men det är kul. Ibland.
Och tanken är väl att vi ska LEVA?

I min framtida utopi behövs inga poliser. Inga vapen. Inga pengar. Ett samhälle där varje människa tar hand om sin egen del i samhället, där vi fördelar de sysslor som måste göras på ett rättvist vis bland oss. En lycklig värld.

Kanske är det bara en utopi... ett ouppnåligt hjärnspöke.
Eller så är verkligheten vi lever i Nu, det verkliga spöket.

En dag kanske människan når dit. Jag hoppas det. Jag tror det. Jag vet det.


Edited by patrik1975 on 2010/8/25 19:36:45
Edited by patrik1975 on 2010/8/25 19:39:02
Edited by patrik1975 on 2010/8/25 19:40:45
Edited by patrik1975 on 2010/8/25 19:49:05
Edited by patrik1975 on 2010/8/25 19:58:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Thomas Bodström (S) vägrar drogtest LIVE
#7


See User information
Ja Thomas Bodström vilken kille.
Okey jag går off topic nu men ska försöka väva in det lite snyggt med att peka på att Bodström möjligtvis kan lida av en sjukdom.

Jag kan aldrig släppa faktumet att Bodström vid sin tid vid makten ville införa en hårdare och mer integration kränkande lag förändring än FRA(bland annat att polis skulle få rannsaka hus utan förvarning och utan brottsmisstanke). Han satt då i SVT på något debatt program emot Pär ström, han fick torka på sina argument och slängde ur sig det mest klassiska:
"ja men har man rent mjöl i påsen så har man inget att oroa sig över".

Efter FRA röstades igenom i riksdagen, en röstning som Bodström förresten inte var med om eftersom han spelade fotboll. Så står Thomas Bodström utanför riksdagshuset i stockholm och säger : "FRA lagen är ett allvarligt hot mot det svenska folket och dess personliga integriteten"
Detta publicerar man sen i flera dagstidningar, utan att i huvudtaget påpeka att herr Bodström några år tidigare velat göra en ännu grövre kränkning av den personliga integriteten.

Så för att återkomma till tråden, anser jag att det finns risk att Thomas Bodström lider av ; amnesi, schizofreni alternativt narkolepsi, till dessa skrivs narkotika ut, bland annat preparat innehållande amfetamin, därav ville han inte göra drogtestet.

Posted on: 2010/8/25 20:03
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Thomas Bodström (S) vägrar drogtest LIVE
#8


See User information
re: BiReal

jo, det är det troliga, killen är helt splittrad.......

Posted on: 2010/8/26 11:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Thomas Bodström (S) vägrar drogtest LIVE
#9
Quote:

Asgeir skrev:
Det värsta med såna som Bodström är att de när dom sedan skall ta ställning i frågor som rör knark blir de värsta straff- och förbudsivrarna! För att skyla över sina egna förehavanden.

Själv åkte jag dit för rattonykterhet och stack lydigt huvudet i snaran och erkände villigt allt och skämdes nåt alldeles fruktansvärt även om det försiggått på tomma otrafikerade vägar. Men åklagaren som själv åkt dit ett halvår innan gjorde allt för att närmast få mig bakom lås och bom och jag fick lämna från mig körkortet. Ett halvår senare införde man regler om alkolås och lät folk med grava alkoholproblem köra vidare...

Egentligen skulle jag haft en kvarting i handskfacket och låst dörrarna vid kontrollen och hällt i mig den så att alla kunde se den. Sen hade jag följt med för provtagning och underhållit med snuskiga vitsar. Då hade jag klarat mig. Ärlighet är DUMHET i dagens samhälle, hur många gånger skall man behöva säga detta???



Nu är han igång med sina historier igen...
Du skriver att du skämdes, frågan är om du skäms för dina lögner här ?

Asgeier årets lögnare
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=158689#forumpost158689

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Thomas Bodström (S) vägrar drogtest LIVE
#10


See User information
Jag ljuger av princip aldrig, inte för att jag skulle vara ärligare än nån annan, men jag har mycket att hålla reda på och därför är det onödigt att belasta minnet med en massa parallellhistorier. Jag skäms följaktligen inte alls. Dock skäms jag för fel jag någon gång begått (och ibland har det berott på att tungan sluntit i onödan).

När det gäller Bodström har han ju redan rymt från landet och som Justitieutskottets ordförande har han ju en hel del att fundera på. Kanske borde vi andra fundera på hur vi skall agera när den nya grundlagen kommer att ligga på riksdagsmännens bord för att antagas i höst.

Och som gammal debatträv borde du veta att om man VILL bli trodd är det absolut sämsta man kan göra att komma med SANNINGEN: i alla tider har sanningen varit tämligen ovälkommen och folk har villigt lyssnat först när de små fåglarna sjunger om det de VILL HÖRA. Och det gör jag sällan.

Posted on: 2010/8/27 12:22
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Thomas Bodström (S) vägrar drogtest LIVE
#11
Asgeir, Rock on! Jag gillar dina vinklingar på saker & ting.
Herr okänd kan gå & lägga sig

"Hela världen är så underbar, om man är ......"
http://open.spotify.com/track/5tpALNDEr2gMFls6hq25Mh

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Thomas Bodström (S) vägrar drogtest LIVE
#12


See User information

Ja ni, sanningar och Alternativ...

För mig är en sanning ett perspektiv, som man mäter från en punkt till en annan A -> B. Där B är den punk man ser utifrån... Skulle man då ha Cs perspektiv ( B <- C), är B mer bullig än från As perspekiv (vilket är rak). Men frågeställningen blir relevant, om A, B och C står på samma linje/rad. Men A kan ställas om i ett nytt dokument, när som, och inte behöva klandras för tidigare perspektivet.
(Var besktivningen lite klurig? Se från bokstavens håll på ett papper)
Vad är sanning för en, kan vara en helt annan för nästa. Vilket kan ändras till nästa gång, genom insikt/vidare förståelse. Lögn är en medveten handling, då man vet en sanning, men presenterar en annan.


Vidare till Herr B-ström;
Vad gäller ""ja men har man rent mjöl i påsen så har man inget att oroa sig över"."
En sådan replik från en som skall representera en människa... Borde avskedas omgående med orsak: Ej lämplig att representera andra.
Men vem avskedar en sån, som gör ett så bra jobb med propaganda.
Nu säger jag inte att han säkert gjort bra saker med, men en del kanske inte borde ha hanterats av honom.

Posted on: 2010/8/27 13:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Thomas Bodström (S) vägrar drogtest LIVE
#13


See User information
Som exempelvis grundlagsändringarna som skall godkännas i höst

Posted on: 2010/8/27 13:37
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Thomas Bodström (S) vägrar drogtest LIVE
#14


See User information

Han är väl jurist i grunden och fått detta inpräntat via "skolan".
Allt med utgångspunkt från lagboken, inte personen den skall värna om.
(OBS: Jag skrev medvetet inte Människan, utan personen ovan)

Dock gäller grundlagen även för människan i detta land, även för free man intresserade... Men det är sjukt hur likt detta är mot vad USA drev igenom där med soldater osv.

Posted on: 2010/8/27 13:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
28 user(s) are online (28 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 28

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS