vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hultsfredsfestivalen - Väcka lite folk.

See User information
I veckan som kommer är det Hultsfred, det blir första gången för mig som jag åker dit. Och min ryggsäck kommer ha med sig flyers och om Void hänger med så får vi nog med oss lite stickers och ytterligare material.

Någon annan som ska åka?

PS. Jag kommer att försöka få tag på sprayflaska och tagga mitt tält med vaken.se, så om ni ska dit och ser det så kom gärna fram och säg hej! DS.

- Represent!

Posted on: 2006/6/8 19:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Hultsfredsfestivalen - Väcka lite folk.
Vaken goes fear and loathing in hultsfred 2006.
The race is on! :)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
haha ja minns föra året ja var på arvika jävlar va skit ja fick ta hehe

de flesta trodde ja skoja en del trodde mina typer dog ut på 60talet.

hehe må kraften vara med er

hultsfred har varit där 2 gånger .

känner mig dock som en gubbe orkar inte leva i lera mer o supa dygnet runt i fem dar.
med falska människor o 15åriga tjejer som fnissar o spelar fulla.

samt att ja har 2 kattungar nu att ta hand om men lycka till

See User information
Och som en äkta texasbo och helylle amerikan skulle ha tillagt..

YEEEEHAAAAW!

- I was right in the middle of a fucking reptile zoo, and somebody was giving booze to these goddamn things. Won't be long now before they tear us to shreds. -

Posted on: 2006/6/8 19:54

Anonym
Vi åker till festivalen och blir aktivister. :)
Dags att köra på hårdare ute i verkligheten.
Någon mer här på vaken som ska åka?
Eller har någon tips på saker vi kan göra och borde tänka på så skriv!!

Lets increase the tempo!

See User information
Ja festivaler ar en utmarkt plats att sprida information.
jag foreslar att ni slar upp ett fett Vaken Camp, med propaganda vid ingangen, pryd er sjalva med en vaken t shirt, och gor en egen Vaken flagga for att pryda campet med, dessutom till att vifta hogt i luften under sjalva konserten.

Sen dar efter ar det bara att satta upp flyers och dela ut till talt efter talt. festa stenhart och mingla.

Posted on: 2006/6/13 12:17
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Vaken@Hultsfred 2006 blev mycket lyckat. Jag lägger upp lite bilder och text om hur det gick för mig & StrayLynx under eftermiddagen.

Är det någon som ska ta sig till Roskilde så rekomenderar jag varmt att ni drar med er vaken-material. Folk är glada och pigga att diskutera saker utanför "höger-vänster"-perspektivet.

"The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum."
- Noam Chomsky

Anonym
det där med vaken tält osv på roskilde vore ju något..

det är ju dessutom lite tätare med folk på roskilde jämnfört med på hultsfred..

skulle vara assballt, går det att söka någon sorts vaken Bidrag för att slå till med sånna här aktioner herr micro`?!

danmark är ju en bit bort trots allt.

Anonym
Efekto!

Jag tycker givetvis att det är skitbra om människor vill dela med sig av sina kunskaper. Men om du ber micro om bidrag får du nog skippa termen "slå till"! Det är väl inget begrepp en buddhist föredrar överhuvudtaget... och dessutom kanske man impar på fjortisar med att spänna musklerna men om man skall övertyga den stora massan att man har ett bättre alternativ att komma med än den våldskarusell som snurrar skallen av planeten är det nog bättre att satsa på lite ödmjukhet.

Kanske missförstod på vilket sätt du skulle "slå till"! I så fall ber jag om ursäkt!

See User information
Jag är rätt nöjd med det arbete vi fick ihop.. Även om det slets ner en del posters och folk verkade vara totalsäkra att vi var från vänstern ;)

Upp med bilderna nu Void! (EDIT:) Eller oj, nu ser jag att det är några uppe, kommer det inte fler?

Arvika nästa, ska ni med?!

Posted on: 2006/6/20 19:13

See User information
Tänkte bara säga bra jobb aktivister! hurra hurra!

^^

Posted on: 2006/6/20 20:10

Anonym
Primo: Tack för stödet. :)

Så ja, nu är vårt hultsfred-race presenterat under nyhetssektionen. Håll till godo. (rätta gärna om ni ser något fel).

Be bold, and mighty forces will come to you!

See User information
Kanonbra gjort Lynx och Void ;)

Posted on: 2006/6/20 23:59
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Mycket bra jobbat av er StrayLynx och Void. Jäkligt positivt att folk tar till sig informationen dessutom.

Men vad säger dom som inte tror på er? Vilka argument kör dom med?

Posted on: 2006/6/21 10:43
- -

Anonym
tjabba j ahar varit på arvika tre år i rad eller e det fyra tro skitsam
ja kanske åker upp iår med får la se om ja har pengar och kattvakt
har 2 små smisar

skitbra jobbat iaf

Anonym
Buran: Vi körde mer på principen att de borde titta in på vaken.se, kolla på lite filmer (tex Loose Change) eller annat vi rekommenderar här. Sen sulade vi ut lite argument såklart, men det är ju upp till var och en att debunka de officiella lögnerna eller hitta hålen i konspirationerna. Inte kan vi stå och säga "så här var det", för vi vet inte hela sanningen heller, och att övertyga andra genom att överrösa dom med argument är bara som att hälla vatten på en gås.

Men rent generellt så har folk exakt den bild som massmedia har placerat i deras huvuden och 911 är en mycket en glömd sak. Något som man inte minns eller som inte är relevant längre. Folk varken hör eller tar in information om det längre. Bin Ladin this and that på radion, folk sätter dövörat till för det är bara en jävla soppa.

Jag vill öka tempot, jag vill göra mer.

Maggot: Vi ses på arvika och kör för fullt. Jag har varit där sedan 2001.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper