vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
En Tredje Allians inför valet 2014 och 2018 ?
Nya partier tillsammans med dom mindre partierna borde gå samman med en fråga:

Ta Sverige ut ur EU !

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: En Tredje Allians inför valet 2014 och 2018 ?

See User information
Ja, dessutom bör vakna personer gå med i existerande partier och ändra deras politik så att den blir mer EU-negativ och kanske även att de verkar för utträde.

Posted on: 2010/9/19 10:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ganska lönlöst att försöka ändra de stora elefanterna, då de är under kontroll. Dock ges bra chans nu genom SD, där kan man gå in i kommunerna, sedan göra karriär... lätt att inverka och påverka, kontrollera... i deras grupper i kommunerna.

Posted on: 2010/9/19 10:52

See User information
Adekvat: ja för jag har sett att det inte är de vassaste huvuden i min kommun som representerar SD man kan nog komma ganska högt med lite hjärnaktivitet och faktiskt påverka.
För övrigt vill SD gå ut ur EU.

Posted on: 2010/9/19 10:55
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Lyckas vi gå ur EU kommer resterande punkter bli enkla att identifiera; Allt som är dåligt med EU.

T.ex Alliansfrihet/Neutralitet/Eget försvar, NATO, GMO, FRA, Granskning av giftiga läkemedel/Vaccin, Yttrandefrihet OSV OSV OSV

See User information
Quote:

BiReal skrev:
Adekvat: ja för jag har sett att det inte är de vassaste huvuden i min kommun som representerar SD man kan nog komma ganska högt med lite hjärnaktivitet och faktiskt påverka.
För övrigt vill SD gå ut ur EU.

Har sett likadant i Falkenberg, läst flera gånger i HN... att där driver de överhuvudtaget inget som har med invandring o dyl att göra, utan andra frågor, såsom hur de gamla har det och vad det nu var. Jag har blivit förvånad. Att det var så i Falkenberg togs upp en gång på Expressens ledarsida, tror jag det var, där man tyckte att det var konstigt, och att det är något kring falsk marknadsföring, om man först säger vad om är viktiga frågor, sedan bryr sig de som kommer inte in om dessa frågor. Men i Falkenberg kan det vara för svårt. Staden är som lite Malmö nästan, har haft flyktingmottagning i många år.
Upplagt för kompletterande krafter i dessa kommuner med andra ord.

Posted on: 2010/9/19 11:10

See User information
Lol Vassa hjärnor finns det inte många av man måste ju först lära sig tänka innan man ska lära sig använda datorn till hjärna.
förstår man inte hur den funkar är det ju meningslöst.

Människan har en förmåga att kunna lösa alla problem dom ställs inför.

Partierna är roliga hycklare först sponsrar dom varandra sen när dom blir impopulära tar dom avstånd från varandra och tror dom är osynliga.

Det är ju klart att det är bara vad man ser uttåt.

Jag gillar inte politik överhuvudtaget och som icehorn sett genom slöjan.
Jag kan bara se hur detta igentligen handlar om tillit.
Men det handlar ochså om komfort egoism och självhat ur ett annat perspektiv i vad man tror gynnar en.
Om man ska ha en politisk struktur kan endast Direkt demokrati lösa detta.

Men det måste vara med full insyn av varje medborgare.
Alltså då menar jag full insyn, det gäller skattepengar konton ekonomin lagarna osv och dessutom i realtime.
Det skulle aldrig tillåtas i någon form för då skulle folket märka att dom har blivigt dragna vid snoken i århundraden med sina skattepengar.

Då kan man som medborgare och blinda packet rösta igenom sina lagar själva, och om det än råkar vara idiotiska lagar så lär man få känna av det med tiden och kunna ändra sina val.

Trots allt om folk inte får ta del och lära sig av sina konsekvenser kan dom aldrig lära sig vad deras val har för effekter heller.

Om människan ska hålla på med politik måste dom vara politiskt medvetna.

Men själv föredrar jag att människan lär sig det självklara och sanna och kunna skilja rätt från fel och tar asnvar för sitt eget liv.

Menar varför skulle det anses vara normalt och låta en människa bestämma över någon annan?

Du föddes väl inte till denna värld för att någon annan skulle bestämma över dig , du får ju inte din luft du andas och din mat och din energi från någon annan du får den från jorden och anden.

Människan är verkligen duktig på förvilla sig själv och skada sig själv.

Tänk så mycket problem ett frö av okunskap kan skapa .
Roten till alla konflikter, osämja,brott = Falsk kunskap (Buddha)
Vi vill alla samma sak, slippa vara ensamma vara fria och lyckliga .

Väck hjärtat och anden borde finnas med i skolorna.

Posted on: 2010/9/19 11:56
Resized Image

Anonym
En folkvald politiker ska känna sig stolt och hedrad att representera folkets talan i regeringen och debatterna. Hon eller Han skall kunna tänka sig att jobba med en folkligt satt lön. Lätt tillgänglig info/statistik som följer varje politiker borde finnas i ett öppet forum. Dessutom borde lobbyismen flytta ut i ett öppet forum. Fler granskande journalister, medborgarjournalister och frilansare viktigt inslag också. Samt en säker lösning som kan garantera att varje röst räknas vid folkliga val. Samt flytta mer makt från regeringsnivå ner till kommunnivå, dels för att folket kommer närmare besluten och dels för att varje kommun skall kunna bli i det närmsta självbestämmande. I ett sådant scenario kan t.ex en kommun besluta om att sitt jordbruk blir ekologiskt och GMO-fritt så skolor och äldrevården får bra och säker mat.

See User information
Folket kan föra sin egen talan dom har väl en MUN.

Oavsett hur väl någon vill korrumperar makt.

Nobody but god spirit and nature rules over me.

Lägg händerna på en politiker och dess härskarstrukturer = Dumheter.

En dag kommer folk lära sig ta ansvar för sig själva.

Posted on: 2010/9/19 12:09
Resized Image

See User information
Quote:

Shen skrev:)Du föddes väl inte till denna värld för att någon annan skulle bestämma över dig.

Vakna.

Detta är samsara, ska jag för 600:e gånegn bena kring det och upprepa?.
Nu har du hamnat i komaismen, där tror man på orättvisa och dumma andra och det är kring det det där bakvända att "kunskap är frihet" mm.
Ju mer man avviker från sin/kosmos sanna natur/egenskap/kriterier, tha law (nu har jag skrivit det säkert 600 gånger, varför behöves det fler gånger än tex tre, kan du svara på det?) ju mindre frihet har man, det är karma istället och ju mer svåra omständigheter har man, inte konstigt att andra har makt över en - det är inget fel, det är så det är och ska vara... annars hade det inte varit så... hur ska man kunna vända om om man inte får veta at man går fel, inte blir begränsad. Var inte dum och tro på komaism mer nu, tro inte på sådant som att riva papper ger frihet... det är sådan extrem komaism. Du kan blunda och låtsas tro att allt inte är enligt karma och arrangemang (från ovan/gudar), och vägra tro/inse vad denna plats är till för, du kan tro att tex Insider ljuger när han säger att detta är ett fängelse - du kan fortsätta zzova och hålla på med chi, det hör ihop.

Posted on: 2010/9/19 12:15

See User information
Att det är samsara betyder inte att du inte kan lära dig från det.

Karma kan ochså ändras.

Allt kommer innefrån.

så det är och ska vara... annars hade det inte varit så.

Det är så det var och brukade vara annars hade inte folk vaknat heller,, allt rör på sig.

Ett klassrum där eleverna ska lära sig sluta lida och slår sig själva pga okunskap kan inte vara något annat än samsara och skapa fel karma.

Men en dag ändras lektionerna.

Loldu pratar om chi men har inte insett att allt Chi relaterat är andligt.
Allt som är är andligt.

Utan ande finns inget.

Du behöver inte lära mig om gud jag har både träffat dom uppe och nere.

Posted on: 2010/9/19 12:18
Resized Image

See User information
Quote:

Shen skrev:
Att det är samsara betyder inte att du inte kan lära dig från det.

Karma kan ochså ändras.

Allt kommer innefrån.

så det är och ska vara... annars hade det inte varit så.

Det är så det var och brukade vara annars hade inte folk vaknat heller,, allt rör på sig.

Ett klassrum där eleverna ska lära sig sluta lida och slår sig själva pga okunskap kan inte vara något annat än samsara och skapa fel karma.

Men en dag ändras lektionerna.

Loldu pratar om chi men har inte insett att allt Chi relaterat är andligt.
Allt som är är andligt.

Utan ande finns inget.

Du behöver inte lära mig om gud jag har både träffat dom uppe och nere.

"Att det är samsara betyder inte att du inte kan lära dig från det."

Just det, det är just lära sig/bättra sig man kan i samsara, eller som det är då man är i fångenskap. loldu Att komma ut, hem gör man inte om man inte bättra sig = kultivera. Som jag sagt 300 gånger så är det den enda meningen med all andlighet från början, och det var därför det kommit ortodoxa religioner förr. Det vAR KULTIVERING, OCH DET VAR VAD YOGA VAR FRÅN BÖRJAN, OCH QIGONG, INNAN DET HETTE QIGONG. (ursäkta stor bokstav, slant...).

"Karma kan ochså ändras."

Ja att närma sig Sanning, att kultivera ger mindre (dålig/svart) karma, man få god karma/de/dygd istället.

Att leva som vanligt, vara aktivist, tro på kommunismens/alienismens/ new ageismens, ateismens "sanning är frihet" innebär inte att man kultiverar sig, utan kanske mest att man lägger sig i andras liv istället för att ta itu med det enda som vi primärt är här för, sedan kommer annat automatiskt - så man får karma istället = mindre frihet. När det bara är karma är det noll utrymme/frihet. Blir folk för dåliga så lär man sig inte längre av historien.

Resized Image

De fick varningar, sedan begravdes allt i aska.

Posted on: 2010/9/19 14:13

Anonym
Vänligen håll er till ämnet guys :)

"En Tredje Allians inför valet 2014 och 2018 ?"

See User information
Quote:

Vänligen håll er till ämnet guys :)

Du menar att pervo tendenser från pompeji inte hör till ämnet =):

Posted on: 2010/9/19 15:23
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
@BiReal: Jag menar bara att jag skulle vilja se vad vakens besökare tycker om trådens tema :)

See User information

Bryta EU-farsen ser dock ut att vara No 1 på forumet.

Posted on: 2010/9/19 21:02

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

Anonym
Yes! Jag tror en hel del folk skulle gilla en tredje allians som jobbar för att bryta loss Sverige ur klorna på EU.

See User information
Ni får hålla talet om kultivering någon annanstans, vänligen TOLERERA (ursäkta, slant) detta även om ni anser att det hör ihop är det inte lika uppenbart för alla så uppvisa tålamod, det är en dygd har jag hört från säker källa.

Så till politiska alternativ är Direkt Demokrati troligen det bästa för att få folk att börja blicka inåt och se till att vi själva bär ansvaret för framtiden.
Dagens politik baserar sig på vad vi sett göras i drivor av framförallt Ohly under valvakan; Bortförklaringar.
Det "blåser högervindar" och arbetslösheten är si och så och allting ont är därute vilket gjort att allt blivit dåligt.

Men nej, varenda vettig människa vet ju att en sund nation bärs upp av sunda människor som alla och envar tar etiskt ansvar.
Av resultatet jag såg inatt kanske man äntligen kan säga att Sverige snart gjort upp fullständigt med kommunismens spöke.

Direkt demokrati är ingen garanti men åtminstone en pekpinne som kommer visa på att om något går fel så är det folks egna hjärtan och sinnen som orsakat det, deras egna beslut som möts av konsekvenserna, detta är den absoluta fördel jämfört med dagens politik.

Få idag ser till hur de själva agerat i politiken som avgörande för ett resultat som är gott för hela folket, istället kastas stämplar höger och vänster. DD förutsätter ständiga introspektiva analyser.

Så jag ska för ombytes skull applådera att Shen slog huvudet på spiken här:

Quote:

Jag kan bara se hur detta igentligen handlar om tillit...
...Om man ska ha en politisk struktur kan endast Direkt demokrati lösa detta.

Men det måste vara med full insyn av varje medborgare.
Alltså då menar jag full insyn, det gäller skattepengar konton ekonomin lagarna osv och dessutom i realtime.
Det skulle aldrig tillåtas i någon form för då skulle folket märka att dom har blivigt dragna vid snoken i århundraden med sina skattepengar.

www.tillit.org kanske passar i smaken om inte ni rösta på Aktiv Demokrati?

Posted on: 2010/9/20 0:11
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
xtas skrev:
"Av resultatet jag såg inatt kanske man äntligen kan säga att Sverige snart gjort upp fullständigt med kommunismens spöke."

Men spöket finns genomsyrat i landet, mer än i andra länder. Detta är kanske världens mest marxistiska land.
Kommunismordet är också en bogyman, vad de vill med ett land har de vunnit här. De har löst upp det som är gränser; familjen, vad som är man och kvinna, landet har de öppnat för invasion, folks sinnen har de öppnat för sådant som ateism och new age mm mm...

"De" bryr sig inte om om något/någon kallar sig för kummunist, allting körs ändå och "redan" efter dess ramverk. Det höga skattetrycket är också ett kännetecken. Röva barnen till instanser och ha kvinnor som sätter yrkesliv framför familjen ocvh hemmet...

Posted on: 2010/9/20 0:23

See User information
Men de påpekade på vakan att V gått bakåt därför att deras väljarkår består av ett fåtal lojala människor som är ideologin trogen trots att de inte lyckas missionera den längre i någon utsträckning...

Sen att regnbågsfamiljer kryper in, könsneutrala tilltalsord, saker vänds ut och in, det pekar på att det inte bara är kommunismens spöke vars synder krånglar till det för mänsklighetens tillvaro.
De förföljer homosexuella i Kuba eller hur?

Posted on: 2010/9/20 1:50
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Men de påpekade på vakan att V gått bakåt därför att deras väljarkår består av ett fåtal lojala människor som är ideologin trogen trots att de inte lyckas missionera den längre i någon utsträckning...

Sen att regnbågsfamiljer kryper in, könsneutrala tilltalsord, saker vänds ut och in, det pekar på att det inte bara är kommunismens spöke vars synder krånglar till det för mänsklighetens tillvaro.

Visst, det minskar som uttalade kommunister, men det är väl bara ena sidan av myntet, om samhällen redan blivit sådana som är enligt kommunistisk natur. De kallar sig inte längre kommunister, och det gäller politiken i allmänhet...

It was written as a novel supposedly, but it is a codebook. And what's in the book, is a step by step plan to take over the whole world by taking over the United States.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=122192#forumpost122192

---------

En mycket korrekt ställd diagnos, dr. Novax.

Marxism=Humanism=Politisk korrekthet.

Det bygger bara på vackra ord. Upp och nedvända innebörder av begrepp och meningar.

"Djävulen är en ulv i fårakläder"

De ( De tillsatta nyttiga idioterna i mediernas "debattprogram )pratar och pratar långa haranger av ordbajseri:

"Tolerans" Demokratiska rättigheter" "Demokratisk värdegrund" etc etc.

Det är bara för att dölja deras sataniskt influerade agenda och för att förvända huvudet på folket.

"Snart kommer människorna inte kunna vara förmögna att tänka egna tankar. ALLT kommer att vara uttänkt åt de av medierna"

- Z.Brzecisnski.

"Inom en snar framtid kommer västerlänningarna att tro att de tankar han bär på är hans egna, utan att förstå att det är VI som planterat de där."

- Som förste chefen för det som senare blev KGB, L. Beria sade
.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=72205#forumpost72205

hehe...

------------

Denna har jag gett länk till tidigare:

http://www.faem.com/eric/2000/et102.htm

"The Marxist influence in 'our' so-called justice system is rampant: (1) Criminals are deemed innocent, unless they are deemed "White racists". The 'environment' is 'guilty', including the criminals' parents, society and even the criminals' victims. (2) Since society is 'guilty', the punishment of criminals is lessened to the point that it is no longer feared. (3) Criminals must never be executed for their crimes. On the contrary, they have reproductive 'rights' to breed more of their kind, at tax-payers' expense and peril.

The Marxist doctrine ennobling the 'needy' has usurped our will to survive. We have no right to defend our borders; no right to defend our jobs; no right to defend what property still belongs to us. Nor do we have the right to defend our own lives and those of our loved ones. Our belief in those rights was traded for our belief in Marxism, under the guise of capitalism and Christianity. The Marxist rot creeps down from the plutocrats and up from the masses. When it meets in the middleclasses, including the well-paid trades workers, our society is through. Then every day is "Soylent Green Day."

Posted on: 2010/9/20 10:50

See User information
Quote:

adekvat skrev:
Quote:

Xtas skrev:

Visst, det minskar som uttalade kommunister, men det är väl bara ena sidan av myntet, om samhällen redan blivit sådana som är enligt kommunistisk natur. De kallar sig inte längre kommunister, och det gäller politiken i allmänhet...

It was written as a novel supposedly, but it is a codebook. And what's in the book, is a step by step plan to take over the whole world by taking over the United States.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=122192#forumpost122192

---------

En mycket korrekt ställd diagnos, dr. Novax.

Marxism=Humanism=Politisk korrekthet.

Det bygger bara på vackra ord. Upp och nedvända innebörder av begrepp och meningar.

"Djävulen är en ulv i fårakläder"

De ( De tillsatta nyttiga idioterna i mediernas "debattprogram )pratar och pratar långa haranger av ordbajseri:

"Tolerans" Demokratiska rättigheter" "Demokratisk värdegrund" etc etc.

Det är bara för att dölja deras sataniskt influerade agenda och för att förvända huvudet på folket.

"Snart kommer människorna inte kunna vara förmögna att tänka egna tankar. ALLT kommer att vara uttänkt åt de av medierna"

- Z.Brzecisnski.

"Inom en snar framtid kommer västerlänningarna att tro att de tankar han bär på är hans egna, utan att förstå att det är VI som planterat de där."

- Som förste chefen för det som senare blev KGB, L. Beria sade
.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=72205#forumpost72205

hehe...

------------

Denna har jag gett länk till tidigare:

http://www.faem.com/eric/2000/et102.htm

"The Marxist influence in 'our' so-called justice system is rampant: (1) Criminals are deemed innocent, unless they are deemed "White racists". The 'environment' is 'guilty', including the criminals' parents, society and even the criminals' victims. (2) Since society is 'guilty', the punishment of criminals is lessened to the point that it is no longer feared. (3) Criminals must never be executed for their crimes. On the contrary, they have reproductive 'rights' to breed more of their kind, at tax-payers' expense and peril.

The Marxist doctrine ennobling the 'needy' has usurped our will to survive. We have no right to defend our borders; no right to defend our jobs; no right to defend what property still belongs to us. Nor do we have the right to defend our own lives and those of our loved ones. Our belief in those rights was traded for our belief in Marxism, under the guise of capitalism and Christianity. The Marxist rot creeps down from the plutocrats and up from the masses. When it meets in the middleclasses, including the well-paid trades workers, our society is through. Then every day is "Soylent Green Day."

Egentligen var det nästa stycke text jag hade tänkt postat, det som börjar med:

"Liberals, another name for Marxists, talk about 'crime' as if it were on another galaxy,..."

Posted on: 2010/9/20 19:12

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper