vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Vaken i valet (Lite försvunna röster)
#1


See User information

Posted on: 2010/9/20 16:04

Edited by void on 2010/9/24 11:00:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#2


See User information
Detkan ju inte stämma. Hur många röstade vaken.se?
Jag la en var i stockholms landsting och kommun. Oavsett stavning så står det ju bara en(1) i versaler vad hände med de andra?

Posted on: 2010/9/20 16:11

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#3


See User information
Känns som lite få som röstade på mitt parti... någonting måste vara fel.

@metaphor: Detta gäller ju till riksdagen. Du röstade ju på vaken.se till kommun och landsting säger du.

Posted on: 2010/9/20 16:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#4


See User information
Quote:

wavemaster skrev:
Känns som lite få som röstade på mitt parti... någonting måste vara fel.

@metaphor: Detta gäller ju till riksdagen. Du röstade ju på vaken.se till kommun och landsting säger du.


@vågmästaren, jag vet men det borde ju ha varit minst 10-20 riksdagsröster på vaken i ngn form. Det gick ut ett förslag om detta vilket borde inneburit minst att dessa initiativtagare ska ha lagt ett ANTAL röster.
Och EAP=17 röster, kom igen. Antingen är det aktivt röstfusk eller så är inte alla röster ännu räknade.

EDIT: läste just detta på länken ovan 798 av 6063 valdistrikt räknade, hur kan då valet blivit avgjort? Förvirande, är detta en gammal länk?
http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/R/rike/index.html

Posted on: 2010/9/20 17:43

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#5


See User information
De har väl inte fått ut allt på nätet ännu antar jag. De gör nog räkningarna flera gånger förmodligen.
Nu är det 958 valdistrikt räknade. De har inte bråttom

Posted on: 2010/9/20 18:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#6


See User information
Quote:

metaphor skrev:
Detkan ju inte stämma. Hur många röstade vaken.se?
Jag la en var i stockholms landsting och kommun. Oavsett stavning så står det ju bara en(1) i versaler vad hände med de andra?


Varför rösta på ett parti som inte finns, det har då inga vakna gjort.

Admins hukar och sover så pass att de till och med har zzzvårt att klara att göra inlägg kring trådar som tar upp om SD - de gör det bara med extrausernamn som de har, då de fiskar efter info, ber om det... i olika andra trådsammanhang också.

Posted on: 2010/9/20 19:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#7


See User information
Quote:

adekvat skrev:


Varför rösta på ett parti som inte finns, det har då inga vakna gjort.



Du är ett jubeltroll av rang Novax, jag diggar dig för det

Quote:

adekvat skrev:
Admins hukar och sover så pass att de till och med har zzzvårt att klara att göra inlägg kring trådar som tar upp om SD - de gör det bara med extrausernamn som de har, då de fiskar efter info, ber om det... i olika andra trådsammanhang också.


Extrausernamn?Klarifiera...
men det kanske är för mkt begärt. Historiskt sätt så kör du ju enligt trollningshandboken 1A, genom att aldrig svara direkt på frågor och komma med klara svar...
Gör mig förvånad.



Posted on: 2010/9/20 19:10

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#8


See User information
Jag måste försvara Novax. Trots att hans och mina åsikter går isär i en annan tråd, så är han inget troll, utan står för sina åsikter. Han svarar visst på direkta frågor, men jag kan hålla med om att det kanske inte är klart, då det ofta är mycket text då.

Sluta hacka på Novax

Posted on: 2010/9/20 19:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#9


See User information
Quote:

wavemaster skrev:
Jag måste försvara Novax. Trots att hans och mina åsikter går isär i en annan tråd, så är han inget troll, utan står för sina åsikter. Han svarar visst på direkta frågor, men jag kan hålla med om att det kanske inte är klart, då det ofta är mycket text då.

Sluta hacka på Novax


Vart skulle jag skicka pengarna... hehe... jag tänkte för en halvimme sedan benämna dig för troll i en den tråden...


Posted on: 2010/9/20 19:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#10


See User information
Quote:

adekvat skrev:
Vart skulle jag skicka pengarna... hehe... jag tänkte för en halvimme sedan benämna dig för troll i en den tråden...
Det hade inte varit snällt, då jag inte trollar, utan uttrycker min åsikt precis som du.

Posted on: 2010/9/20 19:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#11


See User information
Quote:

wavemaster skrev:
Quote:

adekvat skrev:
Vart skulle jag skicka pengarna... hehe... jag tänkte för en halvimme sedan benämna dig för troll i en den tråden...
Det hade inte varit snällt, då jag inte trollar, utan uttrycker min åsikt precis som du.


Nej, jag skriver bara som det är, det är bortom åsikt...

Posted on: 2010/9/20 19:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#12


See User information
Det valresultat som presenteras på valnatten är bara preliminärt. På Onsdagen presenteras det slutgiltiga resultatet.

Posted on: 2010/9/20 20:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#13


See User information
@wavemaster, du vet lika bra som jag att jag historiskt har erkänt Novax som upplysande och klarsynt, under hans tidigare nicks.
Jag har i samma veva alltid stört mig på och varit tydlig med att jag har otroligt svårt för att inte få svar på tal i en sk. dialog (som då istället blir monologer mot varann)
Och slutgiltigen, när behövde Novax/Gatlopp/Jocken/Shermjyl etc. en advokat?
Fridens min vän, jag vet att du menar väl

@Novax aka Adekvat. Du har kommit långt i ditt tänk, men inget säger att du måste ta ner andra som inte tycker som du. Du visar då tydliga brister i ditt kultiverande. En mästare skulle dra dig i örat om han såg hur du beter dig. Gör om gör rätt. Jag ser att du har fasthållanden kvar.
Frid även på dig

Posted on: 2010/9/20 22:02

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#14


See User information
Quote:

metaphor skrev:

Jag ser att du har fasthållanden kvar.
Frid även på dig


Bra där meta...!


Posted on: 2010/9/20 23:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#15


See User information
http://www.val.se/val/val2010/handskrivna/handskrivna.skv
Här hittade jag endast 1 röst på vaken.se i versaler. Vi kan hålla kolla här efter uppdateringar.

Posted on: 2010/9/22 12:46

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#16


See User information

Posted on: 2010/9/22 15:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#17


See User information
4 stycken har hittills röstat på vaken.se.

En i Enköping (Torstuna)
En i Norrköping (City)
En i Stenungsund (Gilltorp-Rämma-Högen)
En i Göteborg (Lärjedalen, Eriksbo)


Vore kul om dessa kunde ge sig till känna...


Såg också att sju stycken skrivit "Alliansen" på sina valsedlar... De hade nog missuppfattat lite.

Posted on: 2010/9/22 20:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#18


See User information
Nu har vaken.se helt plötsligt bara tre handskrivna röster.
Den i Enköping är borta.

Posted on: 2010/9/23 10:57

Edited by wavemaster on 2010/9/23 11:19:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#19


See User information
Nu är rösträkningen klar. Det blev bara tre röster till VAKEN.SE. En försvann.

Posted on: 2010/9/23 17:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#20


See User information
Vart tog den tredje rösten vägen?

Posted on: 2010/9/23 17:49

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#21


See User information
Det ska finnas en till (min) men den visas ej, är inte med.

Posted on: 2010/9/23 18:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#22


See User information
Quote:

metaphor skrev:
Vart tog den tredje rösten vägen?

Det är tre röster. Se http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/R/rike/index.html och den sajt du själv bidrog med, http://www.val.se/val/val2010/handskrivna/handskrivna.skv
Den som försvann var den i Enköping.

Quote:

Anti skrev:
Det ska finnas en till (min) men den visas ej, är inte med.

Vek du din valsedel eller gjorde någonting annat dumt som att gjorde ett streck för att få fram bläck ur pennan eller någonting? Allt som inte är texten räknas som att man kan identifiera rösten av.

---------------------------------------------------------------------------

Den som vill överklaga valet bör göra det. Detta kan leda till omval. Läs mer här: http://www.val.se/val/val2010/slutres ... otokoll/protokoll_00R.pdf
Sida två

Posted on: 2010/9/23 19:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#23


See User information
Klart som fan att jag inte vek den. Skrev bara på den och la i kuveret.

Posted on: 2010/9/23 22:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken i valet?
#24


See User information
Jag tycker du ska ta tag i det där Anti... Maila pressen och överklaga. VAKEN.SE rösterna kan vi spåra och nu saknas det två.
Någonting är jävligt fuffens...

Posted on: 2010/9/23 22:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
40 user(s) are online (40 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 40

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS