vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Syftet med Ungt Val...

See User information
var att dels idiotförklara ungdomar för att få folk att överge tanken på sänkt rösträttsålder, dels att cementera Sverigedemokraterna som det enda alternativet utanför riksdagen. Det kan man enkelt komma fram till bara med det här:

http://www.ungtval.se
http://www.tv4.se/nyheter/val06/468923.html
http://www.tv4.se/nyheter/val06/468820.html

Posted on: 2006/6/8 10:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Syftet med Ungt Val...
detta med SD måste ju vara en stor fet lögn

va va det det stog en av sju mellan 15-21 skulle rösta på SD

det köper ja fan inte för fem öre!

när en av sju föresten är invandrare i sverige så bland ungdomar va kan det vara en av 6?

dessutom "Är starkast i Skåne " där det är som mest invandrare
och dessa partier brukar vara starka i dalsland värmland och uddevalla området??

o varför ökar då inte SD medlemspak som fan?

(skrämselpropaganda)
få folk till valunorna för att rösta på etablisimanget.

jag undrar jag

masken

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym

See User information
Tja, jag är rätt säker att piraterna får min röst i år.

Posted on: 2006/6/8 22:29

Anonym
tycker att det är ganska fattigt och förvirrande att snacka om vare sig nationalism eller demokrati på en sida som vaken.se..

snacka om att komprimera lögner..

national-demokrater, förut var det två lögner nu med hjälp av mänskliga faktorn - en..

starkt jobbat..

men men, vill man förändra något genom "poli-tik" så får man ju se till att vara den största bloodsugaren..

Anonym
Jag är piratpartimedlem och kommer nog rösta på dem också.
Eller partiet "vaken"

See User information
jag lagger min pa piraterna ocksa arrrrrghh!

Posted on: 2006/6/12 13:33
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Ja! Void, vi kanske ska skriva det på röstblanketten?
Vaken-partiet.

Jag fick höra från en tjej som räknade röster nere i Göteborg att om man skriver ett ord, vilket som helst faktiskt och lägger till -partiet efter så _måste_ dom registrera det som ett nytt/separat parti ;)

Men då kanske VoF:arna blir arg på oss :P

Posted on: 2006/6/12 16:41

See User information
Quote:

maggot skrev:
detta med SD måste ju vara en stor fet lögn

va va det det stog en av sju mellan 15-21 skulle rösta på SD

det köper ja fan inte för fem öre!

när en av sju föresten är invandrare i sverige så bland ungdomar va kan det vara en av 6?

dessutom "Är starkast i Skåne " där det är som mest invandrare
och dessa partier brukar vara starka i dalsland värmland och uddevalla området??

o varför ökar då inte SD medlemspak som fan?

(skrämselpropaganda)
få folk till valunorna för att rösta på etablisimanget.

jag undrar jag

masken

Varför skulle det vara en stor fet lögn med SD?
Det är ungdomarna som får känna av mångkulturen som värst, det är dom som blir rånade, misshandlade och våldtagna medans den äldre befolkningen fortfarande tror att mångkulturen bara handlar om exotisk mat eller dans. Anledningen att SD är så starka i Skåne är just pga att där har man verkligen fått känna på baksidorna av det mångkulturella samhället. Landskrona, Malmö och Helsingborg är några exempel.

SD är det enda alternativet utanför riksdagen. Samtliga riksdagspartier har slutit upp bakom multikulturaismen och SD representerar här ett val för oss svenskar. SD är inget extremistparti som alla verkar ha fått för sig. Det är ett parti skapat av vanliga svenskar och är ett parti för vanliga svenskar.

Dessutom finns det många invandrare som röstar på SD, främst de som kom hit under 60-talet, och SD har t.o.m en invandrare på sin riksdagslista.

Vad är det som är fel med ett parti som sätter familjen, hembygden och fäderneslandet främst? Jag älskar mitt land, mitt folk och min kultur. Detta betyder inte det att jag hatar andra kulturer för det, snarare är det viktigt med en sund självkänsla för att kunna vara öppen mot andra kulturer. Varför brukar mobbare oftast vara sådana med dålig självkänsla? Jo för att de måste hävda sig genom att trycka ner andra. Det är exakt samma sak med nationalism, om du inte tillåter folk att känna stolthet för sitt eget är det svårt att bejaka det som är främmande.

Det enda mångkulturen gör är att skapa motsättningar och konflikter. Det är ett maktredskap som används för att söndra och härska. Därför måste vi motverka det mångkulturella samhället och istället lyfta fram nationalstaten som är en mycket mer stabil samhällsform.

Posted on: 2006/6/13 8:16
"Hur Svenska Stålet Biter
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"

See User information
Quote:

eFeKTO skrev:
tycker att det är ganska fattigt och förvirrande att snacka om vare sig nationalism eller demokrati på en sida som vaken.se..

snacka om att komprimera lögner..

national-demokrater, förut var det två lögner nu med hjälp av mänskliga faktorn - en..

Varför skulle det vara fattigt? Då kan man ju inte ha en sektion i forumet som heter "Politik". Dessutom är politik ett jäkligt viktigt ämne. När du försöker få folk att vakna så sysslar du med politik. Sen att politiken används för att splittra folk är en annan femma. Men du berörs hela tiden av politiken.
Du menar alltså att nationalismen är en lögn? Va jag vet är det helt naturligt att människor går ihop i grupper och de senaste hundra åren har dessa grupper blivit nationalstater. Det är ett helt naturligt fenomen hos människan. Nationalismen är sedan kärleken till det egna folket och viljan att jobba för gruppens väl, och jag tycker absolut inte det är något fel med det.

Posted on: 2006/6/13 8:21
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"

Anonym
Tjenna Niclas!

jag tror du missförstog mig ja menar inte att SD är en en bluff utan undersökningen att det skulle vara det 3e största pariet
bland ungdomar.

och det var det ju läste du artikeln ja posta här efter?

och ja har jävligt svårt att tro att dessa partier skulle öka i storstäder som sagt verkar de ju vara starkast i uddevalla området. och glesbygden

Sen har ja aldrig påsot det är ett "extremist parti" tycker inte det är ett rasistparti heller.

håller inte med i det du sa

"SD är det enda alternativet utanför riksdagen"

hehe du låter som en riktig politiker hör ingen skilnad på det och när kfmlr säger exakt samma ord.

sen tror ja inte heller på

"Dessutom finns det många invandrare som röstar på SD, främst de som kom hit under 60-talet, och SD har t.o.m en invandrare på sin riksdagslista."

vad fan menas med "MÅNGA"
ni är ju inte ens i rikstan så jävla många kan de la fan inte vara?

o ja tror inte det är mer som röstar på SD med invandrarbakgrund en i andra partier
och vilket parti har inte en indvandrare på listan?

samt så mycket att skryta om är det väl inte när en av 7 är invandrare i sverige?

"Det är inte de onda människornas ondska som är farlig utan de goda människornas tystnad"

hälsar masken i angered

See User information
Quote:

maggot skrev:
Tjenna Niclas!

jag tror du missförstog mig ja menar inte att SD är en en bluff utan undersökningen att det skulle vara det 3e största pariet
bland ungdomar.

och det var det ju läste du artikeln ja posta här efter?

och ja har jävligt svårt att tro att dessa partier skulle öka i storstäder som sagt verkar de ju vara starkast i uddevalla området. och glesbygden

Sen har ja aldrig påsot det är ett "extremist parti" tycker inte det är ett rasistparti heller.

håller inte med i det du sa

"SD är det enda alternativet utanför riksdagen"

hehe du låter som en riktig politiker hör ingen skilnad på det och när kfmlr säger exakt samma ord.

sen tror ja inte heller på

"Dessutom finns det många invandrare som röstar på SD, främst de som kom hit under 60-talet, och SD har t.o.m en invandrare på sin riksdagslista."

vad fan menas med "MÅNGA"
ni är ju inte ens i rikstan så jävla många kan de la fan inte vara?

o ja tror inte det är mer som röstar på SD med invandrarbakgrund en i andra partier
och vilket parti har inte en indvandrare på listan?

samt så mycket att skryta om är det väl inte när en av 7 är invandrare i sverige?

"Det är inte de onda människornas ondska som är farlig utan de goda människornas tystnad"

hälsar masken i angered

Personligen så tror jag på Ungt Val undersökningen och inte de politiskt korrekta tidningar som gör allt för att tysta ner och förklara bort SDs framgång. Dessutom genomfördes en annan undersökning bland landets niondeklassare om vilket parti de skulle rösta på och även där fick SD 12%. Jag har för mig att det var ungefär 12000 ungdomar som var med där.

Att många invandrare röstar på SD kan jag bara tala av egen erfarenhet i mitt närområde och det är några stycken jag har hört talas om som gör det enbart i min stad. Det jag ville få fram var att invandrarna som kom hit på sextiotalet är i många avseenden mer assimilerade än de som kommit hit sedan efter 70-talet. Och det finns invandrare i den gruppen som har upptäckt baksidorna med det mångkulturella samhället.

Anledningen varför jag drog upp att SD har en invandrare på riksdagslistan var pga att många tror att SD är rasister vilket du nu precis sa att du inte trodde. Moderaterna har inga invandrare på sin riksdagslista.

Får jag lov att fråga vad du menar med "Det är inte de onda människornas ondska som är farlig utan de goda människornas tystnad"

Det är precis som om du menar att SD är ondskan och att de goda människorna måste tala upp mot dem.
Enligt mig är det SD som är de goda människorna och multikultigalningarna som är de onda.

Kolla gärna på dagens SVT 24 korseld där SDs partiledare Jimmie Åkesson blir utfrågad:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d ... d=puff_325529&lpos=lasMer

Mycket bra framträdande av Åkesson tycker jag.

Posted on: 2006/6/13 19:01
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"

Anonym
god morgon

äh SD har ingen framgång de kommer inte vara i närheten av parlamentet isf ska ja äta upp min hatt.

klar du får fråga va ja menar med "Det är inte de onda människornas ondska som är farlig utan de goda människornas tystnad"

detta är en grej ja brukar avsluta med i många inlägg
min sk signatur

jaja SD om SD kommer in i parlamentet ska du få en liten peng av mig.

MVH Masken

See User information
Quote:

maggot skrev:
god morgon

äh SD har ingen framgång de kommer inte vara i närheten av parlamentet isf ska ja äta upp min hatt.

klar du får fråga va ja menar med "Det är inte de onda människornas ondska som är farlig utan de goda människornas tystnad"

detta är en grej ja brukar avsluta med i många inlägg
min sk signatur

jaja SD om SD kommer in i parlamentet ska du få en liten peng av mig.

MVH Masken

Hur mkt pengar får jag?

Posted on: 2006/6/14 13:20
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"

Anonym
sätter du emot?

ja satsar 300 på att dom inte kommer in satsar du emot.
men du behöver då bara satsa 100kr

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper