vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 »

Re: Vilket valspektakel....

See User information
Quote:

wavemaster skrev:
Huvudsaken är att man röstar. Har man lagt ned sin röst har man sedan ingen rätt att höja den när man är missnöjd.

Ja och nej, det finns motiv för att inte rösta. Men det förutsätter att man inte tänker leva och verka i det sk samhället. Jag har själv röstat, trots att jag avskyr valkarusellen. Vad jag röstade på? Det som mitt hjärta sade att jag kunde leva med!

Posted on: 2010/9/18 19:03

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Huvudsaken är att man röstar. Har man lagt ned sin röst har man sedan ingen rätt att höja den när man är missnöjd.

Indoktrinering och propaganda gör ett bra team

Du talar om din röst utifrån din fiktiva person. Det är han/hon/den som går och röstar. Du som individ har all rätt att höja din egen fysiska röst när du är missnöjd.

Sedan vill jag även tillägga att demokratin idag inte nödvändigtvis fungerar bara för att majoriteten underkastar sig den. De flesta människorna hade inga problem att tro att jorden var platt för några hundra år sedan.

Posted on: 2010/9/18 19:06
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Om du inte är pk och fast i new age så kommer du aldrig mer att skriva saker som skulle påskina att det är "fel" att döma.

Detta med "new age" måste verkligen ringa illa hos dig. Vad mina *poof* beträffar, är det mer tänkt med humor ton (Då det är en allvarlig fråga för många), men det är som vanligt beskådaren som tolkar... Men om du väljer se det som barnsligt, får stå för dig.

Gårdagen var dock lyckad. Tror vi hindrade en våldtäckt, satte den tjejen i en taxi o skickade hem henne, såg till att hålla en blodspyende kille varm till ambulansen kom, kramade en hemlös som nästan grät av tacksamhet... Blev dock lite för mycket pilsner, men i alla fall lyckad ur det sammanhanget. Så om du ser mig som ovaknad, bortkommen, vilsen, barnslig, egoistisk... You name it, får faktiskt stå för dig.

Tror dock det finns i alla fall tre människor från gårdagens krogrunda, som inte håller med dig.

Fred

Posted on: 2010/9/18 19:15

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Quote:

Quote:
Om du inte är pk och fast i new age så kommer du aldrig mer att skriva saker som skulle påskina att det är "fel" att döma.

Detta med "new age" måste verkligen ringa illa hos dig. Vad mina *poof* beträffar, är det mer tänkt med humor ton, men det är som vanligt beskådaren som tolkar... Men om du väljer se det som barnsligt, får stå för dig.

Gårdagen var dock lyckad. Tror vi hindrade en våldtäckt, satte den tjejen i en taxi o skickade hem henne, såg till att hålla en blodspyende kille varm till ambulansen kom, kramade en hemlös som nästan grät av tacksamhet... Blev dock lite för mycket pilsner, men i alla fall lyckad ur det sammanhanget. Så om du ser mig som ovaknad, bortkommen, vilsen, barnslig, egoistisk... You name it, får faktiskt stå för dig.

Tror dock det finns i alla fall tre människor från gårdagens krogrunda, som inte håller med dig.

Fred

Du tror ju till och med att riva papper hos myndigheter ger frihet...

Posted on: 2010/9/18 19:18

See User information
Quote:
Du tror ju till och med att riva papper hos myndigheter ger frihet...

Detta enbart visar hur lite du förstår vad jag gjort och hur systemet fungerar. Har inte rivit några papper alls... Enbart sagt upp kontrakt och fråntagit staten en papparoll över mig. Kanske se över och informerar dig själv innan nästa försök till påhopp.

Nu tänker jag inte svara på dina påhopp, utan återlämnar tråden till vad den är menad... Politik och vårt system.

Fred på sig broder.

Posted on: 2010/9/18 19:24

FRI

Bättring för alla!

See User information
Quote:

Detta enbart visar hur lite du förstår vad jag gjort och hur systemet fungerar. Har inte rivit några papper alls... Enbart sagt upp kontrakt och fråntagit staten en papparoll över mig. Kanske se över och informerar dig själv innan nästa försök till påhopp.

Nu tänker jag inte svara på dina påhopp, utan återlämnar tråden till vad den är menad... Politik och vårt system.

Fred på sig broder.

Jag menade inte riva papper ordagrant, du förstår säkert.

Ja tro att om man tänker bakvänt så sparkar man mot sig själv, och det är inga påhopp utifrån. Jag tycker det är svårt att fatta varför gamla vakenusers är så tysta och inte postar massa om det gyllene läget att jobba i politiken då nu SD behöver folk.

De förstår en hel del, vissa av dom. När de talade här så var de "tvungna" att nämna ordet konspirationsteorier, tror jag det var... och förklarav att det är inte frågan om det, utan si och så sker just nu, så här är sakernas tillstånd. Jag blev positivt överraskad när jag hörde dom tala här i Varberg, expressenrepotren var med och skrev...

http://www.expressen.se/nyheter/val20 ... na-sd-har-blivit-smartare

Om inga vill verka för att komma tillbaka till det basica sakerna i livet, inte vakenusers, vilka ska då kunna göra det?

Jag får återigen använda ordet "skrämmande"... när de som ibland tror de tänker andligt inte kan se att man måste börja med sig själv, utan istället tror och promotar aktivism, att bara man kan få bort eliten... illuminati...

Alla människor har allt vad de ska, rättvisa råder, allt är inom lag, och inte slump. Du tror att bara du kramar någon så är du automatiskt någon som gjort något större än vad som bara (förr) var inom normalt och hederligt mänskligt beteende.

Posted on: 2010/9/18 19:38

See User information
Quote:

adekvat skrev:

Jag får återigen använda ordet "skrämmande"... när de som ibland tror de tänker andligt inte kan se att man måste börja med sig själv, utan istället tror och promotar aktivism, att bara man kan få bort eliten... illuminati...

Alla människor har allt vad de ska, rättvisa råder, allt är inom lag, och inte slump. Du tror att bara du kramar någon så är du automatiskt någon som gjort något större än vad som bara (förr) var inom normalt och hederligt mänskligt beteende.

Jag kastar mig in i debatten trots att jag inte orkar med ngt debatterande med dig novax, men du är head on där med att det utgår från dig själv.
Som Jesus sade, endast den som själv är förutan synd må kasta första stenen.
Däri ligger det kloka, du kan inte gå ut och kritisera världen "därute" om inte världen "därinnne" är i ordning. Man kan inte mota bort det onda med att agera "därute" utan att börja "därine" det kommer alltid tilbaka då som en jäkla teklefonförsäljare man aldrig vågar be dra åt fanders.

Men att krama någon kan aldrig vara fel. Synd bara att väldigt få inte förstår att det är sig själv man tycker synd om när man gör så. Det man identifierar hos andra är ens egen karma. Men som sagt inget fel i det. Det är bara du som är lite kantig som vanligt novax.

Posted on: 2010/9/18 19:48

See User information

En annan sak. Kom att tänka på att socialdemokraterna alltid sett till att det ska finnas bidragsberoende/tagare - att de faktiskt lever på det. De måste alltid ha vissa grupper som är en väljarbas, som har pressen på sig... och kan framstå som ett hot mot andra som lever på marginalen i samhället, eller vanligt folk. På sextiotalet räckte det med att få kvinnorna att känna sig missnöjda. Idag ser man till att göra andra beroende av samhället, det är väl så politikerna kan rättfärdiga sin existens, och att folk lägger tillit till dom och röstar-

Posted on: 2010/9/18 20:01

See User information
Quote:

Då du kopplar till tråden i sig självt, gatlopp, skall jag svara.

Vad gäller min kram, skulle du nog tänka om, då du sett den tacksamhet han hade för att bara bli erkänd som människa. Det räckte för att det började tåras i hans ögon. Pratas om sunt förnuft...

Vad gäller systemet och farsen med val, är det inget mer än en sandlåda vi satts i för att livligt trilskas med att tro vi skapar och deltar i något. Det grinas om ROT o RUT för ynksummor, medans staten sprätter enorma summor till andra länder...

http://www.federalreserve.gov/releases/iba/200912/bycntry.htm

http://www.ffiec.gov/PDF/E16/E16_200912.pdf

(Hittar inte lånet på miljard till Ryssarna, men den skall gå at söka hos FED.gov under fraser som "sweden loans" eller så där FED och CIA var oroliga för Sveriges vilja att låna pengar till deras forne "fiende")

Jag har nu slutat att vara en "bank-bitch" och väljer min väg. Vi deltar endast i ett spel, ett parti monopolspel och tror detta är verkligheten.

Och vad hederligt mänskligt beteende beträffar, är det inte att delta i detta spelet, vad mig beträffar. Vi gör alla våra val, med eget moraliskt ansvar för sitt handlande.

Vad är inte mer moraliskt riktigt än att vända "spelet" ryggen? Sedan tycker jag att jag verkligen börjar med mig själv, jag "Walk my talk".

Men i samma skede, kanske mina poster kan hjälpa någon att se och ta egna beslut, då jag vägrar leda eller bli ledd mer, varesig stat, företag eller någon annan människa..

Och vad beträffande att "Vi" står för ditt sätt att se på saken, ger mina PMs en helt annan bild.

Posted on: 2010/9/18 20:11

Edited by Avatar on 2010/9/18 20:37:03

FRI

Bättring för alla!

See User information
Quote:

metaphor skrev:
Quote:

adekvat skrev:

Jag kastar mig in i debatten trots att jag inte orkar med ngt debatterande med dig novax, men du är head on där med att det utgår från dig själv.
Som Jesus sade, endast den som själv är förutan synd må kasta första stenen.
Däri ligger det kloka, du kan inte gå ut och kritisera världen "därute" om inte världen "därinnne" är i ordning. Man kan inte mota bort det onda med att agera "därute" utan att börja "därine" det kommer alltid tilbaka då som en jäkla teklefonförsäljare man aldrig vågar be dra åt fanders.

Men att krama någon kan aldrig vara fel. Synd bara att väldigt få inte förstår att det är sig själv man tycker synd om när man gör så. Det man identifierar hos andra är ens egen karma. Men som sagt inget fel i det. Det är bara du som är lite kantig som vanligt novax.

Ja... jag har sedan 2005 skrivit om att inte (det går inte) förändra det därute. utan det därute är en scen som återger vad vi själva har blivit till, degenererat, avvikit från vår/kosmos sanna natur/kriterier... tha law, eller hur man nu vill skriva det. Så lite lustigt att du skriver så här...

Jag har inte sagt att det är fel att ge någon en kram. Hur kan en msänniska verkligt vända på sitt öde? Kultivering heter det, det är meningen med våra liv här. I samsara så lider allt. Det är så man i sig själv kan "känna" att man avviker. Komaistaktivister och andra new agare vill störa på scenen, och verkar bara för att ge plåster och lura andra.
Man kan verka inom politiken om man själv förstått bättre principer än det som nu härskar.
SD utgår mycket från det lilla i livet. Om man kan vetrka för att sannare principer kan gälla i samhället så kommer mänskligheten att få mindre karma... och samhällen kan bestå.
Då kommer inte det där som komaister räknar upp som de dåliga systemen (pengasystemet osv) inte heller att växa. För de är sådd och skörd... det där med illuminati är bara vår egen skugga, karma, och genom att återvända till sanning och det ursprungliga så kommer det där illuminati eller vad man kallar vilka krafter som helst för... att te sig annorlunda.

Posted on: 2010/9/18 20:17

See User information
adekvat skrev:
Quote:

Hur kan en msänniska verkligt vända på sitt öde? Kultivering heter det, det är meningen med våra liv här.

Från THE TAO TEH CHING, or THE TAO AND ITS CHARACTERISTICS by Lao-Tse

Cultivate it in yourself and virtue will be real.
Cultivate it in the family and virtue will overflow.
Cultivate it in the town and virtue will be great.
Cultivate it in the country and virtue will abundant.
Cultivate it in the world and virtue will be everywhere.

Therefore, take yourself and observe yourself.

Take the family and observe the family.
Take the town and observe the town.
Take the country and observe the country.
Take the world and observe the world.

How do I know the world as it is?

By this.

Resten:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=140510#forumpost140510

Posted on: 2010/9/18 20:56

See User information
Tror jag börjar förstå vissa individer ur "Jag röstar inte!" -kulturen...

Quote:
Har du någonsin hållit en politiker ansvarig för sina gärningar mellan valen ?

Jag utgår från att ni känner till att demokrati måste (åter-)"skapas" av varje generation. Det är ingenting man sätter på plats som ett mekaniskt system. Det är ett sätt att leva i grupp. Ny generation innebär ny grupp, ny kultur, nytt samarbete.

Ni anser att demokrati inte fungerar i dagens samhälle.

Ni anser att det inte är värt att försöka (åter-)skapa riktig demokrati eftersom det inte finns något bra sätt att sammarbeta som samhälle.

Ni skulle vilja ha något straff eller sätt att ställa politikern/partiet till svars för sina brutna vallöften.

Ni tror det är omöjligt att, genom nuvarande system, införa en uppföljningsprocess som ställer politiker till svars för vad de lovat i jämförelse till det de utfört. Ett slags resultatkrav kopplat till rösten.

Ni upplever att det inte går att välja en folkrepresentant när denna individ inte behöver svara inför folket i slutändan.

Men...

Hur tror ni att detta ska förändras om ni inte registrerar ert missnöje någonstans?

Varför fungerar inte en statligt finansierad och anonymiserad åsiktsundersökning som medium för att uttrycka sin åsikt för er? (Här kan ni utveckla era tankar mer, varför inte använda det systemet som redan är finansierat, varför måste aktivism ske enbart genom att stå på gatan?)

Posted on: 2010/9/18 21:03

See User information
Säger det igen, inget skulle finnas utan gränser - det är fundamentalt.

Larry Hagman - Once you get rid of integrity the rest is a piece of cake.

Så de dåliga krafterna (folk själva från början, och ytterst... karman) attackerar gränsers integritet, jordens/ozonlagret mm, cellernas membran, familjen, vad som är en man och kvinna, land, kulturer, raser...allt - det är poängen inom marxismen, och detta är väldens mest marxistiska land... till och med vakenkomaister är bortkollrade...
Familjen hatas och löses upp. Ser ni hur alla vanliga partier drar agendan, det är kanske snart över, SD kan vara en möjlighet att rädda vad som räddas kan - utifrån ett slags tänk --- i grunden så räddas bara något hur det är i relation till sin/kosmos sanna natur. Om det inte finns "denna natur/kriterier/egenskap" så finns det ju heller inget att avvika ifrån, inget rätt och fel, och ingen karma (förr, nästan till idag... så kallade vi även här god karma för dygd, samlat dygd...) - till och med maya förstod lite av det...:
http://www.esnips.com/doc/258d6afc-d9 ... f8a2/Maya-Hopi-prophecy-6

Tror SD har två mandat. Den drivande har varit Erik Hellsborn.

Om man är ganska ensam att jobba för att skapa något bättre inom ett parti, som han kanske är här, fast jag tror de har två mandat, så kan man hamna snett, inte se vidare perspektiv. Då kan det bli så här:

http://erikhellsborn.blogspot.com/201 ... ett-tryggare-varberg.html

Fast jag tar inte ställning i kamerafrågan. Att den överhuvudtaget kommer upp har att göra med den snabba förstörelsen av Varberg. Folk blir rotlösa, det vanliga/normala livet ställs på ända i tillväxtens och massinvandringens kölvatten.

Så det är lätt för goda krafter att kunna inverka, de behöver bra personer...

The great astronomer and astrologer, Ptolemy, judged the character of countries from the sign ruling them, as to this day is done by astrologers.
http://www.pinn.net/~sunshine/book-sum/w_bible.html

---------------------

A few decades ago it was generally held that shamanism in Siberia had ceased to exist
and belonged among the worthless ideological memories of the past. This opinion
prevailed both in the communist Soviet Union which still existed at that time, as well as
in other parts of the world, in the western capitalist countries. In the mid-20th
century and even in the sixties and seventies both ideological systems still lived in the fever of
development. The most important ideal in those decades was that of the modern world
that could be created through development.

The concept of modernism has been one of the most frequently repeated keywords of
the 20th century and consequently had almost magical power. It was imbued with positive
content, in part because it was associated with development – mainly technical
development – and in part because it meant rejection of the tradition of earlier periods:
the repudiation, denial and destruction of tradition of all kinds.

The 20th century has often been called the age of revolutions and revolutionary
changeas. But this label hide what was one of the very characteristic features of the
process: modernity was always accompanied by destruction. In most cases,
transformation meant the destruction of the earlier structures. Parallel with the technical
development, the social structures changed, especially in those cases where the
transformation was urged or even directed by political and ideological forces. It was
perhaps folk culture that was most strongly affected by these changes. In the eyes of the
militants of modernity, cultural traditions were the most hated enemy. This was
especially true in Siberia where the archaic beliefs and mythology, the heroic epic and
narrative tradition preserved the identity of the ethnic minorities. This meant that
shamanism was among the elements of traditional culture to be eradicated.
In short, the transformation that was carried out in the name of modernity and so-
called development was directed against tradition. However successful this ideology of
modernity may have appeared for decades, by the late seventies of the last century, and
even more in the eighties and nineties its shortcomings, failure and unavoidable revision
became obvious. It was found that the forced industrial development had not only
brought unquestionable achievements and created a certain degree of prosperity, but it
had also caused enormous environmental pollution. The disruption of the traditional
local communities and the rejection of cultural traditions (religions and rites) resulted in
moral uncertainty (and in rising crime rates).

http://neprajz.mta.hu/saman/anyagok/e ... hamans_and_traditions.pdf

------------------

Bennybear(?) skrev:

Du är INTE slav under riket SVEA, du är slav under idéer, som materialismen/marxismen och andra naturvidriga tankesätt som promotas av an satanisk elit, som använder de för att underminera alla naturenliga band som skapelsen givit dig såsom: Familjen, Folket och Nationen för att på så sätt bereda vägen för deras diktatoriskt styrda och gränslösa världsstat. ( Globalisering och "Frihandel" )

Folk har genom historien alltid slutit sig samman ifrån stammar, klaner, landskap, riken och nationer.

Gränser och revir är naturens sätt att bevara RIKTIG mångfald och rikedom.

T.om på cellnivå har skapelsen inrättat membran ( Gränser ) för att säkerställa friska organ och utestänga inkräktare likt bakterier och virus.

Posted on: 2010/9/18 21:39

See User information
Inget skulle finnas utan gränser lol som att vi lever på 1800 talet.

Tror inte naturen och din anpassning bryr sig ett skit om gränser.

Bli nationalist och skydda frimurarkungens röv.

Lol Vem medveten är jordens barn här ?

Posted on: 2010/9/18 22:06
Resized Image

See User information
Quote:

Shen skrev:
Inget skulle finnas utan gränser lol som att vi lever på 1800 talet.

Tror inte naturen och din anpassning bryr sig ett skit om gränser.

Bli nationalist och skydda frimurarkungens röv.

Lol Vem medveten är jordens barn här ?

Har du sett någon yin/yang-symbol utan yin och yang...

Inget finns utan att det som finns uppätthålls inom dess gränser.
Hur kan det ifrågasättas?

Posted on: 2010/9/18 22:27

See User information
Ljus och mörker är samma sak.

Såsom du varigt svart en gång i historien.

Dessutom byter yin och yang plats hela tiden.

Posted on: 2010/9/18 22:33
Resized Image

See User information
Quote:

Shen skrev:
Ljus och mörker är samma sak.

Såsom du varigt svart en gång i historien.

Dessutom byter yin och yang plats hela tiden.

Men man kan inte säga att det är samma sak, för yin är inte yang.
De är som kompletterande motsatser, ömsesidigt stärkande ömsesidigt kompletterande. Om de vore samma så skulle inget finnas, då det som finns finns till genom dess poler, eller vad man ska säga. Tantra skulle heller inte funnits...

De har olika kvalitéer, eller vad det ska benämnas som.

Om yin inte "får" vara yin, och yang inte får vara yang, då är det perverterat, då är det som det vi alltmer förfaller in i.

Integritet är a och o.

Posted on: 2010/9/18 22:47

See User information
Yin dras till yang yang dras till yin.

dom lever genom varandra.

Posted on: 2010/9/19 7:47
Resized Image

See User information
Quote:

Shen skrev:
Yin dras till yang yang dras till yin.

dom lever genom varandra.

Dras och dras... allting roterar...

http://www.egreenway.com/taichichuan/trigram.htm

Resized Image

I yin finns en prick, likandant i yang. Prickarna är ju yang respektive yin. Så varje prick kan förstoras upp till samma stora "symbol". Väl gjort så ser man att den som bara var prick i en del av yin/yang också har yin och yang i sig - att den är som den stora symbolen - har yin och yang + prickar.... Som lager på lager, världar i världar - för inget kan finnas som inte har yin och yang. När något går till sin spets, extrem, så övergår det till det andra.
Kom att tänka på det med tiotusen världar av sand...

http://www.pureinsight.org/node/782
http://www.pureinsight.org/node/1097

Posted on: 2010/9/19 10:08

See User information
Quote:
pingubenji skrev:

Tror jag börjar förstå vissa individer ur "Jag röstar inte!" -kulturen...

Sluta placera folk i fack. Jag är förvånad att du inte hittade på någon form av -ism för att beskriva mig när du ändå håller på.

Som jag tidigare sagt har jag lagt min röst i alla val fram tills nu. Det är i detta valet jag nu börjar ifrågasätta mitt eget deltagande. Jag ingår inte i någon jävla kultur. Jag lägger kanske min röst på någonting - eller inte.

Jag känner mig inte svensk, dansk eller turkisk för fem öre utan känner nu mer än någonsin min samhörighet med hela jordens befolkning - inte någon nationell minoritet på en frusen klippa i norr. Sverige är ett företag som drivs av en styrelse folkvald av de anställda. Att tro något annat är att vara så långt ifrån VAKEN man någonsin kan vara. Den här sidan börjar likna politisk aktivism mer än något annat.

Politik kommer aldrig att hjälpa för att driva fram den värld jag vill ge till kommande generationer. Politik är till för att hålla befolkningar fast i icke-frågor medan vi fortsätter att stödja ett monetärt pyramidsystem och en linjär konsumtion av resurser.

Posted on: 2010/9/19 11:36
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Det finns många manipulerande..

Det är när man jagar tanken det blir såhär.

Icehorn ,, skulle vilja ta en fika med dig och wox och avatar någongång.

En såndär filosofiskt givande picknick hade inte varigt helt fel.

Sitta med sina bröder och dela energier och smaska något och dela visdom.

Värmer så skönt och se vakna människor ; )

Blir en bra push i ryggen och kanske drömmen om förändring ändå kan börja rulla .

Välsigne er.

Posted on: 2010/9/19 11:40
Resized Image

See User information
När man hamnat mycket utanför sig själv, så kan det som för new agare och andra... istället bli så att man säger sig "känna" tex samhörighet med annat därute, det som också är utanför en själv och utanför sig själva.

Blir man mer sig själv då kan annat än falska intryck och dåliga/konstiga föreställningar naturligt komma. Då kan allt blomstra. Att först lösa upp, inte se sig själv och den tråd/kultur som är en verklighet bakåt/uppåt hsr inget med verklig samhörighet att göra, det är mer en inplantering från dåliga krafter, kommunismalienism och new age.

Posted on: 2010/9/19 11:41

See User information
Adekvat ,, jag diggar inte New age ordet heller för att mycket av sanningarna som flytigt upp till ytan på sista tiden som går stick i stäv med det inlärda robotbeteendet och den falska kunskapen väljer folk ochså att stämpla som New age.

Bättre och säga det finns sanna saker och det finns falska saker annars blir det bara så himmla rörigt duvet.

Menar vem har inte hört exempelvis att healing kallas new age lol som att det vore något nytt osv osv.. folk har ju sina föreställningar.

Posted on: 2010/9/19 12:13
Resized Image

See User information
Nonvoxism... (sammansättning av "ingen" och "röst" på latin...)

Varsågod!

Hoppas du gillar ismen... och humorn i mitt inlägg (förra inlägget var bara till för att snabbt få ett emotionellt svar som skulle kunna gett mer ledtrådar om hur ickeröstare tänker. Jag är faktiskt intresserad att förstå mer om ickeröstarnas argument. Men det är ingen som kommer med längre logiska resonemang, därav mitt desperata försök att istället skapa en emotionell reaktion och få fler ledtrådar nu innan jag gick å röstade)

Quote:

Icehorn skrev:

Politik kommer aldrig att hjälpa för att driva fram den värld jag vill ge till kommande generationer. Politik är till för att hålla befolkningar fast i icke-frågor medan vi fortsätter att stödja ett monetärt pyramidsystem och en linjär konsumtion av resurser.

Har du skrivit något om hur det skulle gå till att byta ut pyramidspelet till ett sundare system? Jag håller nämligen med dig på denna punkt till 100%.

Posted on: 2010/9/19 12:31

« 1 2 3 (4) 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper