vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 »


Anonym
Re: Drogliberaler
#97
Quote:
MAGGIK SKRIVER:
Varför fixerar du dig så ofta vid Soros vara eller inte vara? Säg som det är;...du är en antisemit! Du har ju polare som är både nazister, nationaldemokrater, och vanliga judehatare,...så det är ju inget konstigt i så fall. Är inte det bara ett svepskäl att få gnälla lite på "judarna" när du så gärna refererar till George Soros? Varför bara gnälla på George Soros,...det finns väl andra som vill legalisera? Du vill uppenbarligen få det till att det är judarnas fel om detta med droger också, eller?


"Citat Maggik" Säg som det är... du är en antisemit!

Hur fan kan man sjunka så lågt utan att drunkna i sin egen bullshit Maggik? Vadå judehatare? Är du fullständigt svampförgiftad dygnet runt eller? Jag har sagt det förut och säger det igen... det står inte på min agenda att hata någon. Jag har dessutom alldeles för många judiska riktigt bra vänner för att kunna det. Det har aldrig slagit din enfald att det även är många judar som föraktar herr Soros girighet och makthunger? Jag känner ett flertal, vad skall man då kalla dessa enligt dig? Den klassiska prosionistiska "självhatande" frasen som dyker upp så fort någon av judisk börd vill kritisera staten Israel! Jag tror inte på allvar att George Soros girighet och illasinnade planer har att göra med om han är omskuren eller ej. Inte heller att det har att göra med om han gjort sin Bar Mitzva eller communion eller konfirmation. Det handlar om andra samband som man förmodligen missar om man fokuserar på att droga ner sig istället för att vakna!

Och om jag fram tills idag inte har haft någon kontakt med nazister så menar du i din sönderdrogade fantasivärld att det skulle göra mig till en sämre människa om jag nån gång i framtiden skulle inbegripa några i mitt umgänge? Är du på planeten "imbicillum" för jämnan? Jag har väl för katten ett egna värderingar... har du inte märkt det? Tror du att jag är så mentalt och känslomässigt svag att jag skulle blidkas till att hålla med alla andra som har en åsikt? I så fall skulle jag väl även köpt din drogromantiska bullshit för länge sedan och lagat svampgryta!

En hypotes jag har är att just därför du inte hittar några svagheter hos min argumentation så vill du skapa illusoriska genom att smutskasta! Men har du inte växt ifrån det stadiet så börja jobba på det... allvarligt talat!

PS.
Om man nu blir så upplyst och medveten av att tugga i sig svamp hur kommer det sig då att dina inlägg snuddar på gränsen till smått idiotiska "hela tiden"? Du är ett mycket dåligt föredöme för alla som snackar om inre andlighet och ökad intelligens i samband med intag av naturmedikamenter!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#98
Quote:
maggik aka. psilocyber aka, bla bla, skrev : Vad trött jag blir på ditt bullshit jaxtone...



Quote:

jaxtone skrev:

Hur fan kan man sjunka så lågt utan att drunkna i sin egen bullshit Maggik?



får jag be om liiite fanta-si tack..

dessutom är det ju "Förbjudet" enligt forum "reiglemente" att upprepa sig..




botten sjunker vidare..


:lol

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#99
hahaha efekto det var faktiskt lustigt

nä nu ska gå ut på "gården" min uteplats o kolla på grannarna som ligger o solar.
svettas i sina fina bikinis


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
Hahahah...ja, den här tråden är en bottenlös brunn...

Sedan maggot,...din "pojkvasker"...kroppen reagerar inte på svampen som om den vore ett gift. Skyll dig själv när du inte lyssnade på vad din guide sade, utan du åt innan svampsessionen. Då kan man må lite illa och kanske spy.

Klart slut...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler


See User information
Quote:


nä nu ska gå ut på "gården" min uteplats o kolla på grannarna som ligger o solar.
svettas i sina fina bikinis



Hehehehe

Posted on: 2006/6/11 15:33
Stå på dig innan någon annan gör det
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
"skyll dig själv när du inte lyssnade på vad din guide sade, utan du åt innan svampsessionen. Då kan man må lite illa och kanske spy"

detta verkar ju oxå vara onaturligt att man ska lura sin kropp för att kunna resa.
kropen har väl aldrig fel elle?

att tvingas gå hungrig massa timmar för att uppleva cermonin verkar minst sagt förvirande


sedan så detta med din "pojkvasker" som du valde kalla det.

du behöver inte bli avis för att ja har unga brudar här till grannar som ja har "chans på" och i ombyta roller
(om du hade bott här)
hade de dissat dig direkt om du hade så mycket som sagt
"hej ja heter karl johan är er granne"



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler


See User information
Quote:

Är det så mycket att diskutera kring...? Vakna, och sluta med allt som är avvägar. Jag tror alla på Vaken har massa bokstavssjukdomar, framför allt MBD - major brain damage... vi använder knappt hjärnan längre, varför är 90% avstängt för oss. Ett sätt att säga det är att vi "vill ha näring/molekyler från denna nivån", eller än värre, vi är skit och vill äta skit, har vant oss, manipulerat varandra till det, och tror det är gud bara för en röst säger det...


Det är väldigt tråkigt att du ska tycka att vi är hjärnskadade här.. "Vi använder knappt hjärnan längre, varför är 90% avstängt för oss." För det första, om du vill hacka på oss att vi använder ordet spirituellt inkorrekt, så lär dig själv att använda skiljetecken. Upprepning var något vi inte håller på med här på vaken.se men det gör du uppenbarligen gärna för att du tror att du först med att veta ordets riktiga innebörd.

Sen då åter igen till våra 90%, kan det inte vara så att vi håller på att öppna upp våra hjärnor från 10% till något högre, eller anser du att grottmänniskorna hade större hjärnkapacitet än oss?

Vi vill ha näring/molekyler från denna nivån säger du.. Så vitt jag vet så finns det bara du här hinne som känner till dessa "nivåer", "samsara" o.s.v. Säg inte att saker ÄR på ett speciellt sett, det är en alldeles för elitistisk syn där bara DU har rätt hela tiden för att du "vet" hur världen ser ut. Gör inte så snälla, för det ger ingen objektivitet alls.

Quote:

Vill man lämna denna nivå, eller komma ut från samsara, så kan man väl säga att molekylerna är "onda" på denna nivån, eller det liv som är själar/medvetande i de molekylerna. Vi kan lämna denna fysiska molekylnivå och ha ett annat liv med högre form av näring.


Åter igen, nivåer, molekyler... VA?! Jag behöver inte ta mig någonstans, jag lever jättegärna kvar i min kropp och försöker förbättra vår värld istället.

Quote:

Människor har så mycket hål mm i sitt energisystem, vi läser allt mer hur människor hör röster, och de kan inte motstå att lyda rösterna, ofta säger rösterna att de är något "fint", såsom gud, Jesus, olika änglar/ärkeänglar eller aliens - Di Levas alien... men de vill att människor ska göra dåliga saker, som att döda, döda, döda - människor såsom Anna Lindh dödas på grund av dessa "gudars" inträde. Fast det behöver ju inte vara att man hör en röst, "det"/besättelsen - allt som inte är en själv är något annat, besättelse - finns i oss alla på olika sätt. De ger också något - det tar över oss - men ger då tex. istället lite "förmågor", man kanske börjar "se" saker energi... man börjar tycka att manblivit en duktig healer... då är det det "där" som sticker fram sin "klöv" och gör det - +++. Mänskligheten är inte speciellt mänsklig längre utan beter sig alltmer demoniskt och svart. Vi borde sträva efter att bli hela istället för att upplåta våra kroppar, ge upp våra liv, till det som är lägre. Droger är att öppna ned till det som man inte vill ha/bli/tjäna, om man visste vad det var.

Det är inte inrättat så, det vore ju väldigt märkligt annars - att något som är på en nivå, såsom denna, kan om den söker rätt drog, få en väg "uppåt", fast den som person inte är på de kriterierna, inte följer dem - för då hade den inte fötts som person in till denna nivån. Skulle någon verklig skapargud, eller om vi då skriver Gud, sitta någonstans och helt plötsligt säga, "men ser man på där kommer novax från vaken nere på jorden, han skan jag prata med..." dessa droger ger säkert dessa dåliga gudar som är med och har manipulerat och skapat humans här. Vi är deras, de nyttjar oss, har alltid gjort, vi är som deras slavar, ända från de började för hundratusentals år sedan - i den senaste vändan. Många av de där dåliga sakerna som kommer in är sådant som vi på något sätt har i vår historia, och de är nu väldigt låga. Vi borde försöka att bli fria från deras manipulation och utnyttjande av våra kropparoch manipulation av DNA. Reptilians och annat, de lever ju av våra känslor, och de håller på, ligger bakom detta som sker därute som krig, våld demoniska saker och offer - som världsföretagarlaget/secret gov./illuminati osv blir fysiska hantlangare för. Håller en grupp humans på ett bli lite smarta eller så, så kan "man" alltid ge dem en drog och lite att tillbe, lite glitter och upplevelse, små julklappar, så håller de kontrollen över oss, och kan få oss att helt följa dessa krafter, som vi ser Aztex och Maya, börja offra varandra - och det skulle vara bra - hur sjukt kan det bli? Allt går igen, repeteras, idag vill "människor" också hålla på med drogerna - de är kraftigt snärjda, det är nog ofta samma själar. Det kommer alltid att rationaliseras kring det, försök till att hitta argument från "vetenskap och forskning" som skulle tyda på att det är positivt... dessa stödjande flumteorier kommer just från det där som besätter oss, det är inte våra egna tankar.


Så med andra ord.. Drugs - are the devil? Woow..

Jag orkar inte skriva i den här posten något mer, tänker inte läsa den heller. För vi har hamnat i en sax där Jaxtones pappa har en guldporsche, för han är äldst och rycker våran "snuttefilt" hela tiden och så andra sidan har vi Novax som bor i en värld där all andlighet styrs av aliens och får en att bli mördare. Jag är ledsen, men ni båda låter som propaganda-filmer ála Reefer Madness eller "Passa er för homosexuella - Dom finns överallt"

Tack för mig. Over and OUT.

Posted on: 2006/6/11 16:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
Hahaha...den som brudarna hade dissat är väl dig maggot? Du har ju så svårt uppenbarligen att du måste ligga och glo på brudarna från din uteplats. Vad är ditt problem? Liten snopp?

Skaffa dig en riktig kärring så du får knulla på riktigt...


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
oek nu har ja inte kommit till skott på nåra månader måste ja medge.
men när ja har haft sexuella relationer KK och flickvänn har ja stirat lika mycket på brudar som nu.
vem vet kanske till o med mer.

vem fan slutar glo för man har nån att sätta på.

varför är du intresserad av min snopp föresten


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler


See User information
En samlinsplats för alla tokar hahahah
flummare och konspirationsteorier vänta tills Anders och Martin får veta detta!

hahahahahaahah

Posted on: 2006/6/11 18:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler


See User information
Två killar, Erik och nisse, träffades en dag. Erik ville gärna skryta lite så han säger till nisse: jag har världens största biceps, jasså säger nisse förvårnat!? Erik tar fram guinness rekordbok och där står det att erik har världens största biceps. Nisse, som oxå han vill skryta litä skyndar sig att påstå att han har världens minsta kuk. Jasså, säger Erik!? Nisse skyndar för att leta upp sitt rekord, även han i guinness rekordbok. efter en stund utbrister nisse: Vem faaan är Maggik !!!???


ha det gött alla

Posted on: 2006/6/11 20:18
Stå på dig innan någon annan gör det
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
...hehehe...men sen fortsätter det så här;...sedan såg Nisse (gramse) att han läst fel pga han slarvat med svetshjälmen på jobbet, då han arbetar som svetsare. Nisse tänkte att; det är ju inte lätt att se rätt när man har "svetsblänk".
Nisse tittade sedan extra noga och såg att det faktiskt stod att killen som heter maggik är den som innehar Guinness världsrekord, och har den STÖRSTA kuken.

Sedan skämdes Nisse (Gramse) lite för sig själv;...då han tänkte på sin egen lilla "prinskorv", och hur han hade kunnat läsa så fel.
Nisse bestämde sig för att köpa nytt glas i sin svetshjälm nästa dag,...för så här ville han ju inte ha det.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler


See User information
hahahaha!!! maggik, det bjuder jag på.

Posted on: 2006/6/11 21:03
Stå på dig innan någon annan gör det
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
Peace...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler


See User information
StrayLynx, oj oj, så synd. Du skrev:
"Det är väldigt tråkigt att du ska tycka att vi är hjärnskadade här..."
Prata knas... det var en slags gruppassning, ganska lågt. Är det kanske istället så att det som "är synd", är att vi har fallit så djupt i medvetande, ett sätt att se det är att vi inte nyttjar hjärnan, 10% säger vissa, andra 2-3, andra 20... andra att vi använder hela...

Du är bara triggad och uttrycker dig lite vårdslöst nu, anser jag.
Du skriver "...om du vill hacka på oss...", du kan väl tala för dig bara - vilka "oss".

Jag ska försöka att förbättra mitt skrivsätt och det grammatiska, ha fler skiljetecken osv.

Du skriver:
Upprepning var något vi inte håller på med här på vaken.se men det gör du uppenbarligen gärna för att du tror att du först med att veta ordets riktiga innebörd."
- Vilka "vi? Att jag skulle tro... varför skulle jag tro det? Har det i sammanhanget att göra, att jag skulle tro att jag har en speciell placering, den förste, eller kanske den hundrade? Du vet säkert att det är irrelevanta ord du skriver.

Jag skrev redan förra året om att det ordet användes fel. Andlig är inte vilket ord som helst. Varför skriver du inte istället "tack för att du påminner oss..." är du allergisk mot andlighet?

Om jag skulle skriva ett inlägg och ha med "Det där var spirituellt sagt Straylynx - hur ska du och andra då veta vad jag menar att du skrev? Jag skev då alltså att jag tycker du uttrycker dig kvickt och elegant, kanske andra får för sig att jag egentligen menade att du hade skrivit något som var andligt. Ser du problemet? Antingen får det "rätas upp", detta felskriveri och bli rätt, eller så kan man ta bort ämnet Andlighet - kanske göra ett annat forum som kan heta Koma.nu.

Du skriver:
"Sen då åter igen till våra 90%, kan det inte vara så att vi håller på att öppna upp våra hjärnor från 10% till något högre, eller anser du att grottmänniskorna hade större hjärnkapacitet än oss?"

Menar du allvar? Så kan det inte vara. Det har inget med andlighet att göra utan är gammal New Age/evolution/falsk Maya-tolkning mm mm - det har ingen som helst verklighet - det är ju tvärtom.
Gör lite basic resarch, kolla inåt... genom tiderna så har vi blivit allt "sämre"! "Öppna upp till..." man måste ge för att få - i relation vad man ger upp av det som är en skit, lägre natur, ego osv, alla fasthållanden - så kan man ÅTERFÅ = upplysas till det man har förlorat. Det finns absolut inget sådant i livet att man kan hänga med och utvecklas... hur har sådana tankar från början slagit rot, varifrån kommer de?

Hjärnkapaciteten finns där, djur kan ju ha mycket större hjärnor än vi. Det var ju även dessa utifrån som kom och mixtrade med varelserna här, det var också då tider då människor kunde vara mycket större, tex. jättar.

Jag skulle vilja rekommendera att de intresserade läser boken som jag gav länk till Slave Species... den innehåller mycket info från de sumeriska lertavlorna, och man får mycket mycket bra info och förståelse om vad vi har gått igenom, under ett antal hundra tusen år. Det är då bara en vända av många - det har även varit andra jordar innan denna. Med sådan info så försvinner mycket förvirring. Utifrån den så kan man tänka vidare på vad det har med en själv att göra, som själ - vad kommer det sig att jag har min historia i detta - för det har vi. Bakom ligger bara karma, sådd och skörd - det är vi själva som från början från första födelsen hade full kapacitet - var gudar själva, hade allt. De här gudarna som denna bok tala om, det är ju de som det står om i alla våra gamla skrifter från jordens kulturer. De hade sin förståelse, och var inte höga, vi vet ju att det vill ha offer mm. De kunde inte heller fixa allt... eller förstå allt, de visste att det fanns högre principer, gudar/Gud. När tiden går så avviker allting i kosmos - allt är ju levande, har ett medvetande, kosmos degenererar. Det är så det sägs "överallt", det talas om att det är tre faser i skapelsen: skapande, upprätthållande och nedbrytande/degenerering/död. Någon har redan på tråden skrivit om några ord från Tsarion att det nu gått igenom stjärnkonstellationerna, jag kommer inte ihåg... men det har gått ett varv. Det har då aldrig varit så att något som bara levt rätt upp och ned... höjer sitt medvetande. Om man sjunkit = avvikit från kriterierna som var där man kom ifrån - så måste man på nytt höja sig till den nivån = att ge upp det dåliga inom en = det som på den nivån är den lägre naturen = att återvända till en sannare natur, eller rentav till sin urspungliga natur. Det enda som betyder något av det som var kring Maya är att de säger att det då när denna stora cykel är slut blir att allt i kosmos ska genomgå en "process"/utvärdering, har man själv då inte kvar något som ens är enligt vad vi blivit på denna låga så kallade mänskliga nivå, finns det då någon plats för en i det kosmos som blir - det blir "ett nytt kosmos" - det gamla som inte ens var enligt kriterier i det kosmos kommer ju att "gå under" - de säger rening, regenerering ompositionering - så det kanske även i det nya kosmos kan finnas något motsvarande denna nivåns helvete, som det nu är om man ser på det demoniska som finns i samsara.

Du behöver inte ställa frågor på det sättet: "...anser du att grottmänniskorna hade större hjärnkapacitet än oss?"

Det handlar inte om fysisk kapacitet - det är ingen slump att jag tar upp att det används spirituell istället för andlig... Man kan göra lite egen grundresearch, eller bara gräva lite inom sig. Eller kolla i den boken jag nämnde. Det är alltid temat då, som återspeglas i de tre faserna jag nämnde - att en grupp/kultur, kan ha en tid då de är ganska bra... sedan degenererar den, pervo och mänskliga begär växer, själviskhet, vill ha... vill inte ge.. inte ge upp det dåliga, till sist rulla den gruppen i karma, och den går under. Förr styrde dessa gudar det, och lät det ständigt gå under, men det var även så att de själva ju också degenererade, och de har sin dåliga förståelse, och de går också igenom att "gå under". Nu då sägs det då att allt innanför och utanför samsara - hela det ofantliga kosmos - ska "gå igenom silen...". När det har gått under här så överlever några, och det är de som får börja på en ny slags scratch, de blir grottmänniskorna... det är så det skrivs och sägs av många.

Det där du skriver om nivåer och samsara... om du har problem med det så undersök dig själv. Kanske du ska sända ut ett upprop om att fler skriver om det, om du tycker det är för lite med mig.

Det är ju bara ett grundord inom andlighet, varför skriver du som du gör? Dimensioner med nivåer. Tittar du på dig själv så är du som allt annat multidimensionell. För det som lever på en molekyls yta på en skinnbit på din näsa... så har det ett helt universum framför sig. Sedan kan man gå in i molekylerna. Tex ett medvetande som är en elektron i denna skinnbits ena molekyl... den har ett kosmos som den ser på... så kan man gå in på subatomära nivåer, det som är där är ur de väsendenas perspektiv ofantliga galaxer och kosmos - precis som det är för oss. Allt detta är du/vi - det ingår i dig, är en del av dig, det som du är gud i. Det som är en själv är så stort, vad gäller nivåer/rum och tid/dimensioner så det kan vi inte förstå med ord, med dessa hjärnor där vi har vårt "huvudmedvetande."

Du skriver:
"Säg inte att saker ÄR på ett speciellt sett, det är en alldeles för elitistisk syn där bara DU har rätt hela tiden för att du "vet" hur världen ser ut. Gör inte så snälla, för det ger ingen objektivitet alls."

Du skriv inte så... kolla lite på forumet, det är en princip som gäller... jag skriver ofta att jag förstår det som..., eller jag tror mm. Om någon, som jag, gör ett inlägg, då framgår det redan då man tittar på vad personen "heter", att detta som följer är denna persons förståelse och tankar - det är inbyggt. Tycker du att jag ska inleda varje rad med "Som jag förstår det..." Om du har fattningsproblematik kring det - men det tror jag inte - men skriv ut ett allmänt upprop till alla, och följ det du också.
Saker ÄR på speciella sätt, ingen tvekan om det, för min del.

Objektivitet... suck. Så om två personer skriver att detta är chemtrails så är det objektivitet. Men om de istället hade skrivit att det är contrails... då vore det också... objektivitet...

Om två personer skriver att Göran P är precis som Bush - då är det objektivitet, right...

Du skriver:
"Åter igen, nivåer, molekyler... VA?! Jag behöver inte ta mig någonstans, jag lever jättegärna kvar i min kropp och försöker förbättra vår värld istället."

Du har igen problem med din förståelsenivå x . Kom igen nu, du kan bättre än detta, det vet jag. "Världsförbättrare..." hur tänker du? De som mest fåtts att smita från att se inom sig själva, är de som vill rusa runt och "göra något för andra". Man kanske anar någonstans att det är verkligen något som måste göras... så fås man genom genom karman att tro att det är "därute" man ska agera. Så håller många på med andra, precis som "alla" ska terapera varandra - skada och wasted time. Fel fokus och nada förståelse.
Hålla på att slåss med väderkvarnar...

Du skriver:
"Jag orkar inte skriva i den här posten något mer, tänker inte läsa den heller..."

Får kolla upp om du ändå dyker upp här på tråden och läser... men ser man på, här är du ju, hej!

Jag vet av egen erfarenhet:
Ibland är det bättre att vara tyst och verka dum, än att öppna munnen och avslöja att man är det.

Är det vaket-forum eller inte, aktivism är en sak... för att hamna lite rätt så kan man inte plötsligt förtränga att det finns något högre, att det finns principer som allt råder under - problemen är inte därute - det är på sätt och vis den stora illusionen, det vore att vända på orsak och verkan. Nu så är det mesta bakvänt - det är den tiden - en vaken får försöka greppa primära pusselbitar, annars är det inte vaket och då gör man ingen nötta, utan skadar bara sig själv och det utanför. Så det krävs att man snappat lite, att "problemen" därute, är på grund av oss, vi har alla bidragit, annars är man inte inom vakna.

Hjälper det inte hur många som genom historien säger vissa grundprinciper? Det går tydligen att missa det... att ändå kalla sig vakna?

All förändring därute kommer från det vi förändrat inom oss själva - det därute är ju bara där det visas, hur vi är, vilka vi blivit till, slagfältet för vår karma, där vi ska leva får att förbättra oss - då blir det ånyo en bättre värld, kanske den åter kan bli human, för det är den inte längre, den är demonisk och pervo.

Jag kan föreslå att alla lyssnar på Kjell Höglunds Slutstrid

Posted on: 2006/6/12 3:25
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
Quote:
Maggik skrev: Vad är ditt problem? Liten snopp? Skaffa dig en riktig kärring så du får knulla på riktigt...


Detta låter ju knappast som en andligt högstående process där alla människor värderas lika! Snarare lägre än trottoarkanten vid en alkis nerspydda trut. Eftersom det tidigare generaliserats en del om hur mentalt platta människor blir av alkohol så måste jag bara fråga om det är på den här andliga nivån man hamnar om man gör resor utanför kroppen med natursvampars hjälp? I så fall håller jag mig fan till whiskey i fortsättningen också!

Hur liten är en liten snopp? Vad är en riktig kärring? Mycket enfaldigt och endimensionellt tänk enligt min åsikt!

Om man vill vara djupare än nödvändigt skulle man kunna definiera det som mindervärdeskomplex med ett visst kvinnohat inbakat i din kommentar. Men jag kan trösta dig med att om du kommer utanför atmosfären och tittar ner på din efterlämnade kropp på jordytan så kommer din snopp i det läget att vara knappt synbar, snarare försvinnande liten!


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
Quote:
Novax skrev: "Sen då åter igen till våra 90%, kan det inte vara så att vi håller på att öppna upp våra hjärnor från 10% till något högre, eller anser du att grottmänniskorna hade större hjärnkapacitet än oss?"


Oh well! De hade i alla fall ett naturligare förhållningssätt till naturens lagar än den moderna människan som sitter klistrad vid TV apparater och slukar Big Brother såpor för att få en glimt av nakna tuttar... eller paralyserade vid en rund boll som åker fram och tillbaks i rutan under hela Fotbolls VM.

Hade varit intressant att se hur de hade behandlat en bankman eller politiker som kommit på besök för att värva röster för EU eller ville installera övervakningssystem i grottan!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
Stray Lynx skrev:
Quote:
Jag orkar inte skriva i den här posten något mer, tänker inte läsa den heller. För vi har hamnat i en sax där Jaxtones pappa har en guldporsche, för han är äldst och rycker våran "snuttefilt" hela tiden och så andra sidan har vi Novax som bor i en värld där all andlighet styrs av aliens och får en att bli mördare. Jag är ledsen, men ni båda låter som propaganda-filmer ála Reefer Madness eller "Passa er för homosexuella - Dom finns överallt"


Det är synd att du väljer bort din rätt att argumentera för dina åsikter... men på ett sätt förstår jag dig!

Dock kan jag inte glädja dig med min farsas "guldporsche"! Gubben hade inte ens körkort utan åkte varje dag fram och tillbaka till sitt jobb som "varvsplåtslagare" på "torpet" Eriksbergs Skeppsvarv i Göteborgs Hamn, fram tills att han dog alltså!

Så din benämning "Jaxtones pappa (har) en guldporsche" skulle i såfall bytas ut tills "hade en guldporsche" om det hade varit sant alltså!

Farsan finns lika lite som guldporschen! Har du lite för vild fantasi kanske?

Snuttefilten är faktiskt i mitt tycke en onödig bromspedal för vettig argumentation, men det är en förutsättning att man kommit en bit ifrån sin mentala blöjålder för att inte så intensivt och krampaktigt hålla fast vid den i alla lägen!

Sen tycker jag givetvis inte att genomlevd ålder skulle vara en förutsättning för mental och andlig utveckling. Lika lite som att ungdom alltid står för skönhet och sanningshunger!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler


See User information
jaxtone, du har en störande, arrogant ton på dina inlägg.

Typiskt för någon som inte är villig att acceptera universum...

du ska inte använda droger för att bedöva din ångest/frustration, snarare till att skåda inåt och bota din ångest, ängslan, egotripp el vad det nu som känns avigt!

nu snackar vi natures own: svamp och cannabis

kemiskt kan vara kul men är oerhört destruktivt.

men vill man inte ta droger ska man inte, bara du inser din plats i universum + slutar att klanka på människor som behöver direkt neurologisk inverkan på köttslig nivå!!
Om predikaren på berget eller yoga gjort jobbet hade vi svängt runt hörnet för 2000år sedan.


Posted on: 2006/6/13 1:50
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
Jaxtone har en tragisk och dyster framtoning,...(rätt klassisk för de som likt honom försökt nå höjderna men fallit platt mot marken). Är det därför Jaxtone mår så dåligt och har allvarlighet, humorlöshet och kverulans som sitt främsta adelsmärke? Det kan ju inte vara så kul att leva i en "grå värld", i en dimma av dumhet och okunskap.

I ett stapplande försök, försöker dock Jaxtone mellan åren 68-73 att höja sig över dimman med hjälp av "syra", psilocybin, meskalin,...men lyckades ändå inte nå höjderna. Allt blev bara "pannkaka",...och tillvaron har sedan dess varit "vilse i pannkakan".

Undra vad det var som gick fel;...hmmm? Han var ju som sagt enligt egna ord "karl för sin hatt" under 60-70 talet, hade provat det mesta i droger,...men vad har han lärt sig?
Det verkar inte vara sååå mycket.

Nja,...nä,...jag tror knappast att Jaxtone tagit någon trip, möjligtvis "egotrippen", den mentala rävsax som han har fastnat i - och då talar vi om en djävligt stor rävsax, så egotrippad som han är...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler


See User information
Hehe alltid lika hett när det diskuteras droger.. ;)

Tjenare, ny här!

Ang. drogers ondska och destruktiva natur har jag ingen aning, jag tror mig ha haft både destruktiva och välgörande erfarenheter. Det blir vad man gör det till är min syn på saken just nu.

Men vad som förvånar mig är att inte alla här håller med om att kriget mot drogerna är idiotiskt. Vi krigar ju mot oss själva! Det är ju väldigt fördelaktigt för makten att hålla folket upptagna med ett internt krig mot varandra än att hålla på att iscensätta krig mot andra länder stup i kvarten.

Konsekvenserna av detta krig är bla. allmän misstänksamhet mot varandra, en ständigt ökande kriminalitet och ständigt ökande social utslagning och död. Dessa konsekvenser skylls sedan på "knarket", den osynliga fienden, och används som bevis för att vi måste kriga ännu hårdare. Självklart ser vi bara att konsekvenserna bli värre men vi lovas att vi kommer få bukt med problemet, bara vi krigar ännu hårdare och ger upp vår frihet och integritet.

Tja det är min syn på saken iaf. ;)

Posted on: 2006/6/13 19:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler


See User information
Hallå på dig fruitcake!!!

Vad jag fattat av att ha läst lite på denna tråd, är att det är stor skillnad på svampar och andra naturmediciner, och det syntetiskt framställda drogerna. Så då vore väll det vättigt att fightas mot dom sistnämnda då eller??? personligen tycker jag att det är jävligt otäckt att möta en aggresiv påtänd snubbe, som tycker att man förtjänar stryk av någon anledning. Intressant att läsa vad ni har för åsikter, och vad jag skall köpa å inte köpa (menar då inte dråger)



ha det så jävligt alla

Posted on: 2006/6/13 22:02
Stå på dig innan någon annan gör det
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
ixtreme skrev:
Quote:
jaxtone, du har en störande, arrogant ton på dina inlägg. Typiskt för någon som inte är villig att acceptera universum...


Vems universum? Ditt eget eller allas... du menar att jag borde byta samtalston till nåt mera passande som inte rycker och drar i snuttefiltarna? Vad är poängen med att lämna hemmakokarna ifred när de planerar att fritera sina hjärnor med saker som riskerar att göra dem till mentala invalider för resten av livet. Du tycker alltså på fullt allvar att jag inte skall stå för mina åsikter i en tråd som jag dessutom startade för att se om det fanns snuttefiltar hos de som kallar sig upplysta och intresserade av att hålla ett öga på den globala eliten! Samtidigt som jag vill visa att jag tror det är fel att söka i kokböcker för att hitta svar på frågor som rör ekonomiska, historiska och politiska samband.

Du vill typ att jag skall hålla samma nivå som din debatterande väns teorier om att droga sig för att uppnå en nivå på diskussionen som kan innehålla följande information:

Maggik skrev:
Quote:
Vad är ditt problem? Liten snopp? Skaffa dig en riktig kärring så du får knulla på riktigt...


Den nivån når jag aldrig upp till, varken med eller utan svampar! Och om du tolkar min kritik som störande och arrogant men sväljer lowkey kommentarer som denna så är det väl bara för att du sitter i samma båt!

Visst! Efter att ha tjötat med Maggik härinne ett tag så har jag ju förstått att han axlat provokatörens roll och emellanåt flaxar in med lågvattenmärken som personangrepp och dessutom byter ämne på trådarna som en syrahög höna balanserande på gränsen mellan hat och skratt... det kan ju både vara roande och irriterande men att du ens undgår att kommentera detta som störande och arrogant är ju mer än avslöjande när du så stenhårt väljer att lobba för din sak...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler


See User information
ok, rond två: jaxTrollet vs ixtreme

Har tyvärr ingen snuttefilt åt dig att rycka tag i, men jag skulle gärna ge dig en om jag hade. men du behöver nog en kram ännu bättre! *Kram kram*

Vems universum? - du begriper väl att ditt eget universum är allas universum samt tvärtom?

Om du är intresserad av diskussions-etik så påför inte mig någon annans uttalanden, språkbruk eller ståndpunkt, Tack!
-Jag har aldrig påstått att någon bör vara drogad under en diskussion, men däremot ger alla former av sinnes-förändrande aktiviteter ( allt från bergsklättring till användning av psyedelia) ett bredare perspektiv på tillvaron än om man bara lever i sin egen verklighets-tunnel med skygglappar.
Vilket ju kan ligga till grund för en nyans-rikare diskussion t.ex.

Konstigt att du kan påstå dig hålla ett öga på den globala makteliten, när du beter dig som lill-hitler och odlar egot inne på vaken.se´s forum...

Verkar ju som en jättebra taktik att ena folk mot globala makteliter genom att starta en tråd där du fick nöjet att reta lite pundare!?! det ser ju inte bättre ut iaf...

Oxå vidare: hur menar du, lite mer precist, med att du rykt undan snuttefilten?
-genom att vara ett arrogant o bittert troll som slår vilt om kring sig när alla inte rättar sig in i Korståget mot Narkotikum?

kom igen nu, lite shysstare samtals-ton kan vi alla må bättre av, med eller utan droger!



Posted on: 2006/6/14 2:23
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
41 user(s) are online (41 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 41

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS