vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 »


Re: Ni som röstade på SD...


See User information
Quote:
Det är vaket att rösta på SD.


Måste nog säga en sak, hoppas du inte tar det fel... Men det var nog den sista meningen jag hade förväntat mig läsa på ett forum för vakna... Ligger nog i klass med "9/11 was not a inside job"...


Att sedan påstå att Finnar mfl skulle göra så, har du väldigt väldigt fel...


Posted on: 2010/10/5 13:07

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som röstade på SD...


See User information
De som kommer utifrån har inte varit invaggade i hjärntvätten, man förstår att politiken som förs i sverige är destruktiv för en nation, man värdesätter kulturen i sitt hemland och förstår hur viktig den är för folk själen samtidigt som man ser ett fint land gräva sin egen grav.

Posted on: 2010/10/5 13:11
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som röstade på SD...


See User information
Quote:

Avatar skrev:
Quote:
Det är vaket att rösta på SD.


Måste nog säga en sak, hoppas du inte tar det fel... Men det var nog den sista meningen jag hade förväntat mig läsa på ett forum för vakna... Ligger nog i klass med "9/11 was not a inside job"...


Att sedan påstå att Finnar mfl skulle göra så, har du väldigt väldigt fel...



Får be dig sluta hitta på saker och ting.

Det där med finnar skrev det om i mainstreammedia, områden där de bor många från Finland ger fler SD-röster, då de gärna mer än överkorkade (se bara på detta forum) svenskar röstar på SD.

Posted on: 2010/10/5 13:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som röstade på SD...


See User information
Quote:

adekvat skrev:
Quote:

Avatar skrev:
Quote:
Det är vaket att rösta på SD.


Måste nog säga en sak, hoppas du inte tar det fel... Men det var nog den sista meningen jag hade förväntat mig läsa på ett forum för vakna... Ligger nog i klass med "9/11 was not a inside job"...


Att sedan påstå att Finnar mfl skulle göra så, har du väldigt väldigt fel...



Får be dig sluta hitta på saker och ting.

Det där med finnar skrev det om i mainstreammedia, områden där de bor många från Finland ger fler SD-röster, då de gärna mer än överkorkade (se bara på detta forum) svenskar röstar på SD.


Med egen härkomst från nationen Finland, kan jag med stor säkerhet säga att dom som jag har kontakt med inte håller med vad du skriver, dom kan jag inte svara för alla...

Sedan att be mig sluta hitta på saker... Vill du gå in på den dialogen?
Vem av oss är det som verkligen skriver poster utan grund och backning, utan bara via påhopp och andra grundlösa påvisningar försöker påvisa en sak?

Get a grip m8!

Fred

Posted on: 2010/10/5 13:31

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som röstade på SD...


See User information
...blir förföljda (fortsättning på rubriken).

En SD-supporter som blir paria:

http://www.familjeliv.se/Forum-4-51/m54673049.html

Han kanske ljuger för att fiska sympati?

Quote:

Sedan att be mig sluta hitta på saker... Vill du gå in på den dialogen?
Vem av oss är det som verkligen skriver poster utan grund och backning, utan bara via påhopp och andra grundlösa påvisningar försöker påvisa en sak?


Är inte adekvat/Novax en av de som brukar länka till flest källor i sina inlägg? Sen om länkar automatiskt är källor är en annan sak.

Vad ska bevisas angående SD förövrigt?

Att kulturer uppenbarligen krockar eller att man kan begränsa invandringen om man börjar diskutera frågan?

Posted on: 2010/10/5 15:53
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som röstade på SD...


See User information
Quote:

Xtas skrev:
...blir förföljda (fortsättning på rubriken).

En SD-supporter som blir paria:

http://www.familjeliv.se/Forum-4-51/m54673049.html

Han kanske ljuger för att fiska sympati?

Quote:

Är inte adekvat/Novax en av de som brukar länka till flest källor i sina inlägg? Sen om länkar automatiskt är källor är en annan sak.

Vad ska bevisas angående SD förövrigt?

Att kulturer uppenbarligen krockar eller att man kan begränsa invandringen om man börjar diskutera frågan?



Att länka till 100 av egna poster är ingen styrkning av sin sak, samt "bok-dumpning-cut & paste" är ett verktyg som våra politiker nyttjar för att trötta ut folk för att gräva och orka sätta sig i motargument. Det är ett välbeprövat sätt i diskussioner och den hanteringen kanske borde reflekteras över. Att ta med källor för ett argument eller framförandet av en sak är helt ok som faktagrund, men att bara x-reffa att i så många olika plan fyller en annan fuktion (Speciellt egna poster i "17" led) och med ett antal användarnamn som skulle få Sigvard Marjasin grå i ansiktet. Det är precis på samma grund varför våra lagtexter ser ut som det gör..

Sedan skulle jag bli imponerad av den människan som går igenom allt det, som skulle få en Lisabon-foredragsförfattare avundsjuk. Sedan att enbart lägga poster för påvisa folks tillstånd utan någon form av motsättande saklig grund i argumentet... Sättet är allt annat än konstruktivt och har enbart för målet att reta upp eller basha människor.

Jag tycker väldigt mycket om honom som människa (intelligent och kvick), men valen av sätt för att bemöta andra är en annan sak.
Ser honom verkligen som en broder, även om vi inte är överens om saker.

Vad gäller SD, så har dom valts in och då skall väl ta mig f*n även regelverket gälla för dom med, varesig jag gillar det eller inte.
I det går det inte att äta och ha kakan kvar. Sedan är det ett spel, vilket vi diskuterat i andra trådar.

EDIT: Bara ett exempel: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=163904#forumpost163904

Är lite frustrerad idag, men det beror enbart på mig själv. Och om detta tas på fel sätt, ber jag om ursäkt i förväg för det och jag ber er se detta bara som ett mänsklig "happening".

Sorry för mitt ordlavemang.. <3 to all!

Posted on: 2010/10/5 17:27

Edited by Avatar on 2010/10/5 17:57:37
Edited by Avatar on 2010/10/5 18:03:14

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som röstade på SD...


See User information
jag har läst igenom vad ni skrivit och bestämde mig för att undersöka SD:s vakenhet, läste igenom partiprogrammet ett par ggr ringde ett samtal till en gammal studiekamrat nu riksdagens yngsta sverigedemokraten william petzäll och kom fram till att enda "vakna" med SD var utgången ur EU som jag ser det. T.ex. argument som att rösta på SD för att visa sin illvilja mot riksdagspartierna (innan val 2010) är inget argument då att inte rösta hade gett större slagkraft etc. Jag är inte partisk jag varken gillar eller hatar SD däremot har jag något emot alla partier i riksdagen idag men det tänker jag inte gå igenom. Intressant läsning av kommentarer men dock verkar det spårat ut lite då argument utan fakta blir påståenden och förstör debatten. Och bara för att jäklas lite kan jag säga 4 vänner till mig med finsk härkomst som röstade på SD dock vill jag inte lägga upp deras namn här då det kan finnas folk på vaken som kan vara nära vänner till Aschbergs Patrullen (AFA) och låter det därför vara ett påstående. Dock tycker jag det finns viktigare saker att diskutera än ifall de som röstade på SD känner sig nöjda.

Posted on: 2010/10/5 18:07
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som röstade på SD...


See User information
Med självklart egen tolkning av "vakenhet" om det nu ens är ett ord. Då jag inte hittade de i ordboken skapade jag en egen "tillfällig" "förändringsbar" innebörd. Folk som misstycker får gärna skriva detta. Tack på förhand

Posted on: 2010/10/5 18:09
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som röstade på SD...


See User information
Det vore fel att förenkla rubbet. I SD finns det självklart intelligenta människor precis som mindre intelligenta. En del går in i ett nytt parti med en ensidig idé, exempelvis om invandring. Givetvis finns det en kraft bakom SD som nyttjar missnöje och några enfråge-sympatisörer.

Effekten av SD i riksdagen då?
Jo, kan vara bra, rent nettomässigt.
Men det är ändå marginellt.

Blå-röda soppan är långt gången och dessa två block håller ihop för att sälja ut Sverige.

SD antyder åtminstone en idé någonstans om att Sverige as-we-knew-it är på väg utför, och vad återstår? SD nämner åtminstone detta. Vem av de övriga partierna gör det? Trots detta kan SD-toppen var helt med på noterna om att sälja ut Sverige till zion, NATO och mureriet.

Det finns rårasister i alla partier. Att se SD som ett rasistiskt parti är att bedra sig nå det grövsta. Det är så sanslöst kraftigt förenklat.

För att få ett "enat" parti uppstår alltid konstigheter. Man får tänka sig att SD är ett relativt nytt parti. Klart det spretar.

För mig är det en aning konstigt att Vaken drar till sig så mycket diskussion om något som mer eller mindre är etablerat och klart emot vad vi löst definierar som vakenhet. SD är ju bara ett parti som flera andra. Allt som rör SD får man ta med en nypa salt. När de väl eventuellt befinner sig i klar maktposition och figurerar med Bilderberg, då jävlar...

Posted on: 2010/10/5 18:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ni som röstade på SD...


See User information
Och nu har t.o.m. prästskapet jagat ut S.D.- medlemmar från kyrkan. Media och det politiska etablissemanget har verkligen lyckats med sin "främlingsfientlighetspropaganda". Detta är ingen ny företeelse, många har varit utsatta för den här typen av förföljelse innan. Repeat repeat repeat, du e antisemit... Jag är fortfarande inte rasist, nazist eller högervriden utan jag älskar mina kompisar, pizzabagare, svarttaxichaufförer och jobbarkompisar. Men massinvandring innebär fler problem eftersom det inte finns jobb till de som redan är här t.ex.

Posted on: 2010/10/5 19:30
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Varför ändrade admin trådtiteln?
Jag ville veta vad de som röstade på SD tycker om nuvarade läget och inte diskutera det som alla som totalt struntat i trådens topic.

Posted on: 2010/10/5 19:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
antagligen för att
Re: Ni som röstade på SD... har förvandlats till
Re: Diskussion om SD

Det enda som hänt är att media fått något att skriva om. Skulle vilja fråga alla som röstade på ett riksdagsparti(gamla röd-blåa so(å)ppan) vad de tänkte på lika mycket som de som röstade på SD ( som förövrigt nu är ett riksdagsparti)

Posted on: 2010/10/5 20:08
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Quote:

Maze skrev:
antagligen för att
Re: Ni som röstade på SD... har förvandlats till
Re: Diskussion om SD

Och det är det för att Void/admin ändrade i min första post... Om du tittar efter i första inlägget i tråden. Svara inte för andra när du inte har svaret...

Posted on: 2010/10/5 20:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Ursäkta lade inte märke till Redigerat av admin den 2010-10-05 18:40:45 du får ursäkta =) var inte meningen att du skulle ta illa upp eller att jag skulle besvara något för någon annan.
Det första var inte meningen att det skulle tas som fullkomligt seriöst
men i min övriga diskussion är jag fullständigt seriös ursäkta missförståndet

Posted on: 2010/10/5 20:18
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Förlåt om jag var hård mot dig Maze. Jag är förbannad för en annan grej och du kom emellan. Det var inte meningen att vara otrevlig mot dig, men nu vet du hur det ligger till.
Du försökte bara hjälpa till och det är positivt.

Posted on: 2010/10/5 20:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Ursäkten är antagen den tackar jag för men vad gäller diskussionen så tycker jag att den blev urartad och behövde förnyas med nya argument och underlag för diskussion.

Posted on: 2010/10/5 21:11
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Ack vad barnsliga SD är... kan inte ens respektera vår Svenskaste Svenska tradition: "Att behärska sig i kyrkan"

Tror SD egentligen vill FÖRÄNDRA våra svenska traditioner och värderingar!

Jaja... de som röstade på barnungarna har fått som de ville. Barnslig politik.

Posted on: 2010/10/5 21:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Varför ska man betee sig i ett hus uppbyggt på lögner? Inte för att SD gjorde rätt för sig men jag har ingen respekt för någon religion eller religionsutövare, att jag ens blev döpt i kyrkan är sorgligt som det är.

Vilka partier anser du skall sitta i riksdagen istället för barnungar? Skillnaden är enbart att barn är ärliga brukar man säga men inte ens det stämmer längre. Efter att ha gett pengar till en unge på 9år som satt i rullstol och frågade snällt såg jag han sedan STÅ och hänga med sina "kompanjoner" vid närmaste glasskiosk.
Sen körde han visst en runda genom parken igen.

Var det inte så att folk inte kunde definera våra svenska traditioner då vi nu är ett "multinationellt" samhälle.

Posted on: 2010/10/5 22:08
"Sin has not been sent upon the Earth, but man of himself has created it."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Det är bara SD-anhängare som har svårt att nämna svenska traditioner och svensk kultur... SD-anhängare kan i stort sett bara konsten/kulturen "att hata"...

Men men... kan hända att jag övergeneraliserar... ber om ursäkt till dem som kan förmedla sin vision. (Har ännu inte träffat någon SD-are som kunnat förmedla vad de egentligen vill, förutom att skicka hem asylsökande till en säker död i krigshärjade länder.)

Vad gäller min förhoppning på den nya regeringen:

Jag hade gärna sett lite fler politiker som befann sig i överkant av upp-ner skalan. Där upp är mer frihet, färre men konkretare lagar (så att det finns en chans att kunna/'lära sig' dem), sundare (kortare, svagare och billigare) patent (Ett patent ska inte kosta en förmögenhet, patent borde vara gratis för alla eller inte existera över huvud taget "om det ska vara rättvist". Det ska inte enbart gynna rika individer som har kapital att köpa patent och monopolisera den patenterade kunskapen) samt ett tydligare gemensamt mål för samhället borde upprättas. (Kanske inrätta några platser för att konversera filosofi, är inte helt sunt att detta enbart sker i religiösa kretsar eller på universitet.)

Neråt i denna skala är fler förbud, mer straff, fler inskränkningar i rättigheter, mer makt till företag att styra samhället efter sin egen girighet. Mer Korporativism helt enkelt. (vi skenar just nu i denna riktning när vi stirrar oss blinda på höger-vänster skalan) Skivindustrin har redan nu ett hårt grepp om hela världens kultur. Ingenting får (om)skapas utanför deras näbbar och klor. Vi har delvis förlorat vår svenska kultur pga multinationella medieföretag som inte tillåter att gamla verk "modifieras" lite och därigenom bli "ny" kultur.


Sen har jag en ogenomtänkt tanke att det faktiskt skulle vara bra att öka beskattningen på import av saker som vi faktiskt kan producera här i Sverige. Så skulle vi inte ha all denna arbetslöshet längre... men men. Det är väl en dröm att få en regering som vill ta bort arbetslösheten... (båda blocken vill i dagsläget ha arbetslösa, röda vill ha dem som bidragstagare(röstmaskiner vid val) samtidigt som högra blocket vill ha dem som billig arbetskraft genom att pressa värdet av arbetet med massarbetslöshet)

Undrar om frihet-slav -skalan uppmärksammas i framtiden... Iofs. Ingen kan känna till något bättre än den upplevt själv... Och vi är alla uppväxta med osynliga fängslen från giriga storföretag och deras lobbyverksamhet så vi märker inte av dem längre. Det har blivit normalt att vara slav i det korporativa samhället. Vi saknar förmågan att föreställa oss en fri värld. (Med överflöd av arbete)


Jag har väldigt svårt att se vad SD skulle kunna göra för nytta i Sverige... men jag kan bli upplärd i ämnet, övertyga mig!!

Posted on: 2010/10/5 23:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
2 "vakna" buddhistsnubbar som stödjer SD, otroligt skrattretande haha.

Måste hålla med Avatar och pingu, jag har försökt och försöker fortfarande bli upplyst om VAD det är förutom "kultur/asyl"frågan som SD ska jobba för, förutom deras babbel om äldreomsorgen då också, men det hittas inte mycket.


Sedan har inte SD några speciellt smarta eller humanitära lösningar för PROBLEMEN de pratar om. Att få ut Sverige ur Afghanistan INNAN vi sätter stopp för alla afghaner som tvingas flytta hit är väl lite mer logiskt? Vart ser vi allt snack om att SD ska göra något VETTIGT för att stoppa invandringen? Att sätta STOPP är lika med döden för otroligt många personer som samma regering tvingat fly hit, det kan ni väl ändå inte kalla humanitärt, buddhas ? Hinner inte med det nu men ska posta upp lite om SDs partimedlemmars andra agendor så klarnas lite upp.

Novax bemöter ditt argument med länkar till sina egna trådar och fortsätter du argumentera kommer hela berättelsen om kultivering/180grader/bakvänt tänk etc. Du förstår att Novax/adekvat kan ALDRIG ha fel. Han har den rätta läran och det verkar som om Buddha själv gav honom den, nu verkar den även förts vidare till Xtas. Det är ingen nyhet för folk som hängt här lite längre...



Fridens !

Posted on: 2010/10/6 1:45
Im from where the Catholic church is some racist shit.
They helped Europe and America rape this bitch,
they pray to white Spanish Jesus, whos face is this?!
- 3rd World
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
En sak är att ha en teoretisk inställning till en frågeställning. En annan och ödesdigrare är att bortse från komplikationer i form av sånt som de kulturella särdrag som finns hos väldigt programmerade individer.

Jag har själv ett exempel: när jag gick i sjätte klass fanns det en flicka i klassen som var fyra år äldre än oss andra. Hon var vacker, jättetrevlig och käck och ett klart skinande ljus och alla tyckte om henne.

Hon hette Katarina Taikon och bodde med sina föräldrar, några småsyskon och sexton morbröder i en liten och gammal träkåk nära skolan.

Under sitt produktiva och energiska liv blev hon både författare och politiker.

Men hon dog ensam och förgrämd och vägrade att säga ett ord under tio år efter att först ha blivit nedsablad av sina egna, zigenarna, som blev alldeles tokiga av ilska över att hon lärt sig att läsa - och ännu värre(!) - att skriva!!!!

Och hon lurades av falska vänner (sossarna) att gå till strid mot en författarkollega som var fascist (Per Engdahl) och han försvarade sig med en sådan bravur att hon bröts ner totalt och blev sjuk och avled efter en lång tids lidande...

Det är fantastiskt att se hur lite de som kritiserar SD vet om sakernas tillstånd och effekterna av tabubeläggandet av invandringsproblematiken kommer att ha allvarliga konsekvenser!

Jag röstade inte på SD. Inte för att jag inte i och för sig inser att dom kan vara nog så seriösa, men jag har lagt för mycket tid på mitt "hemparti" helt enkelt. Och har mitt kontaktnät där...

SD:s svans av rashatare stör mig också, men jag tar faktiskt Jimmy Åkesson på allvar när han säger att han håller emot.

Det är en stor skam för Sverige att bevittna sånt som Ohly's, Sahlins och vissa folkpartisters beteende.


Posted on: 2010/10/6 8:35
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Quote:

Det är fantastiskt att se hur lite de som kritiserar SD vet om sakernas tillstånd och effekterna av tabubeläggandet av invandringsproblematiken kommer att ha allvarliga konsekvenser!


Bra Asgeir. Balanserade ord.

SD har ännu inte förstört Sverige. Det har dock andra partier varit med och gjort.

Oavsett om jag röstat på SD eller ej så ligger något i deras politik (i deras manifest i alla fall) mig varmt om hjärtat. Det finns något att försvara vad det gäller tillhörighet och kultur - och rättigheter! Men visst, lite Lisabonfördrag och annat NATO-samarbete trots lögnerna om neutralitet... ge SD allt vad de tål, självklart! Fokusera fel, det brukar hjälpa (förnekelse å det grövsta). Det är en fullkomlig idioti att tro de etablerade är bättre på något vis. Bevisligen har de etablerade partierna redan kört ner Sverige i globaliseringsträsket. EU och NATO.

Sverige är på väg att bli Sverjet.
Har jag fel så har Sverige alltid varit Sverjet.

Bli eller är.

...och till admin. När jag skulle ta och citera Asgeir så kopplades jag in på rubriken "Ni som röstade på SD" eller vad den nu hette. Trådens namn kan ha ändrats men något stämmer inte i övrigt.

Posted on: 2010/10/6 10:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Sabba landet på alla sätt du kan och låt nazister komma med en lösning.

Så svårt var det och skapa ett antichristsamhälle.

Övergår mitt får-förstånd iallfall hur man kan lägga tillit i någon annans händer än sina egna för sina livs val beslut.

Ja tänker man jag och dem lär man ändå aldrig att allt är ett.
Blir rätt uppenbart vilka som upplevt högre utveckling i livet.
Varför inte börja lära barnen i skolan att jorden är platt ochså?

Z-isten pajar landet så lägg rösten på Z-nist nassen istället.
Skitsmart.
Och det där om att riksdagen inte vill ha med dem och göra kan dom sälja till någon annan.
Antar det var därför högerns flörtade öppet med dem i början.
Hycklarpack.

Posted on: 2010/10/6 11:54

Edited by TeBe on 2010/10/6 13:02:12
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Diskussion om SD


See User information
Quote:
Det är fantastiskt att se hur lite de som kritiserar SD vet om sakernas tillstånd och effekterna av tabubeläggandet av invandringsproblematiken kommer att ha allvarliga konsekvenser!


Det var lite av huvudpunkten i mitt inlägg, utbilda mig... vad är det för sunda SD-idéer som verkar "skapa" mer konflikt i samhället? Eller har jag fel, ska de för första gången låta konflikten bubbla till ytan och fixa den? Isf, Hur då? Genom att inte erkänna alla människors lika rätt och värde?

(Verkar vara en väldigt skabbig/opedagogisk väg att använda för att lösa konflikten)

Om man nu ska använda en terminologi som människor på forumet förstår... "Divide and conquer" SD verkar spela rollen "Divide" i dagens samhälle.

Posted on: 2010/10/6 12:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 4 5 6 (7) 8 9 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
30 user(s) are online (30 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 30

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS