vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Vaken i valet?

See User information
Röstade inte void också på VAKEN.SE?

Posted on: 2010/9/23 20:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
RÖSTA VAKEN.SE

Posted on: 2010/9/23 21:05
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Posted on: 2010/9/23 21:19

Anonym
VIKTIGT

Jag behöver få tag på rådata filen där Enköpingsrösten fanns registrerad. Den som har den kan skicka till info@vaken.se

Det är dessutom en röst i Stockholm som har försvunnit eller aldrig räknats in övht.

Min röst är den som står som Norrköping, City.

TACK

See User information
Quote:

void skrev:
VIKTIGT

Jag behöver få tag på rådata filen där Enköpingsrösten fanns registrerad. Den som har den kan skicka till info@vaken.se

Det är dessutom en röst i Stockholm som har försvunnit eller aldrig räknats in övht.

Min röst är den som står som Norrköping, City.

TACK

Borde inte valmyndigheten kunna stå till tjänst? Den 22/9 kl 20:00 vet vi ju att Enköpingsrösten var med.

Posted on: 2010/9/24 14:35

Re: Vaken i valet (Lite försvunna röster)

See User information
Hej

Många "trådar" i ämnet.
Vill bara lägga till 2 röster till, skrivna i versaler, i Sorunda(Nynäshamn)

Mats
På Klar Sikt

Posted on: 2010/9/24 18:49

Anonym
Hanskrivna röster:

http://www.val.se/val/val2010/handskrivna/handskrivna.xls

Totalt 4 röster på listan ovan.

Saknas: Enköping, Sorunda (2), Stockholm.

Totalt 4 röster saknas.

Ja, så kan det gå...

Givetvis stabilare om parti registreras (650 SEK) + 40 SEK per 1000 valsedlar.

Anonym
void, om du fortfarande menar att vaken.se borde bli ett politiskt parti, trots att det uttryckligen står i vaken's grundlagar att vaken.se skall hållas politiskt oberoende, så får du nog förklara närmare varför detta borde ske/tanken. och hur det ska gå till. hur skall ståndpunkter i vissa frågor kunna bestämmas?

mm..
låt säga att en poll måste startas på någons, vem som helsts, begäran. i vilken fråga det nu kan tänkas gälla. Och alla vakens medlemmar får rösta, och utifrån det bestäms ståndpunkten.
Men...det kan ju uppfattas som lite rörigt när ståndpunkterna kanske ändras från dag till dag

Nä... jag tycker att vaken.se ska stå utanför den politiska charaden

Edited by patrik1975 on 2010/9/25 20:55:29

See User information
Patrik, tanken var just att kolla tempen på valets tillförlitlighet. Inte att bli ett parti. Nu vet vi att 40% av vakens röster försvann, det ger oss en indikation på vad de handskrivna rösterna går för.

Posted on: 2010/9/25 23:33

Anonym
Patrik: Det är lugnt! Dra inte för långa växlar. Vi bara testar och labbar som metaphor säger.

Att vara politiskt obundet betyder i klassisk mening att man inte tillskriver sin förening/organisation/rörelse sympatier till något befintligt politiskt organ (höger, vänster, etc), utan istället håller sig neutral. Däremot kan ju en förening/organisation/rörelse givetvis ha engagemang i ämnesområden inom den politiska sfären. Se FAQ också!

Om jag uppmanade folk att skriva vaken.se på en valsedel och 4 röster nådde fram men 4 röster försvann så var det en bra och intressant labb.

Anonym
sorry om jag drog förhastade slutsatser
de saknade valsedlar är en intressant slutledning, det visar ungefär hur pålitligt vårat rösträkningsorgan är. 50/50 ~

men som sagt, inget vaken.se-parti i framtiden tack

vaken.se är en perfekt plattform där diskussioner kan ske utan politisk vinkel. oavsett om det är rött blått eller någon egen färg.

det vore synd om det förstördes

Men som sagt, intressant labb!

See User information

Politiken idag...

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article7849991.ab

Jag håller absolut inte med SD, men hade dom gjort frågeställningen mot ALLA partier, skulle nog svaret vara den samma från alla håll...

Sen vet man ju inte hur AftonBlaskan klippt detta.

Dock är min misstanke att det spelar ingen roll vilket parti, lika ruttna som alla andra... Hur kan något parti vara sunt, när hela systemet dom spelar i är genomruttet och korrupt?

Så parti som parti är ruttet, hela spelet är fejk och enbart vilseledande.

På tiden att vi skrotar detta system och bygger upp en sunt sådant. Är övertygad att det kommer ske, men maktgalna NWOarna kommer nog försöka göra allt för att stoppa det.

Posted on: 2010/9/26 12:15

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Det vore intressant om alla som röstade på VAKEN.SE kunde ge sig till känna, eller åtminstonde klicka i pollen http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=&topic_id=19748&forum=8

Posted on: 2010/9/26 12:43

See User information
Hej Wavemaster!

Det dokumentet skrivs över hela tiden, så tyvärr kan jag inte skicka ett sådant.

Kanske kan länsstyrelsen svara på din fråga om uppdaterade röster.

Henrik

Henrik Hannebo
Verksamhetsutvecklare

Valmyndigheten
Box 4210
171 04 Solna
tel+46 (0)8 635 69 16
fax +46 (0)8 635 69 20
henrik.hannebo@val.se

> Helena Brogren skrev 2010-09-28 16:02:
>
> Till Henrik.
>
> Hälsningar,
>
> Helena Brogren
> Handläggare
> Valmyndigheten
> Box 4210
> 171 04 Solna
> tel +46 (0) 8 635 69 07
> fax +46 (0) 8 635 69 20
> helena.brogren@val.se

>> Wavemaster skrev 2010-09-24 16:34:
>> Hej.
>> Jag skulle vilja ha en kopia av dokumentet
>> http://www.val.se/val/val2010/handskrivna/handskrivna.skv
>> som det såg ut den 22/9 kl 20:00. Det är nämligen minst en
>> handskriven röst som har försvunnit.
>>
>> Mvh,
>> Wavemaster

Posted on: 2010/9/29 16:20

See User information
Äkta politiker svar... Inga frågor eller någon reflektion om att röster saknas... Kanske det inte är så ovanligt i alla fall... Snygg vidareskickning dock, måste vara en kurs man får vid anställning vid en statlig myndighet (Dotterbolag till AB Staten)... Heter nog "Annans ansvar och bibehåll status quo!"

Posted on: 2010/9/29 16:27

FRI

Bättring för alla!

See User information
Wavemäster, det är ju fan skandal att inte alla rösträkningar sparats i alla skeden. Ööhh... hur ska vi då kunna se och jämföra om oegentligheter skett? Infon måste finnas någonstans, bara att dom inte vill läcka ut den. Utskrifter måste finnas.
Vad svarade du?

Posted on: 2010/9/29 17:04

See User information
Valfusk.

Sören Holmberg.
Ännu en kalle.

Posted on: 2010/9/29 17:10
Resized Image

See User information
Quote:

metaphor skrev:
Wavemäster, det är ju fan skandal att inte alla rösträkningar sparats i alla skeden. Ööhh... hur ska vi då kunna se och jämföra om oegentligheter skett? Infon måste finnas någonstans, bara att dom inte vill läcka ut den. Utskrifter måste finnas.
Vad svarade du?

Jag svarade "Tråkigt att ni inte reagerar kraftigare när röster räknas bort efter att först ha registrerats. Numera ifrågasätter jag er kompetens, då det borde vara självklart att alla publicerade kopior av register-filen sparas i löpande backuper."

Posted on: 2010/9/29 17:31

See User information
Lustigaste är att jag inte träffat någon som skulle röstat högern och detsamma gäller många av mina vänner, alla är skitless på dem.
Sedan är det ännu lustigare med tanke på att många av dom småföretagare som brukat rösta på högern inte gjort det denna gången utan snarare vänt håll.

Sören holmberg mannen som ansvarar för datorsystemet där rösterna reggas.
Fuskare nr 1.

Uppenbart att det valsnuskats.
Inte för att jag tror sossar eller miljohycklarpartiet hade gjort skillnad med tanke på att riksdagsalen var utrymmd när dom skulle rösta om grundlagen och insmygningen i nato med hjälp av grundlagsändringarna.

Detär bara konstera att riksdagen politiken energimarknaden och lagen mm har kidnappats.

Posted on: 2010/10/23 12:39
Resized Image

See User information
Skulle vara intressant att se för hur mycket denna "Sören holmberg" deklarerade för och vad företaget han äger (Skulle tippa på att sådant finns alt barn/fru) har för hållningar. Nästan övertygad att det går att finna nått fuffens där, omtrixad för att inte "synas".

Posted on: 2010/10/23 12:46

FRI

Bättring för alla!

See User information
Samma idiot som tänkte manipulera rösterna innan Göran kom till makten men då höll det på bli konflikt istället.

Dom kom med ursäkten att datorsystemen höll på bli överbelastade.

Snacka om att idiotförklara befolkningen.

Min miniräknare har även tillräckligt med kapacitet överbelastning my ass vem försöker man lura??

Posted on: 2010/10/23 12:48
Resized Image

See User information
Quote:

Shen skrev:
Snacka om att idiotförklara befolkningen.

Jo, men man kanske inte kan beskylla dom för det. Om vi själva väljer godta att himlen är grön, för att dom säger det.
Även om det är via okunskap, accepterar vi ändå att ta in det som "sanning".

Människor behöver nog något som skakar om dom, vilket kommer...

Posted on: 2010/10/23 13:01

FRI

Bättring för alla!

See User information
Vaken har fått totalt sju röster,

5 st VAKEN.SE
2 st Vaken.se

http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/R/rike/index.html

Posted on: 2010/11/17 16:24

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper