vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 8 »


Anonym
Re: Drogliberaler
#49
Maggik! Jag känner inte dig men börjar undra lite över hur du mår egentligen! Du blir ju smått vansinnig i din iver över att ha rätt i att droga dig till nirvana, och ärligt talat jag har väl aldrig försökt att stoppa ditt expriment med dig själv. Men varför blir du så paranoid och slänger ur dig antaganden och hypoteser som inte har med fakta att göra.

Quote:
Saken är ju den att just Illuminati och ettablissemanget i övrigt kör med denna propaganda som du kommer med, och det är ju ingen slump att du är en "högtalare" för dem har jag förstått.


Märklig högtalare då som aktivt försöker skaffa så mycket information som möjligt om denna företeelse eftersom jag inte anser att den hör hemma bland empati och kärlek!

Quote:
När det gäller mig själv så har jag ofta varit utanför min fysiska kropp, sett köttbiten som ligger där i sängen (med hjärna och allt). Den köttbit som de flesta identifierar sig med.


Hörru du! Du måste bara berätta nästa gång alla ni som med svampens hjälp lämnar kropparna kommer att spela en liten fin brännbollsmatch tillsammans. Gosse! Det måste jag bara få se! Är det ok om man filmar hela scenariot från första slaget till segerns sötma väcker er ur koma! Skämtar bara lite med dig!

Quote:
Avslutningsvis,..så behövs det knappast någon svamp för att skapa en vansinnig person som begår ett vansinnesdåd,...utan då har vi ju den drog som toppar statistiken när det gäller att framkalla vansinnesdåd och våld - ALKOHOL.


Ja ja ja ja! Och så var det pang pang igen! Min pappa är starkare än din typ... Det ena är väl fasen inte bättre än det andra. Har du aldrig hört talas om crackpundare eller heroinister som säljer sina ungar för en femma! Aldrig hört talas om abstinenser som kan få en att må så dåligt att man ställer till med saker som är omöjliga att ställa till rätta igen?

Quote:
Jaxtone, du som är för en förbudsstat, en polisstat, ett nytt "rike" som din guru Adolf inte han bygga färdigt, hur kan du påstå att du är emot Illuminati, tjata om bilderberggruppen hit och dit, babbla om moral och medkänsla osv, osv.


Min guru Adolf? Nu får du sluta att fantisera och insinuera saker som inte har med verkligheten att göra! Du min kära vän framställer ju dig själv i en ganska dålig dager då. Man skulle kunna tro att du inte är i harmoni med de fredsbudskap du levererar. Kan det ha med droger att göra eller är din personlighet ur balans på grund av ämnesvalet?

Quote:
Det finns personer på vaken som aktivt arbetar med eller känner personer som är aktiva nationaldemokrater, nazister, och antisemiter,...så mer kan jag inte förklara då det skulle bli för obekvämt för dessa personer. Mer säger jag inte...du får tänka SJÄLV.


Jag själv känner en helsikes massa folk från alla kulturer, religioner och politisk hemvist. Menar du att detta skulle göra mig till en dålig människa? Förespråkar du att man bara skall umgås och diskutera med likasinnade?

Ok jag erkänner att jag inte känner en enda nazist eller antisemit men jag skall ändra på det så att jag kan få en chans att visa dem andra alternativ också!

Quote:
Herregud,...var kommer alla saxofoner ifrån ( t ex såna som Xacer)!? Det är säkert saxofonen (jaxtone) som ropat på förstärkning. Så nu är det nya greppet att skrika "rasism" när inte moralpredikningar och snyfthistorier hjälper längre.


Hallicunerar du? Visa var jag skulle skrikit ordet "rasism" en enda gång? Detta är en omöjlighet och gör dig till en lögnare! Jag hoppas att du är vuxen nog att be om ursäkt när du ljuger!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#50
Jaxtone,...din Bolsjevik,...det var inte dig det syftades på som skriker rasism,...det var Xacer som tillkallades som förstärkning...

Peace

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#51
Quote:
Maggik skrev: Det är säkert saxofonen (jaxtone) som ropat på förstärkning.


Jag? Vadå anklaga mig för att skaffa förstärkning? Har inte du fattat att jag klarar mig på egen hand! Jag kan snacka för mig själv... och föredrar faktiskt det i alla lägen!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#52
Skitsnacket om det här med "hallucinationer" när man använder substanser som kallas för "hallucinogener" har gamla anor.
Allt handlar om att när det moderna samhället uppstod så kallade människor som provat dessa substanser sina upplevelser för hallucinationer. Det är dock inga hallucinationer som man erfar då man använder substansen, utan substansen öppnar upp för energier och företeelser som man inte kan förnimma annars. Man blir till exempel varse om den andliga verkligheten (som inte är någon "tro" som nån skrev tidigare), för andliga väsen, osv, osv, osv.
Allt detta är verklighet! Men bara för att man inte kan erfara detta annars så väljer de obildade att kalla det för hallucination,...som om det inte skulla vara verkligt.
Faktum är att den andliga dimensionen är MER verklig än den fysiska verklighet som vardagligt upplevs som verklighet.

På samma sätt säger personer, trots hur mycket bevis man lägger fram om t ex en konspiration,...att det är ju bara en TEORI,...en konspirationsteori. Vad menar de med det? Jo,...att det inte är verkligt, att det inte är "fakta",...utan inbillning, eller kanske till och med hallucination.

Dessa personer är bakåtsträvare, de är rädda för att möta sanningen, det okända och det omedvetna. De vill leva tryggt i sin lilla ankdamm där allt är känt undersökt redan, och intalar sig att ankdammen är allt.

Peace

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#53
Maggik!

Om jag i största förtroende skulle avslöja en sak för dig kan du då lova att limma igen läpparna så ingen annan hör?

Innan min mentala oskuld rök av meskalin, syra och diverse mer eller mindre naturliga medikamenter så hade jag redan de gåvor jag behövde för att komma i kontakt med både det du kallar "att lämna kroppen upplevelser" men också en klar möjlighet att förnimma vad komma skulle samt att kommunicera med det du och många kanske skulle vilja att kalla andevärlden.

Det där föddes jag med och är inget jag vill trycka upp i ansiktet på folk... jag vill absolut undvika att förknippas med de modeorakel som påstår sig kunna kommunicera med sina innersta krafter och sedan direkt skaffar ett 071 nummer eller TV program för att tjäna stålar eller uppmärksamhet på det.

En tråkig sak är dock att mina gåvor mättades i takt med att jag testade konstgjorda vägar d.v.s. drogade, fejköppnade själen för att uppnå sådant jag redan hade med mig från födseln.

Lika lite som jag tror att den som letar efter vatten behöver en slagruta den dagen den rena energin når ens inre ljus, lika lite tror jag att man behöver konstgjorda eller naturfabricerade hjälpmedel för att öppna sin själ.

Jag kan förnimma en smärta som skär som en molande ton inom dig, utan att ha träffat dig och det gör mig ont att inse att även du har dessa gåvor men väljer att styra bort denna rena kraft från dig själv.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#54
Jaxtone,...även jag föddes med andliga gåvor som jag ännu idag använder mig utav - varje dag.
Det är bara det att det här med svampen öppnade upp så att förmågorna blev så mycket mer förfinade och starkare - permanent.

Nej då,...inte är det nån smärta som maler på i mig inte. Faktum är att jag mår djävligt bra,...och det har jag mycket att tacka svampen för, och den vägledning och visdom jag fått ta del av genom den.

Så,...du behöver nog inte oroa dig,...jag mår bra och är tillfreds.
Tackar för omtanken iallafall...

Peace

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#55


See User information
Man får inte tillgång till någon "större verklighet, får "vidgat sinne". Upplevelser är en annan sak, men det finns inga genvägar via molekyler, det är en väldigt fysisk förståelse av livet. All gammal droganvändning, se på Islams bönetorn, jag såg ett, det var precis som en flugsvamp, med hatten däruppe, och en slags "ring" en bit ned på skaftet, jag såg det i en film, det var precis an avbild. Har det gett en bättre värld... nej, det har ju gett det såsom det ser ut nu... Har det gett de enskilda människornna något, har de höjt sin nivå, öppnat upp sin hjärna, om de nu lever i detta livet, här och nu? NEJ. Är de istället vilsna, drogbenägna, skadade i sitt energi/meridiansystem, kriminellt och bögbenägna, än mindre sig själva, osv? JA.


Posted on: 2006/6/8 0:37
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#56


See User information
Jag tycker det är tråkigt att du ska dra paralleller, precis som Xacer till molekyler när det gäller ett område som "vi" upprepade gånger har talat som spirituellt/andligt/själsligt. Och du staterar det som fakta! Det spelar ingen roll hur många gånger ni gör det, så har ändå mina upplevelser gett mig både ett större förstående samt en helt annan kontakt med ett "annat plan".
Att du tyckte det såg ut som en flugsvamp.. vid den tiden var nog inte möten mellan nordmän (jag känner inte till korrekt benämning) och araber. Eftersom flugsvampen (Amanita Muscaria) inte NÅGONSIN växt eller kommer växa i de trakterna så någon flugsvamp var det inte.

Edit: Uscha, vad trött man kan vara. För att citera Jaxtone i det här fallet, "Ett brott urskuldar inte ett annat."

Posted on: 2006/6/8 4:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#57
Novax: Att diskutera heliga svampar som använts i 1000-tals år av många kulturer som öppet hyllar svampen och erkänner, hävdar att den öppnat deras sinnen till större insikter och förståelser med folk er som reflexmässigt reagerar i panik så fort det övht nämns något om psykoaktiva substanser är uppenbarligen helt fruktlöst. Om ni inte vill acceptera den historia som psilocybin haft så ägnar ni er åt förnekelse. Det är väl okej att göra, varje individs val, jag föredrar dock att försöka hålla mig mer accepterande för den fakta och historia som finns.

Ni får verkligen ta och cool:a av er spiritual-pride!(!)

Dessutom undrar jag varför ni envisas med att använda ordet droger som inte ens har definerats ännu(!)?

Jag föredrar iaf att använda begreppet psykoaktiva substanser då det är mer rättvisande för det vi talar om. Psykoaktiva substaner är ett begrepp som _inte_ är nedsmutsat med politiska förtexter och toner. Det greppar ett större spektra och ger inte samma ovetenskapliga missvisande och förvirrande definition som begreppet "droger, som verkligen har politiska förtexter i sin defintion. Svensson är så blind in för lagen att hon inte kan skilja på psykoaktiva substanser längre.

Fråga: Vilka psykoaktiva substanser är negativa och destruktiva och vilka är positiva och nödvändiga? Glöm inte att socker också är en psykoaktiv substans som är direktbelönande i vår organism.

/Void

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#58


See User information
Void: Jag håller med dig, nog för att ordet droger är något som jag använder också då jag oftast dras med, det är inte så populärt nu för tiden att vara logiskt konsekvent så följer jag allt för ofta strömmen.

Men det är bra att du pekar ut det, det blir just en hel del dravel när man generaliserar med ord som droger eller knark. Knark som har en så extremt negativ klang att jag tror många går till automatiskt försvar då det påvisar att man är missbrukare utan någon rätt att försvara sig.

Nåja, har jobbat hela natten och nu får jag snart min belöning. Sömn. Det är något jag gärna gör, även om jag tycker rätt bra om att vara "vaken" för den delen :P

Tjipp och god(morgon)natt!

Posted on: 2006/6/8 6:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#59


See User information
jag har rokt salvia, ayahusca och ater svamp ibland visst fan har min syn vidgas aven om jag endast provat dem en gang.
jag har inte markt av att jag tagit nagon skada..men vem vet kanske har det jag upplevt gjort mig till 'konstig' och 'onormal' infor alla normala manniskor.

kan dock saga efter bara 2 och halv manad i thailand har spriten forstort mig ordentligt. giftigt varre.

Posted on: 2006/6/8 8:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#60
ayahuasca?!

vart hur och när?


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#61


See User information
Det är inte såpass ovanligt som man kan tro. Däremot så tenderar det inte att vara riktigt samma sak när man inte har med sig en ayahuascero som faktiskt kan mässa/sjunga på queuecha(tror det stavas så), dessutom blir tillredningen sällan så som till exempel McKenna beskriver den.

Senaste jag hörde om det var dock nere i Nederländerna, där har de slutna cirklar som är lite halvsvåra att ta sig in i p.g.a. diskretion och oseriöst folk.

Men kolla upp ingredienserna och gör ett försök att få tag på dom, det är inte lagligt.. men ja :D Om man tycker det är värt risken, hihi..

Annars så blir det till att skynda, skynda ner till Iquitos och hitta en "äkta" ayahuascero ute i djungeln någonstans, ett bra tips är att dom inte vill ha betalt för att koka det åt dig. Man kan få följa med ut och skörda plantorna själv om man har tur.
Det som verkar vara viktigast under tillagningen är mässandet och tobaksröken som ayahuasceron blåser över dekokten under de timmar den tillreds.

Nåja, kanske lite väl mycket info för en så enkel fråga. Men det är ungefär vad jag känner till när det gäller faktiska saker runt ayahuasca.

Posted on: 2006/6/9 0:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#62


See User information
Void, du skriver:
Att diskutera heliga svampar som använts i 1000-tals år av många kulturer som öppet hyllar svampen och erkänner, hävdar att den öppnat deras sinnen till större insikter och förståelser med folk er som reflexmässigt reagerar i panik så fort det övht nämns något om psykoaktiva substanser är uppenbarligen helt fruktlöst. Om ni inte vill acceptera den historia som psilocybin haft så ägnar ni er åt förnekelse. Det är väl okej att göra, varje individs val, jag föredrar dock att försöka hålla mig mer accepterande för den fakta och historia som finns.

Är du seriös nu, egna tankar, eller är det ytterst programmerat "utifrån?

Heliga svampar... vem avgör det, heliga för vem, heliga... varför, ur vilket perspektiv, vem hade ett syfte att det skulle bli det begreppet i vår tid och i vilket syfte?

Det är dumheter. Jag säger igen att man kan inte få något "gratis". För att återfå något av vad man förlorat - jag upprepar mig ständigt genom olika inlägg och trådar, ibland verkar det som att det hamnar tillbaka nästan innan ruta ett - så kan man inte få tillbaka det via molekyler... utan enbart genom att man ger upp dåliga saker, ger upp fasthållanden, "tömmer ut sin smuts". Det här är så himla löjligt... jag har svårt att inte bli irriterad nu... att öppna upp olika skydd eller spärrar som man naturligt har, med kemisk våldföring är inte bra eller OK. Man ska inte blanda ihop skenet med verklighet och sanning. Inget av det man upplever eller ser osv. är ens eget. Om det vore det, då skulle man redan ha det. Varför behöver man nästa dag ånyo äta nya molekyler...

Tror ni verkligen på sådant där...

Jag säger ånyo: använd inte ordet spirituell felaktigt, slå upp det i en ordbok, eller ska jag bistå er... det betyder att kunna uttrycka sig kvickt eller elegant, ungefär.

Void, jag tror, välmenat, att det är bra att du dyker ned i lite mer material. Tex börja med John Allegros bok The sacred mushroom and the cross.

Han var en av de tre som Israel utsåg att studera Döda Havs-rullarna, som en av världens främsta auktoriteter inom det områdets "religioner", språk och kulturer. Israel kickade alla tre... sanningen var inte acceptabel. Du hittar boken på Olles hubb, jag (kronblom) har den i min share, och säkert många andra.

Några korta rader från boken som är heavy suppressed:


study, the Amanita muscaria, the sacred mushroom.
Doubtless, the flower Paeony gained the name originally because its flower was thought to
resemble the colour of the red-topped fungus. It would not..
Since certain of the species contain
drugs with marked hallucinatory properties,15 it is not surprising that the mushroom should have
become the centre of a mystery cult in the Near East which persisted for thousands of years.
There seems good evidence that from there it swept into India in the cult of the Soma some 3,500
years ago; it certainly flourished in Siberia until quite recent times, and is found even today in
certain parts of South America...
In the Bible, for instance, where mushroom mythology plays a most important part, the word “mushroom” has been nowhere
noted although one of its most ancient names, Hebrew kotereth, Accadian katarru, appears many
times in its quite straightforward meaning of “mushroom—shaped capital of a pillar” (I Kgs 7: i6,
etc).17
The prime example of the relation between the serpent and the mushroom is, of course, in the
Garden of Eden story of the Old Testament. The cunning reptile prevails upon Eve and her
husband to eat of the tree, whose fruit “made them as gods, knowing good and evil” (Gen 3:4).
The whole Eden story is mushroom-based mythology, not least in the identity of the “tree” as the
sacred fungus, as we shall see.19 Even as late as the thirteenth-century some recollection of the
old tradition was known among Christians, to judge from a fresco painted on the wall of a ruined
church in Plaincourault in France (pl. 2). There the Amanita muscaria is gloriously portrayed,
entwined with a serpent, whilst Eve stands by holding her belly.20

Man behöver inte snurra in sig i begrepp som du gör, med dina frågor. Detta är droger.

Vi äter för att få byggstenar, fysiska, som mineraler, vitaminer och fettsyror. Sedan kan man ju säga att de även kan ha "effekter". Man kan nyttja växter för att få effekter, "miljoner" hyllmeter har sådant bland pillerburkar i hälsokostaffärerna. Det är samma saker som läkemedelseindustrin har... alltså molekyler.

Visst kan man nyttja det om man vill, kanske det kan vara ok att tex. få lite symptomlindring för olika besvär - men bot, att bli en hel människa, nej nej... de där "besvären och problemen" har djupare rötter än så - de kommer man inte åt via fysiska molekyler tror någon att lite Kan Jang, eller en "healer" kan "hjälpa" en människa...

Fundera lite på vad "fallet" är, och fundera samtidigt på var seklernas molekylkonsumenter befinner sig, fysiskt och mentalt, nu när tiden nästan runnit ut - är de ute ur samsara... självklart inte, de har ju förstört sig själva ännu mer, så de till och med är med i denna tid som är än smutsigare, det är ju så det är i tidens gång. Tror att någon här la ut några rader från Tsarion, om sluttid, att det hade gått genom de olika tidsepokerna ("stjärntecknen"), alltså ett varv, så nu är det värst och mörkast.Då är det hög tid att släppa på tokfasoner som droger - "komma närmare sin själ"... ärligt talat, det är ju bullshit.

Tsarion och andra, som Icke, Lungold och Calleman de är begränsade i sin förståelse. Jag får Callemans utskick, jag mår nästan illa kring detta med "Oneness Celebration" osv. De tror att vi går vidare genom att bara hänga med. De är vilseledare av stora mått, de har ingen andlig syn, det är problemet. De har fått för sig att det är frågan om en evolution... fast människan ju allt mer har blivit allt mindre human, knappt nyttjar hjärnan längre. De verkar ha "glömt" att man ska göra eget arbete... höja sin nivå genom att ge upp sina dåliga/osanna/smutsiga saker - att följa kriterier på en högre nivå - hur ska man annars kunna komma dit? Symboliskt talat - de verkar tro att människor kan vara bly, och ta med sig det upp till guld och stanna kvar där... Den gode Jordan Maxwell presenterade Tsarion som en person som var unik bland "sanningssägarna" (ej ordagrant), för att han hade en andlig förståelse samtidigt... vojne vojne.

Posted on: 2006/6/9 0:42
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#63


See User information
Quote:

Det är dumheter. Jag säger igen att man kan inte få något "gratis". För att återfå något av vad man förlorat - jag upprepar mig ständigt genom olika inlägg och trådar, ibland verkar det som att det hamnar tillbaka nästan innan ruta ett - så kan man inte få tillbaka det via molekyler...


De må vara så att vi upprepar oss, men så gör även du. Psykoaktiva substanser kanske triggar synapser i hjärnan och gör saker i kroppen på molekylär nivå. Men det tror inte jag dom tänkte på för 10000 år sedan, eller hade vi kanske den teknologin då?
Nåja. Eftersom du vägrar släppa just det faktum att det man får ut av det _endast_ är på en fysisk nivå. Du får två frågor:

1. Hur går det till när människor mediterar sig fram till liknande stadier? När ingenting induceras i kroppen utan bara kroppens egen materia triggar en psykedelisk upplevelse.

2. Hur kommer det sig att jag - tillsammans med ett otal andra - faktiskt har upplevt samma rus som vi haft under olika substansers påverkan, när vi har drömt? Åter igen, ingenting finns i kroppen och du måste veta lika väl som jag att något folk är rädda för är att få "återfall" i efterhand.

För när det kommer till att du har en gubbe som har forskat jättemycket i religion (John Allegros) och som dessutom har studer AMANITA MUSCARIA och inte PSILOCYBE STROPHARIA som är två heeelt olika saker.
Så har jag Terence McKenna på min sida, som är entemolog eller vad det nu heter. Som faktiskt spenderade större delen av sitt liv att forska kring religioner som faktiskt var substansrelaterade (se: drogrelaterade) Jag tror mer på min man, än din. Även om din nu har en guldporsche. *fnys*

Och som ett tillägg. Har du testat själv någon gång? Eller tar du bara "fakta" ur luften?

Posted on: 2006/6/9 0:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#64
Jasså???...har ingredienserna till ayahuasca blivit olagliga nu också??
Det var ju inte länge sedan man kunde köpa dem lagligt. Det är ju konstigt att det blivit olagligt tycker jag. Fan,...minns att man kunde skicka efter från danmark sånda där olika sorters "ayahuasca-set".

Syrian rue, banisteriopsis caapi, mimosa hostilis, carabrena, mm var lagliga att handla tidigare i allafall. Detta måste kollas upp...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#65


See User information
BLEH! [editerad p.g.a. tröttma]

Posted on: 2006/6/9 1:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#66
Hmmm,...mysko. Det här med DMT,...det är konstigt att det blir olagligt,...vår egen hjärna kan ju även producera det själv.

Vid dödsögonblicket utsöndras DMT i hjärnan,...enligt vad jag minns,...men måste kolla upp det här igen. Verkar lite mysko...

Peace

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#67


See User information
Från Erowid, gällande USA iofs:

Neither Banisteriopsis caapi nor any other Banisteriopsis species are controlled species in the United States. This means all parts of the plant and its extracts are legal to cultivate, buy, possess, and distribute (sell, trade or give) without a license or prescription. Likewise, the chemical constituents of the plant are also not scheduled, meaning that extractions and possession of the harmala alkaloids are legal. If sold as a supplement, sales must conform to U.S. supplement laws. If sold for consumption as a food or drug, sales are regulated by the FDA.

Verkar som att EfeKTO kan hoppa in på naturensdroger eller liknande och beställa sig en sats. Men jag tycker fortfarande man ska åka till Peru om man vill göra det ordentligt :D

Posted on: 2006/6/9 1:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#68


See User information
Quote:

Hmmm,...mysko. Det här med DMT,...det är konstigt att det blir olagligt,...vår egen hjärna kan ju även producera det själv.

Vid dödsögonblicket utsöndras DMT i hjärnan,...enligt vad jag minns,...men måste kolla upp det här igen. Verkar lite mysko...

Peace


Jadu. N-,N-DMT är ju olagligt i alla fall.. och det är väl det som produceras i hjärnan, nästan hela tiden och just vid dödsögonblicket.

Det är något som verkligen sammansmälter med en liten "tes" jag har från min 5-MEO-DMT resa som jag haft. Men nu sitter vi inte på magiskamolekyler utan på vaken.se :D

Posted on: 2006/6/9 1:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#69
På Azarius verkar det vara ok... det står "There are no restrictions for this product, we can ship it worldwide" ...

http://www.azarius.net/cat_ayahuasca.html

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#70
Ajajajajaj....den där "läder Lasse" som står bakom naturens droger är en riktig lurendrejare. Han säljer skit...har själv blivit blåst flera gånger.

Se upp med naturens droger och läder Lasse...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#71


See User information
Jag skrev faktiskt "eller liknande".. Läder-Lasse har inte alltid lurats, det kan jag intyga. Men han är lite av en pajas..

Posted on: 2006/6/9 1:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#72


See User information
Starylynx, du såg nog inte upp ordentligt - jag skrev att "jag upprepar mig ständigt" - du gav replay på det och skrev "Det må så vara att vi upprepar oss, men så gör även du... " ser du att du knasade till det där. No problem...

"Mediterar sig fram till" - det spelar ingen roll vad människor gör... man kan göra yoga eller annat - och få just effekter. Tvingar man fram öppningar tex. genom yoga så är man ju som person inte där, för då hade man inte behövt hålla på med det, vad det nu är, utan det hade redan varit "integrerat" i en. Det öppnas upp olika energipunkter och meridianer mm i vårt energisystem, det återspeglas ju då i att tex. de högre chakrorna, eller de körtlar som relaterar till dem också rent fysiskt blir lite "annorlunda", naturligtvis kan man mäta det genom att de producerar ämnen förändrat än innan. Det spelar ingen roll hur det går till - du kallar det "triggas". Meditation eller yoga osv osv - det är bara olika vägar för att skada sitt energisystem.

De som forskat kring detta vet ju även att det ytterst är dåliga saker, alien och reptilans, som vill ha oss förändrade, de utnyttjar DNA för att komma in, DNA är deras grej, som de införlivat för att kunna kontrollera oss. Håller vi på med sådant där så kommer de... du vet kanske att väldigt många har "gått under" genom att de väckt kundalinienergin. Yoga har en stark koppling till reptilians, det är ett sätt att hålla kvar människor i deras grepp, det öppnar upp till deras värld. Genom sådant så skadar vi oss själva. Man kan säga att det blir karma, det blir då "de svaga länkarna" som man har i sina gener i det kommande livet. De här besättande sakerna är det vi ser därute - hur det är de som går omkring på två ben därute, för som sagt det är inte mycket human längre. Det är enkel matematik. Bara till att öppna ögonen.

Man har redan ett perfekt energisystem... utifrån den oerhörda begränsning det då har då vi har fallit så djupt, knappt använder hjärnan är en återspegling av det. Det som är avstängt för en ska vara det, när man höjer sin nivå, förbättrar sig som människa, då öppnas det åter upp naturligt - det blir ens eget, på nytt - upplysas = återfå det man förlorat.

Idag kan man inte få något positivt genom yoga eller meditation... förr när det var genuint så var det ofta att en mästare hade en lärjunge som han gav vidare till. Varför det? Jo för att yogan, metoden eller meditationen var bara en del av det hela, det viktiga var principer hur att leva som människa - en Väg som gavs, grunden var att det var en väg att just återvända, eller höja sin nivå, kanske återvända till sin ursprungliga natur. Mästaren kunde bara skydda en person, för att skydda det var det det handlade om. Ska man "sticka", lämna samsara, då får man "allt" emot sig, all karma vill hindra en, den vill inte att man bara sticker så där... den vill att man betalar det man är skyldig - så det var frågan om att skydda personens liv. Detta var också varför människor gick ut i bergen eller in i skogarna eller grottorna, det var för att höja sin nivå, ge upp det världsliga, de hade en mästare på ett inre plan. Precis samma som var syftet med kloster- eller tempelmiljöer, när det var rent och genuint. Det var även syftet med genuina religioner...

Idag kan vem som helst gå en kurs och sedan hänga ut skylten, ska ge terapier, hålla yogakurser mm - folk sätter ihop lite övningar och rörelser... eller skapar någon meditation. Livet är fullt av det nu. Det blir inte att någon höjer sin nivå - utan man blir bara besatt - det hela är till för det. Alla New Age-grejer som alla "gurus" och självutsedda människor som håller på med kanaliseringar, och föredrag mm, är för att sprida besättande saker/väsen, jag är helt säker på detta, det är huvudsyftet.

Jag har själv skadat mig oerhört genom yoga, andningsövningar och meditation. Jag fick "kundalinirusning", gick upp i huvudet och öppnade upp. Jag överlevde knappt de tio följande åren.

Vadå meditera sig fram till olika stadier... när man håller på med sådant, när det är utanför ett sammanhang med en som är på en högre nivå, en mästare - för man är inget själv - så tittar andra väsen på... det är annat som vill vi ska hålla på med sådana saker, droger och metoder osv. för det är så de kommer in i oss, det öppnas upp i vårt energisystem för dem. Jorden är en slags medelpunkt, alla vill hit idag för att vara här, på gund av det som Maya och andra talar om, kunna genomgå reningen, regenereringen, ompositioneringen. Vi vill väl inte ha dessa saker? Vi ska ju göra tvärtom, bli fria, bli oss själva.

Förståelse är förståelse, fakta är fakta - vilken luft? Vi har gjort allt, genom eoner... det är det gamla som inte vill dö, därför sparkas det (karman) så mycket i olika inlägg, se på tråden Mångkultur...

Posted on: 2006/6/9 1:50
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3) 4 5 6 ... 8 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
30 user(s) are online (30 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 30

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS