vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Knepig upplevelse, pipande ljud i örat.

See User information
Nog har vi alla varit med om detta, att det helt plötsligt börjat pipa i örat.
Bara sådär, oftast i mitt högra öra. Bara piper och man nästan känner att någonting händer i örat, att örat stänger av ett frekvens spann eller helt enkelt bara börjar tjuta i en frekvens, svårt att för mig förklara vad det är som händer i örat. (OT: pratar med mobilen i högra örat, är oftast högerhänt, sover på högra sidan då jag har tinnitus i vänstra örat)

Har haft tinnitus under många år men det är en så otroligt hög ton, har svårt att säga vad jag har för frekvens när det tjuter men detta hände mig en gång för ett bra tag sedan.

Jag satt och tänkte, filosoferade och tänkte i ”the big picture”, med hjälp av Cannabis så känns det för mig som att man kan tänka klart, som att man lyfts upp till ett annat stadium i sinnet, jag intar inte cannabis ur rusnings syfte, måste verkligen poängtera detta, utan enbart för att kunna släppa taget av mina uppfattningar jag har, att kunna ”tänka utanför lådan”. Struntsamma, många experiment med tankebanor osv. har jag fört för mig själv när jag intagit Cannabis.

Nu till händelsen. Jag hade rökt en mängd Cannabis av Sativa släktet, vilken kan ge en bra grund för nytänkande för mig. Satt bekvämt och tänkte egentligen inte, utan lät tankarna ha sitt egna liv. Så kom det där tjutet som kan uppstå, och började tänka på det. Pipandet, tjutet, ljudvågorna.

Har inget gehör gällande frekvenser, oktaver och allt vad det kan heta.
Men började i mina tankar att härma ljudet. Jag nynnade i takt med olika toner i mina tankar. Nu styrde jag tankarna och lät inte tankarna leva fritt. (OT just nu fick jag pipande ljudet igen väldigt snabbt, fast nu i det vänstra öret, andra gången den senaste ~veckan men avtog snabbt).
Tillslut fick jag fram en ton i tankarna som lät precis som det pipande ljudet, fick nästan använda mina stämband för att kunna tänka så starkt jag kunde på det.

Då hände det någonting konstigt, jag kände att jag nästan tappade balansen, eller liknande känsla. Inte någons svindelkänsla eller ”dåsighet” utan att jag inte behövde balansen på nått sätt. Snälla säg inte att det är för att jag intog cannabis för det ”ruset” går inte att gämföra.
Och då började ljudet som pep i det högra örat att pulsera mellan mitt vänstra öra och mitt högra öra, för att efter ett tag upphöra, kan inte säga hur länge det höll på, kan ha varit 10 minuter eller kanske några sekunder.

Det jag undrar är om någon kan förklara detta, om någon varit med om det eller bara . . . jag vet inte.
Hoppas jag inte ger sken av att jag inte kan tas med respekt efter att jag delat med mig av den här upplevelsen.

Posted on: 2010/9/15 13:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Knepig upplevelse, pipande ljud i örat.

See User information
Materia är energi, låst i en vibration. Vår moder jord håller på att öka sin frekvens, se bara på vad som händer runt om (Ha varit stadig på 7Hz i tusentals år, sista 50-60 åren ökat till nästan 13Hz, kummulativt). Hela din kropp är byggd av samma delar som vår jord, så varför skulle inte din kropp påverkas av det, då vi lever i symbios (Inte levnadssättet, men naturen). Allt hänger samman och det är ingen slump att människor börjar vakna upp till ett högre medvetande precis i denna tid (Det som NWO försöker förhindra med alla möjliga påhitt somn Chemtrails, GMO, fear mongering, media mm).

Detta kommer bara öka och bli mer och mer tydligt, vänta bara. Det finns ingen rädsla, utan rädslan i sig självt. Bryt med dina gränser, för vad vi sätter upp för oss själva. Det är bara självrestriktioner/spärrar vi själva sätter upp. Är inte allt möjligt?

Här är den verkliga "2012" fenomenet och vi står inför en evolution som jag förstår det. Inte vad Hollywood och NWO vill att vi skall skaka tänder inför och tycka är bizarrt. Det är som jag ser det och ber om att någon kan debunka detta... Men då inte genom "det bara är så" eller "så kan det inte vara", utan någon form av grund. Det är enbart tid för glädje.

Skratta åt mig nu och kalla mig tokig (om du väljer det), men försök debunka det först.

Har haft/fortsatt flera av dessa "underligheter" och då har jag inte varit
under påverkan av någon substans.

Allt hänger samman, det fysiska och dom 21g som försvinner då vi bara befinner oss i cyklar, inom cyklar, som kugghjul i en klocka...

Människor kallar det former religioner, new age, spiritualism, occultism och andra stämplar/begränsningar... Jag kallar det enkelt bara vår natur. Vi kanske kan se detta inom Darwanism, survival of the fittest.
Så har NWO har redan förlorat, you cant beat nature.

Men jag vet redan att ni vet detta, har bara glömt ställa dom rätta frågorna inom oss själva.

/ FRED!

Brukar säga att jag hellre är en lycklig byfåne, än ett olyckligt geni. Byfåne och geni är perceptioner/föruppfattningar från andra, lycka och olycka är det inte.

Posted on: 2010/9/15 13:56

Edited by Avatar on 2010/9/15 14:12:51
Edited by Avatar on 2010/9/15 14:17:59
Edited by Avatar on 2010/9/15 14:25:19
Edited by Avatar on 2010/9/15 14:29:27

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hög kolesterolhalt.
Virusinfektion.
Chakra som sjunger.
Högt kärltryck i hjärnan.
Tinnitus.

Posted on: 2010/9/15 15:00
Resized Image

See User information
Djurandar som tonglar din hjärna när du intar droger som öppnar upp din själ på vid gavel utan skydd.

Ta dig i akt för allting som ska ta dig på "en resa" där du inte själv är fullt med, fullt medveten om vad som pågår, då är det någon annan som tar del av dig, din essens, svårt att förklara hur viktigt det är att vara människa i en sån här tid.

Alla väsen vill uppåt och verka rumsrena nuförtiden, utrensning pågår, som dammsugning av alla råttor som sopats under mattan. Därför som de desperat letar utvägar, människans själ är en sån väg.
Sen undrar folk varför cannabisrökare och andra knarkare/missbrukare blir så kaotiska/galna/desorienterade till sinnet efter några år i träsket...

Det är mycket allvarligare än mina ord kan ge sken av, rent av på liv och död. Ge inte upp din mänsklighet, lägg ned med flummandet.

Posted on: 2010/9/15 15:39
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Alla verktyg kan användas på olika sätt, i olika ändamål och orsak.

Posted on: 2010/9/15 16:30

FRI

Bättring för alla!

See User information
Droger ska lämnas utanför, det finns ingen kontroll i det och man öppnar dörrar till vad som helst. Kultivering du vet, det har sagts förut det handlar om att rena sig inte stoppa in massa substanser som kan manipulera ens sinnen.
Visst filosoferar man mycket på cannabis men det händer inte mycket mer än att man vaknar dagen efter, grusig i ögonen och rensar den sista chips påsen på bordet.

Men det var alltså ett pip? annars finns det många som hör ett dån i öronen, som när jag jag gjorde astral traveling det var som ett sågverk i huvudet.

Posted on: 2010/9/15 17:51
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Öronen är kopplade till tripple heater halsen och magen.

Dom löper ända ner till marken.

Detsamma gäller ögonen som är kopplade till levern.

Därför jag brukas säga allt vi hör och ser, ser och hör jorden ochså.

Posted on: 2010/9/15 18:06
Resized Image

See User information
Trodde man skulle få höra ge upp supandet och sluta upp med lösningsmedlet.

Men men vissa har svårt att acceptera det naturliga.

http://www.youtube.com/watch?v=pfWtmhw7Bx4

Ja titta på galningarna ojojoj vad vilsna dom är som lever med naturen stackarna se så dåligt dom mår och hur andefattiga dom är (Ironi).

http://www.youtube.com/watch?v=8EzMjbP3248

Det råkades bara användas till segel, säckar kläder tyg och rep och var civilisationens grundpelare,, men men föneka historien för allts skull varför ska vi acceptera vårt förflutna,, lev på det konstgjorda istället.

Ja jesus måste varigt en riktig galning.

http://cannabisculture.com/backissues/cc11/christ.html

http://www.thc-ministry.org/

Och denna galning måste ljuga mellan tänderna så det visslar om det , hans katt måste vara en narkoman..

http://www.youtube.com/verify_age?nex ... m/watch%3Fv%3DPrI7wQAgyxU

Dock var aldrig cannabis menats och röka det har någon mupp hittat på.

Fler dör av receptfria läkemedel än brott och alkohol tillsammans.

Who are you trying to fool??

Bakläxa .

http://www.youtube.com/watch?v=qscNnWhnkRM

Ja låt frimurarna puffa på men kasta alla andra i fängelse.

http://www.pot.tv/archive/shows/pottvshowse-1557.html

Precis som man gör i iran exempelvis bötlägger heroinförsäljare men misshandlar och fängslar cannabisrökare.

Hmmm kan det vara så att dom som brukar cannabis vill förändra samhället och därför det är förbjudet.

Hmm var det inte därför romariket föll eftersom folk blev fredsälskande av cannabisen och vägrade kriga för riket??.

Någon här som behöver studera om sin historieuppfattning.

Pipande ljud i örat kan ochså ha med Yin energin och göra.

Sayonara.

Posted on: 2010/9/15 20:55

Edited by Shen on 2010/9/15 21:14:39
Edited by Shen on 2010/9/15 21:15:20
Resized Image

See User information
Tack för alla svar. Idag är en ny dag för mig i världen, en ny dag att se världen här i vår galax, i mänsklig form.

Tack Shen för länkarna och dina ord. Det gjorde mig glad.
Avatar, verktygen är otroligt nyttiga, har hjälpt mig. Cannabis är otroligt bra, för mig. Att få min kropp att agera med mitt sinne på ett sätt som kanske inte ens är möjligt annars.

igår hittade någonting men otrolig respekt mig. En slump för mig men inte för naturen.

Jag blottade min själ mitt sinne för världen. Ska skriva mer ingående vad jag va med om, men det var för mig en otrolig resa, nästan ut i kosmos.

Igår kände jag ingen fysiska smärta, ingen själslig och i sinnet smärta. Jag stängde av allt vad jag trodde va fysisk form, känslan för vad jag såg hade inte samma innebörd som förut.

i mitt medvetande nu är det lite svårt att beskriva medvetande jag hade igår. Men jag "levlade upp" eller fick mer "exp".

ett redskap man ska visa otrolig respekt. Jag hade läst på otroligt mycket, annars hade det kunnat gå fel.

Tyvärr hade XTAS ord lite längre upp om att stoppa i sig substanser startat en dålig tankebana för mig som kunde ge dåliga resultat. Men XTAS kan inte eller måste ha gjort fel när han upplevede det jag upplevde. Annars så vet jag inte riktigt vad han menar.

Menar ingenting ont, mot någon av er. Men förstå att det fysiska går att bryta ner, på otroligt sätt. att "återställa" sina intryck och sinnen och att faktisk känna precis som man gjorde när man var ett litet barn var för mig en otrolig upplevelse.

Vill nästan guida folk igenom en liknande resa. orden i musiken saknade betydelse, men du hörde ljuden av någons läppar i fysisk form.

Och tro mig, när jag låg där i sängen, men mina två bästa vänner, den ena min kärlek i fysisk form, den andra som delade samma upplevelser, så skämdes jag. Otroligt mycket.

Inte för vad någon tänkte om mig, för vi har alla lurat oss att tro saker som inte har med lycka att göra. att man bryr sig om hur man ser ut, vad man har för kläder eller hur man luktar har inte mycket med alltet att göra.

Att fastna i tiden, se livet på jorden som en del.

Detta va HÄFTIGT, RESPEKFULLT och för mig DET BÄSTA JAG VARIT MED OM.

Samhälle -> Person -> Människa -> Kropp -> Sinne -> Sanningen

Min kropp saknade betydelse, igår valde jag bort många dåliga tankar och hitta de fina. Samhälle 0.9 beta fungerar inte så bra för mig, och inte för någon.

Igår lärde jag mig, "enlightened", att kropp och sinne är separerat. Två helt olika saker. Idag är den första dagen i min resa här, i våran tro av de tre (fyra med ljus) stora dimensionerna som alla tycker är så stort är otroligt litet i förhållande till vad jag fick lära mig.

Hatet skapas många gånger av oss själva, förlåt för mitt hat jag kan ha sänt ut. Kärlek, på riktigt till alla här.

(kom ihåg minnen från förr, riktigt länge sedan. Känslorna finns inom dig)

Posted on: 2010/9/16 10:55

See User information
Underbart. Det låter lite som du åkte på den så kallade Vakenheten i 3D formen.
Inte bara öppnandet för vyer hur världen egentligen fungerar, utan på ett djupare plan, vilken även innefattar "tomheten bakom ögonen som tittar ut". Man får ett annat djup till sin existens.

Det du beskrivet har även hänt mig, men på ett lite annat sätt... Gick runt o log i två veckor efter det... Och det finns många fler... Såkert redan på detta forum...

Jag såg vad våra mänskligt skapade religioner är byggda på osv... Jag såg sanningar, men rädslor och krav var bara borta och endast möjligheter kvarstog. Men då var jag inte "påverkad" av något mer än ett par pilsner.

Du kommer säkert få en enormt sug att skapa (Måla, dikter eller så) och jaga information, då dessa extra "sinneskapslar" skall sättas i bruk... Lättaste är väl se omformningen av egot, från "me me me me" will en övergriplig för familjen mänskligheten.

Fantastiskt, grattis! Just follow ya heart bro! Blir så jäkla glad för din skull!

Misstänker att du börjar se vad hela 2012 hajpen egentligen handlar om och att det är en början till något stort och fantastiskt.

Posted on: 2010/9/16 11:50

Edited by Avatar on 2010/9/16 12:20:15
Edited by Avatar on 2010/9/16 12:30:50
Edited by Avatar on 2010/9/16 12:31:15

FRI

Bättring för alla!

See User information
Tack avatar, det känns som du förstår mig :)
Hör av dig om du vill veta mer ingående vad som hände, genom PM då det kan verka lustigt för vissa. Jag känner ett lugn, en harmoni, lycka. Och som du sa, skapa, nu när du säger det så känner jag en stor lust för att skapa, mer än tidigare.
Form och färg, struktur och mönster, nu är saker spännande.

Min reskamrat vaknade nu så jag ska prata lite med honnom.
Hej så länge och tack för de värmande orden!

Posted on: 2010/9/16 13:50

See User information
Kan kanske oxå komma med en lite "varning". Kanske kan säga det som att det är helt i sin ordning att samtliga av dina sinnen (och lite till) börjar bete sig lite lustigt, mot dom gamla "ramarna" människor är varna vid och tror vad som är möjligt... Så fortsätt bara att bryta ramar och lyssna på din inre sanning. Då kan inget gå fel, om man är helt ärlig mot sig själv. Magkänslan är ett språk jag misstänker du kommer at lära dig förstå bättre. Om du börjar få magknip av tungt kött, e det oxå helt normalt.

Peace broder.

Posted on: 2010/9/16 15:56

FRI

Bättring för alla!

See User information
Hej Shen man blir sugen på att åka ner o bo med dessa gurus, Babas o smoking chillum och leva i haromoni med djur o natur.
likt en vaken by vi kan göra som tibetanerna Settlements i indien
dom får mark av regeringen borde vi oxå kunna få bygga en hydda odla mat o njuta av livet känner ett gäng utan för vaken som är sugana samt att det har diskuterats på vaken i många trådar?
http://www.tibetgov.net/set-map.htm

Det är fel på deras sida för tillfället.

Posted on: 2010/9/16 17:27

See User information
Nanosapiens , du separerar från jaget och delar din Aura med andra.

Det kan vara bra eller dåligt det beror på vilka energier du delar.

Anahata men skoja inte..

Kanske vi kan planera något längre fram??

Posted on: 2010/9/17 1:15
Resized Image

See User information
Quote:

Anahata skrev:
Hej Shen man blir sugen på att åka ner o bo med dessa gurus, Babas o smoking chillum och leva i haromoni med djur o natur.
dom får mark av regeringen borde vi oxå kunna få bygga en hydda odla mat o njuta av livet känner ett gäng utan för vaken som är sugana samt att det har diskuterats på vaken i många trådar?
http://www.tibetgov.net/set-map.htm

Det är fel på deras sida för tillfället.

I tidernas morgon när det sades om den dagens ungdom att: "siskorna" hänger på platsen och glor, iförda hängande rockar och rågummiskor! (alltså slutet av swingpjattsepoken) fanns det ett gäng som alla hette Björn. Det var ett väldigt vanligt namn på den tiden och de kallades därför för "Björnligan" efter Kalle Anka som var alldeles ny den gången.

På den tiden fanns det inga paketresor till Goa men de liftade en dag iväg från Göteborg och Götaplatsen mot INDIEN och försvann sedan i åratal.

Men det gick rykten om att de ansågs som heliga män av indierna och att de satt på en flotte i Ganges och att indierna simmade ut till dem med mat och sånt som man röker.

Efter en tio femton år beslöt sig en av stadens journalister för att undersöka saken i samband med ett annat besök i Indien.

Och där satt dom ute i floden med långa skägg och såg heliga ut!

Men jag tror i mitt stilla sinne att arrangemanget i stället var ett exempel på indisk socialpolitik...

Posted on: 2010/9/17 6:59

Edited by Asgeir on 2010/9/17 7:16:01
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Två tre stenkast ifrån mig bor en "Guru". Hur är dessa människor? Någon man kan gå och prata med om min upplevelse? Eller bara prata och ta lärdom? Vill verkligen möta alla dessa människor man läser om. :)
Måste fixa ett arbete så att jag kan resa mer, utanför sveriges gränser. :)

Jag försöker sända ut bra tankar till andra :)

Posted on: 2010/9/17 9:21

See User information
Alla människor varierar nanosapiens.

Gurus brukar vara väldigt ärliga men kan i vissa fall vara reserverade.

Det är bara säga som det är så märker du vad det är för människor.

Dom brukar aldrig neka en medbroder hjälp.

Posted on: 2010/9/17 9:46
Resized Image

See User information
Shen ge dig med cannabis romantiken , har du någonsin sett en guda staty med en joint i munnen någon buddha staty med en pipa brajj , nej hur kan något sånt finnas , fylla sin kropp med substanser i berusning syfte, en väldigt låg nivå. Av mina år med cannabis bruk fick jag aldrig ut något som gagnat mig av att berusa sig på thc. Självklart kan det lindra åkommor och hampans användnings områden är många men de flesta brukar ej för detta, det är ett fasthållande som ciggarett rökning och bör släppas.

Posted on: 2010/9/17 23:27
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Cannabis tar en till roten.
Se dess ursprung och hur det fungerar det är en del av dig utan dess receptorer och egenproduktion skulle du inte leva länge din kropp skulle stressas ihjäl innefrån och vara oförmögen och anpassa sig.

Siddharta rymde när alla i templet sov när ett närliggande fält brann upp.
Tror inte på gudastatyer.
Därimot tror jag på när upplysta människor använder det till sina syften.

Fylla sin kropp med berusningsubstanser är inte rätt om du studerar dess ursprung så förstår du ochså varför den berusar och vad som händer när den berusar istället för att få det och låta som att det vore som spriten.
Alla reagerar vi olika på saker och ting och alla har vi olika uppbyggnad av receptorer.
Cannabis är en form av eld med sin medecinala syfte likaså ginseng, tror inte på röka heller det ska brukas som olja isåfall som man gjorde förr.

Röken har speciell verkan ochså andligt det är inte utan orsak man rullar rökelser på den i nepals tempelberg.

Vad tror du det var milarepa hade i glöden när han mediterade hästbajs?

Förr i tiden blandades det ut med smör så det inte skulle härskna.
har en immunhöjande inverkan likaså bakterie och virushämmande och smärtstillande.

Inte utan orsak det såldes i apoteken för som mirakelkur mot alla typer av åkommor.

Men som allt annat är eld inte det lättaste element att hantera.

Posted on: 2010/9/18 1:05
Resized Image

See User information
Jodu Bireal du bidrar ju fint med healing the nation Wow.

Ge dig romatiken låg nivå och flummare är det såna ord man använder när något krockar med ens uppfattning?

Kunskap är ju verkligen av en hög klass oj jag blir snurrig.

Vilken del av din natur är det du uppfyller när du kastar ur dig detdär om jag får fråga, du bör väl känna till din natur och dess olika sidor.
Vad fick dig att må bra där, ville du upplysa oss?
Och i vilket syfte vart spelade din natur in där?
Varför inte ge dig ut och besprutaren och spruta ner fälten.
Bzzz here i come med min agent orange se upp i backarna jag ska lära er och inte ta del av naturen era drogromantiker.
Kan ju spruta lite över sadhusarna i indien när du ändå är på G Förklara för dem som styr kroppens funktioner vandrar i dödsriken vilken låg klass dom har.

Köp dig ett chemtrailplan så går det fortare.

Allt är inte såsom du vill att det ska se ut.

Men visst håller jag med dig om vissa saker som att ex substanser utifrån i långa loppet inte ger något beständingt.

Men allt har en orsak och en natur.

Posted on: 2010/9/18 2:03
Resized Image

See User information
Hur naiva kan vi vara att påstå att något naturligt växande är fel?

80% av alla läkemedel är dörefrån... Ja, Alvedon med....

Bara vår röda flysvamp har nyttkats i alla fall 6 tusen år...

Hur har vi mage att säga att naturen har fel? Sedan är handhavande och nyttjande en hög felpotential... wtf, det e naturen...

Sedan e vad du e mogen för...

Vad naturen beträffar... borde den som säger det är fel få sig en kyss... Inte naturen vänner, handhavandet som räknas.

Posted on: 2010/9/18 7:11

FRI

Bättring för alla!

See User information
Quote:

rodde man skulle få höra ge upp supandet och sluta upp med lösningsmedlet.

Men men vissa har svårt att acceptera det naturliga.

Det råkades bara användas till segel, säckar kläder tyg och rep och var civilisationens grundpelare,, men men föneka historien för allts skull varför ska vi acceptera vårt förflutna,, lev på det konstgjorda istället.

Fler dör av receptfria läkemedel än brott och alkohol tillsammans.

Who are you trying to fool??

Du utgår m.a.o. från att människan ska vara en slav till ett drogbegär av något slag. En fullständigt drogfri människa är kanske svårt att föreställa sig för dig?
Om du inte puffade skulle du alltså supa eller ta apotekarens gifter?
Min utgångspunkt är den rakt av nyktra, att ingen människa föds med en spliff, ett piller eller en flaska i munnen och egentligen faller till ett lägre tillstånd när de väl börjat få för sig att detta skulle vara "bra" på något sätt.

Kom nu inte med blajet att cannabis inte är beroendeframkallande för jag VET av personlig erfarenhet och av vänners utsago att suget finns om man varit långvarig (miss)brukare. Sömnlöshet, svettningar, darrningar är bara några av symptomen.

Att människan ska vara ren från alla sinnesförvirrande och begärskapande fenomen är högsta prioritet om man ö.h.t. ska kunna kultivera solitt och inte få för sig att det är som en dans på rosa moln, att Buddha skulle ha ernått Fa genom att bli stenad?
Du drar gudomligheters namn i smutsen med ett sådant påstående.
De har vaknat från det dimmiga tillstånd en vanlig människa skulle kalla "nyktert" och du menar istället att de gått åt motsatt håll och dimmat ner sig ännu mer?

Ingen av mänsklighetens upplysta försvarare har ernått sina positioner genom intagande av några berusningsmedel utan genom karaktärsdanande och svår kultivering, genom att utstå det allra värsta och komma ut stärkta för att till slut bli fullkomliga genom att aldrig ha öppnat sig för sina impulser, aldrig låtit dåligheter inom dem löpa fritt. Istället gjorde de allt för att rena sina kroppar, rena sina tankar, rena sina hjärtan från begär, känslor, substanser och andra gifter.

Vad dagens zenmästare, er genomsnittlige newagare eller grannskapets flummare och rastas påstår om andlighet i koppling till droger är skämt eller rent av farligt.
Shen säger att cannabis tar dig till roten, alltså ner där i botten av dig själv, tar fram dina lägsta aspekter, går ner i källaren och rotar för att hitta något skrot att dras med och bli sinkad av.
M.a.o. precis vad jag sa, att man är på samma nivå som djurandar och låga saker, flyttar qi hit och dit. Schamanism och eterbesök i dödsrikena. Detta är alltså andlighet för er?
Vi är världar ifrån varandra.
Varsågod nu Shen att flumma vidare, du har redan bekräftat vad jag sagt.

Quote:

i mitt medvetande nu är det lite svårt att beskriva medvetande jag hade igår. Men jag "levlade upp" eller fick mer "exp".

Så synd att se att du tror att du gjort något bra bara för att du fick sinnlig njutning. Att du ens tror att sinnlig njutning och andlighet/upplysning hör ihop är vilset.
Du har ådragit dig något tror jag snarare, något som belönar dig för dina villfarelser. Minns det mycket väl när jag själv var i träsket och sysslade med låga grejer inom det ockulta tidigare, åkallan och sånt.
Man fick för sig allt möjligt konstigt, perverterad av att knarka och spela rollspel i kombination, liksom jag tyvärr ser i ovanstående citat att du nog är drabbad av.

Quote:

ett redskap man ska visa otrolig respekt. Jag hade läst på otroligt mycket, annars hade det kunnat gå fel.

Tyvärr hade XTAS ord lite längre upp om att stoppa i sig substanser startat en dålig tankebana för mig som kunde ge dåliga resultat. Men XTAS kan inte eller måste ha gjort fel när han upplevede det jag upplevde. Annars så vet jag inte riktigt vad han menar.

Menar ingenting ont, mot någon av er. Men förstå att det fysiska går att bryta ner, på otroligt sätt. att "återställa" sina intryck och sinnen och att faktisk känna precis som man gjorde när man var ett litet barn var för mig en otrolig upplevelse.

Man kan läsa allt som finns därute om molekyler och annat trams. Man är ändå fast på den nivån varifrån det skrevs.
Tror sig bli mer upplyst bara för att man läser tripprapporter, snarare blir man mer vinklad, godtar en snedvriden syn på droger som om de vore något "upplyftande."
Du vet inte vad jag menar för du inte riktigt klar i huvudet, liksom ingen som brukar droger under en längre tid är.
Vill egentligen inte peka ut någon men ta en titt på hur jag skrev för mer än ett halvår sen eller på någon som knarkat ner sig ett tag.
Att se det här är helt upp till dig.

Jag vill dig väldigt väl ska du veta, även om det kan låta som att jag försöker trycka ned dig när jag bara vill snacka allvar med dig.
Om det hjälper att veta var jag blandmissbrukare i 7 år från att jag var 14-15 fram tills ganska nyligen.
Ingenting av vad jag fabulerade ihop under den tiden var verkligt eller hade någon som helst varaktig positiv effekt.
Jag provade allt möjligt; röka, amfetamin, kokain, LSD, svamp.
Och jag läste på rejält ska du veta, om det ockulta, om psychonauter, schamaner, trolldom, astralprojektion, droginducerad medvetandehöjning/expansion.
Alltihop gav bakslag senare eftersom det är en verklighetsflykt.
Bara det jag tagit upp nu har verkligen stärkt mig.

Det jag vill få dig att göra är att vakna, eller åtminstone försöka se igenom de dimridåer som drogerna lägger i hjärnan på dig.
Om du tycker det då blir dåligt, då är det dimridåerna som stör dig, säger dåliga saker till dig om mina ord.
Ändå har jag upplevt det du upplevt, med "oneness" och att "resa" etc. Om du tycker det är konstigt är det kanske för att du inte upplevt, läst och förstått andra saker?

Gå tillbaka till när man var barn, det här får du elaborera vidare på.
Att kultivera är att återvända och erhålla en inställning till livet och människor som är positiv och ren, men ändå inte att bli naiv eller oförmögen att hjälpa sig själv.
Om du ser sanningen om droger är den att de får människor att känna sig som barn i den sista aspekten, att heroinmissbrukare ägnar halva dagen åt att sova, haschare får "munchies" och amfetaminmissbrukare blir också ofta sexmissbrukare och i övrigt alla droger stänger till slut ned de logiska förmågorna och får personer att tappa förmågor som hur man gör saker som att läsa, cykla, borsta tänderna och duscha, eller tappar anledningen till att göra det fastän de samtidigt mer och mer går till att göra vad som helst för att få sig en fix hur går de egentligen till väga då?
Det är en negativ regression som sker. De blir inte barn de blir som djur (för det är den nivån de interagerar med).

Man kan återvända till sitt sanna jag utan att bli hjälplös, kan bli en ansvarig och vuxen människa men ändå vara ren och oskyldig.
Men det är inte substanser, det är kultivering som ger det.

Så jag tror att det egentligen är din egna förtjänst det du upplevt om det verkligen är positivt och jag har fel, att du lyckades släppa fasthållanden du haft. Du behövde bara drogen som en ursäkt att få göra det. Ditt nästa steg är att släppa också det behovet.

Quote:

Inte för vad någon tänkte om mig, för vi har alla lurat oss att tro saker som inte har med lycka att göra. att man bryr sig om hur man ser ut, vad man har för kläder eller hur man luktar har inte mycket med alltet att göra.

Ja visst är det lustigt? Vissa går t.o.m. och tror att cannabis och dess receptorer i hjärnan är nödvändiga för lycka. Att en spliff är "bra" fastän det sätter dig i ett beroende till något yttre för ditt inre lugn.
Ta ett steg längre i dina tankegångar där ovan.

Quote:

Att fastna i tiden, se livet på jorden som en del.

Detta va HÄFTIGT, RESPEKFULLT och för mig DET BÄSTA JAG VARIT MED OM.

Samhälle -> Person -> Människa -> Kropp -> Sinne -> Sanningen

I en annan tråd blev jag beskylld för att prata gallimatias men sånt här går obemärkt eller till och med ryggdunkat förbi på "Vaken."
Kan du ö.h.t. sätta det är i perspektiv? Vad är det du menar?
Hur har något varaktigt förbättrats?
Särskilt det sistnämnda känns som rent nonsens.

Så det var häftigt?
Sen går Shen igång och svamlar om att knark inte är till för berusning, kickar och ren njutning...

Du är människa, inte ett djur, vakna och förstå syftet med det.

Quote:

Igår lärde jag mig, "enlightened", att kropp och sinne är separerat. Två helt olika saker. Idag är den första dagen i min resa här, i våran tro av de tre (fyra med ljus) stora dimensionerna som alla tycker är så stort är otroligt litet i förhållande till vad jag fick lära mig.

Återigen att dra upplysta i smutsen.
Koncept som formats i ett nedknarkat sinne är INTE några insikter, bara skrot du kommer sinkas av.
Kan du ta en titt på vad det är du egentligen menar?

Quote:

Hatet skapas många gånger av oss själva, förlåt för mitt hat jag kan ha sänt ut. Kärlek, på riktigt till alla här.

(kom ihåg minnen från förr, riktigt länge sedan. Känslorna finns inom dig)

Det är väl menat, men de där krafterna du pysslar med har utnyttjat din vilja till att vara upprätt och besudlat den med köttsliga begär fångat i det där ordet.
En upplyst känner varken kärlek, hat eller andra känslor, Barmhärtighet har fyllt deras hjärtan. Det är därför som du inte är upplyst utan fabulerar när du säger att du "lärt" dig det som inte ens kan läras in utan bara kultiveras tillbaka till och inses.

Quote:

Inte underligt att många asiatiska invånare tycker de brajrökande västerländska turisterna är såna lätta mål för allt man kan marknadsföra som "upplyst/medvetet/eko/PK."
"Go with the flow"
Tror ni är såna som flyter, med strömmen som döda fiskar, allt nedsläckt och undergången hälsad som er befriare.

Posted on: 2010/10/5 13:19
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Folk vet inte ens vad droger är.

Ska man förbjuda kroppsegna ämnen.?

Dina polare måste haft taskigt psyke, för har man svagt psyke har man svårt och avsluta droger det är typiskt såna människor som blir dåsiga när dom mediterar pga hjärnan inte orkar hänga med..
Alla jag känt har sovigt som stockar och drömmt kraftigt när dom slutat röka.

Ingen av mänsklighetens upplysta försvarare har ernått sina positioner genom intagande av några berusningsmedel

Och vad vet du om saken har du studerat dom innre världens läror?

Tror jag inte, det är bara en handfull människor som har tillgång till dem, so what are you talking about?

Dom som drar folk till sig är knappast mästare.
Den som går sin egen väg är mästare.

Finns många kalle anka mästare i dagens lägge.

Att förneka medicinerna i naturen är idioti.
Isåfall kan man sluta äta mat.

Posted on: 2010/10/5 13:57
Resized Image

See User information
Jag äter inte mat i berusningssyfte Shen.

På tal om Mästare (riktiga) så drar du ju ofta upp Kristus, drog han inte till sig anhängare?
Så frågan slungas tillbaka: What are you talking about?

Knark -> "inre världens läror" -> "mästare"?
Du är totaltonglad.

Det äkta, upprätta och ortodoxa sprids även i denna dag, men du vill flytta qi och röka på istället. Varsågod, jag hindrar dig inte.

Man kan inte förbjuda kroppens egna ämnen givetvis.
Men vad en knarkare gör är att tillföra ämnen som härmar kroppens, det är inte en äkta lycka den personen känner, bara ett rus som han får betala av när han nyktrar till.
För du vet att du är seg dagen efter och du vet att du skulle vilja ha mer, jämt och ständigt.
Du förnekar för du är fast och romantiserar skiten, been there, done that.

Sen följer dessutom taskigt psyke i kölvattnen på missbrukare, så är det.

Du är observant du Shen

Posted on: 2010/10/5 15:09
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper