vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
Money! Money! Money!
#1
Efter mitt första besök på en Vaken-manifestation så kom jag att tänka på hur mycket större detta skulle kunna bli med lite donationer.
Och ju större och ju fler vi lyckas nå ut till, desto bättre såklart!

Det är att tänka långsiktigt.

Jag vet inte hur många som besöker Vaken eller hur många medlemmar som reggat sig här.....
Men tänk om varje person skänker 20-100 spänn.
Vill dock inte att pengarna ska läggas på en Vaken-bil som det snackades för ett tag sedan...utan infomaterial, flyers, teknik, flaggor....ja ni fattar.
Det är superlätt att fixa så att det dras en 50-lapp automatiskt varje månad.


Jag vill göra människor medvetna, jag vill att Sverige ska vakna för det är fan på tiden nu.
Och det är på tiden att vi organiserar oss.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#2


See User information
Jo när man kan så varför inte ; )

Posted on: 2010/9/15 19:13
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#3


See User information
Ojdå...! ... så mycket energi skulle jag oxå vilja ha...

give me some...

Posted on: 2010/9/15 19:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Money! Money! Money!
#4
!
problemet är att det är ungefär som med sopsorteringen. När man väl fattar att det bränns i en enda hög i slutändan, så slutar man sortera.
Men jag avsätter lätt en peng för en bättre värld. Jag e me!
Hellre det än "röda korset" (...mm det vet vi ju vilka de egentligen är)
Jag tror att en riktigt svensk, upplysande film, som petar svenska samhället och dess traditioner i magen på allvar, skulle kunna väcka det svenska folket. kanske.
Sverige. Lättlurade som få(r).


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#5


See User information
Sådär, en liten gåva väntar vaken.

Ska börja ge lite varje månad även om man har det knapert.
Pengar för mig har inget värde så varför inte ge lite där det kan göra nytta...kom jag att tänka på.

Tillsammans kan vi skapa en bättre värld

Posted on: 2010/9/15 22:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#6


See User information
Fixa nått lätt system med sms betalning per tele, och en bra redovisning så kommer nog pengarna...

Det är viktigt att kunna betala snabbt och enkelt då många av oss är lite bekväma så att säga...

Negativa är att det kan vara lite kostsamt men det finns företag som fungerar som mellanhand och en avgift på 10-20% bör man räkna med... men det överväger inga pengar.... ;))))

kör hårt.... blir man lite sur trycker man iväg nån femtiolapp...*L

Och vill man bli tagen på allvar och att folk lyssnar mera, skapa en ideell förening men nått folkligt och kraftfullt namn... Skapa en förslagssida för ett gemensamt namn som alla kan känna sig delaktiga i typ på FB....

Dock måste föreningen registreras ifall man omsätter pengar.. annars behövs ingen registrering...

Posted on: 2010/9/15 22:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#7


See User information
Vill inte verka otrevlig nu...

...men detta med att folk är "bekväma" är ju trots allt det största problemet.
I slutändan handlar det ju inte om hur mycket Vaken får in i pengar.
Utan aktiva människor i samhället gör pengarna ingen nytta.

Det som behövs mest är fler människor som är villiga till att visa sig på stan.

Om man inte orkar gå in på sin bank och fixa månadsvis transaktion eller ägna 5 min varje månad hos internetbanken,
vad kan man då förvänta sig av att andra ska göra...INGET!

Något jag har lärt mig av tidigare erfarenhet är den att det inte går att sitta ner i väntan på att någon annan ska göra jobbet åt en.
Saker händer inte förens man själv tar itu med dem.

...när ringer DIN klocka...

Hjärtliga hälsningar Patrik

Posted on: 2010/9/15 23:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#8


See User information
Jag förstår att man kan känna sig frustrerad... om man vill mycket

Men alla idag är mycket stressade och man måste möta kraven från dom olika förutsättningar som alla har idag... Och inte tvinga på varken information eller annat arbete. Det sköter sig självt...

Pengar är magneten finns det pengar så drar det till sig automatiskt folk som hjälper till ideellt...


Posted on: 2010/9/15 23:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#9


See User information
Går det inte att skicka förfrågningar till tex Amnesty, olika mänskliga rättighets grupper, rödakorset, stor företag osv... Man kan alltid fråga och ett mail är allt det kostar... Lite tid.

Ja, är medveten att det finns toppar som jobbar mot att upplysa människor, men det finns även sunda inom dessa organisationer...

Som sagt, får alltid att fråga och det kostar ju bara lite tid och ett mail.

Man kan bli förvånad vad Universum ger för respons ibland... Folk varnar ju lite var stans... Även inom dessa organisationer/företag.

Tror även kommuner skulle kunna tänkas bidra, om frågeställningen är rätt ställd... Kom ihåg att vi är alla människor.

Bara man syns, kommer nog människor dra öronen till sig, finns nog många som tex 9/11 inte ter sig så "vitt", som det sägs...

/ Fred

Posted on: 2010/9/16 0:56

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#10


See User information
Man får inte förglömma att den hjärntvätten vi befinner oss har pågått länge, men trappats upp på slutet...

Och likaså aktivismen, det känns som tiden är för kort..

Dom har stora stabar som sitter med analyser dagarna i ända...

Nu har dom tyvärr analyserat att dom ligger risigt till, allt kommer göras för att stoppa informationsflödet prio1 och nått riktigt äckligt kommer att ske där baktiden kommer vara en västanfläkt mot vad som kommer att ske...

Därför kommer det inte ske synliga attacker på oss medborgare förens informationen är strypt....

Dom kan inte riskera mera motstånd...

"Fantasi: Men om dom inte analyserat i dom banorna kommer tillräckligt många att bli upplysta vid nästkommande attack för att kunna säga NEJ TACK!! Och det nuvarande systemet faller ihop...."

Posted on: 2010/9/16 1:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#11


See User information
Man kan som privatperson låna en miljon till en nettokostnad av 800 kronor i månaden.

För den lånade miljonen kan man köpa en skola och undervisa barnen i alternativ historia, alla medlemmar sätter sina barn där och lärarna gör ett litet eller stort avdrag på sin lön. Pengarna går in på ett konto som köper upp väldiga landområden och utvecklingsprojekt som finansieras via de fonder man satt in pengarna på. Utvecklingsprojekten drivs via ideelt arbete...

Så kan man göra. Amdi Petersen gör exakt just detta, den mystiske mannen som förfogar över vinslott i Frankrike, öar i Västindien, lustjakter i Söderhavet och ett territorium stort som halva Sverige i norra Australien (Carpentaria Peninsula) och en del i Afrika (Mocambique). Förutom stora sport- och utställningshallar och lantbruk. Tillsammans med sina anhängare, som består av människor som trivs med ett kollektivt sätt att leva.

Anhängarna lever ett fritt och rörligt liv i utan traditionella familjeband sammanhållna av en inbördes solidaritet. Deras emotionella standard är jämförbara med serien Tintin, bort med blöjor, skrik, skilsmässor, privatskulder och allmän bitterhet.

En demokratiskt utsedd ledargrupp tar hand om det dagliga arbetet.

Skulle du vilja leva som Tintin?

Det är faktiskt möjligt, världen kan vara fantastisk... befria er, gott folk!

Spelet börjar när tärningen är kastad!

Posted on: 2010/9/16 7:18
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#12


See User information
Och var skulle den miljonen komma ifrån?

Från vem skulle man få låna en miljon?

Ur rotshchilds ficka eller?

Som att Goyim skulle få ett öre utav dem som vill bränna boskap på bål.

Det går bra och ta från folket men vaddå ge till folket , när var hur liksom.

Säg mig vem isåfall ,, skulle jag vilja se jag drar lånar 1 mille på stubben isåfall får vi se om man satsar på ett skit i detta land, tar med mig filmkameran samtidigt och dokumenterar hela baletten.
För 200.000 ordnar jag lätt en egen inkomst..

Posted on: 2010/9/16 9:28
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#13


See User information
Det finns många sätt att fixa pengar idag, en sparare är ytterst illa sedd i bankerna. Dom vill ha fräscha låntagare utan anmärkningar i betalningsregistren, då får man låna hur mycket som helst, utlånaren får ju provision på det utlånade beloppet!

Det är ingen finess att behöva låna lite pengar, du skall fråga om 200 miljoner, då lyssnar dom till.

Det har aldrig varit så lätt att tjäna pengar som idag. Vi säger att du lånar 200 miljoner. En bekant förvaltar kanske ett aktiekapital på det beloppet i låt oss säga Nokia. Du säger till honom att du vill låna dom några månader mot kvitto utan att registrera dom i ditt namn. Det kallas derivat. Som tack skall han få låt oss säga 30 miljoner.

Det hela bygger på att du vet att Nokia skall presentera ett dåligt bokslut men att det inte är så farligt, det blir ett kursfall men sen stiger dom igen för att Microsoft kommer att lägga ett köpbud.

Innan bokslutet står aktien på ett fast pris den haft länge. Du säljer då aktieposten på börsen. Efter bokslutet faller den femtio procent i den fullständiga paniken som uppstår. Då köper du tillbaka aktierna du just sålde för halva priset.

Sen visar det sig som sagt att det inte var så farligt och när Microsoft lägger sitt bud klättrar aktien snabbt eftersom dom måste sockra lite för att få tillräckligt många aktier.

Då lämnar du tillbaka aktierna du lånat plus din kompis "ränta" och har tjänat 70 miljoner, kanske mer!

Tack så mycket... men se till att du aldrig får betalningsanmärkningar, då får du inte vara med och leka...

Posted on: 2010/9/16 18:09
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#14


See User information
du har så rätt det funkar så det gäller att ha is i magen och god kunskap för att genom föra en sådan kupp! har själv funderat på det många gånger...

Posted on: 2010/9/16 18:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#15


See User information


Under titeln på tråden...

http://www.youtube.com/watch?v=C3H6mw9FxIg


Skrämmande.

Posted on: 2010/9/16 18:22

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#16


See User information
JAAA!!! värsta idèn....

Ska genast ringa nån polare med 200mille i aktier...


sorry men var tvungen... bara så där liksom...

love peace and harmony to all infowarriors




Posted on: 2010/9/16 19:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#17


See User information
Sen måste man säga att det går att infiltrera olika communitys med sitt budskap......

ett kan vara att öppna konto på vildawebben.se ett bra tjejfoto drar nån tusen besökare per månad... man kan länka till aktivistsida eller nått sånt.... bra om man är påloggad då det kommer mera besök då....

Posted on: 2010/9/16 19:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#18


See User information
Vakna kvinnor som trivs att vara i centrum med charm, hjärta, passion o intelligens skulle kunna komma långt med en sådan taktik för mänsklighetens bästa.

Posted on: 2010/9/16 20:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#19


See User information
Asgeir ,, jag skulle kunnat låna isåfall 200 miljoner och betalat tillbaks lånet med räntan från en annan bank i praktiken.

Eller??


Posted on: 2010/9/16 20:14
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#20


See User information

Var det inte en förskingrare som vandrade in på ett bankkontor o lallade iväg med 100 miljoner?

Har för mig att han bluffade sig vara nån VD för något företag...


Sedan hjulade han ut och tog cashen o *Pooof* borta!


Han skrattar nog gott på en ö med drinkar idag...

Posted on: 2010/9/16 20:17

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#21


See User information
Ska snoka lite i detta.

Posted on: 2010/9/16 20:20
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#22


See User information
Jo så kan man ju oxå göra gäller att hålla sig borta eller byta identitet om man vill hälsa på familjen

Posted on: 2010/9/16 20:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#23


See User information
oupss!!... alla blivit storfräsare... bra... rörelsen behöver påfyllning....

Posted on: 2010/9/16 20:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Money! Money! Money!
#24


See User information
Ja sen har vi ju den där grejen med att sälja sin själ till djävulen också.

Det går till så att man pratar med vakten på en viss toalett som ligger vid en trekantig plats i min stad en dag när en viss byggnad flaggar för fullt. Då får man en lapp med en adress att stoppa i fickan om man lämnar två kronor i dricks.

När man kommer till adressen skall man gå in och känna på en dörr. Dörren är olåst. Bakom dörren finns ett tomt rum med en byrå med tre lådor. Man går fram till den och drar ut den översta.

Den är fullstoppad med pengar i stora valörer, 10 miljoner var det förr. Överst ligger en lapp där det står att man skall komma tillbaka om exakt två år på samma klockslag. Då skall man ha med sig pengarna tillbaka och lägga ner dom i samma låda. Annars skall man öppna nästa låda.

Om man kommer tillbaka efter två år och inte har pengar men drar ut låda nummer två är den full med pengar i ännu större valörer och en ny lapp där det står samma sak som i den första lådan: kom tillbaka om två år och betala eller dra ut den nästa låda.

Den som inget lärt och inget förstått tar de nya pengarna, denna gången är det tjugo miljoner som skall läggas tillbaka ihop med de första tio miljoner om exakt två år.

Tredje gången man kommer och drar ut lådan står det att man skall dra ut den tredje lådan. Om man inte lagt tillbaka pengarna.

Den lådan är tom sånär som på en skarpladdad pistol!

Det finns ett ordspråk kopplat till detta:

"Fan tar alltid sina lån igen!"

Posted on: 2010/9/16 21:29
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
51 user(s) are online (51 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 51

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS