vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Är "Alex Jones for president" verkligen en bra ide?
http://www.wingtv.net/thorn2006/censorship.html

"When all is said and done, we’re beginning to wonder if Alex Jones has become what he supposedly most despises – an iron-fisted Big Brother-type demagogue who feels that the only information the public should be made aware of is what HE thinks they should be made aware of. We certainly hope that this is not the case, and that in the future Mr. Jones chooses to not only answer these questions, but to also make vital information available to his readers and listeners rather than suppressing and censoring it."

Ja jag har alltid undrat hur det kan komma sig att Alex Jones alltid ignorerat den spirituella sidan av alla omvälvande förändringar som nu sker, är han totalt omedveten om att det stora "kriget" är någonting som sker på "insidan", ett mentalt och spirituellt "krig" snarare än ett materiellt sådant... eller är han väl medveten men väljer att bara kläcka ur sig "fear-based" artikel efter artikel...?

Man blir inte direkt HOPPFULL om framtiden om man bara läser hans sida...men det kanske inte är det som är meningen heller...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Är "Alex Jones for president" verkligen en bra ide?
1. Vem har myntat slogan:en "Alex Jones for president?"

2. Lyssna på hans radioprogram tex. Gårdagens 2006-06-06 började lite knackigt men jävlar vilket bra program det blev. Tycker ofta hans radioprogram är långt bättre än flera av hans filmer.

3. Han missar den spirituella delen ja. Men det är inget man kan skylla på honom för. Han är en ganska "enkel" kille bakom allt gormande känner jag det som. Spirituellt enkel, han är mer den intellektuella typen och analyserar hellre saker än förstår dem genom de mer spirituella-funktionerna vi har. Det är efter att jag lyssnat på honom de senaste månaderna varje dag. En enkel och snäll kille är min analys. Inget han bör ändra på, han är som han är. Men när han har ämnen som han brinner för så släpper han på handbromsen direkt och vrålar verkligen ut hur folk måste vakna upp och skärpa till sig.

4. Jag förstår varför han kör så hårt på agressioner och fear. Antagligen för att amerikanerna är ganska bekväma och trygga och inte kan se allvaret i vad som håller på att hända i landet. Han måste och vill verkligen skrika folk ur soffan och få dem och göra något åt det. Man kan höra i hans röst när lyssnare ringer in och ställer lama frågor och ber han om länkar eller hjälp. Hur han är frustrerad och trött på att folk själva inte aktiverar sig och gör något. Folk vänder sig till honom som "får" och väntar på att hans ska göra mer, när han redan gör massor. "Alex you are not doing enough".

5. Om ni tar er tid att lyssna på hans program ett par gånger så får ni nog se att det är mycket mer hoppfullt än vad kanske filmerna och hemsidan är vid närmare analys. Jag menar, gårdagens 2006-06-06 tänkte jag skriva en separat tråd om för den blev så jävla bra desto längre programmet gick. Hans diskussion och gemensamma analys med michael rivero från www.whatreallyhappened.com var verkligen sinnessjukt bra.
Total analys av maktelitens eventuella taktiker i USA just nu. Då menar jag _färska_ saker, inget historiskt utan exakt just nu.

6. Vad wing-tv håller på med vill jag knappt kommentera, för det är bara så pinsamt, barnslig sandlåde-avundsjuka. Artikeln "Rense & Alex Jones: Caught Red-Handed" är ju så sjukt förvirrande. Kan någon _objektivt_ ta i tu med artikeln, dela upp den och analysera? Den är ju helt splittrad och totalt förvirrande. Personerna som skrivit den kan inte må speciellt bra. Den säger ju i princip _ingenting_ konkret övht. Kan någon hitta en konkret kritik av Alex där han mörkat något så, do your best!
"WING TV is a rightwing site that promotes personal attacks on other activists and ridicules them on its front page."
Dom har inget bättre för sig, eftersom dom inte är tillräckligt duktiga på att göra egna filmer, böcker, artiklar och radioshower. Då får man ägna sig åt påhopp på andra.

7. Jag känner inte till någon radio-talkshow host, föreläsare eller annat material som brukar postas på www.vaken.se som är ens i närheten av att ge den energi som Alex Jones ger. Han är verkligen en energikick för den som vill aktivera sig och komma på nya infallsvinklar till allt från att ändra sina dåliga beteenden i vardagen till att få folk att vakna ur sin passiviet inför det som händer lokalt och globalt, historiskt och dagspolitiskt.

GO ALEX.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jo de e mycke aggressioner, o med dom kommer man inte långt... Alex Jones för President?... Jo kör, men jag tänker inte leva i en värld, under politik... Människan är mycket klokare än så, vi går ju alla o säger att dom gör fel hela tiden, alltså vet vi också att vi kan bättre.... Då behöver vi heller ingen politik...

Eftersom Alex Jones missar den spirituella biten så missar han mycket... Han står för allt som kan bevisas, vetenskapligt, eller genom text, intervju eller liknande... Det han inte kan se tror han inte på, gäller många andra också...

Nåväl, han hjälper till på rätt vis i alla fall, men han kommer inte hela vägen fram...

Hare...

See User information
Jag har bara sett och hört lite av denne man - "masakern av den där sk sekten i "södern" - Då "swap" terroristerna eldade upp en massa folk - unga som gamla... jag har då alldrig hört detta med atthan sagt något att han kunde tänka sig att "ställa upp" i presidemntvalet - däremot måste jag säga efter tt ha studerat - dessa EAP-are - kolla där deras riksdagskandidater - en gammal amerikan och en Iranier - studera vad de säger - de har lite mellan pannloberna de också inte så våldsamt "krigiska" - men deras uppfattning i de flesta frågor - är nog mera åt mitt håll ändå - jag kommer att faktum återigen - gjorde faktiskt det förra gången - lägga min röst på dem - Och de är helt visst - inte vad som sägs om dem - högerextremister - även om de nu blev kallade för det - under Palmes tid - bara för att han kände sig "trängd"(Läs, om Palme-mordet där) - Utan de är faktum helt uppenbart tänkande människor...

Men, om det senare skulle visa sig - att de har någon dold agenda - då jävlar! Men det ordnar sig då... Hö, hö...

Samt: Plus: (Grymling)

Posted on: 2006/6/7 15:19
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

Anonym
så bra svar det blev här :D

uttryckte mig medvetet lite småprovocerande för att se hur reaktionen blev här ;)

ang "alex jones for president"-sloganen, såg den som tagline
i nån medlems inlägg och bara gjorde en saga av det och det har
absolut inget att göra med den personen.

personligen tycker jag att alex jones gör ett bra och viktigt jobb
efter sin egen förmåga och världsbild, släpper man hela sanningen i huvudet på folk på en gång så blir det ofta föööööör tungt... men jag ville nog väcka en tanke om att det kan finnas planterade konspirationsteoretiker... abovetopsecret.com är jag faktiskt ganska misstänksam emot...

Anonym
Va fan, jag gick på din manipulering så hårt och körde värsta pro-alex jones inlägget. Ha ha ha. :)

Anonym
Jag tyckte att det var ett väldigt bra inlägg, jag håller med om allt du skrev där.

anklagelser om eventuella skelett i garderoben måste ju belysas och tittas lite på oavsett om vi pratar om alex jones eller george bush... alex jones är nog på vår sida...

Anonym
Cosmic. Naaaaaaaajs!
Skeletten ska helt klart fram oavsett vems de är.

Jag svarar med ett klassikt bush-citat med tanke på hur du triggade ur mig alex jones-försvaret.

George W. Bush: There's an old saying in Tennessee. I know it's in Texas, probably in Tennessee, that says: "Fool me once..."
George W. Bush: [pause]
George W. Bush: "... shame on...".
George W. Bush: "Shame on you..."
George W. Bush: "If fooled, you can't get fooled again."

See User information
Hej Cosmicserpent

Får jag bara säga att vi inte behöver bland ain det "spirituella", slå upp det i en ordbok...

Fram för andlighet

Posted on: 2006/6/7 16:40
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Spirituell kanske i ordböcker inte betyder samma sak som i engelskan. Men _ingen_ jag känner använder ordet i svenskan för sin "egentliga" betydelse.. Och som Fredrik Lindström menar i Världens Dåligaste Språk, så är väl huvudsaken att man förstår vad den andra menar, eller hur?

Eller är du helt perfekt när det gäller att skriva svenska tror du?

Tona ner på elitismen nu.. Den passar sig inte tycker jag.

Posted on: 2006/6/8 20:19

Anonym
http://signs-of-the-times.org/signs/e ... _AlexJonesVoted1Shill.php

Signs of the Times for Wed, 21 Jun 2006

´'"Ego” Alex Jones, as many called him, received more than twice as many votes as any other recipient. Over twice as many! Consider what this means. One of every four voters categorized Jones as the biggest shill around; and in all honesty, we were surprised at how deeply the distrust of this man goes in the patriot community. Of course he still has his loyal sheeple-groupies, but this poll is very convincing in that people have caught on to Alex’s schtick.

In addition, his latest publicity stunt at the Canadian Bilderberg meeting backfired horrendously, for people saw immediately that after Jones deliberately got himself detained by customs officials, this “created” event (just like the mainstream media does) quickly became all about Alex Alex Alex. Egomania run rampant.

Furthermore, we get the impression that the community at large is repulsed by Jones’ $74.00 ticket price for his upcoming Los Angeles 9-11 event. Imagine, “Hollywood” Alex Jones is charging good-hearted, well-intentioned, hard-working patriots $74 to walk through the door. Repulsive. This confirms yet again that Jones’ only god is the Almighty Dollar.'

e.t.c...

Anonym
Den artikeln var ett rejält jävla påhopp. Skönt att se att det fortfarande bara är personangrepp och ingen substans i det dom skriver, då vet vi att paniken är på topp. Det är fult att säga ifrån, då är du ego, inte visste jag att Jantelagen hade tagit sig ända till staterna. :) Att tjäna pengar har också blivit fult enligt artikeln, smarta detaljer som dom spelar på för att manipulera folk till att bli bittra och passiva.

Personerna som skriver artikeln ser nog bara hans hemsida och lyssnar nog aldrig på hans radioprogram. De där frågorna om pengar ställde jag mig för 5 månader sedan, men han är ju helt öppen för att vi får kopiera allt hans material. Sen när man ständigt hör Alex be lyssnarna aktivera sig själva och bli infowarriors i valfria frågor så fattar jag iaf att det är något stort han försöker dra igång som inte är grundat i att bli lat och smörja kråset med cash.

Anonym
paniken är nog inte på topp från sign of the times...om du vet
vilka som gör den... cassiopaea.org

jag vet inte, sign of the times tycker jag är en väldigt väldigt väldigt vettig "tidning"...

och vad gäller alex jones, det kan vi faktiskt inte veta hur det ligger till.

ett exempel så förstår du hur jag menar

www.livinginjoy.com om ni känner till dem...

deekshas är ***det mest fantastiska*** i healingväg jag varit med om förutom LSD kanske.

En kvinna skickade healing med ögonen, jag satt 5 meter från henne och det kändes som om en stor boll av ren kärlek åkte mot mig, in i mig, min verklighet blev som om man hade en ljusstyrkeratt som på en TV och vrider upp till max och snortar 100mg MDMA... "effekten" försvann sakta under en halvtimme, men jag var i ett stadium av tacksamhet, kärlek och eufori i flera dagar.

men deras "guru's" Bhagavan mfl... tjänar mest sina egna syften, bygga feta tempel i indien, ta skitmycket betalt av fattiga indier m.m....

vad jag menar är att man kan kämpa för någonting bra och ändå vara en s.k. "service to self"-individ.

See User information
- En kvinna skickade healing med ögonen, jag satt 5 meter från henne och det kändes som om en stor boll av ren kärlek åkte mot mig, in i mig, min verklighet blev som om man hade en ljusstyrkeratt som på en TV och vrider upp till max och snortar 100mg MDMA... "effekten" försvann sakta under en halvtimme, men jag var i ett stadium av tacksamhet, kärlek och eufori i flera dagar -

Det lät ju, uhm, spännande ...

Och nej, ingen Alex Jones for president tack, han gör ett bra jobb med att informera folk om 9/11 och annat, men när han börjar härja om gud och annat skit är han inte rolig längre lol.

Posted on: 2006/6/23 17:39

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
sen när blev gud skit? måste ha missat nåt. ;)

jag är gud, du är gud, allt är gud, gud är allt och gud har väldigt väldigt många namn.

bodde jag i usa skulle jag aldrig vilja ha en president som inte har en kraftig förankring i andlighet, observera att jag inte talar om religion alls men vi kanske menar samma sak...

See User information
George Bush är väldigt religiös, se vad bra det funkade lol.

Vad menar du med att du är gud? Hur definierar du gud?

Jag tror överhuvudtaget inte på skaparen som bibeln snackar om, och bibeln är hästdynga som förvrider huvudet på folk i min mening. Kristendomen är en ond jävla religion, "oohhh alla som inte följer kristendomen kommer brinna" och yada yada...

Posted on: 2006/6/23 20:59

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper