vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 »

Re: Jag är härmed en människa och FREE MAN on the land i landet Sverige!!!

See User information
Jag ska sätta mig in i detta. Inspiration i överflöd!

Posted on: 2010/9/12 15:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det måste varit typ ett år sedan jag sa att det inte fanns/finns någon tillräckligt nördig för att gå hela vägen i detta ämne "här i Sverige".

Så fort Avatar beskriver vad/hur han gjort så tar jag tillbaka detta påstående.

Om fler följde efter (och gjorde livet lite extra jobbigt för sig själva ett tag) skulle till och med konceptet "domstol" kunna börja ifrågasättas. Det är nämligen inte självklart att rättvisa ska skipas genom en institution, en domstol. (Det är bara "personen" som kan bli dömd i domstolar ändå, inte människan, så länge människan hävdar att dessa två inte är samma)

Så länge lönen/utgifter för domare (och andra anställda inom rättsväsendet) inte beslutas demokratiskt så är domstolar bara ett odemokratiskt inslag i samhället som vi önskar kalla demokratiskt. Ett nödvändigt ont, en kvarleva från tidigare diktatoriska tider där det fanns en individ som hade makten att besluta över andra människors öde.

Frågan är om det ska användas skattepengar till att lösa konflikter över huvud taget... Varför ska utomstående människor behöva betala när det uppstår en konflikt?

Posted on: 2010/9/12 15:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
pingubenji

Om fler följde efter (och gjorde livet lite extra jobbigt för sig själva ett tag) skulle till och med konceptet "domstol" kunna börja ifrågasättas. Det är nämligen inte självklart att rättvisa ska skipas genom en institution, en domstol. (Det är bara "personen" som kan bli dömd i domstolar ändå, inte människan, så länge människan hävdar att dessa två inte är samma)

Så länge lönen/utgifter för domare (och andra anställda inom rättsväsendet) inte beslutas demokratiskt så är domstolar bara ett odemokratiskt inslag i samhället som vi önskar kalla demokratiskt. Ett nödvändigt ont, en kvarleva från tidigare diktatoriska tider där det fanns en individ som hade makten att besluta över andra människors öde.

Frågan är om det ska användas skattepengar till att lösa konflikter över huvud taget... Varför ska utomstående människor behöva betala när det uppstår en konflikt?

..lite korrigerande här..
..Yes..väldigt bra av Avatar !!..skulle ändå se mer av konkret
tillvägagåns sätt at beskriva för andra och därmed hjälpa
och sprida vetskapen om möjlig Freegörelse för dom som är i
början av "stigen"..men naturligtvis om det är väsentligt
att fokusera..ens egen bravur..då är det ju acceptabelt det
med men knappast nån "Enlightenment" för andra..lol

..as ..om du går och hävdar din rätt i en Domstol rakt av med det här ofullständiga "råd"..du pläddrat fram här..heh
..var säker dom skrattar ut dig, värsta fall tömmer din
plånbok för next halvår och lite till.. lol
..domstolar ska man unvika, och går det ej, vara väldigt
"prepared"..om proceduren , eftersom allt där i noga
beräknad till stavelsen and "after all"..heh.. du leker i
deras "sandlåda"..
..så studera ämnet noga innan ni rusar iväg o hävdar Er rätt

.."Demokrati" är bara ett Ord , det har aldrig funnits nånstans
fungerande "Demokrati"..det är en passande tillvalsord för
"kinkiga" situationer och lämpligt "PigHole"..har ingen som
helst significance..
..Please spola ordet..låt dig inte "brainwash" med det..lol

Posted on: 2010/9/12 16:45

Anonym
Är det bara jag eller blir tonen i detta forum hela tiden mer andlig?

Jag tycker det känns som att färre och färre sakfrågor diskuteras och att en allt större andel av diskussionerna har mer andliga och diffusa inslag. Det gör mig inget, då jag anser att alla naturligtvis får tycka och tänka som de vill, men skulle vara intressant om att se om det är fler än jag som tycker så.

En intressant observation är dock att retoriken också tycks ha skiftat riktning. Tidigare upplevde iaf jag många personer och det de skrev om sina åsikter som aningen liberala inslag, iaf fanns sådana undertoner. När jag idag läser många inlägg går tankarna kring den retorik som används närmast till ultrakonservativa idéer på den yttersta högerkanten blandat med Bharat Thakur. Inget fel med det alltså, men det är ju en minst sagt intressant blandning...

Kanske är det jag som bara aldrig fick grepp om det hela och att någon förändring skulle ha skett inte alls stämmer... vad vet jag.

Och btw tror jag några av er har tagit dessa livtidsberäkningar på värdet en person genererar lite väl hårt.

Man framförallt, lycka till med livet utanför samhället vem du nu än är! Det kan inte vara lätt att leva så i Sverige. Något jag tror du kommer märka ganska snabbt.

Anonym
Förändringen har även jag märkt och uppmärksammat.
Och jag känner dessutom att trådar eller sakfrågor gärna blandas ihop med varandra, inte på ett negativt sätt, utan att den större förståelsen för alltet gör att det mesta går att relatera till det mesta.
Speciellt när man pratar på ett forum som detta
Förändringen du talar om kanske finns överallt, på alla typer av forum/communitys? om än i mer eller mindre skala beroende på ämnesinriktning såklart.
Om vi ska lita på mayafolkets syn på livet och deras kalender så befinner vi oss just nu i en väldigt upplysande tid
Livet är underbart!

men vad gäller konservativa idéer (just på vaken.se) så håller jag inte alls med, även om det finns en och annan som ställer till med gatlopp ibland
Om du syftar på globaliseringen, så är det ju faktiskt så att vi Är på väg mot en globaliserad värld. Frågan är hur vi gör den till en bra och fri värld på bästa vis

See User information
Quote:

Man framförallt, lycka till med livet utanför samhället vem du nu än är! Det kan inte vara lätt att leva så i Sverige. Något jag tror du kommer märka ganska snabbt.

Det är faktiskt tvärt om. Det är nu mer upp till mig, vad jag vill eller inte vill, då jag inte "måste" fråga "pappa staten" om lov med "ansökningar" mm.

Jag kan fullt fungera i vårt system, men under egen bestämmanderätt.
Tar fullt ansvar för mitt handlande. Kommer säkert åka på en o annan "snyting" i bemötanden med systemet, men det gör jag gladerligen för min frihet och även som ett möjligt exempel för andra.
Vad jag vet idag, kommer detta bli en fantastisk möjlighet att lära dessa människor om och vad som händer, ifall dom försöker sätta käppar i hjulet för mig, beroende på deras handlande mot mig... Kommer också ansvar för tex en Polis handlande...
Man kan säga att jag nu "Walk the talk" utan att någon kan säga något... Sedan vet jag att så länge jag inte skadar någon, stjäl eller bryter några avtal (Sunt förnuft), finns det inget jag inte kan göra.

Vad andlighet berör, skiljer det väldigt i vad vi människor menar. Som jag ser det, är jag självklart andlig, jag andas juh. Sedan vad min "tro" gäller, är det min sanning om mig som hoppat fram efter "uppvaknandets" början. Var faktiskt så gott dom ateist före alla "väggar brast".Vi har alla våra egna stigar att vandra. Men vad gäller mig, förjar jag få en relativ fin bild av vad alla människo tillverkade religioner grundar sig på.

Och jag håller på med en förklaring för vad jag gjort, men den är inte riktigt färdig, jag skall ju fortsatt få erfara vad detta korrupta system har hittat på bakom min rygg.

Posted on: 2010/9/12 18:59

Edited by Avatar on 2010/9/12 19:17:02
Edited by Avatar on 2010/9/12 19:21:22

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

Anonym
Quote:

Det är faktiskt tvärt om. Det är nu mer upp till mig, vad jag vill eller inte vill, då jag inte "måste" fråga "pappa staten" om lov med "ansökningar" mm.

Jag kan fullt fungera i vårt system, men under egen bestämmanderätt.
Tar fullt ansvar för mitt handlande. Kommer säkert åka på en o annan "snyting" i bemötanden med systemet, men det gör jag gladerligen för min frihet och även som ett möjligt exempel för andra. Man kan säga att jag nu "Walk the talk" utan att någon kan säga något... Sedan vet jag att så länge jag inte skadar någon, stjäl eller bryter några avtal (Sunt förnuft), finns det inget jag inte kan göra.

Det du säger om att du kan fungera i vårt system men med full bestämmanderätt, att staten inte kan ställa krav på dig i form av skatt etc får mig att undra vilket "tillstånd" din relation till staten har. Alltså, vad är den beteckning samhället skulle sätta på dig? Du har själv sagt att du inte är papperslös, dvs saknar personnummer. Detta är i så fall bra för dig då det att sakna personnummer i Sverige i princip innebär att man saknar rätt till det mesta. Med personnummer följer ju dock också vissa ålägganden som skattepliktighet osv, så hur du kan få det ena men smita från det andra förstår jag inte riktigt. Förklara gärna!

Det systemet/staten/det offentliga tillhandahåller dig i form av service och tjänster sträcker sig också långt utanför det du beskriver med "ansökningar" och "pappa staten". Dessa två termer känns mest plockade ut ett bidragssystem.

Vad gäller tex brottsliga handlingar har jag också svårt att se hur du skulle kunna hamna i en sits där du bara svara mot dig själv? I grunden är det kanske så det är för alla människor, men lever du i det svenska samhället finns det mig veterligen inget sätt att kunna frånsäga sig straffansvar.

Så snälla hjälp mig, för jag har svårt att få ihop det hela, vad är det du gjort?

- För mig känns det mer och mer som att det du beskriver rör sig mer om något du själv bestämt dig för och därigenom accepterat en viss grad av konflikt och att inte anses vara en fungerande laglydig medborgare. Alltså att du inte gått in och fått ditt medborgarskap raderat utan att du snarare själv kommit fram till och förlikat dig med tanken på att leva på sidan av samhället och bryta din koppling till systemet genom att helt enkelt "skita i det" och vad det säger till dig..?

De förutsättningar du påstår dig leva under kan iaf jag delvis endast sammankoppla med papperslöshet. Men det skulle i så fall innebära att du inte ens skulle kunna teckna den uppkoppling du nu sitter med.... så jag vet inte.

See User information
Straffansvaret beror på hur upplysta resterande befolkning är och hur många som är fria i sin tur från staten.

Exempelvis om du straffas pga du använt cannabis när du är sjuk och alla vet att det är fel och straffa sjuka så finns ingen backup för domstolen att straffa dig.

http://www.youtube.com/watch?v=tnjlIT4NNfU

(Nu råkar det vara så att ingen tycker att det är rätt ändå)
Trots detta får du som svar att åklagaren representerar allmänhetens syn = Vilket är rent fashisstiskt skitsnack.

Snarare handlar det om att försöka få folk och inte ha samverkan med varandra därigenom upperätthålla diskrimineringslagar som dessa som exempel.

För så länge folk går omkring och inte har en anning om vad deras granne har för förhållningsätt kan man straffa folk för vadsomhelst, vilket man gör ochså.

Det är därför du får polisen på dig bara du umgås med mycket människor, det är nämligen förbjudet att umgås med för många och filosofera det kan ju resultera i att ni upptäcker att ni blivigt lurade hela tiden och staten inte alls har erat stöd i sitt lagförande.

Men som det ser ut idag har folk ingen anning om vad som är rätt och fel därav kan en fashist välja att straffa dig hursomhelst.

Mängden av upplysthet avgör ochså vad du kan och inte kan.

Ex prova råna någon person på öppen gata i indien eller andra länder, tror inte du kommer så långt, det behvs ingen polis för självklara saker som folk redan vet är fel utan en lagbok.

Men här i sverige har man gjort sig beroende av en styrande makt pga sin dumhet därav finns det moraliska och ideologiskt rasistiska förtrycket ochså.

Posted on: 2010/9/12 19:28
Resized Image

See User information
Nä, den stora skildnaden är att jag har kontroll på min stråman (personnummer o hela baletten) och kan använda mig av den som I see fit. Kan ha den som skydd eller förkasta den för stunden.

Vad gäller skatt tex... Är detta en sak som ENBART kan tas från en "Strawman" (Det är den du deklarerar för tex). Jag som människa kan inte krävas på skatt... Så länge jag inte identifierar/koppar mig till den, av eget val nu mer. Har faktiskt aldrig sett ett födelsebevis utföra ett jobb... Det gör jag i form av människa och en människa kan man inte beskatta.

Jag kan ta "jobb" (Sammarbetsavtal), men då gör jag eget avtal med det företaget och accepterar inte en 3e parts medlare (aka staten AB).
Vilket är ett brott i sig, då att inkludera 3e parts avtal inte är riktigt lagligt.

@Shen

Jag skulle faktiskt se fram emot ett sådant "möte" för att testa detta.
Då jag inte är underställd någon (Inte ens domstol) och jag vet hur jag skall föra mig. Domstolar är ett spel med Ära... Med min fulla rätt, och med en dum dommares oaktsamhet, kan jag faktiskt ta hans ära och själv få full beslutanderätt i det mål det nu handlar om.

Domstolar domer personer.
Jag är ingen sån, utan har en.

Posted on: 2010/9/12 19:29

FRI

Bättring för alla!

See User information
They dont want us to know eachother .
They dont want us to live togheter.

Ziontrain is comming our way.

(Bob marley)

Posted on: 2010/9/12 19:51
Resized Image

Anonym
Quote:

Shen skrev:
Straffansvaret beror på hur upplysta resterande befolkning är och hur många som är fria i sin tur från staten.

Exempelvis om du straffas pga du använt cannabis när du är sjuk och alla vet att det är fel och straffa sjuka så finns ingen backup för domstolen att straffa dig.

http://www.youtube.com/watch?v=tnjlIT4NNfU

(Nu råkar det vara så att ingen tycker att det är rätt ändå)
Trots detta får du som svar att åklagaren representerar allmänhetens syn = Vilket är rent fashisstiskt skitsnack.

Snarare handlar det om att försöka få folk och inte ha samverkan med varandra därigenom upperätthålla diskrimineringslagar som dessa som exempel.

För så länge folk går omkring och inte har en anning om vad deras granne har för förhållningsätt kan man straffa folk för vadsomhelst, vilket man gör ochså.

Det är därför du får polisen på dig bara du umgås med mycket människor, det är nämligen förbjudet att umgås med för många och filosofera det kan ju resultera i att ni upptäcker att ni blivigt lurade hela tiden och staten inte alls har erat stöd i sitt lagförande.

Men som det ser ut idag har folk ingen anning om vad som är rätt och fel därav kan en fashist välja att straffa dig hursomhelst.

Mängden av upplysthet avgör ochså vad du kan och inte kan.

Ex prova råna någon person på öppen gata i indien eller andra länder, tror inte du kommer så långt, det behvs ingen polis för självklara saker som folk redan vet är fel utan en lagbok.

Men här i sverige har man gjort sig beroende av en styrande makt pga sin dumhet därav finns det moraliska och ideologiskt rasistiska förtrycket ochså.

Enligt min mening håller ditt resonemang här en mycket låg nivå.

Självklart kan det bli ett problem när det som står i lagtexten kraftigt avviker mot människors allmänna uppfattning om ett brott eller dess konsekvenser. Systemet är segt och trögrörligt men i de fall avvikelsen är påtaglig sker i princip alltid en utjämning förr eller senare.

Att åklagarens eller för den delen myndigheter eller styrande organs bild inte alltid reflekterar allmänhetens (eller sällan om du hellre vill det) uppfattning ser jag som ganska naturligt. Om det borde vara så eller inte kan man ha olika uppfattning om. Men att det nästan alltid blir så är nästan självklart. Dels p.g.a att det är väldigt lätt att vara av en viss åsikt när man slipper ta det fulla ansvaret för åsiktens alla konsekvenser. Dels för att att sitta högre upp och förhoppningsvis ha en bättre överblick än den enskilde (i större utsträckning ha ett helhetsperspektiv) ger en bättre bild av sammanhanget. Som en följd av detta och annat sker nästan alltid en avtrubbning av idéer och visioner när det väl kommer till kritan.

Att man enkelt kan sitta hemma vif köksbordet och skrika ut att den och den är dumma i huvudet och man borde dö för det och det är väldigt enkelt. Men låter du personen ta det fulla ansvaret för sina åsikter krymper deras omfång snabbt.

Detta fenomen är extremt vanligt och jag ser det ofta i många företag där många på fikarasten kan ha det mest hårdföra åsikter om hur saker och ting borde vara. Dessa mattas dock snabbt om man bjuder in personen att "på riktigt" försöka genomföra de förändringar den förespråkar.

Sedan skulle jag verkligen säga att de flesta har en mycket god uppfattning om vad man får och inte får göra. Jag förvånas snarare ofta över hur effektivt denna inbyggda känsla för vad som är rätt och fel fungerar. Problemet är snarare att alla inte har mod nog att säga ifrån när någon gör fel...

Sen är ju du och alla andra naturligtvis fria att proppa på nån som rånar någon på öppen gata. Jag tror inte detta har speciellt mkt med straffansvar eller att vi svenskar skulle vara lurade att göra. Snarare är det en egenskap vi har som tar sig uttryck i många situationer där vi snabbt blir passiva betraktare i större utsträckning än vad andra kanske blir... Men, som sagt, detta kan ju inte ha så mkt med att vi inte vet vad som är rätt eller fel eller att vi är kuvade av några fascister. Tror du tex att det antalet brott skulle sjunka om man tog bort polisen och alla godtyckligt fick upprätthålla lag och ordning efter eget tycke och smak?

See User information
Jaha tyck det då du men uppenbara saker är ju uppenbara om vad som kan kallas för låg nivå.

Självklart kan det bli ett problem när det som står i lagtexten kraftigt avviker mot människors allmänna uppfattning om ett brott eller dess konsekvenser. Systemet är segt och trögrörligt men i de fall avvikelsen är påtaglig sker i princip alltid en utjämning förr eller senare.

Jasså du enligt vem??

Förr eller senare innebär det att det ska dröja 100 år?

Det är ju uppenbart det är ju knappast bara Sverige detta gäller.

Att åklagarens eller för den delen myndigheter eller styrande organs bild inte alltid reflekterar allmänhetens (eller sällan om du hellre vill det) uppfattning ser jag som ganska naturligt.

Jaha så du ser det som naturligt att man styr mot folkviljan.
Vart är det naturligt någonstans?

jag ser det ofta i många företag där många på fikarasten kan ha det mest hårdföra åsikter om hur saker och ting borde vara. Dessa mattas dock snabbt om man bjuder in personen att "på riktigt" försöka genomföra de förändringar den förespråkar.

Det kallas civilkurage ,, sånt brukar saknas när man inte har någon högre tro eller ideal..

Sedan skulle jag verkligen säga att de flesta har en mycket god uppfattning om vad man får och inte får göra. Jag förvånas snarare ofta över hur effektivt denna inbyggda känsla för vad som är rätt och fel fungerar. Problemet är snarare att alla inte har mod nog att säga ifrån när någon gör fel...

Dom har inget mod för att dom vet inte om dom har andra med sig pga dom inte har någon uppfattning om vad andra tycker.

PGA DOM ÄR LURADE.

Som jag sa.

Posted on: 2010/9/12 20:01
Resized Image

See User information
Quote:

PGA DOM ÄR LURADE

Precis, vi har blivit "påsatta" i alla "öppningar" på samma gång. Våra vett o etikett har blivit förvridna så långt att programeringen av oss inte längre ser gränserna riktigt. Vi har blivit matade från första skoldagen med all möjlig dynga för att få skall kunna styra massan.
Bivehållandet av "status quo" vilket även våra föräldrar omedvetet medverkar i.

Jag ser en domstol för vad det är... Ett företag som hanterar avtal... Den som förlorar Äran, åker på pumpen och får stå med skammen. AB domstol, med sitt säte i Jönköping har jag för mig) har ett avtal från AB Sverige för hantering av sina underställda. Det är vad det är, människohandel. Som vi medverkar med, med mössan i handen.

Ett mycket finuligt och riktigt påhittit system, som kräver att människor inte känner till sin verkliga rätt.

Matrix och Avatar, är verkligen riktigt bra beskrivande filmer på hur det verkligen fungerar.

Posted on: 2010/9/12 20:13

FRI

Bättring för alla!

Anonym
Quote:

Nä, den stora skildnaden är att jag har kontroll på min stråman (personnummer o hela baletten) och kan använda mig av den som I see fit. Kan ha den som skydd eller förkasta den för stunden.

Vad gäller skatt tex... Är detta en sak som ENBART kan tas från en "Strawman" (Det är den du deklarerar för tex). Jag som människa kan inte krävas på skatt... Så länge jag inte identifierar/koppar mig till den, av eget val nu mer. Har faktiskt aldrig sett ett födelsebevis utföra ett jobb... Det gör jag i form av människa och en människa kan man inte beskatta.

Jag kan ta "jobb" (Sammarbetsavtal), men då gör jag eget avtal med det företaget och accepterar inte en 3e parts medlare (aka staten AB).
Vilket är ett brott i sig, då att inkludera 3e parts avtal inte är riktigt lagligt.

Då var det alltså så som jag trodde.

Det du har gjort har alltså egentligen inget alls att göra med systemet, utan handlar bara om att du har bestämt dig för att strunta i vissa av de saker som annars faller på ditt ansvar. Då försår jag plötsligt. Jag kan lova att du förr eller senare kommer att hamna i juridiska problem om du lever efter detta mantra. Du verkar för övrigt redan vara på god väg då jag förstod att du hade ett möte på kronofogden inbokat? Om det skulle bli så, kommer detta och alla de problem det kommer innebära påverka dig som människa eller din möjlighet att känna dia fri och lycklig?

Din plan om hur du ska hantera dessa juridiska problem och domstolar berör vad jag förstått också bara dig själv? Du väljer att skilja på den person, eller det papper som du uttrycker dig, som kommer att utkrävas ansvar, och den människa som är du. Så när du säger att ingen domstol kan döma dig bygger det på att du anser att du som människa kommer vara oberörd. Detta även om din fysiska person ändå kommer att bli straffad för det du kan tänkas göra dig skyldig till.

Så låt mig fråga: Om du skulle göra något som skulle resultera att ditt papper, din strawman, och därmed också du, hamnade i fängelse - skulle du då ändå anse dig vara fri?

Tyvärr blir det nog svårt att få ett vanligt jobb. Jag kan också meddela att 3-partsavtal inte på något vis är olagliga...

När du nu valt denna väg finns det dock en i det närmaste garanterad karriärsväg du kan gå, och en "bransch" där du verkligen kommer vara eftertraktad -> bli målvakt.

See User information
Varför ska han behöva betala av kronofogden när hans strawman redan är belånad med pengar som han dessutom kan kräva tillbaks?

Har han inte redan lagt tillräcklig många miljoner i statens ficka bara genom tillåta dem få berättigande över hans existens som dom belånar till privata ändamål?

Målvakt är ju vad han varigt hela tiden,, målvakt för politikernas räkning.

Hur många miljoner av dom belånade pengarna har du fått i handen??

Dom hamnar i händerna på bankerna som du inte får ett öre av.

Snarare är det vi registrearade som är målvakten för politikernas tjuveri.

Posted on: 2010/9/12 20:16
Resized Image

Anonym
Quote:

Shen skrev:
Varför ska han behöva betala av kronofogden när hans strawman redan är belånad med pengar som han dessutom kan kräva tillbaks?

Har han inte redan lagt tillräcklig många miljoner i statens ficka bara genom tillåta dem få berättigande över hans existens som dom belånar till privata ändamål?

Målvakt är ju vad han varigt hela tiden,, målvakt för politikernas räkning.

Hur många miljoner av dom belånade pengarna har du fått i handen??

Dom hamnar i händerna på bankerna som du inte får ett öre av.

Snarare är det vi registrearade som är målvakten för politikernas tjuveri.

Jag la ingen värdering i om han borde få det ena eller det andra. Bara hur det antagligen kommer bli.

Och hur menar ni eg när ni säger att staten belånat din person till flera miljoner?

Jag vet att detta är ett bildligt sätt att beskriva statslån men det är ju verkligen inte så rakt fram i verkligheten.

See User information
Quote:
Och hur menar ni eg när ni säger att staten belånat din person till flera miljoner?

..Hii Erikson..

..det goes sä här:

..1933 alla länder (west) signerade att go i
bankcrupt..varmed all skulld(debt) skulle betalas
till Int.Banksters ..men för att kunna betala dom enorma
$$$$ och räntorna på det, fick dom inteckna Folket som
garant (collateral).
..so för at få ordning till framtida flöd av betalningar inrättade man
system om beräkning (skatt) av framtids intjänande av hela ens
yrkesverksammatid/arbetslön från födseln till pension.
so man fick en aproximative medeltal om $$$, som sen
gjordes som statskuldväxlar (bond's) och buntades ihop till
en lämplig summa och skickades till SEC i NY var det sen
fick spela som värdepapper på börs och generera $$$
..so i nötskal:
..varje nyfött har prislapp som hamnar genom riksgälldskontoret som collateral statsskuldväxel för tidigare och nytida så kallade
statslån, vilka egentligen...ska vi säga till 80% är avkortningar
till Int.Banksters (IMF = Rothschild)..
.."Tutto Chiaro" ?? ..

Posted on: 2010/9/12 21:09

See User information
Coolt... Eriksson och Avatar pratar båda svenska. Men ändå pratar de förbi varandra fatalt. De pratar var sitt språk. De pratar båda på ett sätt som den andra inte alls förstår. Jag har aldrig sett så mycket språkförbistring någonsin tidigare... Det är som två monologer...

Posted on: 2010/9/12 21:30

Anonym
Quote:

babau skrev:
..Hii Erikson..

..det goes sä här:

..1933 alla länder (west) signerade att go i
bankcrupt..varmed all skulld(debt) skulle betalas
till Int.Banksters ..men för att kunna betala dom enorma
$$$$ och räntorna på det, fick dom inteckna Folket som
garant (collateral).
..so för at få ordning till framtida flöd av betalningar inrättade man
system om beräkning (skatt) av framtids intjänande av hela ens
yrkesverksammatid/arbetslön från födseln till pension.
so man fick en aproximative medeltal om $$$, som sen
gjordes som statskuldväxlar (bond's) och buntades ihop till
en lämplig summa och skickades till SEC i NY var det sen
fick spela som värdepapper på börs och generera $$$
..so i nötskal:
..varje nyfött har prislapp som hamnar genom riksgälldskontoret som collateral statsskuldväxel för tidigare och nytida så kallade
statslån, vilka egentligen till ska vi säga till 80% är avkortningar
till Int.Banksters (IMF = Rothschild)..
.."Tutto Chiaro" ?? ..

Tack.

Dock är det ju inte alls så det går till i verkligheten. Om man drar det till sin absoluta spets kan jag förstå hur man kan tro att det fungerar så. OM en person som vill få det att framstå som att det är så det fungerar kan jag se hur man skulle kunna formulera det så, men det vore likväl fel.

Anonym
Quote:

pingubenji skrev:
Coolt... Eriksson och Avatar pratar båda svenska. Men ändå pratar de förbi varandra fatalt. De pratar var sitt språk. De pratar båda på ett sätt som den andra inte alls förstår. Jag har aldrig sett så mycket språkförbistring någonsin tidigare... Det är som två monologer...

Ja, det kan verkligen hända.

Tror det beror på att vi befinner oss på helt olika plan. Jag försöker tolka och förstå vad han har gjort och vad han säger utifrån samhällets perspektiv. Kan hända jag missförstår, det är inte så lätt.

Om någon annan fattar bättre får ni gärna förklara.

See User information
Quote:
Tack.

Dock är det ju inte alls så det går till i verkligheten. Om man drar det till sin absoluta spets kan jag förstå hur man kan tro att det fungerar så. OM en person som vill få det att framstå som att det är så det fungerar kan jag se hur man skulle kunna formulera det så, men det vore likväl fel.

..heheh..Hii WiseGuy..

..så vad har du egentligen sagt,,Zero !!..so för att
försöka hålla debaten öppen..so försök säga nåt man
kan debattera om..eller räcker det bara och neka och kalla det
för en dialog..lol !!

..so VassoGoood..Vad är verkligheten..du kan använda dig
av dina egna ord..Hur går det till..?..lol
..

Posted on: 2010/9/12 22:00

See User information
Mmmm Theres alot of wiseguys everywhere unfortunatly.

They also claim that they got the viewpoint of the society.

Even though we are pointing out that that perspectiv have its roots in a false sense of security and they live on barrowed time.

If you got the viewpoint of what you see as the masses and the masses is misslead how awaken are a person then, and what are the person proclaiming ?
In that case what would be the point of holding the conversation open at all?

Its just pushing sticks into the wheel nothing else.

Sorry to say this but theres alot of them to be found.

Its becouse they have never got affected in a negative way by the system, they probably have something to win at their argument
(so they bealive and in the process fool themself in the long term).

Cattle thinks like cattle.
Do they not prove it well enough just by opening their mouth?

Its the total opposite to somebody that never got to take part of what they call your rights, you dont need to convince them becouse they have experianced it at close range.

So i get sometimes abit startled over how many that calls themselfs awakened or even gives themselfs the right to have a dialog against a true freedoom seeker at all.
Its like the pupil is trying to teach the teacher.

I suppose there are many more individuals that pushes the sticks into peoples wheels here than we know of in order to not support but to rahter disupport as their understanding is narrow.

In order to devide or to bealive what they themselfs want to hear.
The shortest way is allways easier and so is swallowing lies.

I rather call them agents even if so they are or not they behave in that manner.

They are not looking for true change becouse they feel comfortable in their own situation and lack the understanding and compassion for the people that have to suffer for the backside of all lies and control mania that reflects the dirty minds of the criminals that rules.

Otherwise they would not try to break the posetive freeseeking development with arguments based in what is already proven to be a lie many times over again.

If one doesent understand such basic things as the system is lying have been lying and will lie in order to abuse man, place man in poverty, desise ,conflict and profit out of it togheter with creating control, then the individual have nothing here to do.

But that only if you ask me, my opinion.

It is allways easier to see others misstakes when you are not suffering yourself and its just as easy to point out thoose that dont have the conscience to understand the reality of others.

In this case may it be with bad will or just plain ignorance or bad understanding it is obvius that some people dont understand yet what freedom is, they are still to hooked on to the perspective of the matrix.

Or else why even use its viewpoint addopted as ones own for comparison in dialogs as ones own perspective?

Seems to me people need to open their eyes before they start to argue.
Maybe some time in jail would help lol ..

Its like their begging to become cannonfodder.

Ignornace is a truly strong barrier to break.

The one that cannot listen to their next or rely on a law or a politician more than their next can consider themselfs brainwashed without common sense and the ability to judge between right and wrong.

I Mean why be a obstacle in the progress to truth?

Such people should learn before teaching.

It is obvius some individuals have not yet suffered they got something to win with the current system (So they fool themselfs).

Thats why babau they keep doing as they do.
Their sense of right and wrong is twisted, they are not used to take responsibility for their own lifes rather handling it over to some 100 faced demon.

Posted on: 2010/9/12 22:38
Resized Image

See User information
..heheh..Shen..
..not bad ..not bad @ all..Thnx Shen..I was prepared to that
after all we are in sweden..lol..
Ye`r mind pattern should/would be very fitting to our
long discourse @ Pravda..Join us there as they `R`n`t as rigid-minded box-thinkers as many small countries with
Tv-educational prospects..lol..

Thnx once more Shen..& Ciao..

Posted on: 2010/9/12 23:05

See User information
Quote:
Då var det alltså så som jag trodde.

Jag vill egentligen inte ha med detta system att göra. Men med mitt handlande har jag visat att systemet har blivit rent fientligt mot dom som den skall representera.

Jag vill leva i fred och harmoni med alla människor. Ser faktiskt dom på samma sätt som mig själv, med samma möjligheter och ansvar.

Har skrivit det flera gånger att jag nu lever under eget ansvar, för mina handlingar. Att sedan springar runt o göra folk illa för att jag har en möjlighet, stämmer väldigt illa med den värld jag vill leva i. Det är det jag försökt påvisa att det hela handlar om mognad för det ansvaret. Däremot om detta "system" får för sig att vilja trampa tillbaka mig i en form...

Vad systemet beträffar, finns fina dokumentärer som: The money masters, debt o debt2.

/ Fred

Posted on: 2010/9/13 0:30

FRI

Bättring för alla!

« 1 2 3 4 (5) 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper