vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#25


See User information
Quote:

adekvat skrev:
Quote:

adekvat skrev:
Den fina "Den gyllene stranden":
http://svtplay.se/v/2148178/dokumentarfilm/den_gyllene_stranden


Tycker de första minuterna är så underbara.

En person i filmen frågade visst om det var sant att jorden var rund.

Om jag får önska (se det som ett erbjudande som ni inte kan motstå) så skulle jag gärna se ett uttömmande och ärligt svar från var och en av admins + medlöpare i det som sajten för ut: "Kunskap är frihet".

Hur mycket, om man kan tala om mängd... frihet hade denne stackars person missat i sitt liv, varit berövad, genom att inte ha denna kunskap? Har ni också en uppfattning om hur mycket total frihet som berövats honom genom att han inte fått vare sig skolutbildning eller vakens cd-skivor?

Jag väntar med spänning - och kom ihåg, jag vill ha svar från alla admins, riktiga svar, innan jag edra fjädrar tar...


Han är lika fri som dej(?) Eller behöver man Falun dafa för att bli fri?

Eftersom folket där drogs in i kapitalismens spel så kanske dom behöver lära sej Falun dafa för att bli fria?

Edit: Med andra ord så har denne man och folket där missat falun gong

Posted on: 2010/10/6 18:58

Edited by Zack on 2010/10/6 19:42:00
El pueblo armado jamás será aplastado!!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#26


See User information
Man behöver bara hjärtat anden visar vägen.

Posted on: 2010/10/6 19:45
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#27


See User information
Quote:

Shen skrev:
Man behöver bara hjärtat anden visar vägen.


Hur/när vet man att det är hjärtat man följer och att det är anden som visar vägen?


Till novax: Förtjänar dom "sovande" att dom sover? alltså att dom blivit manipulerade redan som barn?

Om vissa av dessa barn växer upp och en dag i vuxen ålder träffar en man/kvinna som visar dom Dao. Exakt vad kallas det som mannen/kvinnan har gjort för dom vuxna barnen?



Posted on: 2010/10/6 21:48
El pueblo armado jamás será aplastado!!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#28


See User information
När du väcker hjärtat öppnas chakralåsen.
När du fortsätter meditation bygger du upp känsligheten.
Då kommer du känna flödet och hur den varierar med tanke och i sömn och meditation och med andningen.
Du märker hur den ändras beroende på vad du gör och hur du tänker , vad du tänker på och vilka förmågor som uppenbarar sig med den, dels ochså eftersom din tanke dirigerar energin.
Du märker hur flödet går när du drömmer om saker som ska komma exempelvis eftersom din meditation blir så djup och sinnet starkare blir du mer medveten om det samtidigt som du sover/mediterar då märker du ochså vad som kommer från vad.
Sömn blir bara en annan form av meditation.
Du kommer få insikts flashar och kunna se igenom det uppenbara , känna andras smärta andras tankar se och känna andar och se igenom kroppar och även fenomen om du har turen på himmlavalvet.
Då vet du att din krona och ditt tredje öga har vaknat.
När du börjar uppleva heliga anden ta i dig sväva ovanför dig eller hela dig märker du dess närvaro , om du har turen och kan få en glimt av ljuset från den högsta anden så kommer du märka och få svar på allt du redan vetat om men glömt.
I slutändan känner du av meridianerna och dina händers förmågor i att dra upp energin i dem.
När du är redo och fortsätter meditationen kommer energin som är mer subtil bli mer märkbar och modern kommer börja släppa ifrån sig sin energi till dig så länge du har rätt intention och låter fadern/din ande balansera den så du inte brinner upp.
Man kan säga det finns därtill olika metoder till att hela .
Genom hjärtat . genom anden och genom jorden allt hör till dem olika stegen.
Jordens energi är den farligaste och den sista som kommer den bör man inte söka och även försöka undvika in i det sista tills kroppen är redo för den..
Sträva inte men ha viljan allt kommer i steg allt går i steg.
Var bara ärlig mot dig själv.
Jag frågade den som invigde mig,, en elev till en mästare i indonesien som jag inte vill nämna vid namn men ni har alla sett honom på youtube.
Han sa till mig när anden vaknar så visar den dig vägen och allt kommer till dig steg för steg om din vilja vill det.
Och precis så är det med din rena vilja kommer allt till dig som du vill veta att uppenbara sig.
Och ju mer du kultiverar detta desstå bättre blir din känsel din energi och din förståelse.

Men det är en lång process , det är mera en livstil.
Igentligen skulle man behöva 20-30 år i en grotta med frid men det är lite svårt i vårat samhälle.
så vi gör vårat bästa i att finna oss själva iallfall.

Posted on: 2010/10/6 22:19
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#29


See User information
Quote:

adekvat skrev:
Quote:

adekvat skrev:
Quote:

adekvat skrev:
Den fina "Den gyllene stranden":
http://svtplay.se/v/2148178/dokumentarfilm/den_gyllene_stranden


Tycker de första minuterna är så underbara.

En person i filmen frågade visst om det var sant att jorden var rund.

Om jag får önska (se det som ett erbjudande som ni inte kan motstå) så skulle jag gärna se ett uttömmande och ärligt svar från var och en av admins + medlöpare i det som sajten för ut: "Kunskap är frihet".

Hur mycket, om man kan tala om mängd... frihet hade denne stackars person missat i sitt liv, varit berövad, genom att inte ha denna kunskap? Har ni också en uppfattning om hur mycket total frihet som berövats honom genom att han inte fått vare sig skolutbildning eller vakens cd-skivor?

Jag väntar med spänning - och kom ihåg, jag vill ha svar från alla admins, riktiga svar, innan jag edra fjädrar tar...


Ni har inte svarat än, pågår det krismöte...

Se även det vid 4.20 - det där Manashwara hade frågat om det är sant att jorden är rund är vid 7.50.

Nu är det spännande.


Nå... still waiting... zpänningen stiger än mer.

Ni bannade mig som adekvat innan som gatlopp, varför och vilken komaadmin har gjort det.

Kan ni svara på det enkla då?

Resized Image



Resized Image


Posted on: 2010/10/16 23:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#30


See User information
Jag vill inte vänta på svar från komadmins längre. Ni får till och med söndagen på er. Vid uteblivet svar kommer DrKlot att sända inställelsebesked till Avdelningen för übersyn, och det är en pärs.

Resized Image

Posted on: 2010/10/17 0:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#31


See User information
Jag ser att filmen "Den gyllene stranden" finns där bara fram till och med den 19 oktober, alltså tisdag. Hoppas någon har spelat in den.
Kanske alla inte sett den - den är en pärla. Sedan kanske någon kan stötta komaadmins att komma ut ur sitt hörn.

Posted on: 2010/10/17 1:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#32


See User information
Mer orsaker bara och lämna landet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8227264.ab

Vad ska man förvänta sig från ett system och en befolkning som ger dessa andrum??

Man måste vara bra korkad om man inte tidens samband mellan tredje rikets Eu Antichristagendan och partier som dessa.
Som att det redan inte vore uppenbart att det är mammons värld man skapat.

Flesta länder har ju nuförtiden stenhuvuden i regeringarna och med tanke på dom träskallar som sitter där så vad för gott ska komma ur detta?

Orsakerna läggs på hög och låta landet ruttna i sitt eget skit.

Menar om man verkligen vill ha förändring varför inte sponsra ett parti som vill skapa förändring och som inte lägger skulden på folk som vill överleva eller egentryckta sedlarnas lag?

Såsom vaken ex??

Galenskaper har ingen gräns.

Packa väskan och låt dårarna begrava sig själva.
Människor är bra korkade men o andra sidan är det inte många som är dom vassaste knivarna i lådan direkt heller.

DD är att föredra.

Posted on: 2010/12/4 19:49
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#33


See User information
sverigesradio om Auroville.
Dagens gäst är Manoj Stenström som bott i indiska Auroville. Men vad är det? Han förklarar mer i detalj.
http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=2714695&codingformat=.m4a&metafile=asx

http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=2714767&codingformat=.m4a&metafile=asx


Det har gått ett program om auroville på kunskapskanalen någon som vet vart man kan hitta det har sökt utan framgång?

Posted on: 2010/12/5 19:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#34


See User information

Posted on: 2010/12/5 21:55

Edited by Anahata on 2010/12/5 22:13:14
Edited by Anahata on 2010/12/5 22:14:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#35


See User information
Haha, så många fördomar och rykten på så kort tid...

Manoj gör ett bra jobb att spränga dessa fördomar. Jag upplevde det exakt likadant.

Posted on: 2010/12/5 23:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#36


See User information
Potentiality of Auroville Universal Township as a new kind of United Nations

It is a sort of adaptation of the communist system...

http://savitriera.blogspot.com/2008/0 ... -auroville-universal.html


---------------

The essence of the New World Order is Communist.


Sedan kan det heta Venus project eller annat i påsen.

http://www.henrymakow.com/what_is_communism.html

------

Auroville needs to evolve into UOCA if future United Nations HQ to go to India?

Aurobindo’s whole philosophy was about creating the superman like Ouspensky. But he went further talking about a new vastly superior species that would modify Earth saying,

“Between humanity and the fully Supramental species there would have to be one or several transitional steps, represented by transitional beings, born in the human way, but able to contact and express the higher consciousness. These transitional beings would prepare the way for the advent of the Supramental Race by establishing suitable conditions.”

http://auroun.blogspot.com/

Posted on: 2010/12/6 0:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#37


See User information
LIVELY UP YOUR EARTH !! Eco-Music FESTIVAL Solitude Farm Auroville
http://solitudefarm.blogspot.com/

Buddha Garden is a small farm of 12 acres growing vegetables, cashews and fruit.
http://www.buddhagarden.org/

Posted on: 2010/12/10 22:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#38


See User information
Besökt Auroville 2 gånger... totalt 2 månader på plats i samhället.

Det jag fastnade vid var vattenrening... det var via "aqua dyn" som jag hittade Auroville. Då sökte jag efter människor som använde Viktor schaubergers tekniker.

http://www.auroville.org/research/aquadyn.htm

Gott bra vatten, men jag tror inte på alla metoder de testar...

http://www.aquadynauroville.com/site/ ... ch/otherdynamisations.htm

Posted on: 2010/12/10 23:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#39


See User information
En innovativ Uv anläggning för vattenreningen som komplement kan ju inte heller vara fel?

Posted on: 2010/12/11 1:09
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#40


See User information











Posted on: 2011/1/16 19:23

Edited by Anahata on 2011/1/16 19:39:17
Edited by Anahata on 2011/1/16 19:43:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#41


See User information
Vad roligt att min tråd gjorde någon intresserad av Auroville :p

Posted on: 2011/1/16 20:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#42


See User information
Hittade två dokumentärer om Auroville...










Posted on: 2011/1/19 22:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#43


See User information
Karl bevittnar märklig yoga när han besöker Indien.

Karls andra resa bär av till Indien och underverket Taj Mahal där han även kastas in i världens största spirituella festival.

http://svt.se/ hela program här.

Gör om det elefantmannen gör käppen... eller kulor i grenen:)

Posted on: 2011/1/28 11:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#44


See User information
GOA GiL - Last Hippie Standing



Posted on: 2011/2/6 22:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#45


See User information
Auroville Evolution Fast Forward.
Vision & Work of Sri Aurobindo and the Mother.









Posted on: 2011/4/26 18:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#46


See User information
Intervju med kvinnan som driver buddagarden i Auroville
http://www.aurovilleradio.org/environ ... ville--s-organic-outreach

Intervju med manen som driver solitude farm i Auroville.
http://www.aurovilleradio.org/compone ... fe-andash-farm-music-love

Posted on: 2011/5/1 17:29

Edited by Anahata on 2011/5/1 17:51:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#47


See User information
Those who follow leaders Will always be slaves.......

Posted on: 2011/5/1 19:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tips från Indien, dokumentärer du måste se
#48


See User information
Those who follow leaders Will always be slaves.......

Posted on: 2011/5/1 19:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
36 user(s) are online (36 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 36

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS