Vakencorner
|
Anonym
|
Nu vet jag äntligen vem jag ska ge min röst till i Riksdagsvalet...
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
[img width=300]http://gymnasiet.rattvik.se/gen.img?imgurl=/UserFiles/filarkivet/karolina/Nyheter/Politik_IMG_0316.JPG&mh=338&mw=450&x=jpg[/img]
(Gösta t.h på bilden) Nr 11 på SPI's Riksdagslista Gösta Sarholm. Han är en tidigare företagare från Rättvik - som är väldigt politiskt inkorrekt och som säger saker och ting direkt från hjärtat. En sån där typ som kan röra om i grytan ordentligt. Han har sett Zeitgeist också och höll med om det mesta enligt en bekant. Han har även varit med och tagit fram en vattenreningsapparat som heter Radonett. Hittade lite artiklar/linkar: http://gymnasiet.rattvik.se/senaste-n ... ier-besokte-skolan__14145 http://www.radonett.se/uran.htm http://www.dt.se/opinion/insandare/article690283.ece http://www.dt.se/nyheter/article141197.ece http://www.sarholms.se/historik.html [img width=300]http://www.facebook.com/photo.php?pid=18162&id=100001519481440[/img]
Edited by bfd on 2010/8/27 14:18:11
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Nu vet jag äntligen vem jag ska ge min röst till i Riksdagsvalet...
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Frågan jag ställer mig när jag tittar på den här charaden är:
-köper dom verkligen det här skådespeleriet själva?? Som statsminister/partiledare (som dessutom båda varit på bilderbergmöten) måste intelligensen och kunskapen vara högre än fårens! eller? Dom sitter där och spelar tuffa mot varandra. Upprätthåller skådespeleriet och invaggar oss åter igen i illusionen att Vi har ett val. Att vi kan påverka Sveriges framtid. Efter sändning, bakom kameran, ger dom varandra en kram, skrattar lite och minglar lite om nästa socitets-fest. Vid sånna här tillfällen brukar jag roa mig med att försöka syna deras bluffar och vad dom egentligen känner inför det dom säger. Fladdrande ögonlock brukar vara ett ganska säkert tecken på osäkerhet och lögner, och här fladdras det som hos vingarna på en kolibri! ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
@patrik1975: De tror själva på det. Jag känner några som sitter i riksdagen och de är övertygade folk har ett val etc och att deras syn på demokrati är riktig. Jag brukar själv ta som exempel när Ericsson hotade med att flytta sin verksamhet utomlands för att få betala mindre i skatt när jag vill visa på att politikerna är styrda utav eliten.
Kramarna off stage är ju bara en artighetsgrej. Det finns få politiker i Sverige som är insatta i hur det egentligen fungerar och en är Carl Bildt. @bfd: Att säga politiskt inkorrekta saker är väl ingen bedrift. Korrekthet är en bedrift och jag skulle gärna vilja du definerar vad för PK-saker han inte sagt. De flesta brukar svamla om PK när man säger någonting positivt om mångkultur.
Posted on: 2010/8/27 14:35
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
@wavemaster: Jag menar bara att han säger saker direkt från hjärtat utan omsvep något som få politiker gör idag - inga retoriska falskspel som Reinfeldt och Sahlin är mästare på.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
@patrik1975: Ja skådespeleriet verkar ju ingå i både alliansens och oppositionens inskolning. Har man läst Reinfeldts det sovande folket och lägger till hans medverkan i Bilderberg sammanhang precis som Sahlin känns det ganska lätt att bojkotta båda blocken. Jag har aktivt letat i mer än ett år efter en doldis som kommer från ett tredje alternativ istället för Alliansen och dom Röd-Gröna. SPI är ett tvärpolitiskt parti. Så jag känner mig bekväm att lägga min röst på Sarholm efter det jag vet om honom.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
@Avatar: Dom verkar sannerligen ha samma slutmål bara olika retorik.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Eller så rör vi om lite och leker charad med charaden
![]() ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
@patrik1975: hehe lol :) synd bara att pyramiden inte rasar ihop på bilden. Och du glömde högafflarna ;)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, nog är det som ett av mina favvo-citat: "The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum." - Noam Chomsky Hur jäkla rätt den har i detta politiska spel. LOL @ Patrik1975 Ja, tyvärr tror jag en sund röst har svårt att få sin mening hörd idag, speciellt genom massmedian som är idag. Sedan om du väl kommit över den "lilla" tröskeln, ska du ju ta an alla dessa partier/politiker som gillar "status quo"...
Posted on: 2010/8/27 15:22
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
@bfd ironi! en trasig pyramid hade ju varit bra på riktigt, om vi skulle göra ett "vaken-parti". Här dummar vi ju oss bara med lite självironi ![]() För övrigt är nog det enda "rätta", helt enkelt att avstå från att rösta. Även om "fel" vindar gynnas av detta, så tror jag att som indvid och budskaps/energi-spridare (som vi alla är) så är nog det enda rätta att bojkotta hela skiten. Har du fått ordning på blogg/texter & filer btw? Jag är fortfarande förbryllad över det faktum att du blev så genomtänkt "hackad"... Peace ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Man kan rösta på sig själv istället för att ge bort makten till någon annan! Har aldrig röstat på över 20 år, inte ens funderat på det!
Posted on: 2010/8/27 16:53
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag har aldrig röstat och tänkte att jag kommer nog aldrig att göra det heller.
Med detta parti har fått mig och fundera. http://www.liberalapartiet.se/ Om det kan minska galenskaperna i samhället och fängelseindustrin sverige håller på bygga upp så får dom nog min röst iallafall. Dom och PB är väl igentligen dom enda vettiga alternativen man kan ha som strider mot en fashistisk utveckling om dom nu håller måttet. Dom andra fisgammla partierna kör ju samma race som dom alltid gjort alla bilderbergerpack. vem vet?
Posted on: 2010/8/27 17:55
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Vad tror ni om en mix mellan Piratpartiet och liberala partiet?
Tror det skulle kunna vara en grymm mix om man nu ska köra det racet. Polarn sa. Är nog bästa rösten man kan lägga för att visa att man är missnöjd med nuvarande systemet. Stämmer nog till stor del om man ska utgå ifrån deras slogan. Men isåfall borde Pp och Lp gått tillsammans. Men när dom väl sitter där blir det väl samma sörja som vanligt (Kanske)
Posted on: 2010/8/31 21:46
|
|||
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login