vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 »

Re: Vilket valspektakel....

See User information
Nationalism är till fördel för Eliten eftersom att det skapar konflikt, det blir en "vi" och "dem" separation. En konflikt som flyttar uppmärksamheten från de riktiga utsugarna och riktar den mot en annan grupp i samhället. Det är "crowd control" på högsta nivå.

Detta har till och med lyckats leta sig in i denna tråden. Ni slutar kommunicera och tänka, istället börjar flamewars och annat som tar fokus från egentliga problemet.

Man behöver inte styra ländernas politiker/regenter/presidenter så som du/ni föreställer er. Det behövs inte infiltreras någonstans så länge man har möjligheten att skapa pengar hur man vill. Det behöver inte ske någon direktkontroll över hundratals länder och tusentals politiker (detta skulle dessutom vara omöjligt och uppdagas). Det sker ständigt en indirekt kontroll via pengar överallt på jorden redan idag.

Så påståendet att nationalism skulle "behålla makten i sitt land" stämmer inte så länge man tillåter en elit att kontrollera pengaflöden. (Då syftas det inte på skattesystemet, utan jag syftar på skapandet av nya pengar... det har till och med gått så långt att "makten" i ett land inte har "rätten" att "skapa pengar". "Makten i länderna" är redan "slavar" i elitens penningsystem.)

Vi ser bara dockteaterscenen, inte dockmästaren som drar i dockornas trådar. Dockmästarens trådar är "möjligheten att skapa pengar". Dockmästaren bestämmer vem som får resurser och vem som inte får resurser... Och i dagsläget har politikerna inte makten över resurserna, de har makten över struntprat och låtsasbeslut.

Men det hindrar inte oss från att dokumentera missnöjet med en svartröst (en röst där missnöjet skrivs ned och dokumenteras)

För vi måste skapa dialog om detta, och då är svartröster mycket bra.

Eller hur ser ni på saken, varför låter ni bli att ens göra en blank/svart -röst? Hur är ert sätt att hantera situationen bättre än mitt föreslagna sätt?

Posted on: 2010/9/18 11:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Nationalism är till fördel för Eliten eftersom att det skapar konflikt, det blir en "vi" och "dem" separation. En konflikt som flyttar uppmärksamheten från de riktiga utsugarna och riktar den mot en annan grupp i samhället. Det är "crowd control" på högsta nivå.

Detta har till och med lyckats leta sig in i denna tråden. Ni slutar kommunicera och tänka, istället börjar flamewars och annat som tar fokus från egentliga problemet.

Man behöver inte styra ländernas politiker/regenter/presidenter så som du/ni föreställer er. Det behövs inte infiltreras någonstans så länge man har möjligheten att skapa pengar hur man vill. Det behöver inte ske någon direktkontroll över hundratals länder och tusentals politiker (detta skulle dessutom vara omöjligt och uppdagas). Det sker ständigt en indirekt kontroll via pengar överallt på jorden redan idag.

Så påståendet att nationalism skulle "behålla makten i sitt land" stämmer inte så länge man tillåter en elit att kontrollera pengaflöden. (Då syftas det inte på skattesystemet, utan jag syftar på skapandet av nya pengar... det har till och med gått så långt att "makten" i ett land inte har "rätten" att "skapa pengar". "Makten i länderna" är redan "slavar" i elitens penningsystem.)

Vi ser bara dockteaterscenen, inte dockmästaren som drar i dockornas trådar. Dockmästarens trådar är "möjligheten att skapa pengar". Dockmästaren bestämmer vem som får resurser och vem som inte får resurser... Och i dagsläget har politikerna inte makten över resurserna, de har makten över struntprat och låtsasbeslut.

Men det hindrar inte oss från att dokumentera missnöjet med en svartröst (en röst där missnöjet skrivs ned och dokumenteras)

För vi måste skapa dialog om detta, och då är svartröster mycket bra.

Eller hur ser ni på saken, varför låter ni bli att ens göra en blank/svart -röst? Hur är ert sätt att hantera situationen bättre än mitt föreslagna sätt?

Visst... men bara för att länder till och med blivit av med kontroll över pengaflöden är väl inget skäl till att vilja ge upp det sista av överlevnad för ett land?

Posted on: 2010/9/18 15:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ett land, är en mänsklig Idé. Ett mänskligt påhitt, om man kan säga så. I naturen finns inga gränser, träckade linjer. I naturen vandrar alla djuren fritt och bryr sig väldigt lite om det råkar vara Norge eller Sverige.

Hehehe, e nog på ett lite filosofiskt humör idag...

Posted on: 2010/9/18 16:09

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Quote:

Ett land, är en mänsklig Idé. Ett mänskligt påhitt, om man kan säga så. I naturen finns inga gränser, träckade linjer. I naturen vandrar alla djuren fritt och bryr sig väldigt lite om det råkar vara Norge eller Sverige.

Hehehe, e nog på ett lite filosofiskt humör idag...

Nej, du har helt fel.
Utan gränser skulle inget finnas till.

Posted on: 2010/9/18 16:13

See User information

Well, jorden är ju rund. Så gränser är betydelselösa, från naturens perspektiv. Det får den betydelsen vi väljer att skapa.

Posted on: 2010/9/18 16:16

FRI

Bättring för alla!

See User information
Quote:

Well, jorden är ju rund. Så gränser är betydelselösa, från naturens perspektiv. Det får den betydelsen vi väljer att skapa.

Vilken "logik"... det har inget med jordens form att göra.
Eftersom du direkt talade om djur och natur så ser vi att du är inom vanligt pk-tänk. Du kan tro att du är en tänkande apa om du vill...

Det kan inte vara annat än extremt enkelt att se att just gränser är det som attackeras, i all former, på olika sätt, sedan länge, och mer sedan sextiotalet. Vakna vet direkt att det som är ok är att vända på tänket som de sedan dess promotar ut. Du tror på det du. Har inget förstått.
Ytterst, på sätt och vis, är det kring yin o yang - hon o han... ömsesidigt stärkande och kompletterande... idag så är det i upplösning, och komaister och andra new agare, såsom du, har helt anammat det bakvända, och försvar då i naivitet att gränser ska lösas upp, och tror att de kommit till av en slump, eller dålig agenda. Det som löses upp är som en kompost...

Posted on: 2010/9/18 16:27

See User information

Hej gatlopp, undrade precis härom dagen vart du var. Du är självklart fri att tänka som du vill, men att döma andra är att döma sig själv.

Fred

Posted on: 2010/9/18 16:30

FRI

Bättring för alla!

See User information
Varför behöver det bli ett vi mot dom, det är nationalism vi talar om inte rasism. Anledningen att det blev flammor i den här tråden är för att vissa slänger ut vad som helst ur sina munnar och klarar inte av att stå eller argumentera för sin sak, patetiskt.

Att föra någon sorts nationalistiskpolitik gynnar alla medborgare varesig etnisk gruppering. Man har det i Norge, Danmark och Finland och det fungerar bra. Det behöver inte gå så långt att det blir hets , men visst man har ju redan sett vänster extremism och dess politiska våldsamhet blotta sig i den här valrörelse men det bygger på okunnighet. Att vilja diskutera nationens angelägenheter utan att bli utsatt för verbala påhopp om nazism måste vara en rättighet i Sverige.

Det finns fler pusselbitar än bara ekonomin , ser hur de medvetet förstör den svenska folk andan med Pk mentalitet och import av mångkultur, kultur är folkets själ krossa den och man hugger av folkets rot , det är tydligt en strategi genom hela Eu och det är faktiskt ganska kusligt att man i flera håll i sverige dansade etniska folk danser härstammande från Mellanöstern på vår nationaldag i somras. Det säger en del.

Men som sagt att sträva efter att behålla så mycket makt över sitt land och chansen att i större utsträckning påverka sitt lands politik och en eventuell utgång ur Eu , stärka de kulturella banden och t.ex återinföra nationalsången på våra skolor är inte i linje med agendan. Har ni inte läst tidningarna hela estabilisemanget vill frysa ut Sd , de överväger att utlysa nyval, tidningarna har varjedag likt kommunistisk krigspropaganda attackerat Sd med alla dess medel för att stoppa dem. Varför är de så farliga tro?.

Hur som helst är situationen i Sverige redan okontrollerbar om några år om sossarna/moderaterna får bedriva den invandringspolitiken som gjorts i flertal år samma politik som vissa här i denna tråden inte ens vill eller klarar av att diskutera, ja då kommer ni få se på problem i det här landet, problem vi redan har. Då är det för sent och det eventuella vi mot dom kommer vara ett faktum.

Posted on: 2010/9/18 16:41
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Ganska skrämmande att man på någtra årtionden så förstört svenskars eget tänk. Stockholmssyndromet... ge upp det Avatar?

Nu finns det gyllene läge för de som verkligt vill göra det där som så många skriver om på vaken, skapa något bättre... men det visar sig nog istället vara så att "man" är i själva verket mest intresserad av att underhålla den bubbla man är med och skapar och tror på... sitt ego... pula runt lite med det... och tala om information och att kunskap skulle vara frihet.

Alltså struntprat och vilseföring.

SD behöver nog folk i kommunerna som jobbar... upplagt för att bara ta för sig, för de som tycker/tror att det är att vara vaken att jobba politiskt...
Men antar att hobbybubblan är stark... därför postas det saker som att skriva piratpartiet eller vaken.se på valsedlar.

"Flertalet moderater höll med SD i allt. Sossen som var där blev irriterad när en invandrad iraniern röstade sd =) "

http://twitter.com/Tedekeroth

Vakna...

Posted on: 2010/9/18 16:52

See User information

Ge upp? Nix, tyvärr, näver. Försöker redan leva "en bättre värld" och valet för Free man var givet. Om du menar att det är ego, att se andra med samma värde som sig själv och "se" att allt som delar och distansierar människa från människa, är på väg att dö ut. För mig syns det tydligt att alla pyramid system är på väg att säga *pooof* som Pengarsystemet, religioner och regeringar... När detta sker, tar det död på krig, svält och andra idiotier människan hittat på. Men det är min dröm, om en mer sund framtid, för människan, jorden och allt annat på denna jord.

Posted on: 2010/9/18 17:04

FRI

Bättring för alla!

See User information

Posted on: 2010/9/18 17:46

See User information
Vilket röstfiske de sysslar med på SD... Snacka om att ikläda sig offerrollen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7808276.ab

Sen vill jag bara säga att ni som inte tänker rösta har blivit lurade. Ni har ingen rätt att gnälla sen, för ni har inte ens brytt er att höja er röst. Visst att dagens system är skit, men det är det vi har och detta vi måste utgå ifrån. Det finns inga alternativ förutom aktiv demokrati, så rösta på dom då om ni misstycker till dagens system.
Förstår ni inte att ni blivit programmerade till att kassera era röster? Ni självstympar er själva.

Posted on: 2010/9/18 18:05

See User information
Quote:

Ska försöka komma ihåg vad jag sa till röstjägaren i torsdags, som fick honom att titta länge efter mig när jag gick iväg.

Han kom fram till mig och började köra sitt "rösta på oss"-tugg.

Sa nått i stil med att han lever i en lögn och systemet han jobbar för är korrupt. Frågade vidare hur människor kan med att stå och ragga rösterfrn medborgare, sedan i nästa vända göra grundlagsändringar där svensk millitär får användas mot sina medborgare.

Han gapade en del och något verkade gå in, men han fortsatte med att precis "dom" behövde sådana som mig, för att ställa allt till "rätta".

Jag log mot honom och sa att jag är nu en "fri man", inte underställd någon/något-tugget (Se min Free man tråd).

Sa vidare till honom att med det har jag på ett sätt gett regeringen sparken för ett uselt jobb och frågade om han kunde rättfärdiga mig att rösta på ett system som är så korrupt och vilseledande mot dom dessa "folkvalda" skall representera.

Han kom in lite att dom nu verkligen behövde sådana som mig...

Svarade honom att jag precis hade röstat och min röst var precis det att hela systemet är kaputt och med den rösten fråntagit pappa staten handligsrätt över mig (Strawman grejen). Så nog hade jag röstat, tagit från staten den ultimata valet.

Nu började kvarnhjulen snurra i hans huvid, hörde nästan dom gnissla igång.

Sa sedan om varje svensk, skulle handla på liknande vis, skulle pappa staten nog rätta in sig ordentligt i ledet och ha mössan i handen inför sina "väljare" och inte som nu, våldtar bäst dom kan och utan åger hamstrar åt sig på alla sätt för att sko sig själva.

Sedan kom bilen som skulle hämta upp mig för en intervjuv om free man saken.

Röstfiskaren tog mig i hand och stog länge, tittandes efter mig, kvarnhjulen skrek av trots om vad f*n som egentligen hände och såg det i hans ögon att något jag sa, fick några lampor att tändas i hans kontor. Bilden hade varit komplett, om munnen stått öppen som en fågelholk.

Så snart kanske vi har en röstfiskare här på Vaken.se

Posted on: 2010/9/18 18:24

FRI

Bättring för alla!

See User information
Quote:
wavemaster skrev:

Sen vill jag bara säga att ni som inte tänker rösta har blivit lurade. Ni har ingen rätt att gnälla sen, för ni har inte ens brytt er att höja er röst. Visst att dagens system är skit, men det är det vi har och detta vi måste utgå ifrån. Det finns inga alternativ förutom aktiv demokrati, så rösta på dom då om ni misstycker till dagens system.
Förstår ni inte att ni blivit programmerade till att kassera era röster? Ni självstympar er själva.

Totalt skitprat. Jag har röstat i varenda val fram tills nu och jag skulle vilja veta vad det för dig innebär att "gnälla" när du väl lagt din röst. Har du någonsin hållit en politiker ansvarig för sina gärningar mellan valen ?

Det är en sak att rösta om man tror på det politiska systemet. Vill man däremot bojkotta en institution bör man först se till att sluta samarbeta med denna.

Till andra här: det finns inget svenskt syre eller svenska mineraler. Jorden är mitt verkliga hem.

Posted on: 2010/9/18 18:30
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Quote:

Ge upp? Nix, tyvärr, näver. Försöker redan leva "en bättre värld" och valet för Free man var givet. Om du menar att det är ego, att se andra med samma värde som sig själv och "se" att allt som delar och distansierar människa från människa, är på väg att dö ut. För mig syns det tydligt att alla pyramid system är på väg att säga *pooof* som Pengarsystemet, religioner och regeringar... När detta sker, tar det död på krig, svält och andra idiotier människan hittat på. Men det är min dröm, om en mer sund framtid, för människan, jorden och allt annat på denna jord.

Jo vi vet ju att du är fast i new age och pk... annars skulle du inte ha den starka driften att upprepa ord såsom "samma värde" och annat.

Jag har många gånger talat om för dig hur det förhåller sig... men är man inom komaismen och hårt krokad så förmår man tydligen bara att peka utanför sig själv, och tror att "systemen" anfaller en... att bara man kunde ändra systemen... man tror dessutom på att systemen i "sin rot" är något man själv inte har gett upphov till, och tror att det är orättvisa... och förstår då inte det enkla att tex det med illuminati är inget utanför en själv... - då är man väl bara en aktivist inom komaismen, eller?

Om man inte börjar tänka på att man är en andlig varelse som har en kropp här, och att alla skördar (mänskligheten också) vad man sått, så kommer man alltid att vara utanför sanningen.

Jag tycker det är ganska barnsligt av dig att skriva saker som bara det säger pooof så försvinner det du tror är dåligt och orättvisa. Vakna. Till och med Insider gjorde ett försök att väcka komatroende, men nejdå...

Om man vill ha det bättre därute så måste man börja med sig själv. Man kan också se på hur det var innan sextiotalet, eftyer det dtog dåliga "externa" krafter över styrningen av detta fd land.

Der inte somliga det extremt allvarliga tillståndet för landet? Fast landet "utvecklats" som inga andra länder, där tex danskar ofta inte förstår någonting av hur det kunnat bli såsom i vårt land.

Posted on: 2010/9/18 18:30

See User information
Quote:
Jo vi vet ju att du är fast i new age och pk... annars skulle du inte ha den starka driften att upprepa ord såsom "samma värde" och annat.

"Vi"? Talar du för alla på forumet? Du skulle bli en perfekt politiker min vän. Jag ber dig dock inte uppta samma val för att bemöta andra, vilket ledde till kontot "gatlopp"s hanterande. Ber dig reflektera.

Jag ber dig åter att inte döma och sätta in andra i en box, du själv skapat.

Ser att du försöker bjuda upp till dans, i samma linje... Men tror nog du får dansa ensam.

Fred på dig broder.

Posted on: 2010/9/18 18:33

FRI

Bättring för alla!

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Totalt skitprat. Jag har röstat i varenda val fram tills nu och jag skulle vilja veta vad det för dig innebär att "gnälla" när du väl lagt din röst. Har du någonsin hållit en politiker ansvarig för sina gärningar mellan valen ?
Som jag ser det har man ingen rätt att uttala sig om man inte ens har orkat ta sig till vallokalen för att rösta. Det är uppgivenhet att inte rösta, men det registreras som lathet. Du har gett upp om du inte röstar. Det är de två blocken vi irriterar oss på, inte systemet i sig där folket har rätt att välja. majoriteten av folket verkar ju då enligt dig tycka allt är ok, så du får nog rätta dig i ledet då. Efter majoriteten... Varför ska demokrati som fungerar för den stora massan stryka på foten för att en del soffliggare inte orkar rösta?
Inse att du utmålar dig själv som en lat soffliggare utan kapacitet att välja för dig. Det är det valskolk uppfattas som och det som alla är programmerade att tycka. Det finns nämligen alternativ att rösta på.
Du har programmerats att vara en soffliggare, precis som på samma sätt samhället försöker programmera ej lämpliga att sterilisera sig själva. De får det att verka som deras egna beslut dessutom.

Kastrera dig inte själv Icehorn, eller önskar du lyssna på föräldratips från en som steriliserat sig själv innan h*n ens fick egna barn?

Quote:

Icehorn skrev:
Det är en sak att rösta om man tror på det politiska systemet. Vill man däremot bojkotta en institution bör man först se till att sluta samarbeta med denna.
Det måste gå till som så att man infiltrerar systemet och ger ett alternativ som man sedan kan rösta på. Så har det alltid varit och kommer alltid att vara. Rösta på aktiv demokrati eller nåt, då de har den största förändringen till dagens system.

Posted on: 2010/9/18 18:39

See User information
Jag ställer frågan igen till dig, wavemaster:

Har du någonsin hållit en politiker ansvarig för sina gärningar mellan valen ?

Att sedan försöka rösta "taktiskt" genom missnöjespartier är ingen infiltration. Det är endast en röst på ännu ett parti som aldrig kommer att utmana det monetära systemet och den globala eliten.

Politiken finns i vårt samhälle som en barriär mellan oss och de verkliga makthavarna. En politiker rör sig inte utanför ramarna.

Posted on: 2010/9/18 18:45
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Jag har hela tiden sagt att infiltration måste ske av de etablerade partierna, men jag säger också att man kan rösta på andra system och visa sin vilja.

För att besvara din fråga, så ja... Jag håller politiker ansvariga för vad de gör med mejl, men även personliga ansvar. Jag är ganska aktiv inom politikerkontakt och umgås med iallafall fyra riksdagsmän... tre inom det röd/gröna blocket och en inom alliansen. De säger ofta att det jag säger är rätt och riktigt, men inte fungerar i praktiken...

Posted on: 2010/9/18 18:49

See User information
Quote:

Quote:

"Vi"? Talar du för alla på forumet? Du skulle bli en perfekt politiker min vän. Jag ber dig dock inte uppta samma val för att bemöta andra, vilket ledde till kontot "gatlopp"s hanterande. Ber dig reflektera.

Jag ber dig åter att inte döma och sätta in andra i en box, du själv skapat.

Ser att du försöker bjuda upp till dans, i samma linje... Men tror nog du får dansa ensam.

Fred på dig broder.

Jo jag vågade skriva vi då jag tar sajtnamnet på allvar...

Det år nog istället jag som får "be dig"... - att inte vara pk. Om du inte är pk och fast i new age så kommer du aldrig mer att skriva saker som skulle påskina att det är "fel" att döma.

Programmerade som inte förmått att skaka det av sig och vakna upp som zzömngångare vill naturligtvis inte att deras egna dåligheter ska synas... så de är inom att normalisera allt dåligt. Ni/de verkar för den dåliga agendan, fast ni tror att ni verkar för att skapa något bra... - att inte döma är ett av många mantran som dessa individer sprider i sin dystra agendaverksamhet.
Jag har ett antal gånger skrivit om det att döma - och det är ju inte första gången du ber om det...:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=49517#forumpost49517

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=41367#forumpost41367

Posted on: 2010/9/18 18:52

See User information
Så..med andra ord har du ingen makt över dessa politiker. Det var bara det jag ville understryka. Rösta vart fjärde år och håll sedan tyst. Det är vad som krävs av medborgaren.

Edit: Det var så sant. Sluta referera till soffliggare. Det är politisk propaganda. Man rycker lite i kopplet.

Posted on: 2010/9/18 18:52

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Så..med andra ord har du ingen makt över dessa politiker. Det var bara det jag ville understryka. Rösta vart fjärde år och håll sedan tyst. Det är vad som krävs av medborgaren.
Men rösta på aktiv demokrati då. Visa att det är detta system du vill ha. Finns ingen chans dom vinner valet, men du har visat att du vill ha denna form av demokrati.

Posted on: 2010/9/18 18:54

See User information
Egentligen så ser jag bara två tydliga val i detta val för en vaken person, att rösta med intellektet (det man tror ger mest utdelning, taktikrösta etc.) eller hjärtat (det man tror på, övertygelser etc.).
Frågan är vad som betyder något för DIG.
Valet är ditt, sluta lyssna till andra.

Posted on: 2010/9/18 18:57

See User information
Huvudsaken är att man röstar. Har man lagt ned sin röst har man sedan ingen rätt att höja den när man är missnöjd.

Posted on: 2010/9/18 19:01

« 1 2 (3) 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper