vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Lösningar om invandrarproblemet som löser annat också
#1


See User information


I den här tråden vill jag diskutera lösningar och ber de som vill diskutera annat hålla sig utanför.

Vad gäller sveriges integrations- och invandrarpolitik vill alla bara prata om problemen och hur man kommer tillrätta med problemet, utan att vara villiga att diskutera varför problemen uppstår. I och med att sverigedemokraterna har blivit invalda i rikstagen kommer det att bli ännu mer tabubelagt att handskas med invandrarpolitiken.



Många invandrare känner sig identitetslösa. Det är svårt att lyckas och göra sig livegen i Sverige om man har ett utlandsklingande namn. Många vill inte ens anställa dig och vi har ingenjörer som jobbar som tunnelbaneförare i vårt land.

För det första anser jag man inte ska anstränga våra närförorter mer med bostäder där grönområden får stryka på foten. Detta ökar identitetslösheten och jag ser hellre man bygger ut storstockholm och andra stora städer över ett större område med låghus och villor - Ej höghus - Och på sikt även river miljonprogrammen där ingen mår bra av att bo.

En del invandrare har varit bönder i sina hemländer, men har inte möjlighet att som Göran Persson starta ett jordbruk i Sverige för ett tiotal miljoner kronor. För dessa kanske man kunde köra bondgårdar som ägs av staten, scan och arla, där man kan framställa ekologiskt kött och mjölk, men kanske även ekologiskt odlade grödor. Detta skulle göra det ekologiska alternativet billigare för alla.