Vakencorner
|
Det finns fler huvudchakran än 7
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Enligt Egyptens avbildningar och dagens shamanistiska andliga utforskare så finns det fler huvudchakran än 7. Det sitter ytterligare ett straxt under baschakrat, och ett straxt över huvudet som kallas "the silver chakra". Meningen med silverchakrat är att först få igång dom tidigare omtalade 7 baschakran, sen också få snurr på silverchakrat så att det vidgar sig och till slut berör baschakrat.
Se hieroglyferna på egyptens alla monument och tempelväggar, där avbildar man ett chakra som sitter ovanför huvudet, ofta i samband med kungar och faraoer etc. Almine (sök youtube) går också in på detta. Dom 7 baschakran som sitter inuti kroppen aktiveras genom självkännedom/kärlek/acceptans och vad jag förstår så aktiveras dom 2 övriga genom universiell koppling och samtidigt innebär det att det personliga egot då tar plats som ett universiellt "samego", samhörighet av multi-andlighet. Man ser sig då inte som en av dom alla, istället alla är en. För att ta ytterligare ett steg så är det "all knowing" som gäller, en annan viktig part i detta är att man står vidöppen fullt ut vad det gäller känslor, dom får inte ta tag i energin i kroppen genom att man bryr sig om dom i den mån att man inte förstår dom. genom ett direkt förstående så flödar energin oförhindrad. Ju mer energin flödar och ju mer man förstår genom "all knowing" så vidgar sig silverchakrat och tar till sist kontakt med chakrat som sitter under baschakrat, "det blir så pass stort i diameter så de kommer i kontakt". "Verktyget" känslor skall då uppmärksammas till max, men skall inte funderas på om man säger så, det som behövs är ett instinktivt vetande så att ett agerande kan följa utan några som helt grus i maskineriet (personligt ego), jag vill, jag skall, jag är värd, jag är bättre mm mm), jag blir då utan gränser alla och en själv. Infinite Love is the only truth, everything else is illusion! Silver chakra straxt över huvudet till höger: http://truthopia.files.wordpress.com/ ... oglyphics.jpg?w=478&h=383 Ormen, låt den vara, stör man aldrig en orm så biter den aldrig! Ormen = käsnlor!
Posted on: 2010/9/4 12:54
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
Re: Det finns fler huvudchakran än 7
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jupp, det är ett chakra med fler än en energi, därav mystiken i siffran 5. Jag håller på att ladda ner info om detta, det flödar ganska bra just nu :) ( Tänker på det som finnes ovanför huvudet, några tum )
Laddar ner från Matrix piratebay :) .. Eller skall man kalla det metafysik biblioteks torrent :)
Posted on: 2010/9/4 13:02
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Edit, dom olika energipunkterna (virvlarna) spinner runt silverchakrat, har ett medium bredvid mig för tillfället som ser vad som händer när jag ändrar tanke och inställning. ganska svårt att fixa till detta utan ett öga på energin... ( Fett skoj )
Posted on: 2010/9/4 13:05
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Hehe jo samma visa här det vibrerar fint flödet sköljer över en.
Sängen skakar på kvällarna hela madrassen gungar och jag kan höra vibrationernas toner ; ) Finns över 72000 av dessa mindre virvlar utöver hela kroppen. Vissa av dem är lättare och uppfatta än andra och är starkare än andra. Dom minsta uppfattas mestadels när man har en blockering i dem. Men man uppfattar dem mera och mera ochså när känsligheten byggs upp mera och mera. Som mest är när man har totalt flöde genom jord och himmel. Skakar kroppen då mycket är det pga orenheter i kroppen som trycks ut.
Posted on: 2010/9/4 13:09
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Yep!!! Dubbel Mys...
Det blir bra fart på healing förmågan när det flödar på lite.
Posted on: 2010/9/4 13:16
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2010/9/4 13:25
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Så sant som det är sagt.
Kultivera det, det kommer bara öka med tiden mer och mer. Du är en ängel vi blir fler och fler vakna vibrationen höjs.. Effektivast är att rena dem med hjärtat från händerna i början sen rullar det på av sig självt..
Posted on: 2010/9/4 13:33
|
|||
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login