vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Nya SJUKA Sverige!
#1


See User information
Döper klart om frasen med "Nya tuffa Sverige" till "Nya sjuka Sverige"
(Betoning att "sjuka" i har mental tolkning) Carl Bildts törst för att få in oss i NATO får nytt djup, jäkla NWO dårar.


Hur sjukt har inte vårt system blivit? Snart tillåter vi våra militärer vända vapen mot sina medborgare... Och nu detta...


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7744593.ab

Arbetslös kan tvingas söka jobb som soldat

Militärjobb Till hösten ska Försvarsmakten börja rekrytera yrkesmilitärer. Det är arbetsförmedlingen som ska förmedla jobben.

Då kan du bli tvungen att söka jobb som soldat.

I höst börjar arbetsförmedlingen rekrytera yrkesmilitär åt Försvarsmakten.

– Men vi kommer inte att tvinga folk att bära vapen, säger Bengt Lyngbäck, ansvarig på AF.

Om du har en militär bakgrund kan du tvingas söka jobb som soldat för att inte förlora din a-kassa. Huruvida vanlig värnplikt räknas som "militär bakgrund" kan Arbetsförmedlingen inte svara på.

Militära tjänster
I dag avslöjar fackförbundstidningen ST Press att Försvarsmakten har inlett ett samarbete med arbetsförmedlingen om att rekrytera 4 000 till 6 000 personer om året, framför allt till militära tjänster.

Två av de nya yrken man nu behöver folk till är soldat och sjöman.

Den som anställs kommer förstås att bära vapen och som det står på Försvarsmaktens hemsida, ”genomföra ett antal insatser och övningar utomlands”.

Jobba internationellt
Från och med i höst kommer arbetsförmedlingen kunna anvisa den som är arbetslös att söka jobb som soldat eller sjöman, om den sökande uppfyller de kravs som ställs.

– Ja, vi vill anvisa folk som är intresserade av att jobba där och då borde man också vara medveten om att det handlar om att bära vapen och jobba internationellt.

Vad som händer om någon anvisas jobbet – och vägrar söka det, med hänvisning till att man inte vill eller vägrar bära vapen, har arbetsförmedlingen ännu inte tagit ställning till.

Bengt Lyngbäck utgår dock i från att det inte kommer att innebära att personen blir av med sin a-kassa.

– Nej, jag tror inte att vi kommer att ställa någon till svars för det.

Hypotetiskt problem
– Så smidiga måste vi kunna vara att vi inte kommer att tvinga någon att bära vapen.

Bengt Lyngbäck menar också att problemet är hypotetiskt – eftersom den som inte vill eller vägrar bära vapen inte heller kommer att antas till Pliktverkets grundutbildning, som rekryteringen görs till.

– Men vi förstår innebörden och problematiken kring detta och kommer att utarbeta en tydlig policy hur vi ska hantera detta och utbilda och informera internt.


Posted on: 2010/9/8 13:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#2


See User information


Snacka om att dom kan göra som dom vill här i Sverige....

Ledande skicket i USA måste vara lyriska över det fullkomligt perfekta svenska systemet....

Tänk om det vore så lätt för marinkåren att tvinga folk in i militära, bara att gå till AF och hämta folk...

Och så jävla obehagligt när militära och civila gränser suddas ut....


Det är värre än man trott....

Beware the Wolf i lose...


Resized Image

Posted on: 2010/9/8 13:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#3


See User information
Det här är ju helt sjukt! För sjukt! Varför verkar inte gemene man tycka att detta är konstigt?

Posted on: 2010/9/8 13:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#4


See User information
Läs Aftonbladets poll... över 50% skulle kunna tänka dra ut i krig och döda kvinnor och barn.... Perverst Samhälle vi lever i ....

Varannan arbetslös alltså!!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7744593.ab

Posted on: 2010/9/8 13:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#5


See User information
greensparrow
Quote:
Läs Aftonbladets poll... över 50% skulle kunna tänka dra ut i krig och döda kvinnor och barn.... Perverst Samhälle vi lever i .... Varannan arbetslös alltså!!!


Jag är tror ABs polls är manipulerade, Patrik1975 har även påpekat detta tidigare...

Men det kan finnas andra anledningar till att pollen ser ut som den gör.

PK-het, partiotism, flockmentlitet, religion i combo med andra mind-manipulation-tekniker kan ligga bakom dessa siffror.

Men för att lyckas få det 50-50 tycker jag de måste ha "fulat" siffrorna åtminstonde till viss del.

Hoppas det också, för annars finns det en hel arme av robotar där ute

Posted on: 2010/9/8 14:14
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Vaken.se!
#6


See User information
Formuleringen som användes var:

"Skulle du kunna tänka dig att ta jobb som soldat om du var arbetslös?"

Och ja. Jag skulle kunna ta jobb som soldat om jag var arbetslös. Men jag skulle avrätta mitt befäl innan jag fick för mig att "döda kvinnor och barn...."

... sluta vara så dramatisk i era formuleringar.

Jag svarade ja i pollen exempelvis.

Men samtidigt tycker jag det är sjukt att vi HAR ett försvar... pengarna skulle kunna läggas på forskning och skola...

Posted on: 2010/9/8 21:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Vaken.se!
#7


See User information
seriöst det är mestadels barn och kvinnor som drabbats i båda krigen DÖDATS, VÅLDTAGITS, TORTERAS!!!!!! allt för att reta upp motståndsrörelsen eller som det bekant heter terroristerna....

tragiskt att du svara ja... OTROLIGT!!

Posted on: 2010/9/8 22:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#8


See User information
pingubenji
Quote:
"Skulle du kunna tänka dig att ta jobb som soldat om du var arbetslös?" Och ja. Jag skulle kunna ta jobb som soldat om jag var arbetslös. Men jag skulle avrätta mitt befäl innan jag fick för mig att "döda kvinnor och barn...."


Vi har olika syn på saken...

Jag gjorde aldrig lumpen utan vapenfritjänst istället. Hade inte vapenfri funnits hade jag känt mig tvingad att göra lumpen.

Idag hade jag antagligen totalvägrat om någon försökte tvinga mig att delta i någon typ av millitärisk fars.

Jag har råd att hålla på mina övertygelser, jag har bara mig själv att tänka på. Kan förstå om föräldrar inte känner på samma sätt.

Men vilken sorts samhälle lever vi i där soldat ska vara klassat som vilket jobb som helst och att arbetsförmedlingen ska kunna tvinga folk att delta krig.

Vad gör Sverige i Afganistan över huvudtaget?



Posted on: 2010/9/8 22:45
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#9


See User information

Jag håller helt med dig Snapcase. Har själv varit officer, men kommer aldrig befatta mig med det igen.
Det var en erfarenhet, men med den erfarenheten tackar jag fortsättningsvis nej, med hela mitt hjärta och själ.

Posted on: 2010/9/8 22:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#10


See User information
Vill förtydliga...

Jag skrev:
"Jag skulle kunna ta jobb som soldat om jag var arbetslös."


Men...


Jag skulle inte jobba en sekund på den "arbetsplatsen" om jag blivit tvingad till att söka jobbet. Jag skulle plocka ut lön tills jag blev sparkad. Eller strejka (när det räknas som ett yrke har man enligt lag rätten att strejka om jag förstått det regelträsket rätt...)

Så jag skulle snabbt vara tillbaka på AF och tvingas göra om proceduren... om och om igen. Men jag skulle gärna ta jobbet och plocka ut lön... om jag var arbetslös...

Se det som att jag gör en god gärning. Plockar tillbaka pengar som annars skulle gå till DÖDANDE!

Posted on: 2010/9/8 23:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#11


See User information

Nu vet jag inte under vilken form detta kommer ställas. Men som en millitär, kan dom dra av din lön för ordervägran. På min tid, fick en överviktig officer löneavdrag för sin kroppshydda. Han skulle få tillbaka sin fulla lön efter bantning...

Så räkna inte med att du har samma rättigheter där, som i vanliga slavverksamheten.

Posted on: 2010/9/8 23:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#12


See User information
Jag ser framför mig hur nya fackföreningar kommer bildas... hoho

Och jag ser framför mig hur aktivister kommer söka jobben och sabotera försvarsmaktens organisation...

Posted on: 2010/9/8 23:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#13


See User information
Självklart blir det nått nytt NWO kontrakt som är omöjligt att slingra sig ur... Drar A-kassan och annat skit... kanske skadestånd till och med???


Posted on: 2010/9/8 23:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#14


See User information
Se det så här istället! Om vi vi infiltrerar med tillräckligt många så kan vi vända vapnen imot dom själva.Det vore djävligt skönt att skjuta av lite nwo drägg här på hemmaplan.

Posted on: 2010/9/9 5:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#15


See User information
Många som vaknar nu, facebook börjar snart vibrera.

Posted on: 2010/9/9 7:51
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#16


See User information

Skulle tippa att religionsfriheten skulle sitta bättre om dom försöker pracka på en liknande."Enligt min religion får jag inte tillhöra ett försvarsväsende, som har kopplingar till våld och/eller överlämnade av ens Guds givna fri vilja för egen bestämmanderätt." Nått i den stilen.

Skall väl gå långt om dom ska kunna straffa en för det.

Posted on: 2010/9/9 10:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#17


See User information
Konspiratorisk som man är, förstår man nu varför det finns så många arbetslösa ungdomar...???

Dom mjukas upp till att ta framtida militärjobbb......
SJUKT!!!!

Posted on: 2010/9/9 11:13

Edited by greensparrow on 2010/9/9 11:47:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#18


See User information
”Amerikanska soldater dödade civila för nöjes skull”

Tolv amerikanska soldater misstänks för att ha bildat en hemlig dödspatrull som dödade afghaner för skojs skull och sparade offrens fingrar som troféer.

Fem av soldaterna anklagas för mord på tre afghanska män.

Sju andra misstänks för att ha hjälpt till att dölja brotten och för att ha misshandlat den rekryt som avslöjade soldaternas mordodyssé genom att rapportera dem för att ha rökt hasch.


http://www.dn.se/nyheter/varlden/amer ... for-nojes-skull-1.1167603

Människor är av samma tanke men i olika verkligheter, lika borde svenska soldater reagera när krigströttheten/frustrationen slår till....

Posted on: 2010/9/9 14:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#19


See User information

Jasså. Det finns pengar till att anställa 4000-6000 personer till KRIGS-makten. Det vill säga , det finns pengar till KRIG ( ett 3:e Världskrig ???? ) , men inte till FRED......................

Fan ta dig RÅTTAN...........



Posted on: 2010/9/9 21:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#20


See User information
Finns pengar till bonusar och fallskärmarar.

Finns pengar till krig och fängsla sjuka.

Till vapen och rymdprogram.

Men man kan inte ge folk jobb utbildning bidrag och sjukvård.

Topp Politiker och Topp banker = Där finns Jordens smutsigaste människor.

Rika ger till rika.

Fattiga skiter man på.

Samma möjligheter till alla, alla lika inför lagen, alla samma värde osv = Värsta SKITSNACKET i Historien.

Posted on: 2010/9/9 22:11
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#21


See User information
Quote:
Varför verkar inte gemene man tycka att detta är konstigt?


För att vi lever i det bästa av samhällen och har aldrig haft det så bra som nu. Vi har det nog för bra till och med. Men det finns onda islamistiska terrorister och andra, t ex sådana där konspirationsteoretiker som hotar våra fri och rättigheter.

Så har de sagt på TV, där allt som sägs är sant. på Internet däremot är inget sant, det är bara kul att leka med typ uppdatera sin Facebookstatus och så.

Frihet är att få sätta barnen vid PS2 en stund, ta sig en grogg och titta på Lets Dance! Bra att vi nu äntligen gått med i NATO så får vi vår frihet garanterad.

To be continued....

Posted on: 2010/9/10 8:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#22


See User information
Quote:

Shen skrev:
Finns pengar till bonusar och fallskärmarar.

Finns pengar till krig och fängsla sjuka.

Till vapen och rymdprogram.

Men man kan inte ge folk jobb utbildning bidrag och sjukvård.

Topp Politiker och Topp banker = Där finns Jordens smutsigaste människor.

Rika ger till rika.

Fattiga skiter man på.

Samma möjligheter till alla, alla lika inför lagen, alla samma värde osv = Värsta SKITSNACKET i Historien.




......... där kom det som skulle stå efter mina punkter.

Men ta bort sjukvård. Det borde heta Frisk-vård. Det vill säga kunskap som gör att vi inte behöver någon sjuk vård. Grundläggande kunskap om naturen runt oss ( utbildning ) , som inte ges till dom " fattiga "...........


Har plockat björnbär i två dagar..........









Posted on: 2010/9/10 10:29

Edited by Spartacus88 on 2010/9/10 20:43:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#23


See User information
Quote:

Har plockat björnbär i två dagar..........


Åh, vad gott! Var?


Posted on: 2010/9/10 10:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nya SJUKA Sverige!
#24


See User information

Hello .

Växer nära bergs-väggar eller mellan där solen kommer åt. Där har jag hittat dom.

Posted on: 2010/9/10 20:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS