vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »

Anonym
Qigong lama
Kolla den buddist han demonstrerar sin Q energi kunskap för polisen jag har själv lyckats fälla och bli fälld av energi bubbels mera träning
http://www.youtube.com/watch?v=B2DXdFYDXCk

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Qigong lama

See User information
MM Denna Rinpoche är mycket speciell stark fusion.

Det är hjärtats visdom du ser där som han demonstrerar i sina chiqung seminarium.

Ryska pyrokinetikern pratar om samma sak i vissa asiatiska skolor.

Posted on: 2010/8/25 19:13
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Helt rätt det är universums sanna natur att vi utgår i från hjärtat då alla andra energier bör försvara våran riktiga natur hjärtat grön i centrum.
Brukar kolla på den länk så som jag ser det är det en förklaring om den 13 insikten visuellt.
http://www.youtube.com/watch?v=B2DXdFYDXCk

See User information
Bra video... men många videos är fejkade och har blivit rejält debunkade....?

Posted on: 2010/8/25 19:31

See User information
lol denhär blir aldrig debunkad,, finns flera som han .

Lätt att inte tro när man inte sett eller upplevt eller blivigt initierad.

Prova besök hans seminarium i england och be han bolla med dig lite hahahaha.

Dom som inte tror på sånthär har själva aldrig upplevt kraften från chi.

Detta bygger på dem mest fundamentala hjärtats energiprinciper.

Något som alla som helar eller är känsliga känner till som någonsin har känt av någon annan.

Posted on: 2010/8/25 19:33
Resized Image

Anonym
Vist finns det mycket fejk men jag har själv upplevt detta fenomen med energi bubbels här är en mera ingående länk om budas sanna natur massor av info.
http://www.pathgate.org/about_pi.html

See User information
Vi har lite av förmågan alla av oss , speciellt dem med öppna hjärtan och mycket chi.

Har ochså haft likartade upplevelser men inte från Rinpoche utan från en annan asiat .

Finns fler som dessa men mycket mycket få delar med sig till västerlänningar.

Posted on: 2010/8/25 19:39
Resized Image

See User information
Qi är ingenting , det tror jag gatlopp har talat om många gånger.
Finner det märkligt att man visar upp sina tricks inför kamera, få folk att söka sig till deras lära med en strävan efter att utveckla några qi förmågor. Då får man mycket mask i riset på köpet.

Men mycket riktigt som personen påpekar lite luddigt, så är det just genom kultivering man kan utveckla sådant.

vakna kultivera.

Posted on: 2010/8/25 19:53
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
vist är det så att vi alla har denna förmåga jag blev själv fälld av min mor när vi bråkade hon har aldrig tränat på Qenergi min knän vek sig och jag hamnade på rygg i köket jag insåg då att hjärtat är starkast.
Jag fällde en vän som var ur balans för tillfället han hamnade på rygg i soffan och såg på mig mycket förvånande sedan satte jag mig ner och vi drack öl och mådde bra.

Anonym
Bireal och gatlopp önskar att ni träffad en riktig Q master då skulle du komma på andra tankar

See User information
En asiat jag känner fick mig att hoppa runt som en fjäder, det är en ganska lustig känsla , det känns som någon annan har kontrol över din kropp och du känner stötar hoppa ner i marken.

Det beror på chiprinciperna att chi från högre källa och nivå går igenom en behållare med lägre nivå.

Ju mer du hoppar omkring desstå mindre chi har du i dig.

Det lustigaste är att just detta med att styra tillbaks personens intention bara funkar om du vill personen något illa med intention.

Han byter plats med ens elektromagnetiska flöde från hjärtat (känslorna och skickar tillbaks den.
Han säger till ditt hjärta jag älskar dig men håll dig på avstånd eller var god och passera och dylikt samtidigt som han visualiserar och dirigerar sin chi genom en.

Just den upplevelsen jag hade var intentionslös där min vän bara skulle demonstrera sin chi och jag fick fjäderfötter.

Lol jag frågade han hur kan du ha sån stark chi.

Han skrattar tillbaks och svarar chiqong.
Men det ligger mycket ochså i att känna chi naturen och sig själv och väldigt väldigt mycket i att förstå tomhetens natur.

Förstår man tomhetens natur och kan dirigera och visualisera energin så är det bara en fråga om mängd chi.

I denna demonstration av Rinpoche så är det förståelse av tomhet som är huvudsaken för mängden chi har han redan och visualiseringen med energicentrums förståelse kan han.

Det är en extremt lång väg dit i från vårat samhälles perspektiv, att nå den nivån kräver många års meditation och träning.

Finns flertalet skolor som initierar en i förmågorna som är många många fler till antalet än vad som demonstreras och läggs ut på nätet.

det är lite tabulagt och sprida detdär enligt asiater.

Som min vän sa, vi håller det inom familjen.

Posted on: 2010/8/25 20:06
Resized Image

Anonym
håller med dig men det måste harmonisera sig med tiden jag har själv tränat på detta i många år kolla denna länk förklara en del vad vi behöver lära oss
http://www.youtube.com/watch?v=SyFkUZ ... 479640B5F3BA7266&index=57

See User information
Har du aldrig frågat dig själv när du dirigerar chin och känner kraften.

Vad är verkligt?

Detta som jag ser med mina ögon som passerar förbi mitt liv som en vindpust eller det du inte kan se med ögonen utan med det innre bara eller som du känner av?

Man får sig en tankeställare eller hur.
Det är tomehetens natur.
Därför kallar man detta korta som psserar förbi oss för illusion därför är det tomhet det har ingen varaktig verklighet.
Det fårstår du mer än väl när du är ett med energin.
Desstå mer när energins inverkan är starkare än det dagliga som passerar dig som sporrar dig.

Svaret är självklart utan ande och hjärtat finns inte flödet.
Och anden är evig, skalet passerar bara förbi som en vindpust i livet som en illusion.
Som en illusion, som tomhet .

Hjärtat och ande, hjärtat och ande är inte tomhet ; ) resten är tomhet.

Livet är ett prov, livet kort men anden evig.

Det finns en orsak till att man säger tron kan förflytta berg.
Tron kan dirigera energin.
Anden äro stark i denna som man säger ; )

; )

Posted on: 2010/8/25 20:33
Resized Image

Anonym
Det var djupa tankar har själv varit där många gånger den tomhet du pratar om ser jag som ett hmm jag söker i djupet av mig själv nu vi skall hitta våran riktiga natur källan så löser det sig av sig själv likt filmen Avatar det är mitt enkla raka svar sedan har vi alla olika vägar ditt.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Uppenbarelse

See User information
mm Mankan säga det vi stöter på (tomheten) som berör oss så mycket fysiskt (provet-karman) läggs i vår väg av anden och hjärtat för att vi ska lära oss av vad vi tidigare missat.

Men ibland kan det göra väldigt ont men bara för att det gör ont betyder inte att det inte finns en lärdom i det.

Det gäller och vara uppmärksam och lära sig som rinpoche säger annars kan smällen bli hårdare nästa gång.

Allt sker av en orsak, illustrerades bra i boken resan till Ixtlan kort liten bok, även en vindpust en rörelse ett ljud ett djurspasserande är ett språk.

Vi skapar själva vår illusion genom ande för att lära oss.
Ju mer självhatiska eller traumatiserade vi är desstå värre är upplevelserna.
Ju längre vi blundar, desstå mer ont kommer det göra att vakna.
ju längre vi väntar desstå svårare att vakna.

Karma är väldigt lustigt men ochså väldigt logiskt.

Posted on: 2010/8/25 21:04
Resized Image

Anonym
Vist är det så jag brukar försöka att balansera min karma i nuet så inget blir släpandes men man behöver balansera den karma som man inte var med vetten om innan man vaknade det kan vara nog så jobbigt men det är ju bara en befriande som jag brukar tänka det är en befrielse att krypa till korset som mor brukar säga hon har så rätt

See User information
Vad pratar du om , om ni tycker små tricks är så häftigt varför inte följa lärdomarna som utvecklar dem. Ortodoxa kultiverings metoder varesig de handlar dao läran eller buddha läran, och vill man börja balansera som du uttrycker det så börja med att llägg ner alkholen.
Det går hand i hand med kultivering det har sagts så många gånger förut på det här forumet.

Och förresten vad vet du om vilka q mästare vi träffat eller inte?

Posted on: 2010/8/25 21:39
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Mmm det finns många dåliga eldversioner som alkohol och tobak mm tyvär.

Alkohol höjer elden i levern vilket bränner ut den.
Likaså njurarna.
Kan förhöja något i kroppen under en period men det blir inte ren energi den blir påverkad kan man säga.
Det sägs att dom flesta odödlig har laster.
Lasterna kan höja exempelvis elden under en period om man kan hantera den i sinnet med i slutändan gör den inget annat än skapa oreda och obalans.
Oftast är det strävandet som leder till detta tyvär för man har inte funnit sitt centrum i sig riktigt eller man har för mycket uppmärksamhet uttåt likt folk som har torgskräck och annat som rusat framåt såpass mycket att dom missat sig själva och lever efter ideal istället för sig själva exempelvis.
Det är som en artificiell version av Chi men oren och inte stark.
eld väcker ochså tankarna mycket vilket inte är en bra väg , den höjer känslorna ochså vilket människan kan reagera på och skapa en konsekvens som man reagerar mera på osv tills man bränner ut sig.
Och vem vet blir man van och dricka kanske man inte känner något alls utan. Som en polare jag hade sa förr när folk dricker så känner dom något iallfall det är nog därför dom dricker för att samhället är känslomässigt kallt, synd bara att alkoholen gör dem så skadade.
Om man är troende ex och dricker kan det ge mera känsla för troendet men detta är att igentligen lura sig själv.
En annan nackdel med lösningsmedel är att den gör att man inte kan ändra sinnestillståndet för att kunna reflektera inkommande situationer såsom dom bör reflekteras.
Det är därför man på fyllan ser ex hur människor som är deppiga blir deppigare gladare eller argare och reflekterar en annans persons tal eller handling i dålig samklang och leder till konflikt.'

Månen är en underbar källa till chi , gillar suga i mig den bättre än alla andra falska svaga chikällor därute.
Och ikväll är det en underbar fullmåne ; )
Meditera mera är vad som gäller alltid.

Posted on: 2010/8/25 21:53
Resized Image

Anonym
Jo jag pratar om att jag försöker följa denna lära och vad små tricks beträffar så kan jag tala om för dig att en UFC mästare skulle inte bemästra denna kunskap.
Det är uppenbart att du inte möt en Q mästare för du bedömer det du inte har upplevt som små tricks önskar åter i gen att du möter en lama då du är försvars lös hallå sluta lek.

See User information
Var inte sarkastiska mot varandra ni dras in i strävandets illavarslande illusion annars och skapar konsekvenser och konflikter.

Vi är alla människor ingen kan dömma någon annan anden ser allt som det är redan.

Alla våra hjärtan är ett i tomheten.

Våra andar är bästa vänner som vill samma sak.

Det handlar inte om tricks.
om du kan se vad chi kan göra med ögonen ska du veta att det finns 1000 saker som chi gör som du inte kan se.

Människans förmågor begränsas nästan bara av en persons fantasi.

Chi är mäktigt det märker du när intuition leder dig.
När dina tankar påverkar.
När du dirigerar.
När hjärtat är öppet och anden stark finns inga gränser endast sinnet sätter gränserna och energiprinciperna.

Lol det är inte rådligt att vara elaka mot varandra i någon form.
tänk om någon skulle gå fram till en lama och säga du är en Apa exempelvis.

Nästa gång skulle laman säga ja jag må vara en apa men jag äter inte snor som du gjorde igår klockan 10 efter du runkat i sängen med din mor som filmade dig . lol förstår ni poängen anden är något heligt den bör vi respektera och älska.

Vi är alla en stooooor familj.

Var glad och gör för din nästa vad du änskar dig själv.

Ni är underbara varelser.

Posted on: 2010/8/25 22:07
Resized Image

Anonym
illusioner jag undrar jag vem som bär på en illusion det är en känslig värld vi lever i kram på er

See User information
Vi lever alla i illusioner till en viss gräns, det är därför vi är här.
Livet är ett prov som vi ska reda ut.
Uppvaknandet går i steg.

Vi måste vara glada att vi fåt denna chansen och göra det bästa utav det.

Det är en mycket känslig värld, vi skapar den.

Må ni alla leva ett liv som är i harmoni.
Men hjärtat öppet sinnet lungt och roten stark.

Välsigne jorden och dess varelser.
Välsigne anden och hjärtat.
Välsigne oss alla.

Posted on: 2010/8/25 22:15
Resized Image

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=gEDaCIDvj6I&feature=search

Det mesta jag sett angående energi och att påverka saker eller andra verkar vara buffel o båg. Det lilla jag sett som verkade trovärdigt ledde till att den som utövade blev skadad av den själv, förstår det som att man inte skall showa off alls. (Finns säkert mer o se, så jag pratar om det jag har sett bara)

Utöver det så kan jag inte få till det att man skall använda energin på andra, det kommer ändå bara tillbaka i en annan form. Vi har väl ändå förstått att våld inte leder någon vart.

Healing är dock en annan femma!

För övrigt så skall man väl akta sig för att äta eller dricka allt som har en negativ effekt, alkohol har en väldigt negativ effekt då den skapar en giftreaktion i större mängd. Malt är dock fruktat smaskens, lagom får se till att vara hemma :)

Välsigne jorden och dess varelser.
Välsigne anden och hjärtat.
Välsigne oss alla.

Tummen upp för den!

Posted on: 2010/8/25 22:17
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

Anonym
Bra sakt Shen vi gör alla så gott vi kan peace

(1) 2 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper