Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Hultsfredsfestivalen - Väcka lite folk.
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vaken goes fear and loathing in hultsfred 2006.
The race is on! :) |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
haha ja minns föra året ja var på arvika jävlar va skit ja fick ta hehe
de flesta trodde ja skoja en del trodde mina typer dog ut på 60talet. hehe må kraften vara med er hultsfred har varit där 2 gånger . känner mig dock som en gubbe orkar inte leva i lera mer o supa dygnet runt i fem dar. med falska människor o 15åriga tjejer som fnissar o spelar fulla. samt att ja har 2 kattungar nu att ta hand om men lycka till |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Och som en äkta texasbo och helylle amerikan skulle ha tillagt..
YEEEEHAAAAW! - I was right in the middle of a fucking reptile zoo, and somebody was giving booze to these goddamn things. Won't be long now before they tear us to shreds. -
Posted on: 2006/6/8 19:54
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vi åker till festivalen och blir aktivister. :)
Dags att köra på hårdare ute i verkligheten. Någon mer här på vaken som ska åka? Eller har någon tips på saker vi kan göra och borde tänka på så skriv!! Lets increase the tempo! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja festivaler ar en utmarkt plats att sprida information.
jag foreslar att ni slar upp ett fett Vaken Camp, med propaganda vid ingangen, pryd er sjalva med en vaken t shirt, och gor en egen Vaken flagga for att pryda campet med, dessutom till att vifta hogt i luften under sjalva konserten. Sen dar efter ar det bara att satta upp flyers och dela ut till talt efter talt. festa stenhart och mingla.
Posted on: 2006/6/13 12:17
|
|||
|
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vaken@Hultsfred 2006 blev mycket lyckat. Jag lägger upp lite bilder och text om hur det gick för mig & StrayLynx under eftermiddagen.
Är det någon som ska ta sig till Roskilde så rekomenderar jag varmt att ni drar med er vaken-material. Folk är glada och pigga att diskutera saker utanför "höger-vänster"-perspektivet. "The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum." - Noam Chomsky |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
det där med vaken tält osv på roskilde vore ju något..
det är ju dessutom lite tätare med folk på roskilde jämnfört med på hultsfred.. skulle vara assballt, går det att söka någon sorts vaken Bidrag för att slå till med sånna här aktioner herr micro`?! danmark är ju en bit bort trots allt. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Efekto!
Jag tycker givetvis att det är skitbra om människor vill dela med sig av sina kunskaper. Men om du ber micro om bidrag får du nog skippa termen "slå till"! Det är väl inget begrepp en buddhist föredrar överhuvudtaget... och dessutom kanske man impar på fjortisar med att spänna musklerna men om man skall övertyga den stora massan att man har ett bättre alternativ att komma med än den våldskarusell som snurrar skallen av planeten är det nog bättre att satsa på lite ödmjukhet. Kanske missförstod på vilket sätt du skulle "slå till"! I så fall ber jag om ursäkt! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag är rätt nöjd med det arbete vi fick ihop.. Även om det slets ner en del posters och folk verkade vara totalsäkra att vi var från vänstern ;)
Upp med bilderna nu Void! (EDIT:) Eller oj, nu ser jag att det är några uppe, kommer det inte fler? Arvika nästa, ska ni med?!
Posted on: 2006/6/20 19:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tänkte bara säga bra jobb aktivister! hurra hurra!
^^
Posted on: 2006/6/20 20:10
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Primo: Tack för stödet. :)
Så ja, nu är vårt hultsfred-race presenterat under nyhetssektionen. Håll till godo. (rätta gärna om ni ser något fel). Be bold, and mighty forces will come to you! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kanonbra gjort Lynx och Void ;)
Posted on: 2006/6/20 23:59
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Mycket bra jobbat av er StrayLynx och Void. Jäkligt positivt att folk tar till sig informationen dessutom.
Men vad säger dom som inte tror på er? Vilka argument kör dom med?
Posted on: 2006/6/21 10:43
|
|||
|
- -
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
tjabba j ahar varit på arvika tre år i rad eller e det fyra tro skitsam
ja kanske åker upp iår med får la se om ja har pengar och kattvakt har 2 små smisar skitbra jobbat iaf |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Buran: Vi körde mer på principen att de borde titta in på vaken.se, kolla på lite filmer (tex Loose Change) eller annat vi rekommenderar här. Sen sulade vi ut lite argument såklart, men det är ju upp till var och en att debunka de officiella lögnerna eller hitta hålen i konspirationerna. Inte kan vi stå och säga "så här var det", för vi vet inte hela sanningen heller, och att övertyga andra genom att överrösa dom med argument är bara som att hälla vatten på en gås.
Men rent generellt så har folk exakt den bild som massmedia har placerat i deras huvuden och 911 är en mycket en glömd sak. Något som man inte minns eller som inte är relevant längre. Folk varken hör eller tar in information om det längre. Bin Ladin this and that på radion, folk sätter dövörat till för det är bara en jävla soppa. Jag vill öka tempot, jag vill göra mer. Maggot: Vi ses på arvika och kör för fullt. Jag har varit där sedan 2001. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login