vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 10 11 12 (13) 14 15 16 ... 23 »

Anonym
Re: Chemtrails
Patentmannen..

Kan du inte beskriva exakt vad med alla dessa patent du tycker gör det troligt att kvarliggande kondensationsspår är chemtrails?

Den enda seriösa bedömning och testning jag hittills sett av utsläpp från flygplan avfärdar helt chemtrailsteorin.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Flygplanen kan inte ta med sig så mycket vatten att det skulle kunna vara "kondens" som de kan lägga ut från horisont till horisont...och skulle det vara luftfuktigheten i luftrummet som gjorde det så skulle det inte bli olika "trails" efter två plan som flyger på samma höjd ..

http://i56.tinypic.com/x0w8lt.jpg

Men jag har full förståelse för en människa som anser att dessa två streck inte skiljer sig från varandra...full förståelse.

Denial är inte en flod i Egypten

I avvaktande på Michael Murphy’s dokumentär som kommer till hösten nu så kan du fundera på saken, själv lägger jag mitt krut på annat....

Posted on: 2010/9/10 15:23
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det ligger onekligen en poäng i att undra varför man inte sprayar ut nåt nattetid - men hur vet vi att man inte gör det? Misstänkta chemtrails observeras ju oftast på förmiddagen. Flygtrafiken i Sverige börjar på morgonen med att en förfärlig massa plan flyger till och från Stockholm, och så en omvänd rusning om kvällen. Turen genom det svenska luftrummet brukar inte nå stratosfären utan man går upp till typ 8.000 meter. Arlanda är utgångspunkt för de flesta långflygningar som startar från Sverige. Plan som tvärar över svenskt territorium har möjligen ärende till Norge, den transatlantiska trafiken går via Amsterdam. Så, i stort sett, är det bara svenska plan som kan lämna spår av det ena eller andra slaget i svenskt luftrum!

Vårt territorium ligger faktiskt lite östligare än vi vanligen föreställer oss, vi ligger i stort sett rakt över Polen. De flesta kartor är lite vridna så att det verkar som om vi ligger över Tyskland men så är inte fallet annat än ett par mil längst i öst. Därför passerar trafiken ner till Europa i stor utsträckning östligare än Jönköping, även om trafiken exvis till och från Malmö/Köpenhamn och Kristianstad ofta går över Vättern.

Därför är naturligtvis vanliga contrails förmodligen ganska vanliga över Jönköping och för den delen området öster om Eskilstuna upp mot Knivsta och Arlanda.

Men ligger dom kvar fastän det blåser kan även dom vara för högt belägna för att vara åstadkomna av trafikflyg.

Posted on: 2010/9/10 16:50
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Nej Asgeir de jag ser med ögat och kan följa med radarn kommer huvudsakligen i öst-väst-öst riktning och startar eller landar inte i Sverige...och de ligger på 18-30.000 fot...
Jag har speciellt kikat efter om något startat eller landat här.....men tji...

Vanligast är att de kommer in över Norrtälje och flyger vidare över Enköping Västerås Örebro Karlstad sedan viker de av neråt över Kattegatt...... men det är ju de ja kan se med blotta ögat, ovanligt är att de går syd-nord-syd riktning men det förekommer

Posted on: 2010/9/10 17:07

Anonym
Quote:

gaston skrev:
Flygplanen kan inte ta med sig så mycket vatten att det skulle kunna vara "kondens" som de kan lägga ut från horisont till horisont...och skulle det vara luftfuktigheten i luftrummet som gjorde det så skulle det inte bli olika "trails" efter två plan som flyger på samma höjd ..

Men jag har full förståelse för en människa som anser att dessa två streck inte skiljer sig från varandra...full förståelse.

Denial är inte en flod i Egypten

I avvaktande på Michael Murphy’s dokumentär som kommer till hösten nu så kan du fundera på saken, själv lägger jag mitt krut på annat....

Flygplanen kan inte ta med sig så mkt vatten, eller något annat för den delen, nej. Det var ju precis det jag skrev tidigare! Jag har aldrig sagt att vattnet som kondensationen består av kommer från luften.

Jag vet inte om du bara spelar dum, men jag tar det säkra före det osäkra:

Vid förbränningen av flygbränslet bildas som vid förbränning av alla organiska material alltid koldioxid och vatten. Jag vet inte hur molekylerna i flygbränsle ser ut med jag gissar att det är kolkedjor bestående av mellan 6 och 10 kolatomer och således någonstans mellan 15 och 24 väteatomer, per molekyl. När en sån molekyl förbränns bildas det således ca 10 vattenmolekyler. Av massan i dessa vattenmolekyler kommer 2/18 från flygbränslet och resterande 16/18 från luftens syre. Alltså ca 90%. Det är alltså inte luftens fuktighet som gör att kondensation uppkommer utan reaktionen med luftens syre.
Sen kan naturligtvis luftfuktigheten spela in i den mening att kondensationen från motorerna mer eller mindre lätt löses i övrig luft. Men det är en annan sak.

Därför spelar också motortyp in, som jag sa. Graden av förbränning kan ge stora utslag på mängden vatten som fälls ut efter planet. Likaså ger arbetstemperatur i motorer stora utslag.

Det du säger i ditt inlägg stämmer därför inte alls.

Då får gärna förlöjliga mig hur mkt du vill. Men håll dig gärna till sak. Jag har aldrig sagt att det inte är någon skillnad på strecken i din bild. Du frågade om jag trodde att båda var normala. På den frågan svarade jag med vissa resovationer ja, men det är ju något helt annat än att påstå att strecken är lika!

Jag ser också fram emot all information som kommer fram i detta ämne. Klargöranden är det jag hoppas alla vill ha, oavsett vad de visar. Min erfarenhet hittills i detta ämne är att ju mer ordentlig fakta som kommer fram ju mindre sannolikt förefaller det att chemtrails-teorin kan stämma.

Anonym
Quote:

gaston skrev:
Nej Asgeir de jag ser med ögat och kan följa med radarn kommer huvudsakligen i öst-väst-öst riktning och startar eller landar inte i Sverige...och de ligger på 18-30.000 fot...
Jag har speciellt kikat efter om något startat eller landat här.....men tji...

Vanligast är att de kommer in över Norrtälje och flyger vidare över Enköping Västerås Örebro Karlstad sedan viker de av neråt över Kattegatt...... men det är ju de ja kan se med blotta ögat, ovanligt är att de går syd-nord-syd riktning men det förekommer

I göteborgsområdet kan man tydligt se korridorer där trails ofta förekommer. Dessa motsvaras antagligen av vanliga trafikrutter som finns i luftrummet. Flera av de plan jag sett har lämnat efter sig har trails har tillhört bla Ryanair, BA, SAS ocg Finnair. Finnair flyger för övrigt över mellersta Sverige i höjd med Sundsvall på sina flygningar mellan Helsingfors och Nordamerikan. Denna rutt lämnar ibland efter sig trails på himlen, men inte alltid. Har t.o.m observerat att samma flygplan ibland lämnar trails efter sig och ibland inte.

Att trails ofta uppträder i grupper om flera st är ju också något som talar för att meteorologiska förutsättningar har en inverkan. Kanske inte att det är den enda faktorn men en del av flera som spelar in. Meteorologiska fenomen har sällan en ensam förklaring.

See User information
Glad att du är övertygad..å då finns alltså en rimlig förklaring till att två plan på samma höjd uppvisar olika "kondensspår"..deras förbränning skiljer sig åt..?

Posted on: 2010/9/10 17:17

Anonym
Quote:

gaston skrev:
Glad att du är övertygad..å då finns alltså en rimlig förklaring till att två plan på samma höjd uppvisar olika "kondensspår"..deras förbränning skiljer sig åt..?

Som jag sagt ett antal gånger nu är jag ingen domare i denna fråga och kan inte komma med svaren.

Det är sannolikt en lång rad faktorer som är med och samverkar när ett trail bildas. Beroende på dessas sammantagna effekt kan olika trail få olika egenskaper och utseende. För mig är det inte ett dugg konstigt och bevisas i princip av att exakt samma sak gäller moln. Som kan se väldigt olika ut och bete sig mkt olika som en effekt av små förändringar i atmosfärens egenskaper.

När det gäller kondensationstrails är det såklart ytterligare faktorer som kommer in i beräkningen. En av dessa kan vara motortyp, av de anledningar jag angivit. Men det kan mkt väl tänkas att det finns flera. Jag kan som sagt inte svara på det.

See User information
Så du menar att kondensationsstrimmor kan också leda till att moln börjar bildas ?

Posted on: 2010/9/10 17:27

Anonym
Detta leder således också till att trails som ligger fysiskt nära varandra inte behöver ha samma förutsättningar. Vilken kan förklara att de ser olika ut.

Du verkar var ute efter att jag ska komma med nån förhastad slutsats som du sedan kan avfärda som osannolik och därigenom på klassiskt vaken-manér tycka att din egen teori därmed är bevisad.

Det jag försöker göra är i första hand inte att presentera en teori till hur trails uppstår och vad som styr deras förekomst och egenskaper. Utan snarare att påpeka att chemtrails-teorin inte håller vatten o.h.t.

Anonym
Quote:

gaston skrev:
Så du menar att kondensationsstrimmor kan också leda till att moln börjar bildas ?

Börjar bli komiskt.

See User information
Quote:

Eriksson skrev:
Quote:

gaston skrev:

Börjar bli komiskt.

Du som kan det här kan väl ge ett rakt svar på den enkla frågan...

Posted on: 2010/9/10 17:33

See User information
Apropå komiskt så testade jag en gång att lägga lite jod i tanken på min gamla Saab tvåtakt och då fick den röda avgaser. En annan gång råkade jag hälla diesel i min gamla Volvo 444 och då gjorde jag chemtrails som svepte in hela stadsdelar i ett ulligt vitt moln om jag trampade på gasen. (Körde jag den på choken gick den fint och drog max 0.25 liter milen!)

Folk som gör film och rockkonserter har en massa tricks för sig med diverse effekter. Det finns också utrustning för att snabbt kunna dölja fartyg eller flygplatser med rök.

Allt rörande chemtrails är ju dock inte bara spekulationer, massor av människor har ju uttalat sig och accepterar alltså att fenomenet finns... inte bara några av oss på Vaken!

Och lika lite som ett klipp från Youtube bevisar något som helst behöver ju inte det faktum att det visats där betyda att det är nån sorts "X-files-underhållning".

Själv håller jag ett vaket öga på vad som händer och osvuret är bäst...

Posted on: 2010/9/10 17:44
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Men en relativt liten mängd metallpulver kan ge en ohygglig mängd rök som sprider ut sig...... detta har varit min hobby tidigare i livet så jag är ingen nybörjare på sånt här......

http://www.svenskakemi.nu/raket.html

Posted on: 2010/9/10 17:59

See User information
Bekanta till mig har uppnått fullständigt häpnadsväckande resultat med stora cocacolaflaskor som flugit kilometervis med styrstavar. Ett metallpulver kanske skulle göra det hela ännu mer intressant? Zink finns ju. Menar du att ni fick upp den stora raketen med zink och svavel?

Jag har också sett och provat sk. "potatiskanoner" som kan skjuta iväg stora bakpotatisar över 500 meter! Tänk om det var nåt värre än bakpotatisar man sköt iväg, det är ju rena granatkastaren egentligen och de kostar några tior att göra hemma "på pojkrummet!".

Men du ser själv hur man genom att tänka i nya banor kan uppnå resultat som är helt oväntade! Kanske chemtrails är enklare än vi inser och har en funktion vi inte kan gissa oss till.

Posted on: 2010/9/10 18:27

See User information
Quote:

Eriksson skrev:
Quote:

Spartacus88 skrev:

Om Eriksson kartlägger alla flygrutterna för passagerar- och fraktflyg, så kommer han att upptäcka att det finns fler plan på himlen än dessa, som vissa myndigheter inte vill kännas vid...........

Det här har varit särskilt tydligt på tidiga morgontimmar , denna sommar.

Man behöver inte kartlägga speciellt många plan för att inse att det du säger stämmer. Anledningen till detta framgår dock av informationen på sidorna som tillhandahåller radartjänsten. Sedan finns det säkert somliga flygningar som inte är offentliga också.

Saken är väl den att också helt vanliga passagerarplan lämnar det ni kallar chemtrails efter sig. Detta borde för en seriös individ resa flera frågetecken kring teorin.

Det du säger om morgonen stämmer också enligt vad jag har sett. Då kan man fråga sig vad som är speciellt med morgonen? Flera saker naturligtvis, men en av intresse är kanske att luften är kallare än senare på dagen. Kanske kan de spela in?

Om någon verkligen besprutade oss och inte vill att vi ska veta det, varför inte göra det på natten då det är omöjligt att se?

Den 15:e Juni var det flygstrejk........

http://www.dn.se/ekonomi/flygstrejk-p ... fter-strandning-1.1122622

Gissa vad ?

För övrigt så ser " Chemtrailsen " likadana ut på morgonen, förmiddagen och eftermiddagen.

Varför man inte gör det på natten är självklart enligt min syn på " chemtrails ".........

Obama Attempts To Control The Weather

http://www.thehopeforamerica.com/play.php?id=805

Och så ställer jag en fråga till dig Ericsson.

Känner du till hur det står till med Ozon-skiktet runt Jorden idag?

Jag kommer inte ihåg när debatten dog ut när det gäller detta.

Posted on: 2010/9/10 19:27

Edited by Spartacus88 on 2010/9/10 19:45:43

See User information
Chemtrails är verklighet,tråkigt nog.
Vad de har för syfte vet jag inte.Men jag kan gissa.

Att skriva långa inlägg som Eriksson gör och säga att detta inte är möjligt därför att tex någon skulle ha en kostnad för att kunna genomföra operation chemtrail är ju bara så enfaldigt...

Detta är förmodligen inte speciellt kostsamt att genomföra skulle jag tro.
Tänk bara på olika länders försvar/forskning.Vad kostar Nasa?
Det finns många skumma myndigheter som har enorma budgetar som INGEN har någon insyn i.

Posted on: 2010/9/10 20:33

See User information
Vad har skapande av Uran för syfte?

Posted on: 2010/9/10 22:50
Resized Image

Anonym
Quote:

blizzard skrev:
Chemtrails är verklighet,tråkigt nog.
Vad de har för syfte vet jag inte.Men jag kan gissa.

Att skriva långa inlägg som Eriksson gör och säga att detta inte är möjligt därför att tex någon skulle ha en kostnad för att kunna genomföra operation chemtrail är ju bara så enfaldigt...

Detta är förmodligen inte speciellt kostsamt att genomföra skulle jag tro.
Tänk bara på olika länders försvar/forskning.Vad kostar Nasa?
Det finns många skumma myndigheter som har enorma budgetar som INGEN har någon insyn i.

Det är inte längden på mina inlägg eller spekulationer om kostnaden som eventuellt är förknippad med operationen som gör att chemtrails har lite stöd i verkligheten. Om du läst vad jag skrivit och tänkt till lite själv skulle du förstå detta.

Att skriva att "Chemtrails är verklighet,tråkigt nog" utan att saga varför man tror det är ju bara löjligt.
- Om du hackar på det jag har lagt fram som talar emot chemtrails och vad som gör att jag inte tror att de existerar så får du gärna förklara vad det är som gör att du finner skäl att tro att teorin stämmer.

Anonym
Quote:

Spartacus88 skrev:

Den 15:e Juni var det flygstrejk........

http://www.dn.se/ekonomi/flygstrejk-p ... fter-strandning-1.1122622

Gissa vad ?

För övrigt så ser " Chemtrailsen " likadana ut på morgonen, förmiddagen och eftermiddagen.

Varför man inte gör det på natten är självklart enligt min syn på " chemtrails ".........

Obama Attempts To Control The Weather

http://www.thehopeforamerica.com/play.php?id=805

Och så ställer jag en fråga till dig Ericsson.

Känner du till hur det står till med Ozon-skiktet runt Jorden idag?

Jag kommer inte ihåg när debatten dog ut när det gäller detta.

Hej igen.

Flygstrejken den 15/6 gällde den svenska flygtrafiken. Alltså svensk trafik inom Sverige. Att plan var i luften i svenskt luftrum är trots detta har därför sin förklaring i att det är många som passerar igenom det. Försvaret påverkas inte heller av en flygstrejk.

Som jag tidigare skrivit lämnar tex Finnair flyg mellan Nordamerika och Helsingfors ett trail efter sig ibland... Så att det fanns trails i luften trots flygstrejk säger inte speciellt mkt.

Det senaste jag hörde eller läste om ozonlagret var att det repar sig. Anledningen till att det bröts ner tidigare var stora utsläpp av ämnen som tex freon som bryter ner ozon. Freon fanns i kylskåp och en massa förpackningsmaterial men har förbjudits och typ försvunnit från marknaden i väst. Ozonlagret har sedan repat sig eftersom det hela tiden sker en nybildning av ozon.

Syrgas, O2, som utgör runt 20% av all gas i atmosfären slås sönder av solens UV-strålar i de övre skikten. Detta gör att fria syreatomer bildas. Dessa binds sedan andra syrgasmolekyler och bildar en ozonmolekyl, O3.

Kan säkert hända att det är tunt på vissa ställen fortfarande, det har jag ingen koll på. Det jag vet är att det är bättre än när det var som sämst och att det repar sig tack vara minskade utsläpp av vissa ämnen.

Anonym
Quote:

Asgeir skrev:

Allt rörande chemtrails är ju dock inte bara spekulationer, massor av människor har ju uttalat sig och accepterar alltså att fenomenet finns... inte bara några av oss på Vaken!

Och lika lite som ett klipp från Youtube bevisar något som helst behöver ju inte det faktum att det visats där betyda att det är nån sorts "X-files-underhållning".
.

Det kan hända, men peka gärna ut det som är fakta och inte spekulationer för mig. Jag verkar ha missat det i så fall.

Ett youtube-klipp kan bevisa massor med saker. Det jag sa är att klipp som försöker bevisa chemtrails genom att hitta på teorier om varför dom skulle kunna finnas eller vad de skulle vara till för är bakvända och fullständigt intetsägande. Resonemanget är bakvänt och lurar kanske nån som inte tänker efter kring vad som sägs, men är egentligen bara vilseledande.

Jag avfärdar heller inte klippen som trams utan förklara ganska ingående varför jag tycker att det som säger inte stämmer eller håller.

See User information
Kanske är konspirations teoretikernas konspiration teoretiker, men ser ett klart samband med allt detta. Hur jorden börjat bete sig, till folk och hur det börjar hänga samman.

Ser detta som ett hinder mot det sanna 2012-fenomenet som kommer... Men INTE Hollywoods variant, utan den större, den positiva.

Åter igen blir vi blåsta och förda vid näsan... Bara för några filmer som vilseleder oss.

Postade en tråd... än har ingen debunkat den... Inte lyckas skråma den..

Posted on: 2010/9/11 1:55

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

Anonym
Quote:

gaston skrev:

Du som kan det här kan väl ge ett rakt svar på den enkla frågan...

Din märkbart ironiska ton stör mig ganska rejält. Jag har inte försökt förlöjliga dig eller det du sagt även om du ständigt ger mig möjligheten. Och jag skulle tycka att det vore trevligt om vi kunde hålla oss till en iaf någorlunda seriös ton.

Faktum är att du inte kommit med någon som helst information som pekar mot att chemtrails skulle existera. Iställer lägger du din energi på att ställa frågor som du låtsas vet det rätta svaret på.

Det då säger i det citerade inlägget är tec fullständigt orelaterat till det jag skrivit tidigare, och därför tänker jag inte bemöta det. Jag skulle hellre se att du la fram något som pekar på att din ståndpunkt är den rätta.

Den information eller de bevis du hittills lagt fram har inget rört själva fenomenet du påstår bero på spridning av metaller i luften.
Min bild av dig har tidigare varit att du haft bättre koll på detta än de flesta andra som bara ser ett klipp och accepterar det de ser. Att du haft en ganska hög kunskapsnivå när det gäller tex metreologi och andra relaterade frågor. På senaste har jag dock börjat tvivla på detta. Jag har svårt att avgöra om flera av dina konstiga framstötningar beror på äkta okunskap eller bara dryghet och ett försök att förlöjliga mig.... jag undrar fortfarande över detta.

Om du vill ha en saklig diskussion svarar jag gärna på din fråga. Men om så inte är fallet har jag bättre saker för mig.

Anonym
Rätta mig om jag har fel:

Det enda egentligt undersökande klipp ang. chemtrails jag lyckats hitta är en sekvens ur ett program från discovery. (Det finns också undersökningar i pappersform, här avser jag endast den största informationskällan i detta fall: youtube). Jag är inte ett stort fan av den kanalen men programmet tar ändå upp de centrala delarna och är i större utsträckning än andra klipp öppet för olika möjliga förklaringar till trailsen.

De pratar med folk som faktisk kan något om tex moln likväl som personer som är övertygade om att teorin om chemtrails är sann.

En undersökning av flygbränsle och möjligheten att detta skulle innehålla metaller görs också. Undersökningen är grundlig och de som gör den är helt öppna med de brister deras undersökning gör. Undersökningen har en del brister och svarar inte på alla frågor, men den är också helt uppriktig med detta och försöker inte dölja detta.

Detta är enligt mig ett betydligt mer seriöst sätt att närma sig frågan än att bara peka på något man inte vet ett skit om och bara påstå en massa om vad det är. Då pratar jag nödvändigtvis inte om programmet utan om de forskare som gör undersökningen.

http://www.youtube.com/watch?v=YIm4HxWFZAI

Skillnaden blir tydlig i programmet. De har måhända inte fått tag på den mest optimala förespråkaren av chemtrails, men damen i programmet använder sig av samma argument som de flesta andra som förespråkar chemtrails gör. De säger helt enkelt att detta är konstigt! - Pekar på en bild och upplever då att de typ bevisat att de kvarliggande trailsen beror på att nån sprutar metaller över oss....

Se och bedöm själva. Om ni sett någon som mer ingående går in på fakta kring detta och gör riktiga undersökningar får ni gärna dela med er av dessa, oavsett vilken sida de stödjer.

« 1 ... 10 11 12 (13) 14 15 16 ... 23 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper