vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Fel tidsräkning, kanke är det 20011 nu isället för 2010

See User information
Jag har hört ett par gånger från olika källlor att årtalet 1361, 2 eller 3 skulle ha hoppats över, eller tvärtom, inte riktigt säker, Jag kommer i alla fall ihåg att det är krongel med ett årttal. Om jag inte missminner mig så var det Tsarion jag hörde det först av...

??? Nån mer som minns detta?

Posted on: 2010/8/31 15:12
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Fel tidsräkning, kanke är det 20011 nu isället för 2010
nej det minns jag inte att jag sett.
men intressant! googlade men hittade inget....
däremot är årtalet 2012 i maya-kalendern enbart en tolkning.
Det korrekta "slut"-datumet är förmodligen den 28:e oktober 2011.

Men vad som händer när kalendern rinner ut är en svår nöt...

Kanske händer ingenting.
Kanske kommer E.T på besök.
Eller så står vi alla inför ett spirituellt "uppvaknande".
Kanske smäller det till.

Oavsett vad så tänker iaf jag utnyttja året som är kvar på allra bästa vis

Fred & Kärlek!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ett minne klingar till att jag hört något om detta. Kyrkan gjorde någon sorts tidsjystering på något år. Har för mig det var rätt länge sedan med.

Sedan hat Maya även sagt att datumet inte är satt i sten och att "händelsen" kan inträffa mellan 2010-2015. Att all dokumentering som fanns, inte längre finns kvar, efter spanjorernas bokbål, när dom skulle konvertera Maya till Kristendomen.

Posted on: 2010/8/31 16:07

See User information
Quote:

Ett minne klingar till att jag hört något om detta. Kyrkan gjorde någon sorts tidsjystering på något år. Har för mig det var rätt länge sedan med.

När vi gick över till den gregorianska kalendern 1580 (Sverige 1750). Men det är en myt med ett helt års justering, det var inte så mycket som justerades

Posted on: 2010/8/31 16:12

See User information
Yep, samma klocka plingar här...

Posted on: 2010/8/31 16:12
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information

Har dock för mig att vår tidsräkning reviderats mer än en gång, men kan inte skriva under det.

Posted on: 2010/8/31 16:14

Anonym
hmm... men låt oss säga att det är 2011 nu.
Vi spekulerar i att dom klockat om klockan nån gång för länge sedan med ett års förskjutning.

Och att alla profetior om 2012 är felaktiga. Att det verkliga datumet är 28e oktober 2011. Googla lite på det. Fenomenet 2012 är en konspiration i sig.

Det betyder i så fall att det bara är 57 dagar, 5 timmar och 37 minuter kvar till mayakalendern får ett abrupt slut!

LEV!

See User information
Quote:

Har dock för mig att vår tidsräkning reviderats mer än en gång, men kan inte skriva under det.

Julianska kalendern som vi hade innan grundades 30-40 år f.Kr. Innan dess hade man den romerska kalendern.

Första året med den julianska kalendern hade 445 dagar och kallades "annus confusionis". I övrigt hade den julianska kalendern 365 dagar

Posted on: 2010/8/31 16:23

See User information
Självaste Linné utnyttjade tillfället att skoja med sina vänner som han gästade i Göteborg. Det utbröt en eldsvåda i Stockholm. På den tiden tog det typ 10 dagar att resa från Stockholm till Göteborg. Linné vistades i ett hus med trädgård i Örgryte hos bekanta. Då och då gick han ut i trädgården ungefär som om han skulle prata enskilt i mobilen (som uppfanns tvåhundrafemtio år senare).

Sen gick han in igen med nyheter från branden, bland annat närmade det sig hans hus som dock klarade sig. Skämtet lyckades, ingen fattade att han gick ner till staketet och pratade med folk som kom resande från Stockholm som hade en annan kalender och han fick sig ett gott skratt när hans vänner undrade hur fasen han kunde få nyheter direkt när det annars tog tio dagar!

Men det finns fler felkällor än den julianska kalendern. Pontius Pilatus var INTE ståthållare i Palestina år 0 enligt vår tideräkning.

Den romerska kalendern går inte att översätta till den julianska heller, dom hade en roterande månkalender med inskjutna extra månader.

Det romerska riket var ett virrvarr av folkslag och religioner med olika egna kalendrar.

Allt är alltså kvalificerade gissningar!

Posted on: 2010/8/31 17:04
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Menade givetvis 2011 och inte 20011 :)

Posted on: 2010/8/31 18:25

Anonym
offtopic, men...
när kommer nästa "9/11" att inträffa?
(vad det nu innebär)

Antingen så är det bara jag, eller så är det väldigt många saker som sker i världen just nu, och har eskalerat de senaste åren, på ett vis som det tidigare inte gjort. Jag kan inte förklara det bättre än en känsla jag har i kombinationen av överblicken över det som sker med vårat samhälle. dag för dag.
Precis som i hollywoodfilmen "2012", där de antyder att "katastrofen" kommer ske tidigare än förväntat, så tror jag att 2011 är det år som nästa stora världshändelse kommer ske.
Och vi vet ju alla hur kåta dessa frimurare är på symbolik i nummer och symboliska värden.

20011 fick mig att se 2001+1, 2001+10, oktober är månad nummer 10 enligt vår kalender.
mayakalendern säger den 28:e
men inte kan de få rätt? nänä, mer ego än så har dom så såklart har dom hittat sin egen lilla symboliska koppling för numerologins magiska kraft.
Kanske är det så enkelt att den officiella "domedagen" är 2012/12/21, och i ovänd nummersymbolik, kontrasterat till 2011 blir

2011/10/11
eller
2011/10/01

...men det är nog bara jag

See User information

Det trummas på...

http://www.youtube.com/watch?v=8RtmvCnSPr8&feature=sub

Borde inte dröja för länge dock, med tanke på hur ekonomin ser ut nu.

Posted on: 2010/8/31 20:48

See User information
Synd att inte informationen i alla trådar kopplas ihop. Egentligen så skulle ett gäng med folk kunna stoppa ganska mycket, law of attraction.

Genom att räkna med och vara rädd för nästa dåd, så finns det ju faktisk möjlighet att kalla på det man inte vill ska hända.

Sitter hellre och tänker på positiva saker än att vara rädd för dom negativa!

Posted on: 2010/8/31 20:49

See User information
År 2011 = Ca 1711

Iallafall om man ska se till planeternas rörelser och tolkningar och sätta dom i en Tidslinje av vad vi förväntar oss vid dessa tider.

Posted on: 2010/8/31 21:11
Resized Image

See User information

Posted on: 2010/8/31 21:25

See User information
Quote:
Genom att räkna med och vara rädd för nästa dåd, så finns det ju faktisk möjlighet att kalla på det man inte vill ska hända.

Sitter hellre och tänker på positiva saker än att vara rädd för dom negativa!

Du bad om det, reeepoooost revelation of an insider: (nej du bad faktiskt inte om det men jag repostar endå. ;) )

Quote:
Do not pay attention to the "world events", they are all orchestrated to make you pay attention
to them.
The struggle you should pay attention to is on a personal level.

Quote:
Do not waste energy waiting for events, being generic and inanimate, your stay will only be extended.

Quote:
I might add this which may sound contrary to what I said but read carefully:
When masses are made to believe something negative, they may create what they did not want,
which is how for instance the "NWO" like you people name it, works.
You are believing it is taking shape, so it will take shape and theorists are major players in
helping this taking shape by bombarding you with "facts" that it is taking shape.
Claiming you are giving in power everyday, and they control you more...while in reality you are
in full control.
So the people who are "waking up" to it are the ones who are creating it.
Visualization also works that way around.

Posted on: 2010/8/31 21:44
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
O andra sidan har kontemplerande inte heller hjälpt.

Se bara hur det gick för gandhi.

Att folket enas kan aldrig vara fel så länge dom gör det på rätta grunder.

Sen om dom vill sätta sig över en och påtvinga mig - er - oss till något kan dom få försöka iallfall , good luck säger jag bara.
Att vela kärlek och godhet kan aldrig missledas.

Men dom försöker o fy vad dom försöker.

Men låt dom försöka dom har ju redan gjort bort sig massor.

Varför tror du folk annars vaknar?
För att dom ser hör, trots att det kan manipuleras kan hjärtat inte luras lika lätt när det väl vaknat.

Men sant är att man ska vara försiktig i vad man låter folk sig inbilla av kommande stunder eftersom vi själva sätter gränserna till acceptans redan när vi tänker tanken.

Posted on: 2010/8/31 21:55
Resized Image

See User information
What you appose you make stronger...

Att vakna till har ingenting att göra med att skapa mer problem, dock endast om man vaknar och skäller på och motarbetar. Istället skall man bearbeta en förändring på andra plan, glömmer dock inte mig själv för att inte ge mat till Bereal :) ... Man måste faktiskt ändra sin vardag, annars har man inte fattat ett dyft. Det går hand i hand med att förändra och en förändring i det inre.

Man skall samtidigt akta sig för att ta någon annas ord på allvar, allrahelst när det kommer till Insiders, profeter, förståsigpåare mm... Hjärtat har alltid rätt, men det sätter också gränser, utan gränser kan ingenting manifestera, kan också säga att man behöver skydda vissa saker...

Vänder man och vrider lite på Insider storyn så kan man också få det till, sätt Er ner och titta på, även om Du själv är attackerad, hmm, bästa sättet att manipulera någon på, och omintetgöra hot.

Skall det vara naturligt som Du säger Bereal, ja då skall man också naturligt försvara det man älskar och tycker om, frågan är bara hur, det finns både bra och dåliga sätt.

Finns också en annan hake, om man skall vända på allt för att få det rätt, ja vad säger då Insidern egentligen We do it because we Love you, vänd på den också i så fall, eller? :)

Vet att en del blir lite yra när jag säger så, men det finns alltid lite mer bakoma varje visdomsord eller vis mening/citat etc.

" Love is equal to no fair, and the biggest enemy of them all is your real self! When you don't fair anything anymore, then you have found real Love! "

Citat: What are they doing in Iraq, it seems like they are trying to wake something up, yes, the real you!

vad som än är sant, jag bryr mig inte så mycket, jag vet vad jag ser och har inte tid med så mycket annat än mitt eget liv.

Peace!

Posted on: 2010/8/31 22:18

See User information
Quote:

patrik1975 skrev:
offtopic, men...
när kommer nästa "9/11" att inträffa?
(vad det nu innebär)

Antingen så är det bara jag, eller så är det väldigt många saker som sker i världen just nu, och har eskalerat de senaste åren, på ett vis som det tidigare inte gjort. Jag kan inte förklara det bättre än en känsla jag har i kombinationen av överblicken över det som sker med vårat samhälle. dag för dag.
Precis som i hollywoodfilmen "2012", där de antyder att "katastrofen" kommer ske tidigare än förväntat, så tror jag att 2011 är det år som nästa stora världshändelse kommer ske.
Och vi vet ju alla hur kåta dessa frimurare är på symbolik i nummer och symboliska värden.

20011 fick mig att se 2001+1, 2001+10, oktober är månad nummer 10 enligt vår kalender.
mayakalendern säger den 28:e
men inte kan de få rätt? nänä, mer ego än så har dom så såklart har dom hittat sin egen lilla symboliska koppling för numerologins magiska kraft.
Kanske är det så enkelt att den officiella "domedagen" är 2012/12/21, och i ovänd nummersymbolik, kontrasterat till 2011 blir

2011/10/11
eller
2011/10/01

...men det är nog bara jag

För det första så har vi ju en 11 september alldeles innan valet! Jag såg utfrågningen i dansk TV av Sydsvenskans chefredaktör igår och häpnade över hur dåligt han dolde sin politiskt korrekta arrogans. (Ni skall veta att jag INTE stödjer vare sig SD eller ND, tvärtom, men jag är förkämpe för demokrati och dom har rätt att vara negativa om dom inte begår brott mot gällande förordningar). Egentligen framkom det inget annat i debatten än hur styvsint han var, men om säkerheten i Sverige just nu hotas så skulle det kunna vara en komplott från antingen någon som vill ha in Sverigedemokraterna - eller någon som vill skapa en motsatt reaktion upp till valet!

Så det gäller verkligen att hålla ett Vakande Öga på vad som händer just nu, det finns gott om jokrar i leken...

Posted on: 2010/9/1 6:32
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Quote:
Man skall samtidigt akta sig för att ta någon annas ord på allvar, allrahelst när det kommer till Insiders, profeter, förståsigpåare mm... Hjärtat har alltid rätt, men det sätter också gränser, utan gränser kan ingenting manifestera, kan också säga att man behöver skydda vissa saker...

Jag kan väl förtydliga att jag inte hyser några speciella tankar över den här Insider eller tar allt han säger som sanning, det jag gör är att återberättar hans guldkorn som talar om kultivering, vilket är helt korrekt. Det är tydligt att den här människan sitter på kunskap, men hans motiv är så klart oklara.. dock väljer han att ägna sin kraft åt att upplysa läsarna att kultivera, att återgå till sin sanna natur, att värna om tiden vi har på jorden, bortse från värdsliga ting och fokusera på vårt inre.
Och ja det är faktiskt helt korrekt.

Posted on: 2010/9/1 13:02
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper