vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 »

Re: Person /= man/människa/kvinna

See User information
Artikel 17

1. Var och en har rätt att äga egendom, både enskilt och tillsammans med andra.

2. Ingen får godtyckligt fråntas sin egendom.

Posted on: 2010/8/16 19:25
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jo så borde det vara men denna man refererar till lag boken och dom uppenbara tolkningarna är i total motsätning till varandra vilket följdaktligen sätter paragrafen helt ur spel! då den är ur spel kan man följdaktligen hänvissa till grundlag eller männskliga rättigheter vet inte vilket som är bäst eller årdnings följd.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Något som har hittat något mer ?

menola

See User information

Jag jagar fortsatt... Lagböckerna är skrivna för att det skall vara svårt att tyda dom...

Posted on: 2010/8/18 7:58

Anonym
https://lagen.nu/om/
Tjänsten innehåller alla lagar och andra författningar som ingår i Svensk författningssamling står det. så det borde gå att bena ut

Anonym
Tänkte på körkortet igen. Jag skriver med små och stora bokstäver i mitt namn. Jag har inte valt med stora bokstäver. Alltså är det en skapad identitet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Transportstyrelen har skapat det, inte jag!

Jag kan visst säga att detta är inte jag till polisen!

Hädanefter ska skriva i små bokstäver :D

Nu får det vara nog!

Dessutom vill jag har mitt födelsepapper. Finns inte det så fallerar allt!!!!

Var får jag tag på detta?

See User information
http://www.rebeccanurse.org/RNH/gravestone1.gif

Stora Bokstäver = person = Den döda sidan av dig själv

Man ber om ett körkort... :)

Testa skatteverket.

Posted on: 2010/8/25 8:09
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Tror problemtiken ligger precis där, att få ut ägarskapen av "KAPITALET" (Hoppsan, finulighet där )
Tror dom sitter långt inne med detta orginal av födelseattest. Kopior finns hos Skatteverket.

Och visst är det själv-stärkande med orden: "Jag är människa, inte en person. Jag är inte representerad av en stat, utan fri människa med omtanke och omsorg!" Men man får nog vara försiktig med denna information, då det säkert kan användas av människor som skulle missbruka för eget intresse och egoism.

Vad gäller poliser, kommer jag ställa en och annan fråga till dom och se hur deras kunskap ligger. Har dock inte träfat på någon än, men det kommer.

Posted on: 2010/8/25 8:14

Anonym
Mail till transportstyrelsen idag via kontaktsida, webmail:

"Hej!
Jag har analyserat mitt körkort och mitt namn är i STORA BOKSTÄVER. Jag skriver med stora och små bokstäver. Mitt namn är skapat på fel sätt vilket betyder att jag inte är den mannen på kortet. Ni/Polisen kan inte stämma mig för fortkörning eller dylikt för det är två ting dvs en man och ett körkört. Icke bindande till varande.

Ni har gjort ett stort misstag och jag är en fri man. Återkom med svar till xxxxxx@gmail.com.

menola"

See User information
Tror tyvärr detta måste vara ett underskrivet dokument för att gälla.

För att skoja till det lite med KULTUR....

http://www.youtube.com/watch?v=CQU1QT ... =rec-real_rev-rn-2r-15-HM

Posted on: 2010/8/25 8:59

See User information
Hmm, frihet genom ansvar, köra för fort, riskera andras liv! :) ...

Hur fort man får köra är det minsta man behöver tänka på. Grejjen är den att man inte skall behöva få behandling utefter att man är den på kortet.

Frihet handlar om att få leva utan att betala en massa saker i onödan, få bestämma över sitt eget liv mm. Frihet handlar också mycket om att fullfölja sina plikter, såsom att inte förstöra miljön, inte stödja saker som tar bort frihet o tvärtom. När man sköter det någonlunda så skall man slippa att bli dömd för saker som inte är mänskligt...

En rättighet för andra är att kunna räkna med att alla bilar på en 90 väg verkligen kör 90... Tänk på farmor o farfar som e ute o semestrar, dom blir rädda när det dundrar förbi ett åk i 200...

Väldigt viktigt att uppföra sig mänskligt och respektera andra om man vill ta del av alla rättigheter. ( Kommer det en våg med free mans som skiter i allt får man räkna med motstånd )

Skulle man dock behöva köra fortare för att hinna till lasarettet eller dyligt så skall man inte behöva böta för det. För det var ett mänskligt behov...

Fort kan man köra på alla möjliga banor som ligger här o var, ingen klagar då heller o så slipper man stå o fixa med poliser i en timme mm.

Posted on: 2010/8/25 9:05

Anonym
Jag har fortfarande min respekt och etik. Jag som man, är inte ändrad. :D

Jag är inte körkortet. Jag är en man! Två skilda ting.

Jag ska börja läsa Black Law Book.
Enligt boken är människa ett monster men det står inget om man/kvinna. Såg detta i Youtube, Free-Man-Of-Land.

See User information
a propos regler:

En trafikregel väger ingenting och borde vara en lätt börda. Men tänk hur det skulle gå om folk inte följde dom! Det går fortare att köra genom stan i 40 utan att stoppa vid rött än att stanna för rött ljus och köra 150 mellan rödljusen, till exempel. Vi måste dock följa trafikreglerna och kan inte välja vilket brott vi vill begå!

Jag tycker att om det kan bevisas att en person vållat en olycka genom för hög fart skall han själv få betala sjukhusräkningarna som blir följden hur höga de än blir. Och det skall INTE gå att försäkra sig ur knipan.

Det är högsta tillåtna fart som står angivna på skyltarna, inte lägsta. Jag har hört idioter påstå att man inte får köra under 100 på motorväg och sånt trams och har god lust att täppa till truten på dom.

Jag är trött på att se nya fyrhjulsdrivna Audi med hjulen i vädret i dikeskanten och folk som kör i 120 med husvagn och sen plötsligt åker baklänges med husvagnen framför sig.

"Det är FARTEN som krossar, bryter och knäcker" sa man på sjuttiotalet. Det var sant då och det är det fortfarande.

Posted on: 2010/8/25 10:01
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
@menola :) ... Bra, jag har studerat allt annat än lagboken, låt oss ha ett möte när Du har kommit en bit...

Håller med om försäkringar... Sätter man på dubbdäck så kör man bara fortare, bättre att veta om att det har konsekvänser att köra av vägen och låta ljus stå o brinna på Julafton mm...

Behöver inte bry mig för att jag är försäkrad är ingen bra ide, bäddar för ansvarslöst agerande.

Posted on: 2010/8/25 10:01

See User information

Kanske kan fixa till, så vi kan låna en Ventrilo för detta, alternativt möte via Skype.

Är bra sugen på att gå till botten med detta.

Posted on: 2010/8/25 10:04

See User information
Lite mer FREE MAN "porr"
Hur en polisman kan tas... Om man känner till lagen och sina rättigheter.

En Free man intervjuas av en polis...
http://vimeo.com/8692706

Mycket nöje.

Massa <3 till denna polis dock!

Posted on: 2010/8/25 11:05

Anonym
Jag vill inte komma till att man ska vara ansvarslös. Jag vill med diskussionen påvisa att allt vi alla har tagit på oss rollen(persona) att vi alla ska konkurrera mot varande, våra barn ska trängas i skolan och våra äldre får inte värdigt liv pga att vi alla ska följa valutan väg och slita för något som vi inte har skapat eller vill leva i.

Om det blir en ekonomisk kris/börsras så kommer alla stanna upp och är hjälplösa. Fallet är att vi gör samma arbete trots valuta eller ej. Vi styr denna karaktär/ID/körkort som vi har i vår plånbok varje dag utan mening. Varför ska vi ha aktiemarknad? Jag säger det är ett V75 spel på oss själva. Det är sjuk och man beskriver det så.
Nä, det heter aktiemarknad som finansmännen/kvinnor säger.

Frågan är vad gör den? Samma fråga igen.

Bästa sätta att stoppa denna spiral är att alla slutar att göra något för chefer och företag på global nivå. Man kan inte bestraffa dessa människor. Jo, säger de(företag/politiker/poliser) men då ska man tänka på att allt är skapat på ingenting. Därför vill jag påvisa att man/kvinna bär på en persona frivilligt. Vi ska inte stå till svars för denna kapitalistiska spel som kommer gå utför. Räknar man på kapitalistiska spelet så är det gjort att det ska krascha!

När väl, man som kvinna har nöd så ställer alla upp men då brinner det i knutarna. Märkligt!

menola

Anonym
skype!

Anonym

See User information
Så födelsebevis är inte du.
Ditt namn är inte du.
en person är inte du.
dina journaler är inte du.
Du är en människa.
Vi är alla människor.

Tycker det låter helt logiskt menar hur kan man vara ett namn?
Eller ett papper?
Det är ju något som getts till en eller skapats runt en det är ju inte du eller jag.

Nice nice i like

Posted on: 2010/8/25 14:29
Resized Image

See User information
Vad har svenska staten för organisationsnummer?

Bra och veta när man ska neka anställningen som statens marionett.

Posted on: 2010/8/25 14:31
Resized Image

See User information

menola:

Håller helt med. Vi människor, familjen vi alla är i, måste börja stötta varandra och se lite längre än sitt eget välbefinnande. Bara föreställ dig ett socialt system, där ditt bidragande till andra är värdet av vad som föreskrivs dig. En sådan värld skulle jag älska att bo i.

Posted on: 2010/8/25 14:33

See User information
Quote:

Shen skrev:
Vad har svenska staten för organisationsnummer?

Bra och veta när man ska neka anställningen som statens marionett.

666

Posted on: 2010/8/25 14:34

See User information

LOL @ greensparrow!

Posted on: 2010/8/25 14:43

« 1 2 (3) 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper